Mulla on sakko huumausaineen käyttörikoksesta vuodelta 2007. Vankeutta minulle ei ole tuomittu, ei ehdollisena eikä ehdottomana. Näkyykö tuo sakko lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvityksessä? Ja jos näkyy, kuinka kauan, kolme vuotta? Viisi? Faktatietoa, ei moralisointia, kiitos.
Lapsen kanssa työskentelevien
4
306
Vastaukset
- masa1000
tukin on pitkään aikaa lasten lähelle asiaa... ja oikeestaan.. ihan hyvä niin... en mä ainakaa haluis et joku narkkari mun lasta vahtis vaikka kunnollisia ihmisiä olisivatkin
- C.E.
..kun ei ole tullut rikosrekisterimerkintääkään, jos ei ole tuomittu muuta kuin sakkoa.
- sieltä sitä
moralisointia, vaikka nimimerkki nimenomaan pyysi, että ei sitä. Luulen kyllä, että sakko huumausaineen käyttörikoksesta näkyy lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvityksessä, koska nimenomaan huumausaineasioissa myös sakkotuomiot selvitetään näissä asioissa. Tietääkö joku tarkemmin?
- nimim.
Suora lainaus viranomaisohjeesta:
Otteeseen merkitään vain rikosrekisterilaissa mainitut rikokset, joita tässä yhteydessä
ovat
1) lapseen kohdistuvat rikokset (esim. lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö),
2) seksuaalirikokset (esim. raiskaus),
3) väkivaltarikokset (esim. törkeä pahoinpitely) ja
4) huumausainerikokset.
Merkinnän tekeminen rikosrekisteriin edellyttää, että teosta tuomitaan vankeusrangaistus,
ehdollinen tai ehdoton. Sakkorangaistukset eivät näy rikosrekisterissä.
http://www.finlex.fi/pdf/normit/14751-O282003TM.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862