Olemme menneet puhtaudessa niin pitkälle, ettei pölypunkeille enää ole tilaa. Hyönteistutkija on jo huolissaan, että pölypunkki kuolee Suomessa sukupuuttoon!
Uutinen: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id86654.html
Pölypunkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pölypunkki
Pölypunkit...
22
6014
Vastaukset
- pölypunkkeja
En ole niitä nähnyt; mutta koska siivoaminen ei ole minun himoharrastus, niin niitä voipi olla vielä.
- tyuuyt
Milläs nyt patjamarkkinat elää, kun ei ookkaan punkkeja?Tuli mieleen yksi mainos.
- njaa njaa
"Nykyisissä kuivissa, steriileissä, keinokuituisissa ja keinomateriaaleja sisältävissä asunnoissa"
Näyttäkää minulle steriili asunto niin uskon myös siihen, että pölypunkit ovat kuolemassa sukupuuttoon.- saa sä
Näytä minulle pölypunkki niin nuolen sun varpaitas.
- etuajassa?
Siltä tuo lähinnä vaikuttaa että aprillipäivän juttuhan tuon on pakko olla.
- mutta kun se..
parillipäivä on vasta huomenna 1.4.
- Pilailija
mutta kun se.. kirjoitti:
parillipäivä on vasta huomenna 1.4.
Parillia, parillia syö islliä juo ukravettä päälle!
- kiekuli
kyllä olis hyvä jos kuolisivat nimittäin olen allerginen pölypunkeille mutta tämä ei voi olla muuta kuin huu haata
- sama homma
Mietin just, että mitenköhän olen tullut allergiseksi olemattomalle? Ainakin joskun olen siis pakostakin muutaman vuoden sisällä ollut tuollaisten otusten läheisyydessä. Ja voin kyllä lahjoittaa pölypussini tutkimukselle, jos niitä ei muualta löydy.
Heh heh heh! Taitaa olla turha huolenaihe tutkijalla... Atsuuh! Annankin yhdelle nimex Pikku-Ike. ;)
- Suojeltavat punkit
Mielestäni punkit on suojeltava! Punkki on pieni ja viaton eläin, joka ei halua tehdä ihmisille pahaa. Jokainen meistä voi miettiä punkkien kohtaloa ja jättää pölyt imuroimatta sänkyjen alta, tamppaamisen voi huoleti laiminlyödä ja lisätä ilmankosteutta yli 40%:iin.
- Pölypunkkityttö
RIP :(
Ihmisten julmuus on aivan järkyttävää jos tämäkin pitää paikkansa :( Jälkeen kerran ihmiskunta on tuhoamassa viatonta lajia oman etunsa nimissä. :((( - atsiuh
minä voi lahjoittaa. siis ihan ilmaseksi minun pölypunkki kokoelmani. pitovaikeuksien takia.
- Punkki kennel
Itsellä on punkkikennel, josta voi ostaa tai vuokrata punkkeja mikäli omat on kadonneet tai kuolleet.
Hanki sinäkin oma punkki lemmikiksi. Punkki ei syö sinua vararikkoon eikä punkki tarvitse ulkoilutusta.
Punkkiharrastuksen alkuun pääset edullisesti! - tiedossa
Nykyaikaisessa talossa jossa ilmanvaihto toimii asianmukaisesti ei pölypunkit elä, koska huoneilma on niille liian kuiva.
Pölypunkit elävät lähinnä pölynimurikauppiaitten ja muiden humpuukimaakaraiden myyntipuheissa.- mites on
Viime talvena todettiin sisarellani pölypunkkiallergia, jonka oireilu aiheutti päivittäistä vaivaa. Onko lääkäri liittoutunut pölynimurikauppiaan kanssa?
Ja ei, siskokultani ei elä missään aitassa tai mummonmökissä :)
- jo pitkään
Nykyaikaisessa talossa jossa ilmanvaihto toimii asianmukaisesti ei pölypunkit elä, koska huoneilma on niille liian kuiva.
Pölypunkit elävät lähinnä pölynimurikauppiaitten ja muiden humpuukimaakaraiden myyntipuheissa.- punkkipöly
Kaleva (ja Pohjolan Sanomat) tiesi kertoa tämän asian jo tammikuussa. Kovin pitkät piuhat tuntuvat olevan sinne Etelä-Suomen "valtamedioihin" kun nyt vasta pääsevät asiaan.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu707463_page0.htm
"pölypunkit ovat harvinaisia kahdesta syystä: nykykotien ilma on kuivaa ja asunnot ovat täynnä keinokuituisia materiaaleja"
Kotien steriiliydestä tässä ei puhuta mitään, joten siivousinnolla ei liene vaikutusta.
- mexi
tuo ole ollut tiedossa jo pitkään, ainakin biologi-tuttuni on sanonut tämän jo aikoja sitten, mutta hyvähän se on että punkkien pelossa siivotaan...
- vai sukupuuttoon
tuossa istuu yksi iso pölypunkki sohvalla ja katsoo telkkaria saa kyllä viedä tutkittavaksi eikä tarvitse palauttaa... osaa myös juoda kaljaa tämä punkki....==)))))....hyvää aprillipäivää Suomi
- vihertää
pääseekö naturaan, jos kotoa löytyisi elinkykyinen populaatio ?
- saaneet
Olemmehan saaneet tilalle sokeritoukat ja torakat.Kaupungissa vilistää rottiakin ihan tarpeeksi.Onhan niissä se hyvä puoli pölypunkkeihin nähden ,että ne näkee heikkonäköisempikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265