Miksi lomaosake?

Mistraali

Minulle ei ole selvinnyt, mikä on lomaosakkeen idea.

Lomaosake maksaa melkoisesti. Mutta sen taitaa olla ainoastaan oikeus käyttää tiettyä huoneistoa tiettynä (esim. viikon) aikana ja tuolta lomaosakkeelle varatulta ajalta menee aina maksu. Lisäksi täytyy kustantaa itse matkakulut kohteeseen ja takaisin. Lisäksi tulevat tietenkin ruokakulut. Joten rahaa on sitoutunut melkoisesti tiettyyn kohteeseen ja lisäksi lomakulut ovat melkoiset.

Jos menen ostamaan lomaviikon matkatoimistosta, voin vapaasti valita lomakohteen - en ole sidottu siihen yhteen ja samaan. Maksuun kuuluvat matkat ja hotellista riippuen aamiainen tai peräti ”all inclusive”. Kaiken lisäksi lomaviikko tulee halvemmaksi pakettimatkalle. Eikä minun tarvitse sitoa pääomaa itse lomakohteeseen.

Joten: mikä on oikein tuon lomaosakkeen idea? Miksi sellaiseen kannattaa sitoutua? Mitä erinomaista sillä saa?

21

6162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttöä varten

Lomaosakkeessa lomaillaan, sitä varten on lomaosake.
      Toisia vaan näyttää ottavn päähän se kun joku haluaa ostaa oman osakkeen, pakettimatkojen ihanuus tiedetään 5 hek. perheenä mitä se on ja mitä se maksaa. Maksaa kanssa ja paljon kaikista täyshinta.

• naurattaa

kuka lentokonettakaan omaa lomaa varten osta vaan ihan muiden koneella matkustaa. Miksi ei voi matkustaa ilman osaketta sitten?

• paljon komeempaa
        naurattaa kirjoitti:

kuka lentokonettakaan omaa lomaa varten osta vaan ihan muiden koneella matkustaa. Miksi ei voi matkustaa ilman osaketta sitten?

lomailla osakkeenomistajana, kun tunnustaa olevansa näitä tarjouspakettimatkalaisia.

• komeeta..
        paljon komeempaa kirjoitti:

lomailla osakkeenomistajana, kun tunnustaa olevansa näitä tarjouspakettimatkalaisia.

Sama aurinko taitaa perillä paistaa tai olla paistamatta, lisäksi tarjouspakettimatkalaisten lomailuun sisältyy kuljetus kentältä kohteeseen ja päinvastoin. Lomaosakkeenomistaja joutuu ite hommaamaan taxin tai muun kyydin.
        Että asiassa on monta puolta:)

• peräkanaa kun
        komeeta.. kirjoitti:

Sama aurinko taitaa perillä paistaa tai olla paistamatta, lisäksi tarjouspakettimatkalaisten lomailuun sisältyy kuljetus kentältä kohteeseen ja päinvastoin. Lomaosakkeenomistaja joutuu ite hommaamaan taxin tai muun kyydin.
        Että asiassa on monta puolta:)

köyhän talon porsaat oppaan perässä ei kiitos

• paljoo reissannu?
        peräkanaa kun kirjoitti:

Senhän saat ite valita osallistutko järjestetyille matkoille vai ootko omatoiminen..
        Vinkkinä sulle: joskus kannattaa lähtee niille
        matkatoimiston reissuille kohteessa..
        Ai niin mutta eihän lomaosakematkaajat voi..sorry

• jos et halua
        peräkanaa kun kirjoitti:

Jokainen valitsee ite ,meneekö järjestetyille reissuille, mutta lomaosakkeenomistajana itsekkin
        olen pari reissua tehnyt matkatoimiston kautta, homma toimii hyvin, niinku just kuljetukset kentältä ym..

• halvemmaksi tulee
        paljoo reissannu? kirjoitti:

Senhän saat ite valita osallistutko järjestetyille matkoille vai ootko omatoiminen..
        Vinkkinä sulle: joskus kannattaa lähtee niille
        matkatoimiston reissuille kohteessa..
        Ai niin mutta eihän lomaosakematkaajat voi..sorry

Paikallisilta retkien järjestäjiltä paljon halvemmat retket,ja tuntuvat tietävänkin asioista vaikka kuinka, ovat hyviä oppaita eikä tarvitse turvautua pakettimatkalaisten oppaiden palveluihin.

• niin mene kysymään

Jos haluat tietää mitä ideaa osakkeessa on niin mene viikko-osake esittelyyn jos sen jälkeen et ymmärrä niin hanki aivot.

• mistraal.

No Espanjassa tuollainen myyjä liimautui kylkeen. Menin tilaisuuteen, jossa olisi mukavaa purtavaa ja tunnin keskustelun päälle saisimme ison cavapullon. Nuo jutut pitivät sitten paikkansa, joskin se cava lähti nenää nyrpistäen.

Kuulemma saisin hienon osakkeen käytöksi tietyksi viikoksi (tuo viikkoasia tuli esiin kuin vilahtaen). Hintaa olisi vaivaiset 50.000 euroa ja vastike 1.000 euroa. Näytettiin kauniita kuvia kohteesta. Pienen kaivelun jälkeen näytettiin kartalta, missä tuo hienous sijaitsi. Keskellä ei-mitään. Tosin seuraavien vuosien aikana sinne rakennettaisiin paljon lisää. Eli paikka olisi seuraavat viisi vuotta rakennustyömaata.

Tällöin auton vuokraus olisi välttämätöntä. Joten keskustelussa myyjä ei halunnut puhua rahasta (tosin myyntihinta voisi pudota), mutta minä keskityin puhumaan vain rahasta ja sanoin koko ajan, että tarkastellaanpa tätä lompakkoni sisällön kannalta. Ei niin saisi kuulemma tehdä. Mutta minä pysyin kannassani.

Joten kustannukset: hankinta 50.000, vuokra viikosta 1.000, lennot kahdelta 1.000, auton vuokra 300, vakuutus 100, ruoka ja juoma 200, muut kulut 100 eli viikon loma maksaisi kahdelta 2.700 euroa. Pari kuukautta aiemmin olimme olleet Alanyassa Turkissa ja siellä tarjottiin osakehuoneistoa vasta valmistuvassa rakennuksessa, josta oli hyvä näköala ja sijainti kaupungilla mäen päällä hintaan 70.000. Vuokra siellä on toisin kuin meillä, maksetaan tarpeen mukaan, paitsi kerberoksen palkka.

Siis viikon käyttöoikeus olisi maksanuit 50.000! Ja viikko kahdelta 2.700, kun vastaavan saan matkatoimistolta alle kahden tonnin ja paikan saan valita vapaasti.

Siis mikä tässä on se hieno asia? Se, että en mennyt moiseen vedätykseen, on kaiketi paras todiste siitä, että aivot ovat tallella ja toimivat.

• oma......

hullu menee viikkoosake esittelyyn kyllä ihmisillä on onneksi parempaakin tekemistä.

• handle
        mistraal. kirjoitti:

No Espanjassa tuollainen myyjä liimautui kylkeen. Menin tilaisuuteen, jossa olisi mukavaa purtavaa ja tunnin keskustelun päälle saisimme ison cavapullon. Nuo jutut pitivät sitten paikkansa, joskin se cava lähti nenää nyrpistäen.

Kuulemma saisin hienon osakkeen käytöksi tietyksi viikoksi (tuo viikkoasia tuli esiin kuin vilahtaen). Hintaa olisi vaivaiset 50.000 euroa ja vastike 1.000 euroa. Näytettiin kauniita kuvia kohteesta. Pienen kaivelun jälkeen näytettiin kartalta, missä tuo hienous sijaitsi. Keskellä ei-mitään. Tosin seuraavien vuosien aikana sinne rakennettaisiin paljon lisää. Eli paikka olisi seuraavat viisi vuotta rakennustyömaata.

Tällöin auton vuokraus olisi välttämätöntä. Joten keskustelussa myyjä ei halunnut puhua rahasta (tosin myyntihinta voisi pudota), mutta minä keskityin puhumaan vain rahasta ja sanoin koko ajan, että tarkastellaanpa tätä lompakkoni sisällön kannalta. Ei niin saisi kuulemma tehdä. Mutta minä pysyin kannassani.

Joten kustannukset: hankinta 50.000, vuokra viikosta 1.000, lennot kahdelta 1.000, auton vuokra 300, vakuutus 100, ruoka ja juoma 200, muut kulut 100 eli viikon loma maksaisi kahdelta 2.700 euroa. Pari kuukautta aiemmin olimme olleet Alanyassa Turkissa ja siellä tarjottiin osakehuoneistoa vasta valmistuvassa rakennuksessa, josta oli hyvä näköala ja sijainti kaupungilla mäen päällä hintaan 70.000. Vuokra siellä on toisin kuin meillä, maksetaan tarpeen mukaan, paitsi kerberoksen palkka.

Siis viikon käyttöoikeus olisi maksanuit 50.000! Ja viikko kahdelta 2.700, kun vastaavan saan matkatoimistolta alle kahden tonnin ja paikan saan valita vapaasti.

Siis mikä tässä on se hieno asia? Se, että en mennyt moiseen vedätykseen, on kaiketi paras todiste siitä, että aivot ovat tallella ja toimivat.

itse olen ollut esittelyssä jossa tarjottiin 8000 e viikko-osketta ja vastikem. 300 e jotekin paljon realistisempaa.

• ei se hullua tee
        oma...... kirjoitti:

hullu menee viikkoosake esittelyyn kyllä ihmisillä on onneksi parempaakin tekemistä.

kuuntelee aikansa ja jos kiinnmostaa ostaa pois, ei se sen kummempaa.
        siinä se.

• Minulla oli
        handle kirjoitti:

itse olen ollut esittelyssä jossa tarjottiin 8000 e viikko-osketta ja vastikem. 300 e jotekin paljon realistisempaa.

sellainen käsitys, eli hinta olisi pudonnut tuosta melkoisesti. Mutta eikös tuo olekin juuri huijauksen perustunnusmerkkejä? Eli ensin koetetaan saada hirmuinen hinta ja jos ei menekään kaupaksi, niin sitten lasketaan hintaa. Tai sitten annetaan ostajalle kuva, että hän hyvä kauppamies, koska sai hinnan putoamaan.

No, kaipa näytimme "liian" varakkailta. Ja jos pyyntö on alkuun liian suuri, olen tosi paskamainen neuvottelija. SIksi Turkissa ja muissa vastaavissa maissa ostankin mieluiten tavarataloista kuin basaareista.

Mutta ihan asiallisesti - kuka voi moisen tinkauksen jälkeen olla koskaan varma, että tuli maksetuksi oikea hinta. Eikös aina jää tunne, että tuli sittenkin maksetuksi liikaa.

Lisäksi en tosiaankaan halua sitoutua yhteen lomakohteeseen. Maailmalla on paljon muutakin nähtävää.

• Niiranen
        Minulla oli kirjoitti:

sellainen käsitys, eli hinta olisi pudonnut tuosta melkoisesti. Mutta eikös tuo olekin juuri huijauksen perustunnusmerkkejä? Eli ensin koetetaan saada hirmuinen hinta ja jos ei menekään kaupaksi, niin sitten lasketaan hintaa. Tai sitten annetaan ostajalle kuva, että hän hyvä kauppamies, koska sai hinnan putoamaan.

No, kaipa näytimme "liian" varakkailta. Ja jos pyyntö on alkuun liian suuri, olen tosi paskamainen neuvottelija. SIksi Turkissa ja muissa vastaavissa maissa ostankin mieluiten tavarataloista kuin basaareista.

Mutta ihan asiallisesti - kuka voi moisen tinkauksen jälkeen olla koskaan varma, että tuli maksetuksi oikea hinta. Eikös aina jää tunne, että tuli sittenkin maksetuksi liikaa.

Lisäksi en tosiaankaan halua sitoutua yhteen lomakohteeseen. Maailmalla on paljon muutakin nähtävää.

Jokainen tekee oman valintansa - myös lomailutavoissaan.
        "Lisäksi en tosiaankaan halua sitoutua yhteen lomakohteeseen. Maailmalla on paljon muutakin nähtävää".
        Eihän lomaosakkeessa ole millään muotoa sidottu yhteen kohteeseen. Esim. meidän perhe harvoin lomailee omassa kohteessa tai omalla viikolla vaan käytämme aktiivisesti vaihtomahdollisuuksia. Maailmalla on todellakin paljon nähtävää!
        PS. Oletko autoa ostaessa koskaan ollut varma "oikeasta" hinnasta saati asuntoa ostaessasi, maksumiehenä oleminen korpeaa aina.

• kertoi kaiken

olennaisen lomaosakkeen ideasta.
      Olen huomannut että palstasta on tullut osakkeiden kannattajien ja vastustajien taistelutanner. Näinhän sen tulee ollakin.

Nyt on vain niin että meidän vastustajien viestejä poistetaan vihan vimmalla. Kannattajien ei koskaan.

Mutta ei se mitään. Ei näiden paukuttelussa kauaa mene.

Taisteluun veljet ja samoinajattelijat!! Paukutelkaa viestejä vain aivan sikana. Aine ne muutaman sata ihmistä tavoittaa!!

• viesteissä

ei vaan ole mitään järkevää sanottavaa.

• ei mitään
        viesteissä kirjoitti:

ei vaan ole mitään järkevää sanottavaa.

järkevää sanottavaa

• kokonaisuutta

Voipi olla että se osake sittenkin on järkevämpi juttu.

• mene ja tiedä

saattaapi tuo asia olla niinkin mutta saattaapi se olla toisinki.

• puntaroi
        mene ja tiedä kirjoitti:

saattaapi tuo asia olla niinkin mutta saattaapi se olla toisinki.

niin voisivatko asiat olla toisin???

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      275
      4699
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2877
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      34
      2871
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1816
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1664
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1190
    Aihe