Mimmoinen on työpaikkana?
Onko samanmoinen kuin sodexhot ja amicat?
Antellista kokemuksia?
56
8292
Vastaukset
- Jep,
nimenomaan ovat samanlaisia kuin amicat ja sodexhot. Kaikissa niissä olen ollut töissä ja se Antellin meininki oli aikas epämiellyttävää. Kyseinen Antellin paikka oli juuri ulkoistettu ja firmalla hieman suuret luulot siitä, miten homma rupeaa toimiin. Aluepäälliköstä ei jäänyt hyvää kuvaa, mutta työkaverit muutoin oli kivoja. Mutta siis pienellä palkalla ja minimi työntekijämäärä. Niinhän se menee...
- Anonyymi
Antellin esimiehet ovat ammattitaidottomia nöyryyttäjiä, joiden toimintaan luottamusmiehen ja liiton pitäisi vahvasti puuttua, mutta mitään ei tapahdu koska pelko jyllää kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antellin esimiehet ovat ammattitaidottomia nöyryyttäjiä, joiden toimintaan luottamusmiehen ja liiton pitäisi vahvasti puuttua, mutta mitään ei tapahdu koska pelko jyllää kaikkialla.
Paljon on korjattavaa.. nyt korona-aikaan.. muta äskeinen vastaus..
kato peiliin!! T Reilu 10 v firmassa ollu ongelmitta ] - Anonyymi
Vitut sano vatnen.
- The_predator
Itse olen myös toiminut kaikissa edellä mainituissa. Ja Antellin paikoista enkä sen kummemmin myöskään Amican paikoista oo tykännyt, ja muutamissa olen käynyt... Kauheaa kiskontaa. Yli työllistetaan ekstraajia ja oletetaan että kaikki tapahtuu sormia napsauttamalla ja paikka on tuttu heti kun sisään astut... Mutta sodexhosta tykkään :)
- Anonyymi
Kaikissa noissa käyny.. SODEXO PAHIN;) tai kai se riippuu tyypeistä ympärillä. Saatiin taannoin, (onneks tajusimme vaihtaa paikkaa), aluepäälliköltä muuan tavara niskaan. toinen vastaanottaja oli minun esimies.. Näin siellä asiat käsitellään.
- pjsk
kaikista kolmesta, ketään ei voi haukkua, kaikki ovat olleet asiallisia työnantajia. Se on itsestä kiinni jos homma mättää, ei muuta kuin asenne kohdalleen ja töihin.... Osalle varmaan jääny huono kuva näistä yrityksistä, koska kilpailu on alalla on kova ja rahat on jostain saatava, mut hyvä esimies on kaiken a ja o, ei muuta kuin tsemppiä valitsemallesi tielle.
- Minä myös
"Se on itsestä kiinni, jos homma mättää". Ei se ihan noin ole. Jos teet niska limassa töitä ja silti tuntuu, ettei sekään riitä. Kohdalle on sattunut ihania ja ammattitaitosia pomoja, mutta eipä se auta, kun ne isommat pomot kaikesta määrää. Se on se ongelma!
- The_predator
Minä myös kirjoitti:
"Se on itsestä kiinni, jos homma mättää". Ei se ihan noin ole. Jos teet niska limassa töitä ja silti tuntuu, ettei sekään riitä. Kohdalle on sattunut ihania ja ammattitaitosia pomoja, mutta eipä se auta, kun ne isommat pomot kaikesta määrää. Se on se ongelma!
Todellakin näin on! Olen täysin samaamieltä. Ei se aina oo ekstrasta kii ku homma ei luista.
- Exantell
Antellilla ravintolapäälliköt surkeita. Ei kannata mennä töihin kyseiseen firmaan ellei halua pahaa mieltä itselleen ja työkavereilleen! Johtaminen surkeaa ja sanotaan sitä sun tätä mikä ei pidä paikkaansa ja kusetetaan työntekijöitä mennen tullen.
- Anonyymi
Totta joka sana!
- Anonyymi
Tää ravintolapäälliköiden ja johtamisen surkea taso sekä valehteleminen ja kusettaminen ovat niin totta ! Jotkut tuntuvat oikein erikoistuneen kieroiluun ja selän takana. Älkää menkö tuohon paskakonserniin.
- Anonyymi
Antell on ihan yhtä paska kuin sodexokin. Ylin johto kirjoittaa yleviä korulauseita twitteriin työhyvinvoinnista ja arvostavasta johtajuudesta, mutta kentällä esimiehet ja aluepäälliköt johtavat kuin natsit pelolla kyykyttäen. Varoituskortteja satelee naurettavista keksityistä asioista, luottamusmies ajaa vain työnantajan asiaa ja kaverisuhteilla pelataan ja savustetaan ammattitaitoista porukkaa ulos. Todella kaksinaamaista touhua ylemmän johdon tasolta. Ei voi suositella !!!!!
- Anonyymi
Ei kait kukaan halua hyviä työntekijöitä ulos savustaa, mielummin vaikka niitä huonoja savustaisi?
- Anonyymi
Surkeaa on ja just niinku edellinen kirjoittaa. Yrityksen todelliset arvot näkyy niiden valinnoissa ja toiminnoissa, mutta Antellilla ylin johto puhuu muuta kuin tekee. Johto väittää että ”työhyvinvointi on meidän juttu”, mutta ammattitaidottomat ravintola- ja aluepäälliköt johtavat kuin alkukantaiset pellet huutamalla ja pelottelemalla. Nähty ja koettu on . Siitä touhusta hyvinvointi kaukana.
- Anonyymi
Antelliin on siirtynyt paskoja natsiesimiehiä juurikin amicasta, joten arvomaailma on sieltä periytynyt. Ylin johto ei tiedä käytännön arjesta mitään vaan mainostaa yritystä perheyrityksenä, jolla on työntekijöitä arvostava ote, mutta näin ei todellakaan ole!!!! antell on samanlainen riistäjäyritys kuin nuo kaikki muutkin (sodexo, eurest ym).
- Anonyymi
”Ravintolapäällikkö voi myös haluta tietää vaikka keskellä yötä mitä virheitä joku toinen työntekijä on työpäivän aikana tehnyt. Joudut siis kyttäämään työkaverisi virheitä ja raportoimaan niistä, että hänet saataisiin ulos varoitusten avulla. Joku onnistutaankin savustamaan pois, aiheuttaen hänelle todella paljon pahaa mieltä, itkua ja unettomia öitä.
Tilanne on siis siinä pisteessä, ettei enää keskitytä päätehtävään, työntekoon, eli ruuanlaittoon ja asiakkaan palveluun.”
Näin on kirjoitettu sodexhosta,mutta on kuin suoraan antellilta. Olen vastikään kokenut juuti tämän! Älkää menkö antelille töihin! - Anonyymi
Esimiehet ovat täysin ammattitaidottomia. Ovat kyllä varoitusten antamiseen erikoistuneet. Sen he osaavat. Ja kaikenlaisen muunkin nöyryytyksen
Älkää missään tapauksessa luottako tuohon firmaan!
Uhkailua, jos työntekijä kertoo oikeuksistaan.- Anonyymi
Luulin että olin poikkeuksellisen paskassa paikassa Antellilla koska kokemus oli juuri kuvatunlainen ja pöyristyttävä, tai voi olla että meillä oli sama esimies. Vastaavanlaista meininkiä ei yli kahdenkymmenen vuoden ravintola-alan työuran aikana ole tullut. Sisäinen valvonta on todella pahasti pettänyt esimiesten suhteen vaikka kiusaaminen ja työntekijöiden vaihtuvuus on pakosti ylemmänkin johdon tiedossa.
Meinasin kuolla nauruun kun luon tämän
https://www.akava.fi/akava/toiminta/tunnustusta_toiminnasta/akavan_yrittajapalkinto/palkitut_lantot_johtavat_antell-konsernia_hyvin_maustein
”Pelon kulttuuri olisi ihan katastrofi, Annukka Lantto kuvaa”....😂😂😂
Työntekijöiden hyvinvointia ei mitenkään, oikeiksistaan oitää olla hiljaa ja natsit johtavat. Pelon katastrofi on jo ja otsyy. Eikä kukaan voi tehdä mitään- Anonyymi
Samaa mieltä. Ei voi suositella Antellia. Pelolla johdetaan ja latistetaan.
- Anonyymi
On samanlainen jollei vielä pahempi.
- Anonyymi
https://ek.fi/ajankohtaista/uutiset/2019/03/14/tomi-lantto-antell-johda-omalla-esimerkilla/
Entäs tämä sitten? Vai omalla esimerkillä!?!?! Myöntäis nyt sitten että rakastaa pelolla johtamista ja nöyryyttämistä, kun se on sallittu tapa. - Anonyymi
Joo mulla on kans mitta täynnä Antellin ravintola- ja aluepäälliköiden kieroilua ja aion puhua suuni puhtaaksi kunhan saan sopivan tilaisuuden. Ja se tilaisuus on käsillä! Mulle riitti tää röyhkeys, joten täältä pesee. Pitäkää varanne kusipäät. Ei haittaa vaikka ravintola-alalla työt päättyy tähän. Saatte ansionne mukaan, kun totuus tulee julki
- Anonyymi
Antellilta on kaikki reilut esimiehet häipyneet ( jos niitä juurikaan edes oli). Työntekijät oli ihan kivoja mun työpisteessä, mitta vaihdoin maisemaa, koska mun moraaliin ja motivaation toi kaksinaamaisuus ja kieroilu ei sovi. Tiimityö ei suju , esimies pelaa omaan maaliin ja pelko jyllää. Antellilla se on arkea. Antelilla tuntuu olevan varaa pitää tälläistä kulttuuria yllä, Mä oon kans lukenut johdon yleviä sanoja työhyvinvoinnista ja arvostavasta johtamisesta.Se on todella surkuhupaisaa!
- Anonyymi
Antellin toimitusjohtajan twiitti: ”paras tapa johtaa on johtaa esimerkillä”.
Loistava esimerkki on hänen mielestään siis huutaminen, nöyryyttäminen, savustaminen ja pelottelu. Tälläinen on Antellin toimintakulttuuri aluepäällikkö- ja ravintolapäällikkötasolla.- Anonyymi
Musta vähän tuntuu, että Antellin ravintola- ja aluepäälliköt koulutetaan virheiden kyttäämiseen ja varoituksien jakeluun, koska se on Antellila pelin henki eikä reilu tiimityö niinkuin ylin johto antaa julkisesti ymmärtää.
- Anonyymi
Karmea paikka Tampereella sijaitseva lounaspaikka. Esimies huusi, kiroili, nöyryytti ja oli töykeä koko ajan. Neljäntenä työpäivänä toi isokokoisen työkaverinsa uhkailemaan ja tönimään, kun ei onnistunut savustamaan muuten. Että tällaiset ovat vuorovaikutustaidot tässä yhtiössä. Ihmettelen, etteikö työsuojelu ole kyennyt tekemään mitään tälle tilanteelle, nämähän ovat selkeitä kriteereitä työpaikkakiusaamisen tunnistamiseen.
Ja miten ylin johto ei piittaa faktasta: työhyvinvoinnilla on aina suora yhteys yrityksen tulokseen. - Anonyymi
Työsuojelu ei tee mitään, koska se on koulutettu ajamaan työnantajan asiaa. Tiedän pari räikeää tapausta, joissa huonosti kohdellut ja kiusatut työntekijä eivät saaneet mitään tukea. Tähän koko konsernin huonoon johtamiseen ja kiusaamiseen pitäis puuttua. Mutta keinoha ei näytä olevan.
- Anonyymi
Antellin ravintola- ja aluepäälliköinä työskentelee ihmisiä, joilla ei minkään valtakunnan ihmisjohtamistaitoja. Pahimmat esimiehet, jotka johtavat pelolla ja joilla on ruskea kieli pääsevät lellikeiksi. Työntekijät leimataan syyllisiksi johdon virheistä, heitä latistetaan, heiltä viedään itsetunto, heille jaetaan varoituksia ja he saavat lopulta luopua työpaikastaan. Työsuojelua ei ole olemassakaan! Ylin johto kertoo panostavansa työhyvinvointiin, mutta se on täyttä feikkiä! .
- Anonyymi
Se mitä ylin johto esittää edustavansa on täysin ristiriidassa toiminnan kanssa. Hyvinvointi ja tulos kulkevat todellakin käsi kädessä, mutta ei se näytä johtoa kiinnostavan. Kuten ei sekään, että nuo epäpätevät päälliköt ulkoistavat omat virheensä muiden tekosiksi. Virheiden kyyläys on monessa työpisteessä järjestelmällistä ja häikäilemätön. Antell ei tosiaankaan kannusta vahvuusajatteluun eikä yhteiseen maaliin pelaamiseen. Ei jatkoon enää koskaan!
- Anonyymi
Meillä ravintolapäällikkö on ottanut mun todella ammattitaitoisen työkaverin silmätikukseen. Sättii ja arvostelee sitä asioista, jotka eivät edes mitenkään pidä paikkaansa ja kyylää ja kyttää koko ajan, että keksis jonkun virheen varotuksen antamisen syyksi. Eikä mitään todellisia syitä edes ole. Meille muille se haukkuu tätä kyseistä työntekijää ihan järkyillä nimityksillä selän takana. Ja sitten ollaan niin ystävällistä ja kaveria aluepäällikön kanssa ja valehdellaan ja mustamaalataan sen kanss tätä työntekijää ohan vääristä syidtä, Tää kuvio on niiiiiiiiiin kiero ja täyttää kaikki kiusaamisen kriteerit, mut teepäs jotain, niin lähdet itse! Mä oon niin väsynyt tähän oaskaan! Kaipaan tiimiä, jossa tehdään yhteistyötä toisia kannustaen ja arvostaen. Pelko syö kaiken motivaation ja työilon. Työhyvinvointia ei meillä ole. ja se on täysin ja ainostaan johdon syytä!
- Anonyymi
Huono, huonompi, Antell
- Anonyymi
Voi ei, huomasin tään keskustelun ja pakko sanoo myös, että Antellilla oon tavannut huonoimmat ja kurjimmat ravintolapäälliköt ja aluepäälliköt ikinä.!!!! Ja myös työsuojelu on jostain todella syvältä!!! Ylimmän johdon kaksinaamaisuus on niin läpinäkyvää, että työntekijät sitä hyvin yleisesti ihmettelevät. Tänään johto twiittaa siitä, miten huolestuttavaa on se, että naisjohtajia kiusataan ja syrjitään. Antellin tapauksessa tulisi olla huolestuneempi siitä, miten röyhkeästi juuri naisjohtajat itse kiusaavat, syrjivät, painostavat, pelottelevat ja nöyryyttävät. Omituista, ettei tämä kaksinaamaisuus jo tule julkisuudessa julki!
- Anonyymi
Eikö Antellin johto ymmärtä tätä?
https://tyokaari.fi/ajankohtaista/tuore-selvitys-sen-vahvisti-hyva-johtaminen-lisaa-kannattavuutta/ - Anonyymi
Mulla on myös erittäin huonoa kokemusta Antellin naispuolisista ravintola- ja aluepäälliköistä , heidän välisistä lipilipisuhteistaan ja varoitusten jakamisesta täysin omituisista ja vääristä, keksityistä syistä. Eräskin ravintolapäällikkö kaataa omat virheensä muiden niskaan, puhuu pahaa ja mustamaalaa aluepäälliköille työntekijänsä, joka on ammattitaidoltaan huippuluokkaa ja lisäksi johtaa pelolla kyyläten joka pikku asiaa. Miten tää voi olla näin yleistä ja mitään muka ei voi tehdä? Työsuojelu on Antellilla kuin korruptoitunutta! Tollaset esimiehet pitäis potkia pellolle viivyttelemättä ja suoda työntekijöille työrauha asiakkaiden palvelemiseen.
- Anonyymi
Pelolla johtamisen perikuva. En voi suositella, ellet halua unettomia öitä, virheiden kyttäämistä, nöyryyttämistä ja läpinäkymätöntä työsuojelua. Jos tuonne menet, olet joko masokisti tai sadisti.
- Anonyymi
Mitä on tuo Antellin viljelemä. työhyvinvointi/pahoinvointi käytännössä
Miten se näkyy käytännössä työntekijöille?
Lakisääteinen terveydenhoito, smartumseteli/ei tukea ongelmissa, käytännön työssä, jos kerrot epäkohdista, ammattitaidotomista esimiehistä, sinut savustetaan tai siirretään pois, annetaan kirjallisia varoituksia. Näinkö lisätään Työhyvinvointi ja sitoutetaan työntekijöitä. Yritykseen.. Todella takapajuista toimintaa nykypäivänä, kun alalle on muutenkin vaikeaa saada ammattitaitoista hlökuntaa. - Anonyymi
Kaikenlainen simputtaminen, mustamaalaaminen, nöyryyttäminen ja muu työpaikkakiusaaminen taitavat olla perustavanlaatuinen osa työkulttuuria Antellilla.
t: ex-antellilainen - Anonyymi
No huhhuh, luulin itsekin osuneeni harvinaisen huonoon Antellin paikkaan ja oikein erityisen huonon esimiehen alaiseksi, mutta näköjään yhtä mätä koko firma. Ja vielä hölmönä menin työhaastattelussa mainitsemaan, että onpa hyvin määritellyt arvot firmalla, mahtavaa jos myös toimitte näiden mukaisesti...
Totuus: kiusaamista (sekä työntekijöiden kesken että esimiehen taholta), päivittäistä huutamista, syyllistämistä, uhkailua, työaikakirjanpidon vääristelyä, maksamattomia palkkoja. Kertakaikkiaan sairain ja yhteistyökyvyttömin työyhteisö, johon olen lähes 20 v. ravintolaurani aikana törmännyt! Mutta kun pääkonttorin väki purjehti paikalle, niin jo vaan oli kaikilla suut korvissa. Purin itse työsuhteen koeajalla. - Anonyymi
Antellilla työsuojeluvaltuutettu, on aina ollut ja on edelleenkin johdon valitsema ravintolapäällikkö. Esimies on aina työnantajan edustaja, eikä näin ollen ole työntekijän puolella, vaikkka se on työsuojeluvaltuutetun tehtävä. Sen vuoksi, työsuojelu ei pelaa ja päälliköt saa huseerata aluepäällikön johdolla kuinka haluaa.
- Anonyymi
Moni päällikkö jäänyt sairaslomalle työuupumuksen vuoksi.
- Anonyymi
Todella ala-arvoista kohtelua. Viikkoja aijemmin yritin kysellä mutta ei mitään vastausta. Ohitan tän puljun ja kaukaa!!
- Anonyymi
olen tällä hetkellä antellilla töissä ja huomannut että siellä nöyryytetään alaisia todella paljon ja päälikkö saa ihme raivareita joka asiasta ja joka päivä joku on silmätikkuna.en ole koskaan ollut näin kamalassa työpaikassa töissä.en aio jatkaa kyseisellä firmalla enkä suosittele kenellekkään.
- Anonyymi
Antellilla hyväksytään työpaikkakiusaaminen, ravintolapäälliköt joko kiusaavat itse tai sitten hyväksyvät toisten kiusaamisen.
- Anonyymi
Kiusatut joutuvat siirtymään toisiin paikkoihin tai jopa irtisanoutumaan kun taas kiusaajat jatkavat työssään ja päällikkö jopa kehuu heidän asennettaan. Näin ainakin Helsingissä.
- Anonyymi
Minulla myös samantapaisia kokemuksia Antellista. Työntekijöitä syrjitään iän, seksuaalisen suuntautumisen tai ulkomaalaistaustan vuoksi. Antellilla kyllä hehkutetaan tasa-arvon puolesta mutta se ei tosiaankaan toteudu. Töihin ei ollut kiva mennä koska touhu on kaksinaamaista selän takana haukkumista.
- Anonyymi
aika samanlaista kokemusta mullakin. Helsingissä isossa suht uudessa antell paikassa. Päällikkö salli kiusaamisen, kun siitä kerroin seuraus oli että mut siirrettiin toiseen paikkaan. Ja sama touhu jatkuu.. sitten ihmetellään kun ei saada ketään töihin.
- Anonyymi
Antelille haettiin Ouluun Hiiroseen henkilöstöravintolan ravintolatyöntekijää. Hain paikkaa ja ilokseni sain sen. Sovittiin aloitus, työtehtävät, ja muuta yleistä.Olin tekemässä pidempää sijaisuutta keittiöllä yhdessä kivassa paikassa. Sain sovittua siellä että olen siihen asti kunnes aloitan Antelilla. Sitten sain viikko ennen aloitusta ravintolapäälliköltä puhelun jossa hän kertoi että en menekkään siihen paikkaan mihin oli sovittu vaan minusta tehdään kiertävä joka sijaistaa siellä missä on työntekijöitä pois. Ja olisi pitänyt myös kokata vaikka nimenomaan en halunnut kokin hommia ja ravintolatyöntekijän paikkaa hain. Ja tästä kaikesta kuulemma ylempää aluepäällikkö oli sanonut että ei saisi minulle soittaa ja kertoa näistö suunnitelmista.) Todella alhaista ja epäreilua toimintaa Antelilta. En tietenkään lähtenyt sinne hommiin sitten kun valehdeltiin näistä asioista. Menetin sijaisuuden toisessa paikassa ym paskaa.Tämän takia En suosittele kenellekkään!!!
- Anonyymi
Helsingissä Ruoholahdessa on Antellila iso paikka, se on kamalin työpaikka missä olen ikinä ollut. Ravintolapäällikkö ja vuoropäällikkö ovat pahimpia työpaikkakiusaajia mihin olen törmännyt. Paikalle saatiin lopulta työsuojelun väkeä, mutta yhtä lukuunottamatta kukaan ei uskaltanut kertoa totuutta kiusaamisesta. Tuo yksi joka avasi suunsa siirrettiin tuota pikaa toiseen paikkaan josta hän sitten irtisanoutui.
- Anonyymi
Todennäköisesti sama paikka missä oon ollu extraamassa. Työilmapiiri oli huono, keittiön vuoropäällikkö oli oikea kontrollifriikki kiusaaja. Ravintolapäällikkö katseli vierestä ja naureskeli. Myös keittiömestari oli osin mukana kiusaamisessa. Selän takana puhuttiin pahaa eräästä ravintolatyöntekijästä ja kaikki muutkin sai osansa. En ikinä voisi olla tuossa paikassa jatkuvasti.
- Anonyymi
Naurettavaa touhua koko antellin touhu, lääkärissä kun käyt joudut hommaamaan itse sijaisen. Ylitöistä ei makseta ja vapaana ei voi pitää jollei hommaa itse sijaista. Ja kaikki antellin pisteet kilpailevat keskenään ja eivät auta toisia pisteitä.
- Anonyymi
Antell oli paska työpaikka.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Itse oon ollu sekä Hesellä että Antellilla ja Antell on noista se pahempi vaikka hesestä kirjoitellaan kuinka huonot työolot on. Mutta antell on oikee työpaikkakiusaajien unelma paikka. Oon ollut pk-seudulla muutamassa paikassa ja myös siellä Ruoholahdessa mikä oli täälläkin mainittu.
- Anonyymi
On sitten suomen huonoin työpaikka, aluepäällillönä joku uusi poika joka koittaa päteä. Noussut vissiin johtajia nuoleskelemma aluepäälliköksi. Työpaikka kiusaajien paratiisi koko antelli.
- Anonyymi
Huh, onneksi löysin tämän ketjun….olin juuri hakemassa Antelille töihin, mutta skippaan. En sietäisi pätkääkään kyykyttämistä ja kieroilua. Itsekin päällikkönä toiminut ja puuttunut hanakasti työpaikkakiusaamiseen ja epäreiluihin työvuoroihin. Siitä kiitoksena sain potkut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828