Muutimme jokin aika sitten 2-kerroksiseen rivitaloon. Työni alkaa aamuisin klo 5, joten heräilen siinä 4:n jälkeen. Naapuri rupesi valittamaan aikaisesta metelöinnistäni, vessan vetäminen ja muu veden lorina aamulla kuulemma häiritsee heidän yöunia. Viittasin asiaan kintaalla ja sanoin ettei aamutoimet ole metelöintiä. Jäkätystä on saanut kuunnella joka viikko. Joinain aamuina naapuri on hakannut jopa seinää.
Nyt asia sai aivan uudenlaisen valon. Taloyhtiön kokouksessa minulle huomauteltiin asiasta muidenkin osalta. Sanoin että ei kai nyt herrajumala sille mitään voi jos työt alkaa viideltä. Sitten alettiin huomautella ammatinvalintakysymyksistä yms vittuilua. Tässä vaiheessa oikeasti huomasin että koko taloyhtiö on täynnä akateemisia snobi-pellejä, jotka eivät hyväksy työläistä naapurikseen.
Minulle vihlailtiin, että tämä on vähän sellainen parempien ihmisten taloyhtiö, ja että minun olisi parempi muuttaa johonkin työläis alueelle. Voi hitto sentään, minkälaista porukkaa. Emme me ainakaan muuta yhtään mihinkään, olkoot vain nyrpeitä naapureita.
Saa nähdä minkälaiset mittasuhteet asia vielä saa. Naapurien vihamielisiä katseita ja jäkätystä vain ei jaksaisi enää kuunnella.
aikaiset aamut
14
1811
Vastaukset
- j-man
Jos narina jatkuu, osta EAR-pakkaus* ja vie se pokkana seuraavaan kokoukseen. Älä sano mitään, lataset vaan sen lootan pöydälle. Tod.näk. luvassa näkemisen (ja lootan) arvoisia ilmeitä, ja eiköhän narina lopu toistaiseksi. :D
*Löytyypi mm. täältä: http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=1925&PHPSESSID=05391e0ec6aa0da301758e86c4a992da - jo on
sinulle naapurit siunaantuneet. Sano niille että teet työtä leipäsi eteen, toisin kuin eräät jotka vaan kuvittelevat tekevänsä jotain.
Jatka vaan samaan malliin, et häviä mitään. Käske muuttamaan pois jolleivät kestä työ-ihmisten elämää. Paha niiden tuollaista on edes oikeuteen lähteä viemään, kun kuuluu normielämiseen että pitää töissä käydä ja aikoja ei aina valita itse, ainakaan sen mukaan mitä naapurit haluaisi. Tyhmiä ovat. - Naapurisi
Unohdit mainita,että kyseisen naapurien taholta tulleiden valitusten aihe on ne koirat. Joka jumalan aamu me naapurisi joudumme heräämään kahden sekarotuisen piskisi ulvontaan ja haukkuun. Kun teet töihin lähtöä, se koirien edestaas ravailu portaissa, haukku ja ulvonta alkaa. Ja kun olet paiskannut ulko-ovesi kiinni ja lähtenyt töihin, haukku ja ulvonta vain jatkuu....jopa 5 tuntia pahimmillaan. Ei tunneta sääliä eikä armoa, jota yrität kerjätä kaunistellulla kertomuksellasi.
- olevan tasan
pari vaihtoehtoa eli joko teet aamutoimesi hiljaisemmin tai muutat muualle.
- aamutoimet
häiritsevät (kuten veden lorina kuuluu naapuriin), niin silloin on talossa vikaa, ei ihmisissä.
Ja jos eristykset/putkisto ym. kunnossa, niin jää 2 vaihtoehtoa: Joko naapurit kuuntelevat korva seinässä koska heräät ja yrittämällä yrittävät savustaa sinua ulos tai sinä todellakin MÖYKKÄÄT aamuisin. Ota tuosta nyt selvää.
- naapureitasi
Itse en ole herkkäuninen enkä ole koskaan valittanut kenestäkään naapurista mutta ymmärrän kyllä naapureitasi. Itse en vedä vessaa öisin, jotten häiritsisi naapureita...
- vetämättömän naapuri
Meilläkin yksi naapuri jätti aina vessan vetämättä yöaikaan. Eipä meillä tällaista asiaa oltu huomattu, mutta huomattiin kyllä aina aamuisin, että kylläpä meidän vessassa (ja monesti myös keittiössä!!) haisee ärjyltä kuselta!!?! Vanha talo ja huonot ilmanvaihdot, ja vessassa seisova lasti haisi sitten meillä naapurissa, varsinkin kesäaikaan ja lämmityksen ollessa kaikkein suurimmillaan. Satuttiin kerran tätä ääneen setvimään toisen naapurin kanssa ja tuli sitten ilmi hänen kauttaan, että tämä toinen naapuri yrittää olla yöaikaan mahdollisimman hissukseen, eikä vedä edes vessaa.. Hajulähde selvisi ja homma saatiin kuntoon, kun naapuri alkoi vetää pöntön öisinkin. Meidän mielestämme kun se vessanpöntön huuhtelu häiritsi paljon vähemmän kuin se lemu aamupesulla tai aamiaispöydässä.
- ASIAA!
vetämättömän naapuri kirjoitti:
Meilläkin yksi naapuri jätti aina vessan vetämättä yöaikaan. Eipä meillä tällaista asiaa oltu huomattu, mutta huomattiin kyllä aina aamuisin, että kylläpä meidän vessassa (ja monesti myös keittiössä!!) haisee ärjyltä kuselta!!?! Vanha talo ja huonot ilmanvaihdot, ja vessassa seisova lasti haisi sitten meillä naapurissa, varsinkin kesäaikaan ja lämmityksen ollessa kaikkein suurimmillaan. Satuttiin kerran tätä ääneen setvimään toisen naapurin kanssa ja tuli sitten ilmi hänen kauttaan, että tämä toinen naapuri yrittää olla yöaikaan mahdollisimman hissukseen, eikä vedä edes vessaa.. Hajulähde selvisi ja homma saatiin kuntoon, kun naapuri alkoi vetää pöntön öisinkin. Meidän mielestämme kun se vessanpöntön huuhtelu häiritsi paljon vähemmän kuin se lemu aamupesulla tai aamiaispöydässä.
JUURI TUON VUOKSI MINÄ VEDÄN VESSAN OLI KELLONAIKA MIKÄ TAHANSA!!!
Pitäähän sitä nyt HYGIENIAAKIN ajatella!
- otan osaa.
Siis tää oli niin huvittavaa, että tämä EI voi olla PROVO...siis EI voi olla...hehee...
Olet tainnut joutua kunnon "rotuerottelun" uhriksi - otan osaa...!
Itse en ole koskaan pitänyt 1. suihkua 2. vessaa 3. käsien pesua tms...(oli mikä tahansa aika päivästä/yöstä) minään varsinaisena METELINÄ!
Ja by the way - olen akateeminen...- edellinen.
Niin siis...pidä vain PUOLESI!
Kyllä ihmisellä on OIKEUS TYÖHÖN! - ?????
edellinen. kirjoitti:
Niin siis...pidä vain PUOLESI!
Kyllä ihmisellä on OIKEUS TYÖHÖN!Olen itse joutunut hankalien naapurien kanssa tekemisiin se ei ole helppoa.Minä olen oppinut että ensin on selvitettävä asunto jota aikoo ostaa millaiset ovat tulevat naapurit.Ja vielä mikä on taloyhtiö.Näitä asioita ei yleensä oteta huomioon.Meillä ei mennä työhön niinsanottuun normaaliin aikaan eikä myöskään palata.Meillä on myös jouduttu aika kalliisiin asuntorataisuihin juuri kun haluamme asua rauhassa ottaen toiset asukkaat homioon.Tee sinäkin myös näin.Jos on oikeuksia on myös velvollisuuksia.
- Jotain rotia
Onhan se nyt saatana väärin ja ihmisen biologiaa vastoin jos viideltä alkaa työt. Sama kuin yötyö!! Siinä se taas nähdään että vittumaisista työajoista kärsii muutkin kuin työntekijä itse!
- Tela.Raappa
Ei tuo saa kummmempia mittasuhteita, koska pitäähän sitä tiettyjä asioita tehdä ennen töihin lähtöä perkele. Sinuna olisin kuin en olisikaan, ehkäpä metelöisin vielä vähän lisää aamuisin...;)
Ainoa mitä voisin kuvitella että naapurisi tekisivät; ne lyöttäytyvät yhteen ja rupeavat tekemään kaikkea jäynää jotta saisivat perheesi helevettoon sieltä, siinäkin tapauksessa tekisin samat jäynät takaisin.
Ei kannata välittää seinien hakkuusta tms. paskasta. Olkoot naapurit vaikka ministereitä, oikeudet ne on sinullakin! - voe voe....
Minä teen myöskin liukuvia työaikoja. Niin tekevät myös useat terveydenhuollon ammattilaiset, sairaanhoitajat, jne. jotka palvelevat teitä arvon ihmiset sairaaloissa silloin kun teille tulee fyysinen hätä.
Enpä alkaisi kieltämään kahden yön työputken tehnyttä sairaanhoitajaa käymästä yöllä suihkussa hänen palattuaan kotiinsa, kun on hoitanut kaikenmaailman teho-osaston verisiä potilaita.
Toimistorottien valta-aika on ohitse. Monet tekevät kellon ympäri töitä. Heillä on oikeus vetää vessa ja käydä vessa. Jos se ei jollekin käy, voi katsoa peiliin tai tarkistuttaa talon rakenteet.
Minunkin alakerran naapuri huomautti kun kävin suihkussa neljän aikaan yöllä. Otti päähän, ei vähintään siksi että a) suihkussa kävijä en ollut minä vaan seinänaapuri b) henkilö jota tämä häiritsi on itse eläkkeellä.
Kyllä tuollainen on silkkaa tyranniaa, duunari tekee työnsä silloin kun pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062511Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938