Kahvipirtti

Nostan tämän nyt kumminkin tänne ylös, sisustetaan sitten päivän mittaan.

Jos löytyy toisiakin, jotka ei sisään uskalla siitä pelosta että pudotaan, enkä halua, että ovelta joudutte pois kääntymään.

Tulkaa pirttiin ja kahvitelkaa, laitelkaa kamppeita paikalleen, menen verhokauppaan ja ostan uudet verhot ikkunoihin, tuon tullessani.
Tervetuloa nyt erilaiseen, keskeneräiseen pirttiin.

115

4392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

      Voi kiitos, nyt tuntuu turvalliselta astua sisälle. Se on vallan kamalaa tuon korkeanpaikan kammon kanssa!

      Jos nyt taas rupeaisin ennustajaeukoksi, niin arvaisin, että SkillaN löytää jotakin hempeän sinistä. Viikko sitten kuulemma maan eteläosissa jo sinivuokot kukkivat. Tosin taisivat hautautua lumimyräkän alle, mutta nousevathan se sieltä taas.

      Minä pidin niin kiirettä kiireeni kanssa, että se loppui kesken. Kun on hoppu, niin tulee äkkiä loppu! Periaatteessa olisi ollut vielä tämä päivä aikaa, mutta urakka meni putkeen (=internetiin) jo viime yönä.

      Ei meinaa tuo tuuli hellittää. Aurinkokin on tänään hukassa. Lämmintä kuutisen astetta. En ole vielä ulkona käynyt, että tietäisin, miltä etelätuuli nokanpäässä tuntuu. Jäätävä se ei kuitenkaan voi olla.

      Jos jäisin odottelemaan niitä sinisiä verhoja.

    • Onnea uuteen pirttiin! Yhtä hyvinhän tätä saatetaan sisustaa porukalla. Arvasin, että muutto on pian edessä ja niinpä leivoin persikkapiirakkaa koko uunipelillisen, on vielä vähän lämmintä. Vaniljakastiketta toin lisäksi. Tuomenoksia laitoin maljakkoon, katsotaan, jaksavatko jonkun ajan päästä aukaista kukkiaan.

      Takkaan laitoin tulet, oli niin hyviä sytykkeitä, että ihan ensimmäisestä raapaisusta syttyivät, lämmintä antaa jo kivasti. Ulko-oveen ripustin kranssin kuivakukista, kauniita keväisiä värejä siinä.

      Tervetuloa entiset ja uudetkin kävijät, kahvi ja teetä löytyy ja ainakin kauralastuja on kaapissa. Siitä vaan muki käteen ja nauttimaan. Aurinkokin jo paistaa komeasti, lumet saavat kyytiä.

      Olkoon päivänne onnellinen! Paulamaria

      • pirttiin.
        Sain juuri uuden koneen,niin nyt on hyvä tulla tänne
        kahveelle.
        Tässä riittääkin nyt opettelemista;(

        Kiva katsoa vierestä kun ammattilainen touhuaa.

        Toin tuonne nurkkakaappiin HYVÄÄ maistettavaa,VSOP.

        En rupea sisustamaan,luotan emäntämme värisilmään,
        minulta voi mennä "piparkakuksi";))

        Hyvää päivän jatkoa kaikille.

        Nyt muori lähtee ulos.
        näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        pirttiin.
        Sain juuri uuden koneen,niin nyt on hyvä tulla tänne
        kahveelle.
        Tässä riittääkin nyt opettelemista;(

        Kiva katsoa vierestä kun ammattilainen touhuaa.

        Toin tuonne nurkkakaappiin HYVÄÄ maistettavaa,VSOP.

        En rupea sisustamaan,luotan emäntämme värisilmään,
        minulta voi mennä "piparkakuksi";))

        Hyvää päivän jatkoa kaikille.

        Nyt muori lähtee ulos.
        näkyillään...

        En minäkään tarkoita, että jos SkillaN tuo muun väriset verhot, että niitä pitää lähteä kauppaan vaihtamaan. Seunkus arvailen!


      • Hintriika* kirjoitti:

        En minäkään tarkoita, että jos SkillaN tuo muun väriset verhot, että niitä pitää lähteä kauppaan vaihtamaan. Seunkus arvailen!

        uuteen pirttiin, sekä Anulle. Anun ikää en tiedä, varmaan 15, koska minä täytin elikuussa 16 ja on hän nuorempi minua - Luulen.

        Tässä onnittelulaulu:
        Sävel ja sanat: Toivo Honkonen

        Onnentoivotus

        Onnea, onnea vaan
        sinulle toivottaa saan,
        muistella mennyttä aikaa,
        uudelleen sen tavoittaa.
        Kukkaset sinulle tuon,
        kauneimmat aatokset suon,
        ruusuista kauneimman, sinulle ojennan,
        onnea nyt toivotan.

        Lahjoista kauneimman saat,
        kanssamme onnen kun jaat.
        Taidolla onnensa kantaa,
        ken sen voi taas lahjoittaa.
        Olkoon myös onnellinen
        seuraava vuos´ kymmenen,
        ystävät ikuiset, päiväsi paisteiset,
        kaikessa täydelliset.

        Muistelen sinua ain,
        sulle soi lauluni vain,
        terveiset sinulle saattaa,
        onnea näin toivottaa.
        Kaikki nyt maljasi juo,
        yhtyä siihen mun suo,
        syntymäpäiväsi huomaavaisuudeksi
        juhlasi kunniaksi.


    • ------

      ..................

      • Nyt niitä kaapuja olis tarvinnut, joko kukaan kerkisi niitä ompelemaan. Ennenvanhaan minäkin kirjoittelin morsen kirjoitusta mutta ei se minusta tuolta näyttänyt.
        En ehtinyt perille ennen Skillania ,joten nyt katselen mihin nurkkaan nurkkakaappi sijoitettaisiin, olisiko paras vaihtaa eri nurkkaan kuin ennen.
        Tuon peikonlehden sijoitan tuonne vähän varjoisempaan kulmaan.Onneksi uusi keitin oli jo paikalla, jauhelen papuja ja odotellaan kahvin tippumista. En taida nyt uskaltaa ottaa mitään kaapista kun se ei ole vielä edes paikallaan.
        Muistakaa nyt ne kaavut!


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Nyt niitä kaapuja olis tarvinnut, joko kukaan kerkisi niitä ompelemaan. Ennenvanhaan minäkin kirjoittelin morsen kirjoitusta mutta ei se minusta tuolta näyttänyt.
        En ehtinyt perille ennen Skillania ,joten nyt katselen mihin nurkkaan nurkkakaappi sijoitettaisiin, olisiko paras vaihtaa eri nurkkaan kuin ennen.
        Tuon peikonlehden sijoitan tuonne vähän varjoisempaan kulmaan.Onneksi uusi keitin oli jo paikalla, jauhelen papuja ja odotellaan kahvin tippumista. En taida nyt uskaltaa ottaa mitään kaapista kun se ei ole vielä edes paikallaan.
        Muistakaa nyt ne kaavut!

        Eivät nuo mitään morsea ole (eivät edes sitä rikospoliisia), ne ovat taikasanoja. Tunnustaudun niiden lausujaksi, kun pirtin ovea piteli joku toiselta puoleta niin tiukasta kiinni. Piti sanoa simsalabim salakielellä.

        Hokkuspokkus-Hintriika*


      • Hintriika* kirjoitti:

        Eivät nuo mitään morsea ole (eivät edes sitä rikospoliisia), ne ovat taikasanoja. Tunnustaudun niiden lausujaksi, kun pirtin ovea piteli joku toiselta puoleta niin tiukasta kiinni. Piti sanoa simsalabim salakielellä.

        Hokkuspokkus-Hintriika*

        olla niitä surullisenkuuluisia tekstiviestiä, joita ei kukaan ymmärrä. Eikä ole tarkoituskaan.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Eivät nuo mitään morsea ole (eivät edes sitä rikospoliisia), ne ovat taikasanoja. Tunnustaudun niiden lausujaksi, kun pirtin ovea piteli joku toiselta puoleta niin tiukasta kiinni. Piti sanoa simsalabim salakielellä.

        Hokkuspokkus-Hintriika*

        Onneksi kerroit, minä jo kaapuja etsin. Tiedän sinut moniosaavaksi, mutta sitä en tienyt että taikoa osaat.


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤
        LateVaan kirjoitti:

        Onneksi kerroit, minä jo kaapuja etsin. Tiedän sinut moniosaavaksi, mutta sitä en tienyt että taikoa osaat.

        """"""""""""""


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

        """"""""""""""

        kanssa ei pääse juttelemaan, tosin ei sotimaankaan;))

        Mitäs tykkäätte kuvioista;))


      • Ihailijatar no. 1
        SkillaN kirjoitti:

        kanssa ei pääse juttelemaan, tosin ei sotimaankaan;))

        Mitäs tykkäätte kuvioista;))

        Jopa on "kauniit ja tasaiset". Vaatii
        suurta älykkyyttä tuollaisen toteutus!

        Papukaijamerkki nyt ainakin suorituksesta:/


      • Anu.1
        SkillaN kirjoitti:

        kanssa ei pääse juttelemaan, tosin ei sotimaankaan;))

        Mitäs tykkäätte kuvioista;))

        Kuviothan on oikein hyvät, aivan kuin
        joku lintu olisi ollut tepastelemassa.

        Nyt sitten tämäkin päivä on ehtoo puolella,
        niinkuin elämäkin, vai sanoisiko että elämä
        on paremmalla puolella.

        Kyllä pyöreitä tuli täyteeen, ei kai tuolla
        galleriassakaan joka välipylvästä ilmoittele,
        uskoisin niin.


        On mökki vielä sinne taas mennä halajan,
        kun maata pääsee kaivamaan, ja istutus
        hommat saa alkaa.

        Hyvät illan jatkot kaikille.


      • Anu.1 kirjoitti:

        Kuviothan on oikein hyvät, aivan kuin
        joku lintu olisi ollut tepastelemassa.

        Nyt sitten tämäkin päivä on ehtoo puolella,
        niinkuin elämäkin, vai sanoisiko että elämä
        on paremmalla puolella.

        Kyllä pyöreitä tuli täyteeen, ei kai tuolla
        galleriassakaan joka välipylvästä ilmoittele,
        uskoisin niin.


        On mökki vielä sinne taas mennä halajan,
        kun maata pääsee kaivamaan, ja istutus
        hommat saa alkaa.

        Hyvät illan jatkot kaikille.

        Kauniin syntymäpäivän sait,
        aurinkoisen ja lämpimän. Eteläinen ilmavirtaus
        saa sään tuntumaan niin keväiseltä, pensaiden silmut
        ikkunani ulkopuolella näyttävät suuremmilta. Pian valkoiset kukat kaunistavat pihaamme.
        Pian ja pian, - eihän tämä ole ihan tavalliseen
        tapaan sujunut säiden puolesta, joten katsellaan
        ja kuunnellaan.

        Kisutpa hyppäsivät syliini, istuskelen niiden kanssa vähän aikaa keinuttelemassa.

        Hyvää illan jatkoa kaikille ystäville!


      • Anu.1
        satu kirjoitti:

        Kauniin syntymäpäivän sait,
        aurinkoisen ja lämpimän. Eteläinen ilmavirtaus
        saa sään tuntumaan niin keväiseltä, pensaiden silmut
        ikkunani ulkopuolella näyttävät suuremmilta. Pian valkoiset kukat kaunistavat pihaamme.
        Pian ja pian, - eihän tämä ole ihan tavalliseen
        tapaan sujunut säiden puolesta, joten katsellaan
        ja kuunnellaan.

        Kisutpa hyppäsivät syliini, istuskelen niiden kanssa vähän aikaa keinuttelemassa.

        Hyvää illan jatkoa kaikille ystäville!

        Lämpimät kiitokseet onnen
        toivotuksesta.
        ilma oli eilen todella kuin maitoa, täällä paistoi
        auriko pilvettömältä taivaalta.
        Oikein hyvää päivän jatkoa sinulle satu, sekä kaikille toisillekin.
        On ihanaa kun olette olemassa ystävät.


    • Pirtissä täysi tohina päällä, kyllä se tuo yhdessä tekeminen meiltä onnistuu;))

      Miten Sinä Hintriika* arvasit, sinisävyiset, hyvin ohuet pitsiverhot löysin ja valkoiset, sinisin verhon sävyin, raidoitetut poppanat toin pöydälle.
      Meinasin jo ihan valkeita verhoja ostaa, mutta jätin ne sitten kesää odottamaan.

      Siniset karpaatinkellot toin pöydälle, siine ne sulassa sovussa tuomenoksien kanssa meitä ilahduttavat.
      Kyllä ne oksat kohta silmuja työnttää, kukaties valkoiset kukatkin esiin tulee.

      Voi miten ihania leivonnaisia( ja naisia, miehiä)juhlakupitkin pöytään laitettu, kaikki on niin somasti paikoillaan.

      LateVaan kyllä huomaa, että olet kukkia hoidellut, on tuo peikonlehti niin upea.
      Kahvikin maistuu aivan erinomaiselta, kiitos vaan.
      Me tuolla kerhossa värkkäsimme niitä lasin alustoja, toin pirtiin niitä, voi aina kahvimukin alle ottaa, miks ei konjakkilasikin voine alustakseen hyväksyä.

      Hyviä on tuomiset nurkkakappiinkin tuotu, nätisti vain niitä hyväksi piristykseksi nautimme.
      Aurinko pirtin ikkunasta kurkkaa, tuli takassa loimuaa ja hyvä mieli jokaisella, kissatkin kehräävät ja tyytyväisenä taas muuton suorittivat.

      Pitäähän minun sanoa että kynnys on edelleen matala, ja tilaa riittää kaikille kirjoittajille.
      Olkaa kuin kotonannne;))

      • kuin keskellä kesää. Ihanan näköinen on pirttimme taas..Sininen on lempivärini,kai arvasittekin.
        Oli kerran semmoinen kysely, piti ystävien ym. kertoa mikä väri kustakin tuli mieleen ja miksi..
        Ihan jokaikinen sanoi,että minusta tulee sininen mieleen. Minusta se oli aika ihme..Karpaattien-
        kello on kaunis kukka,sopii hyvin verhoihin.
        Onnea uudelle Pirtille ja meille!..Otan kahvia ja persikkatorttua ..nam..Juuri tekikin mieli jotain herkkua.Kiitos kovasti leipurille..Palataan taas.
        Moikka t. Irkku


    • "pelkkää hyvää"

      Ihan näin uuden pirtin kunniaksi ja siitä riemusta, että terveystarkastaja väitti homeenhajun olevan jotain muuta.

      Se hajutuntemus on kukaties vaikka pistorasioiden kautta maan hajua terassin alta, tässä asunnossa kun on aivan ihmeelliset johdatukset! Nyt en ole huolissani, joten tarjoan!Toin samalla aivan ihania pakastemansikoita, ilman myrkkyjä tietysti, aivan luomua.

      Muuten, jos dysfaatikko on sellainen, joka ei aina löydä/osaa sanoja, niin mikähän mahtaa olla muutaman kerran pirttiin pyörähtänyt tekstitön? Onko ilmiöllä nimeä, tiedättekö?

      • Hintriika*

        tuota toista kertaa. Ekan jo ylempänä tunnustin, mutta ei se tarkoita, että minäkään alvariinsa...


      • "pelkkää hyvää"
        Hintriika* kirjoitti:

        tuota toista kertaa. Ekan jo ylempänä tunnustin, mutta ei se tarkoita, että minäkään alvariinsa...

        selvästi poliitikko, aivan on sellaiset elkeet.

        Pitäisikö nyt päättää, että toistaiseksi ryhmämme luottamus on 100% puolellasi?

        Voihan römpsäilma, mikä tuli ja alentaa lumia. Sataa silkkaa vettä.

        Sinulle ja sille "toiselle tohelolle" varmaan riittää tuota kepeää nestettä, keväälle! ( Luotan, että kaikki tuntevat ilmauksen tarinan.)


      • "pelkkää hyvää"
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        selvästi poliitikko, aivan on sellaiset elkeet.

        Pitäisikö nyt päättää, että toistaiseksi ryhmämme luottamus on 100% puolellasi?

        Voihan römpsäilma, mikä tuli ja alentaa lumia. Sataa silkkaa vettä.

        Sinulle ja sille "toiselle tohelolle" varmaan riittää tuota kepeää nestettä, keväälle! ( Luotan, että kaikki tuntevat ilmauksen tarinan.)

        eihän sitä tiedä, jos isonkin lasin ottaa, ei enää tule noin tasaisen kaunista jälkeä.

        Sinulle naapurin "H", voisin laittaa vaikka pullopostina, ajan kuluessa virtaukset toisivat perille.


      • Hintriika*
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        eihän sitä tiedä, jos isonkin lasin ottaa, ei enää tule noin tasaisen kaunista jälkeä.

        Sinulle naapurin "H", voisin laittaa vaikka pullopostina, ajan kuluessa virtaukset toisivat perille.

        Jos minä olen naapurin "H", niin Sinun täytyy olla naapurin "ph"! Jopas arvoituksen pistit!

        Ja poliitikoksi rupean vain, jos saan ehdottoman 110 %:n tuen. Montako % siinä pullopostissa on, jonka laitat minulle?


      • "pelkkää hyvää"
        Hintriika* kirjoitti:

        Jos minä olen naapurin "H", niin Sinun täytyy olla naapurin "ph"! Jopas arvoituksen pistit!

        Ja poliitikoksi rupean vain, jos saan ehdottoman 110 %:n tuen. Montako % siinä pullopostissa on, jonka laitat minulle?

        pullossa on, desifiointiin tarkoitettu. Kannattaa ottaa lusikallinen ensin, karvasta on.

        Sitä kannatusta kyllä satelee yli sadan, eikös vain, olkaa nyt toisetkin joo-joo-miehinä mukana. Olisihan se hyvä olla oma ehdokas syksyllä, vai?


    • uusittu

      itseään? Onko joku vakiporukka, vai ihanko outokin voi istahtaa kahvikupposen ääreen?

      Keväässä on hyvä elellä. Valon voima on ihana ja uudistava, pyörä vajasta ja polkemaan!

      Kaikkea hyvää kaikille! Huomenna emme annan itseämme narrata!

      • tässä ihan parhaalla paikalla olemme.

        Tervetuloa vaan seuraan mukavaan, lienet jo vaikka vanha tuttu, mutta nyt uusittu, joka tapauksessa kiva tutustua.
        Ole kuin aina pirtissä olisit ollut.

        Lehteä jo luin ja meinasin uskoa yhtä juttua, mutta sitten hoksasin,aprilliä oli, olisin toivonut kyllä todeksi.
        Saapa nähdä viitsiikö kukaan vanhaa ihmistä juoksuttaa;))


    • Kello on 007 aprillipäivän puolella.
      Kävin yölenkillä aprillaamassa poikaani.
      Hän löytää aamulla töihin lähtiessään autonsa ikkunasta sakkolapun, jonka toisella puolella lukee: APRILLIA! Laita kapula kiertämään.

      Luin juuri teksti-tv:stä, että Kemin lumilinnassa raivoaa tulipalo!
      Aamulla sitten kuulee, onko se sammutettu vai paloiko se kokonaan
      Toivottavasti Hintriika ei sattunut olemaan siellä yökaakaolla.

      • Hintriika*

        Tuota aprillijuttua et keksinyt omasta päästä! Täällähän on jo monta vuotta ylpeilty sillä, että Ihmekaupungissa osataan jopa polttaa lumilinna.

        Vaikka silloin vielä olin yhteiskunnan rekisterissä helsinkiläisenä, niin noteerasin uutisen ja röyhistin rintaani.


      • Venlastiina aprillaa, on olevinaan pirtissä ja sitten tämän näyn pois pyyhkäisee;))

        Kiva nähdä nikkisi ja kommenttisi, näitä on jo ikävöity.
        Onnistuukohan aprillisi, luulen, että poika äitinsä tuntee ja on oppinut kaikenlaista matkan varrella kokemaan, no jos on äitiinsä tullut laittaa paremmaksi ja voi kolahtaa omaan nilkkaasi.
        Muista olla tarkkana tämän päivää.

        Minulla tänään lääkäriin meno, nyt pitää toivoa, että en siellä joudu aprillattavaksi, onneksi on vakava lääkäri;))

        Yritän hellytellä lääkäriä antamaan lähetteitä moniin tutkimuksiin, haluan varmuuden ennen kaikkea siihen, että nämä kuvittelut mitä nyt olen päähäni saanut poistetaan.
        Lienee toivotonta, sillä aina joku tuolla pään sisällä raksuttaa, mielikuvitukseksi olen ristinyt.
        Perun, en kaikkea poistaa halua, sen verran voisi jäljelle jäädä, että tässä virtuaali kahvilassa osaisin toimia ja satuilla teille näkyjäni;))
        Höpö,höpö, mihinkäs sitä mielikuvistaan pääsisi ja hyväksi nämä kahvittelut on jo monessa ketjussa todettu ;) ('-')

        Eiköhän Hintriika* ole nukkumassa ollut tulipalon aikana ja nähnyt unta suunnitelmissa olevasta vaalikampanjasta, tukea saat varmaan koko pirtin väeltä;))DD

        Tulipas mieleen, tuossa käveli yksi nuori nainen ikkunani ohi, tunnen ärtymystä tätä naista kohtaan.
        En tunne häntä, vain ikkuna tuttu on, mutta se millä tavalla kiskoo pientä koiraansa lenkillä ollessaan, saa minulle mielikuvan, että ikävä ihminen.
        Tekisi mieli huutaa, että et koiraa tarvitse, kun noin sitä kohtelet, vaikka ihan hyvän näköinen on koira on hoidettu ja muuten.
        Tämä nuori nainen on sen näköinen, että vaatii täydellisyyttä ja koirankin on osattava mennä siihen malliin.
        No kasvatusta, sitä se varmaan on, mutta voi se sattua pieneen, kun hihnasta kiskotaan.

        Meidän kisuja ei kiskota, silitellään ja hellitään, karva kiiltää ja ovat niin lutusia, että voisin syödä ne.
        Huh, onpas minulla nyt jutut, seuratkaa toki minua, jos vaikka suuressa hellyydessä, kissat hengiltä kuristan;))

        Nyt sitten aprilli päivään, rohkeasti vain, ei se maailma siihen kaadu, jos narratavaksi tulee, se vain vahvistaa, hyvää päivää, huhtikuun ensimäistä kaikille.

        Hyvänen aika, se sää, kolme astetta lämmintä, tuuli etelän suunnalta, kaunis päivä tulossa ja lumet on häipyneet, ikävän tummia kasoja vielä näkyy.
        Eilen oli muuten kaksitoista astetta johonkin aikaa mittarissa.


      • SkillaN kirjoitti:

        Venlastiina aprillaa, on olevinaan pirtissä ja sitten tämän näyn pois pyyhkäisee;))

        Kiva nähdä nikkisi ja kommenttisi, näitä on jo ikävöity.
        Onnistuukohan aprillisi, luulen, että poika äitinsä tuntee ja on oppinut kaikenlaista matkan varrella kokemaan, no jos on äitiinsä tullut laittaa paremmaksi ja voi kolahtaa omaan nilkkaasi.
        Muista olla tarkkana tämän päivää.

        Minulla tänään lääkäriin meno, nyt pitää toivoa, että en siellä joudu aprillattavaksi, onneksi on vakava lääkäri;))

        Yritän hellytellä lääkäriä antamaan lähetteitä moniin tutkimuksiin, haluan varmuuden ennen kaikkea siihen, että nämä kuvittelut mitä nyt olen päähäni saanut poistetaan.
        Lienee toivotonta, sillä aina joku tuolla pään sisällä raksuttaa, mielikuvitukseksi olen ristinyt.
        Perun, en kaikkea poistaa halua, sen verran voisi jäljelle jäädä, että tässä virtuaali kahvilassa osaisin toimia ja satuilla teille näkyjäni;))
        Höpö,höpö, mihinkäs sitä mielikuvistaan pääsisi ja hyväksi nämä kahvittelut on jo monessa ketjussa todettu ;) ('-')

        Eiköhän Hintriika* ole nukkumassa ollut tulipalon aikana ja nähnyt unta suunnitelmissa olevasta vaalikampanjasta, tukea saat varmaan koko pirtin väeltä;))DD

        Tulipas mieleen, tuossa käveli yksi nuori nainen ikkunani ohi, tunnen ärtymystä tätä naista kohtaan.
        En tunne häntä, vain ikkuna tuttu on, mutta se millä tavalla kiskoo pientä koiraansa lenkillä ollessaan, saa minulle mielikuvan, että ikävä ihminen.
        Tekisi mieli huutaa, että et koiraa tarvitse, kun noin sitä kohtelet, vaikka ihan hyvän näköinen on koira on hoidettu ja muuten.
        Tämä nuori nainen on sen näköinen, että vaatii täydellisyyttä ja koirankin on osattava mennä siihen malliin.
        No kasvatusta, sitä se varmaan on, mutta voi se sattua pieneen, kun hihnasta kiskotaan.

        Meidän kisuja ei kiskota, silitellään ja hellitään, karva kiiltää ja ovat niin lutusia, että voisin syödä ne.
        Huh, onpas minulla nyt jutut, seuratkaa toki minua, jos vaikka suuressa hellyydessä, kissat hengiltä kuristan;))

        Nyt sitten aprilli päivään, rohkeasti vain, ei se maailma siihen kaadu, jos narratavaksi tulee, se vain vahvistaa, hyvää päivää, huhtikuun ensimäistä kaikille.

        Hyvänen aika, se sää, kolme astetta lämmintä, tuuli etelän suunnalta, kaunis päivä tulossa ja lumet on häipyneet, ikävän tummia kasoja vielä näkyy.
        Eilen oli muuten kaksitoista astetta johonkin aikaa mittarissa.

        Hyvää huomenta!
        Tänään lähtee eri puolilta Suomea erikoispikajunia Helsinkiin, jossa kansalaisvaltuuskunta vaatii audienssin sekä pääministeriltä että tasavallan presidentiltä.
        Kansalaisvaltuuskunta esittelee heille uuden ulkoministerin, joka on Pohjoisen tuulissa ja tuiskuissa karaistunut ja oppinut valvomaan yöttömiä öitä Ruususen unta nukkumatta.
        Hän ei lähettele asemalleen sopimattomia tekstiviestejä strippari- tai tanssijapojuille, vaan muistaa edustavansa tätä jäyhää, rehellistä ja suoraselkäistä kansaa aina ja kaikkialla.

        Mikäli tiedotusvälineet jakavat sellaista informaatiota, että uskoministerin vakanssille on valittu kuutamolla hymyilevä puuhevonen tai toteemipaalu, on syytä muistaa, että tänään on aprillipäivä.
        Oikea uusi ulkoministeri esitellään illalla Retuperän VBK:n säestyksellä, mikäli hän on ennättänyt pestä noet naamastaan ja valkoisesta myssystään oltuaan aamuyöstä sammuttamassa lumilinnan tulipaloa.


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Hyvää huomenta!
        Tänään lähtee eri puolilta Suomea erikoispikajunia Helsinkiin, jossa kansalaisvaltuuskunta vaatii audienssin sekä pääministeriltä että tasavallan presidentiltä.
        Kansalaisvaltuuskunta esittelee heille uuden ulkoministerin, joka on Pohjoisen tuulissa ja tuiskuissa karaistunut ja oppinut valvomaan yöttömiä öitä Ruususen unta nukkumatta.
        Hän ei lähettele asemalleen sopimattomia tekstiviestejä strippari- tai tanssijapojuille, vaan muistaa edustavansa tätä jäyhää, rehellistä ja suoraselkäistä kansaa aina ja kaikkialla.

        Mikäli tiedotusvälineet jakavat sellaista informaatiota, että uskoministerin vakanssille on valittu kuutamolla hymyilevä puuhevonen tai toteemipaalu, on syytä muistaa, että tänään on aprillipäivä.
        Oikea uusi ulkoministeri esitellään illalla Retuperän VBK:n säestyksellä, mikäli hän on ennättänyt pestä noet naamastaan ja valkoisesta myssystään oltuaan aamuyöstä sammuttamassa lumilinnan tulipaloa.

        Venlastiinan tiedotteeseen on eksynyt valitettava kirjoitusvirhe. Kansalaisvaltuuskunnan tehtävänä on esitellä ko. tahoille uusi MULKOMINISTERI.

        Nokisen naaman keskeltä näkyvät vain mulkoilevat silmänvalkuaiset. Näky on niin ihastuttava (ainakin entiseen verrattuna), ettei sitä kannata vedellä pilata.

        Sen sijaan kaupunkimme tulee vaatimaan korvauksia eräältä taholta, joka on syypää lumilinnan äkilliseen häviämiseen. Asiasta on raskauttavat dokumentit.


      • "pelkkää hyvää"
        Hintriika* kirjoitti:

        Venlastiinan tiedotteeseen on eksynyt valitettava kirjoitusvirhe. Kansalaisvaltuuskunnan tehtävänä on esitellä ko. tahoille uusi MULKOMINISTERI.

        Nokisen naaman keskeltä näkyvät vain mulkoilevat silmänvalkuaiset. Näky on niin ihastuttava (ainakin entiseen verrattuna), ettei sitä kannata vedellä pilata.

        Sen sijaan kaupunkimme tulee vaatimaan korvauksia eräältä taholta, joka on syypää lumilinnan äkilliseen häviämiseen. Asiasta on raskauttavat dokumentit.

        Tästä se lähtee asioiden oikea hoitaminen. Taataan, ettei tule turhia puheita kännykän käytöstä, tuleva mulkoministeri varmaankin luvannee sen valassaan. (Näin on isojen tyttöjen kesken sovittu.)


        Muuten, minua ei ainakaan ole nähty lumilinnan lähelläkään koko talvena, se on varma se.


      • Hintriika*
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Tästä se lähtee asioiden oikea hoitaminen. Taataan, ettei tule turhia puheita kännykän käytöstä, tuleva mulkoministeri varmaankin luvannee sen valassaan. (Näin on isojen tyttöjen kesken sovittu.)


        Muuten, minua ei ainakaan ole nähty lumilinnan lähelläkään koko talvena, se on varma se.

        Kumpaan suuntaan mitta on otettu? Minäkin olen Iso Tyttö, ainakin toiseen suuntaan.


      • "pelkkää hyvää"
        Hintriika* kirjoitti:

        Kumpaan suuntaan mitta on otettu? Minäkin olen Iso Tyttö, ainakin toiseen suuntaan.

        Tärkeintä ei ole suunta vaan liike, sanoi joku isokenkäinen kerran. ( Meneeköhän tässä näiden isojen kanssa jo sekaisin?)

        Kangasmitta pitäisi ylittyä jompaan kumpaan suuntaan. (150 cm)

        Oops, istahdanpa hetkeksi, mietin, tuleeko haukattua isompi pala kuin suuhun mahtuu? Miten tuo media mahtanee ryöpyttää, kannattaako sinun, "iso H" uhrautua? Josko kuitenkin ihan vain kahvipirtissä pasteeraisit ministerinä?

        Olen arvostanut kovasti pirttiläisten arvioita ulkopuolisesta maailmasta, antakee nyt apua! Pyssäytetäänkö se Kansalaisvaltuuskunnan audienssi portaille? Ei se turha matka olisi, on niitä ollut turhempiakin, joskus.


    • "pelkkää hyvää"

      hupsuttelun heittää pois, niin aivan oikeasti mieli nostaa jalat ilmaan; eilinen terveystarkastajan käynti oli helpottava.

      Hänen nenänsä ja mittarinsa väittivät, ettei ole kosteutta tai hometta. Allergiset oireeni johtunevat sitten työpaikan ilmastoinnin tuomista hiukkasista.

      Onko tämän uuden pirtin mittaukset jo suoritettu?

      • Läpäisee tarkimpienkin terveystarkastajien seulat.
        He ovat aina olleet tiukasti lahjomattomia, eikä nurkkakaapilla oli koskaan ollut osuutta puhtaisiin papereihin.
        Myös pirtin kissat ovat allergisoimattomia, joten niitä voi kaikessa rauhassa silitellä.
        Eikä tämä sitten ole mitään aprillijuttua vaan totinen tosi.

        Mitähän varten tänään on kirjoiteltu pelkkää asiaa eikä yhtään kunnon aprillausta? H* yritti aprillata, että meikäläinen olisi tehnyt kirjoitusvirheen, mutta sitähän ei nyt kukaan usko. Allekirjoittanuthan on tunnetusti täysin vihreetön, ja mikäs hätä ULKOministerillä tähän aikaan vuodesta on. Kevät keikkuen tulee ja sen jälkeen kesä, jolloin olisi aika tylsää olla SISÄministeri.

        Rakkain terveisin: Vs


      • ilma ja myös ja kovalla oven käynnillä tuuletus pelaa;))

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että pirtin ministerinä Hintriika* voisi toimia, ei tuollaiseen toimintaan mitä nyt olemme saaneet kuulla, uskalla pohjosen tyttöä laskea, tiedä miten villiintyisi.

        Kyllä on jaksettu Kanervaa toitottaa, no nyt hän on varmaan entinen suuruus, voi jatkaa vapaasti teksitiviestejään.
        Itseppäs on päätöksensä toimintojen suhteen valinnut, mitäpä minä tässä enää kommentoin.

        Kävin tohtoorissa ja lisä tutkimiksiin pääsin, olimme lääkärin kanssa samaa mieltä, että väliin on kokeet otettava.
        Tähän asti päästyihin tutkimuksiin ei mitään ihmeellistä kuulu, kortisoonia sain piikin jalkaan, muuten kaikki hyvin.
        Varmuus tulee sitten kun loput kokeet otetaan, sitten vaan pitää ihmetellä, jos ei mitään vaivaa löydy, vika onkin korvien välissä ja sepä onkin jo toinen juttu;))

        Vakavasti puhuen, hyvä kun ei mitään näkösälle saatu, nuo pienet kolotukset lasketaan jo iän piikkiin.

        No juoksikos kukaan aprilliä, minä en, aikani meni niin tarkkaan siellä sairaalan käytävillä.

        Palstallakin elämä kulkee taas tavallisilla raiteilla, puhutaan keskustelun puutteesta ja silti ei kukaan keskustele, vai keskusteleeko, mielestäni kumminkin viestejä lähetellään.

        Jännä muuten nähdä miten uusi ulkoministeri tulee pärjäämään.
        Ainakin ikä on nuori ja politiikan kuviotkin vain neljä vuotta vanhenneet hänen kohdallaan.
        Toivotaan, että hyvin maatamme edustaa.

        No nyt taas iltaan on tultu ja rauhoitumme lepoon tai mihin kukakin tottumustensa mukaan.
        Hyvää illan jatkoa vain ystävät!


      • on pyydetty
        SkillaN kirjoitti:

        ilma ja myös ja kovalla oven käynnillä tuuletus pelaa;))

        Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että pirtin ministerinä Hintriika* voisi toimia, ei tuollaiseen toimintaan mitä nyt olemme saaneet kuulla, uskalla pohjosen tyttöä laskea, tiedä miten villiintyisi.

        Kyllä on jaksettu Kanervaa toitottaa, no nyt hän on varmaan entinen suuruus, voi jatkaa vapaasti teksitiviestejään.
        Itseppäs on päätöksensä toimintojen suhteen valinnut, mitäpä minä tässä enää kommentoin.

        Kävin tohtoorissa ja lisä tutkimiksiin pääsin, olimme lääkärin kanssa samaa mieltä, että väliin on kokeet otettava.
        Tähän asti päästyihin tutkimuksiin ei mitään ihmeellistä kuulu, kortisoonia sain piikin jalkaan, muuten kaikki hyvin.
        Varmuus tulee sitten kun loput kokeet otetaan, sitten vaan pitää ihmetellä, jos ei mitään vaivaa löydy, vika onkin korvien välissä ja sepä onkin jo toinen juttu;))

        Vakavasti puhuen, hyvä kun ei mitään näkösälle saatu, nuo pienet kolotukset lasketaan jo iän piikkiin.

        No juoksikos kukaan aprilliä, minä en, aikani meni niin tarkkaan siellä sairaalan käytävillä.

        Palstallakin elämä kulkee taas tavallisilla raiteilla, puhutaan keskustelun puutteesta ja silti ei kukaan keskustele, vai keskusteleeko, mielestäni kumminkin viestejä lähetellään.

        Jännä muuten nähdä miten uusi ulkoministeri tulee pärjäämään.
        Ainakin ikä on nuori ja politiikan kuviotkin vain neljä vuotta vanhenneet hänen kohdallaan.
        Toivotaan, että hyvin maatamme edustaa.

        No nyt taas iltaan on tultu ja rauhoitumme lepoon tai mihin kukakin tottumustensa mukaan.
        Hyvää illan jatkoa vain ystävät!

        SDP:n kunnallisvaaliehdokkaaksi.


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Läpäisee tarkimpienkin terveystarkastajien seulat.
        He ovat aina olleet tiukasti lahjomattomia, eikä nurkkakaapilla oli koskaan ollut osuutta puhtaisiin papereihin.
        Myös pirtin kissat ovat allergisoimattomia, joten niitä voi kaikessa rauhassa silitellä.
        Eikä tämä sitten ole mitään aprillijuttua vaan totinen tosi.

        Mitähän varten tänään on kirjoiteltu pelkkää asiaa eikä yhtään kunnon aprillausta? H* yritti aprillata, että meikäläinen olisi tehnyt kirjoitusvirheen, mutta sitähän ei nyt kukaan usko. Allekirjoittanuthan on tunnetusti täysin vihreetön, ja mikäs hätä ULKOministerillä tähän aikaan vuodesta on. Kevät keikkuen tulee ja sen jälkeen kesä, jolloin olisi aika tylsää olla SISÄministeri.

        Rakkain terveisin: Vs

        Ensinnäkin haluaisin huomauttaa, että se kansalaisvaltuuskunta oli niin tohkeissaan, että ainakin minut unohdettiin junasta.

        Valtuuskunnan vetäjä on varmaan siitä huolimatta täysin VIHREETÖN (kuten itse kertoi), luultavasto myös kokolailla SINISTYMÄTÖN (lukekaa nut herranjestas oikein, ettei tule jälkipuheita!) ja mistään PUNASTUMATON.

        Luulen, että hän onnelliseksi aprillipäivän päätökseksi (tässä ei ole mitään seksiä) löytää Seurasaaren ulkomuseosta sopivan ministeriehdokkaan, jonka käy vanhasta muistista hyväksytyttämässä siinä naapurissa eli Tamminiemessä.


      • on pyydetty kirjoitti:

        SDP:n kunnallisvaaliehdokkaaksi.

        voi pyytää ja on niitäkin jotka voisivat häntä jopa äänestää.

        Olihan Kanervakin ihan ministeri;))


      • Silmät pystyssä
        on pyydetty kirjoitti:

        SDP:n kunnallisvaaliehdokkaaksi.

        Aprillipäivänä menee läpi, että luuta hujahtaa. Mainoskuvat netissä pöyristyttävät.


    • ekana nyt pirttiin ja laitan nämä tarjottavat pöytään, pyönät myllyyn, vettä säiliöön ja siitäpäs sitten riittää kahvia tipulella koko päiväksi.
      Niille joille ei tämä kahvi maistu, irkku-37 keittää sillä vähän vanhempaa mallia olevalla keittimellä, hyväksi kyllä todetulla.
      Vesirinkilöitä toin tarjolle, tuoksuivat niin houkuttelevasti, ja kirnuvoita pienen peketin, rinkeli halki ja voita väliin, maistakaapas.

      Kissoille toin hirvijauhelihaa, keitin sen ja hyvin näkyy maistuvan.
      Huomenta nyt kumminkin, olen aina niin tohkeissani, että meinaa unohtua.

      Kolme plussa astetta, pilvisen näköistä ja tuulikin lippuja heiluttaa, taidetaan sadetta tänään saada, mutta se on lumen surmaa;))

      Poikani tytär pistäytyi illalla ( täyttää muutaman päivän päästä 18ja sitä odotetaan) juttelimme koirista ja hän kertoi miten poikani koirat ovat perheenjäseniä, hellittyjä ja osin lellittyjäkin.
      Tytär kertoi esimerkin, he lähtivät jäälle kävelemään ja tarkoitus oli käydä makkaran paistossa saaressa, isänsä oli laskenut makkaroiden lukumäärä mitä mukaan tarvitaan.
      Ensin ihmiset, ja siihen perään koirat, jokaiselle makupala;))
      Muutenkin ruokailu koirien (myös perheen) suhteen on tarkka, tytär nauroi, kun he olivat kotimiehenä koiria hoitamassa, niin miniäni oli soittanut vähän väliä, että muistithan laittaa Veeran ja Vilman kuppiin sitä ja sitä;))
      Koiria on kaksi ja kyllä ne lutusia ovatkin, perheeseen kuuluvia, niin kuin olla pitääkin, jos eläimiä ottaa, on ne hoidettava kunnolla.

      No mites minä nyt joka aamu koirista, kai se johtuu siitä, kun näen tuossa ikkunasta, kun koirat ulkoilevat isäntineen/emäntineen.
      Tunnistan ihmisen mielestäni hyvin, kun katson miten koiran kanssa menee;))DD

      Voi hyvä ihme sitä nuoruuden intoa mikä tästä pojan tyttärestä huokuu, meinaa alakuloon vetää ja muistoja herää, noin minäkin viisikymmentä vuotta sitten, tosin oli jo nuori aviovaimo.

      No siitäpä sitten tulee mieleen miten osaamaton olin, ruokanakin oli useimmiten lihamakaroonilaatikko, mitä silloin sellaisessa sähkövuokassa paistoin.
      Kotona ollessa äitini teki kaikki huusholli työt, vaikka kyllä minä viikkosiivouksessa osallistuin, siitäkö jäi sitten tuo siivous buumi päälle.

      Olen minä jonkun uuden keitoksen oppinut tekemään, ja valituksia en koskaan mieheni taholta saanut, kyllä elämän koulu on hyvä koulu.

      Hupsis, nyt on viisainta lopettaa, tai kohta kerron kaikki oppimani ruokareseptit;))
      Kiitos jos jaksoitte tänne asti lukea ja toivotan nyt hyvää keskiviikko päivää teille ystävät, pistäytykää pirtissä!

      • Mitä Hienoin aamu, aurinko paistaa pari astetta pakkasta.Kahvi on hyvää, rinkelit maistuivat.
        Aprillipäivä ohi, saas nähdä oliko Kanervan hyllytys eilispäivän suurin huijjaus vai karmea
        totuus, ei uskois miestä noin tyhmäksi.
        Hyvää päivänjatkoa pirttiin.
        Late


      • Itse en tosin vielä ole uskaltanut yrittää tuolla uudella keittimellä. Ei ole ollut tarviskaan,kun täällä on aina päässyt valmiiseen pöytään. Kiitos aamuvirkuille!
        Muuta vikaa täällä kahvittelussa ei olekaan kuin se, että täältä puuttuu nappikoukku. Tullessa voisi valmiiksi avata vyötärönnapit ja lähtiessä kiskoa ne nappikoukulla takaisin napinläpiin.
        Vaikka eiväthän täällä kaikki samanlaisia ahmatteja ole kuin minä. Ehkä minun pitäisi itse tehdä jotakin: esim. neuloa napit kuminauhan päähän.
        Taidankin lähteä heti etsimään kuminauhaa.
        Oikein kaunista päivää kaikille ja kiitos kahvista!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Itse en tosin vielä ole uskaltanut yrittää tuolla uudella keittimellä. Ei ole ollut tarviskaan,kun täällä on aina päässyt valmiiseen pöytään. Kiitos aamuvirkuille!
        Muuta vikaa täällä kahvittelussa ei olekaan kuin se, että täältä puuttuu nappikoukku. Tullessa voisi valmiiksi avata vyötärönnapit ja lähtiessä kiskoa ne nappikoukulla takaisin napinläpiin.
        Vaikka eiväthän täällä kaikki samanlaisia ahmatteja ole kuin minä. Ehkä minun pitäisi itse tehdä jotakin: esim. neuloa napit kuminauhan päähän.
        Taidankin lähteä heti etsimään kuminauhaa.
        Oikein kaunista päivää kaikille ja kiitos kahvista!

        Kyllä on meilläkin oikein hieno aamu.
        Kävin torilla,siellä kun on markkinat ja toin ison rinkelin minäkin tänne.
        Se on jo perinne ,se rinkeli nimittäin.

        Kyllä siellä torilla on vaikka minkä sortin kauppiasta.

        Tuo se vasta uutinen olisi jos Kanervan juttu olisi aprillipilaa;))
        Taitaa vain olla totta,kun on koko aamun radiossa
        pulputtaneet siitä.
        Muistan kun ammattikoulussa juksasimme opea,laitoimme mustalla rihmalla open kopin ikkunaan sellaisen kiemuran,niin kuin se olisi mennyt rikki ja siitähän ölämölö nousi,ope meni helppoon ja meille riemua riitti,suuttuhan se meihin,ei kyllä antanut jälkkäriä,kun pyysimme anteeksi.Se oli sitä aikaa,kun opettaja oli siellä korokkeella.

        Hei Venlastiina minä toin sellaisen ISON virkkuukoukun sillä saa hyvin sen napin laitettua kiinni.
        (hätä keinot keksii);)

        Kiitos taas kahvista kyllä maistuikin.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Kyllä on meilläkin oikein hieno aamu.
        Kävin torilla,siellä kun on markkinat ja toin ison rinkelin minäkin tänne.
        Se on jo perinne ,se rinkeli nimittäin.

        Kyllä siellä torilla on vaikka minkä sortin kauppiasta.

        Tuo se vasta uutinen olisi jos Kanervan juttu olisi aprillipilaa;))
        Taitaa vain olla totta,kun on koko aamun radiossa
        pulputtaneet siitä.
        Muistan kun ammattikoulussa juksasimme opea,laitoimme mustalla rihmalla open kopin ikkunaan sellaisen kiemuran,niin kuin se olisi mennyt rikki ja siitähän ölämölö nousi,ope meni helppoon ja meille riemua riitti,suuttuhan se meihin,ei kyllä antanut jälkkäriä,kun pyysimme anteeksi.Se oli sitä aikaa,kun opettaja oli siellä korokkeella.

        Hei Venlastiina minä toin sellaisen ISON virkkuukoukun sillä saa hyvin sen napin laitettua kiinni.
        (hätä keinot keksii);)

        Kiitos taas kahvista kyllä maistuikin.

        näkyillään...

        Tulen kahville,,kun niin harmittaa..On netti reistaillut ja´pätkii vähän väliä.. No sain korjaajan täksi aamuksi ..aika oli klo 9.00-12.00.
        Eikös se ollut jo 9:sältä käynyt..Vein pojan ja kiireellä tulin kotiin..auto ajoi ohi ja lappu
        että turhasta käynnistä veloitetaan..Just just..
        minun tuuriani.. Onni ei ole mulle mitään sukua.. ja kovin huono tuttavakin..mikä lie sekin tyyppi..Fortuna on vielä pahempi ,ihan kateellinen jumalatar ja oikukas.Kumpaankaan ei kannata luottaa..Mutta kahviin kannattaa,,heti piristi kummasti. Söin tässä rinkeliä..nam.
        Jos minua ei näy,niin tämä kone kiusaa minua..
        Oikein sormissa syyhyää,et sais paiskata mäkeen välillä.Tuli mieleen ,täällä kotipaikalla,oli kerran jouluaattona,tapaus: Ensin lensi ruuat ulos ikkunasta ja sitten pöytä perään..railakasta menoa.Voi hyvä isä..Uusitulle terkkuja..ei täällä ole mitään omaa poppoota,,mukaan vaan..Nyt menen..
        Oikein mukavaa päivää,voimia ja iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tulen kahville,,kun niin harmittaa..On netti reistaillut ja´pätkii vähän väliä.. No sain korjaajan täksi aamuksi ..aika oli klo 9.00-12.00.
        Eikös se ollut jo 9:sältä käynyt..Vein pojan ja kiireellä tulin kotiin..auto ajoi ohi ja lappu
        että turhasta käynnistä veloitetaan..Just just..
        minun tuuriani.. Onni ei ole mulle mitään sukua.. ja kovin huono tuttavakin..mikä lie sekin tyyppi..Fortuna on vielä pahempi ,ihan kateellinen jumalatar ja oikukas.Kumpaankaan ei kannata luottaa..Mutta kahviin kannattaa,,heti piristi kummasti. Söin tässä rinkeliä..nam.
        Jos minua ei näy,niin tämä kone kiusaa minua..
        Oikein sormissa syyhyää,et sais paiskata mäkeen välillä.Tuli mieleen ,täällä kotipaikalla,oli kerran jouluaattona,tapaus: Ensin lensi ruuat ulos ikkunasta ja sitten pöytä perään..railakasta menoa.Voi hyvä isä..Uusitulle terkkuja..ei täällä ole mitään omaa poppoota,,mukaan vaan..Nyt menen..
        Oikein mukavaa päivää,voimia ja iloa! t.Irkku

        että nyt todella Sinulla huono tuuri, harmittaahan se kun joutuu tyhjästä maksamaan.

        Jospa ne antaisivat anteeksi laskun, kun syy oli Sinulla noinkin hyvä, minkä vuoksi poissa olit.
        Kyllä se väliin tuntuu, että onnea ei riitä kaikille, mutta äläpä menetä toivoa, ei tiedä mistä nurkan takaa kurkkii.
        Jaksa vain uskoa aurinkoon ja sen paistamiseen "risukasaankin";)

        Keljuttaa se, kun tämä värkki aina oikkuilee, minäkin olen oppinut katselemaan muita sivuja, jos ne toimivat, heitän huolen ja syytän Suomi24, aihetta kyllä on.
        Tälläisellä maatiaisjärjellä ajatellen, ei millään jaksa uskoa, että eivät kunnolla saa pelaamaan.
        Selittelyn paikka olisi, mikä kangertaa?

        Räväkkä jouluaatto on ollut, huh,huh.

        Mutta, eikös ole kiva kun johonkin voi purkaa pahaa mieltänsä, siihen pirtti antaa oivan paikan.
        Kestoa Sinulle ja jatkossa parempaa.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Tulen kahville,,kun niin harmittaa..On netti reistaillut ja´pätkii vähän väliä.. No sain korjaajan täksi aamuksi ..aika oli klo 9.00-12.00.
        Eikös se ollut jo 9:sältä käynyt..Vein pojan ja kiireellä tulin kotiin..auto ajoi ohi ja lappu
        että turhasta käynnistä veloitetaan..Just just..
        minun tuuriani.. Onni ei ole mulle mitään sukua.. ja kovin huono tuttavakin..mikä lie sekin tyyppi..Fortuna on vielä pahempi ,ihan kateellinen jumalatar ja oikukas.Kumpaankaan ei kannata luottaa..Mutta kahviin kannattaa,,heti piristi kummasti. Söin tässä rinkeliä..nam.
        Jos minua ei näy,niin tämä kone kiusaa minua..
        Oikein sormissa syyhyää,et sais paiskata mäkeen välillä.Tuli mieleen ,täällä kotipaikalla,oli kerran jouluaattona,tapaus: Ensin lensi ruuat ulos ikkunasta ja sitten pöytä perään..railakasta menoa.Voi hyvä isä..Uusitulle terkkuja..ei täällä ole mitään omaa poppoota,,mukaan vaan..Nyt menen..
        Oikein mukavaa päivää,voimia ja iloa! t.Irkku

        Kyllä osaakin olla upea sää, miltei pilvetön taivas, tuuli heikkoa, aikaisin aamulla vähän pakkasta mutta nyt 7 astetta lämmintä. Kelpaa sinne viedä pyykit ulos kuivumaan. Muutenkin lähden tästä ihan pian ulos, istun ja leikkelen käsityökerhoon poppanakudetta, iltapäivällä leivon piirakan huomiseen kerhotapaamiseen.

        Pakko on käydä maistamassa rinkeliä teen kera ja tosi hyvälle maistuukin. Kiitoksia kovasti!

        Tämän ainoan kerran puutun tuohon Kanerva-aiheeseen, joka sinänsä kyllästyttää todella paljon. Omassa pienessä mielessäni olenkin ihmetellyt, kuinka tuollaisessa asemassa, jo pitkän vaikuttanut henkilö saattaa olla noin "tomppeli". Osanneeko edes hävetä? Ei ihme lainkaan, että jäi sairauslomalle.

        Ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille! Nyt sakset ja vanha lakana mukaan, leikkimökistä tuoli ja pehmuste ulos ja naama aurinkoon päin. Voikaa hyvin!! Paulamaria


      • Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

        Tulen kahville,,kun niin harmittaa..On netti reistaillut ja´pätkii vähän väliä.. No sain korjaajan täksi aamuksi ..aika oli klo 9.00-12.00.
        Eikös se ollut jo 9:sältä käynyt..Vein pojan ja kiireellä tulin kotiin..auto ajoi ohi ja lappu
        että turhasta käynnistä veloitetaan..Just just..
        minun tuuriani.. Onni ei ole mulle mitään sukua.. ja kovin huono tuttavakin..mikä lie sekin tyyppi..Fortuna on vielä pahempi ,ihan kateellinen jumalatar ja oikukas.Kumpaankaan ei kannata luottaa..Mutta kahviin kannattaa,,heti piristi kummasti. Söin tässä rinkeliä..nam.
        Jos minua ei näy,niin tämä kone kiusaa minua..
        Oikein sormissa syyhyää,et sais paiskata mäkeen välillä.Tuli mieleen ,täällä kotipaikalla,oli kerran jouluaattona,tapaus: Ensin lensi ruuat ulos ikkunasta ja sitten pöytä perään..railakasta menoa.Voi hyvä isä..Uusitulle terkkuja..ei täällä ole mitään omaa poppoota,,mukaan vaan..Nyt menen..
        Oikein mukavaa päivää,voimia ja iloa! t.Irkku

        Onni on minuakin pelkästään potkinut! Ja milloinkas potkut mukavalta tuntuisivat. Uskon olevani sukulaissielu Irkun kanssa tässä suhteessa. Fortunaa en ole koskaan edes tavannut, joten en osaa sanoa mitään hänen tavoistaan.

        Sumu on tullut meitin perälle ollakseen. Tosi tympeän näköistä! Tai näkyy enimmäkseen vain harmaata hötyä eli ei oikeastaan mitään. Sumu menee korvien väliinkin. Ajatukset juoksevat vain pätkittäin.

        Jollekin tästä täytyisi... taitaa olla takamus liimautunut tuoliin, ei saa itseään ylös. Onnikaan ei ole potkimassa pystyyn.


      • Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

        Tulen kahville,,kun niin harmittaa..On netti reistaillut ja´pätkii vähän väliä.. No sain korjaajan täksi aamuksi ..aika oli klo 9.00-12.00.
        Eikös se ollut jo 9:sältä käynyt..Vein pojan ja kiireellä tulin kotiin..auto ajoi ohi ja lappu
        että turhasta käynnistä veloitetaan..Just just..
        minun tuuriani.. Onni ei ole mulle mitään sukua.. ja kovin huono tuttavakin..mikä lie sekin tyyppi..Fortuna on vielä pahempi ,ihan kateellinen jumalatar ja oikukas.Kumpaankaan ei kannata luottaa..Mutta kahviin kannattaa,,heti piristi kummasti. Söin tässä rinkeliä..nam.
        Jos minua ei näy,niin tämä kone kiusaa minua..
        Oikein sormissa syyhyää,et sais paiskata mäkeen välillä.Tuli mieleen ,täällä kotipaikalla,oli kerran jouluaattona,tapaus: Ensin lensi ruuat ulos ikkunasta ja sitten pöytä perään..railakasta menoa.Voi hyvä isä..Uusitulle terkkuja..ei täällä ole mitään omaa poppoota,,mukaan vaan..Nyt menen..
        Oikein mukavaa päivää,voimia ja iloa! t.Irkku

        Nyt on kohta iltapäivä ja minun vastausviestiäni kuljettaa joku etana! Olisi aika tulla maaliin...


      • Hintriika*
        Hintriika* kirjoitti:

        Nyt on kohta iltapäivä ja minun vastausviestiäni kuljettaa joku etana! Olisi aika tulla maaliin...

        Siellähän olikin monta etanaa viestejä kuljettamassa!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Siellähän olikin monta etanaa viestejä kuljettamassa!

        Täällä tulee aina hyvälle tuulelle,kun lukee viestejänne..Ihana päivä,kuin kesällä.Istuin tuolla, Päiväkeskuksen pihalla, rupattelemassa hoitajien kanssa..Oli niin lämmintä..lintuja jo tullut..oravat vielä harmaassa turkissa juoksivat,mutta ilo oli ylimmillään heillä..On
        todella ihanassa,rauhallisessa paikassa,se Toimintakeskus..iso piha ja siinä voi harjoitella
        vaikkapa haravoimista..ym..Kevätilma käy voimille,
        pitääköhän ottaa pienet päiväunet..Tällä nopealla
        keittimellä, teen itselleni kahvit.Jos pusun otan sen kanssa..Mutta me näemme taas..t.Irkku


      • muori67 kirjoitti:

        Kyllä on meilläkin oikein hieno aamu.
        Kävin torilla,siellä kun on markkinat ja toin ison rinkelin minäkin tänne.
        Se on jo perinne ,se rinkeli nimittäin.

        Kyllä siellä torilla on vaikka minkä sortin kauppiasta.

        Tuo se vasta uutinen olisi jos Kanervan juttu olisi aprillipilaa;))
        Taitaa vain olla totta,kun on koko aamun radiossa
        pulputtaneet siitä.
        Muistan kun ammattikoulussa juksasimme opea,laitoimme mustalla rihmalla open kopin ikkunaan sellaisen kiemuran,niin kuin se olisi mennyt rikki ja siitähän ölämölö nousi,ope meni helppoon ja meille riemua riitti,suuttuhan se meihin,ei kyllä antanut jälkkäriä,kun pyysimme anteeksi.Se oli sitä aikaa,kun opettaja oli siellä korokkeella.

        Hei Venlastiina minä toin sellaisen ISON virkkuukoukun sillä saa hyvin sen napin laitettua kiinni.
        (hätä keinot keksii);)

        Kiitos taas kahvista kyllä maistuikin.

        näkyillään...

        ... ja minä osaan sitä oikein käyttää.
        Olipa hyvä, etten heti ruvennut ompelemaan housunpänniin kuminauhoja nappeineen. Muori67 olisi ihan turhaan tuonut tuon ISON virkkuukoukun.
        Kiitos vaan kovasti. Otan sen heti käyttöön, kunhan ensin suurennan pännistä napinlävet.


      • Venlastiina kirjoitti:

        ... ja minä osaan sitä oikein käyttää.
        Olipa hyvä, etten heti ruvennut ompelemaan housunpänniin kuminauhoja nappeineen. Muori67 olisi ihan turhaan tuonut tuon ISON virkkuukoukun.
        Kiitos vaan kovasti. Otan sen heti käyttöön, kunhan ensin suurennan pännistä napinlävet.

        toivotukset on tultava sanomaan.
        Toiset tuolla sukupuuttoon kuolevia huolehtivat, no pirtistä ei taida mitään sellaista löytyä.
        Kissat ovat hyvä kuntoisia, ja kaulin voi hyvin, kukat kukkivat, ei edes kukkakärpäsiä lentele.
        (kotona niitä kyllä on)

        Ei kai pirttiäkään sukupuutton vielä ajeta, tarvitsee ne kahvia toisissa ketjuissa taistelevat barrikaadeille nousevat;))

        Päivä oli mitä ihanin, seurasin Rouva Ylikypsän esimerkkiä ja neule kädessä parvekkeella istuin.
        Työntelin lasit syrjään ja annoin auringon kasvojani kuumottaa.
        Ei kovin kauan uskalla olla, on se niin ärtsy tuo loiste mikä keväisestä auringosta lähtee.
        Mutta ihanastakin ihanampaa se paiste on.

        Mökilläni on metsuri käynyt jonkun koivun kaatamassa ja kertoi paikkojen kipeytyneen, istumatyöläinen on työelämässä, uskon että huomenna mies on tiukilla.
        Lupasi vielä risut käydä polttamassa ja pilkkomassa minulle jäävät puut.
        Oman takkansa lämittämiseen lupasin kaatopalkasta suurimman osan.
        Hyödyimme molemmat, kiva että on tuollaisia tuttuja jotka aikaansa tuommoisiin hommiin hukkaavat.

        Kissat ovat vähän yksinäisen oloisia, kiikuttelen niiden kanssa vähän aikaa ja sitte köllähdän sänkyyn.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        toivotukset on tultava sanomaan.
        Toiset tuolla sukupuuttoon kuolevia huolehtivat, no pirtistä ei taida mitään sellaista löytyä.
        Kissat ovat hyvä kuntoisia, ja kaulin voi hyvin, kukat kukkivat, ei edes kukkakärpäsiä lentele.
        (kotona niitä kyllä on)

        Ei kai pirttiäkään sukupuutton vielä ajeta, tarvitsee ne kahvia toisissa ketjuissa taistelevat barrikaadeille nousevat;))

        Päivä oli mitä ihanin, seurasin Rouva Ylikypsän esimerkkiä ja neule kädessä parvekkeella istuin.
        Työntelin lasit syrjään ja annoin auringon kasvojani kuumottaa.
        Ei kovin kauan uskalla olla, on se niin ärtsy tuo loiste mikä keväisestä auringosta lähtee.
        Mutta ihanastakin ihanampaa se paiste on.

        Mökilläni on metsuri käynyt jonkun koivun kaatamassa ja kertoi paikkojen kipeytyneen, istumatyöläinen on työelämässä, uskon että huomenna mies on tiukilla.
        Lupasi vielä risut käydä polttamassa ja pilkkomassa minulle jäävät puut.
        Oman takkansa lämittämiseen lupasin kaatopalkasta suurimman osan.
        Hyödyimme molemmat, kiva että on tuollaisia tuttuja jotka aikaansa tuommoisiin hommiin hukkaavat.

        Kissat ovat vähän yksinäisen oloisia, kiikuttelen niiden kanssa vähän aikaa ja sitte köllähdän sänkyyn.

        Kyllä sitä nyt sillä auringolla leuhkitaan!Täällä meikälainen on vain sumutorveen puhallellut. Ei käy tasan onnenlahjat säittenkään suhteen.

        En ole tänään(kään) saanut aikuseksi yhtikäs mitään. Päivä on vain hurahtanut kummasti iltaan. Aika ei pysähdy, vaikka kuinka yrittäisi panna kapuloita rattaisiin. Eikä näissä nykyajan kelloissa taida olla enää rattaitakaan, mihin kapuloita työntää.

        Mutta: Taas uusi päivä kaiken muuttaa voi!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Kyllä sitä nyt sillä auringolla leuhkitaan!Täällä meikälainen on vain sumutorveen puhallellut. Ei käy tasan onnenlahjat säittenkään suhteen.

        En ole tänään(kään) saanut aikuseksi yhtikäs mitään. Päivä on vain hurahtanut kummasti iltaan. Aika ei pysähdy, vaikka kuinka yrittäisi panna kapuloita rattaisiin. Eikä näissä nykyajan kelloissa taida olla enää rattaitakaan, mihin kapuloita työntää.

        Mutta: Taas uusi päivä kaiken muuttaa voi!

        eilistä päivääsi, kyllä tuo on arvostettava aikaan saannos, kun noita pieniä eläinrukkia olet päättänyt pelastaa;))

        Kiiski taisi jäädä ulkopuolelle suojelun, minä rontti siihen eteen itseni tyrkkäsin ja "isoksi" muuttui kiiski rukka;))
        No hauskaa on, tiedä jos vielä näitä otuksia löytyisi.

        Huomenta taas, pakkasella on yksi aste käyty ja pilviä taivaalla leijuu, mutta mitäpä niistä, eilenkin sadetta povasin( pilvistä oli aamulla) mutta ihana päivä tuli ja lämmin, saamaan uskon tänääkin.
        Kerrankos ne erehtyy säätietojen povaajatkin (tietäjät)miksikäs en minäkin ja kumminkin parempaan meni.
        Tuulta taas ei ole juuri ollenkaan ja se tietää hyvää risujen polttajille.

        Niin se alkaa torstai päiväkin, media kuohuu ilmiössä Kanerva edelleen ja nyt sitten alkaa puheet siitä, kuka ja mikä painosti Kanervaa näihin viesteihinsä.
        Antaisivat olla, mies on tehnyt mitä on tehnyt, se ei miksikään muutu ja kai ne viestien laitot on ihan oman käden kautta lentäneet.

        Maailmassa tapahtuu paljon muutakin, kamalaakin, mutta unohtuuhan ne vähäksi aikaa, kun tämä mylläkkä esiin tuli.
        Miksihän esimerkikksi lapsien huono kohtelu ei herätä samaa kohua ja keskustelua,ja miten kauheita tapahtuu silläkin rintamalla.
        Ei ehkä suomessa, mutta televisiosta nähty kuvaus lasten huonosta hoidosta mikä kuvattiin Bulgariassa, sydän meinasi pysähtyä ja voimattomaksi tunsi itsensä.

        Tarkoitukseni ei ollut kaivaa ikäviä asioita esiin, mutta jotenkin vain suututtaa, tuo kamala kiinnostus tuollaiseen kahden ihmisen tyhjänpäiväiseen, vain heitä koskevaan viestittelyyn.
        No tuotti se paljon puhetta, kai siihen ainakin toinen osapuoli tähtäsikin.
        Tästäpä sitä nyt minäkin, vaikka olen kurkkua myöten täysi tuota juttua.

        Torstai on toivoa täynn, aloitellaan hyvä päivä, juodaan kahvit ja maistellaan noita jääkaapista löytyviä herkkuja.
        Kisulit saavat ruoka annoksensa ja voivat mennä takan päälle nukkumaan, tai ehkä auringon paisteesta nauttivat, kun ikkunasta sisään tulvii.
        Niitä ei maailman ilot ei murheet satuta, onnellisia ovat.

        Yritetään mekin, hyvää päivää kaikille.


      • matti meikäläinen
        SkillaN kirjoitti:

        eilistä päivääsi, kyllä tuo on arvostettava aikaan saannos, kun noita pieniä eläinrukkia olet päättänyt pelastaa;))

        Kiiski taisi jäädä ulkopuolelle suojelun, minä rontti siihen eteen itseni tyrkkäsin ja "isoksi" muuttui kiiski rukka;))
        No hauskaa on, tiedä jos vielä näitä otuksia löytyisi.

        Huomenta taas, pakkasella on yksi aste käyty ja pilviä taivaalla leijuu, mutta mitäpä niistä, eilenkin sadetta povasin( pilvistä oli aamulla) mutta ihana päivä tuli ja lämmin, saamaan uskon tänääkin.
        Kerrankos ne erehtyy säätietojen povaajatkin (tietäjät)miksikäs en minäkin ja kumminkin parempaan meni.
        Tuulta taas ei ole juuri ollenkaan ja se tietää hyvää risujen polttajille.

        Niin se alkaa torstai päiväkin, media kuohuu ilmiössä Kanerva edelleen ja nyt sitten alkaa puheet siitä, kuka ja mikä painosti Kanervaa näihin viesteihinsä.
        Antaisivat olla, mies on tehnyt mitä on tehnyt, se ei miksikään muutu ja kai ne viestien laitot on ihan oman käden kautta lentäneet.

        Maailmassa tapahtuu paljon muutakin, kamalaakin, mutta unohtuuhan ne vähäksi aikaa, kun tämä mylläkkä esiin tuli.
        Miksihän esimerkikksi lapsien huono kohtelu ei herätä samaa kohua ja keskustelua,ja miten kauheita tapahtuu silläkin rintamalla.
        Ei ehkä suomessa, mutta televisiosta nähty kuvaus lasten huonosta hoidosta mikä kuvattiin Bulgariassa, sydän meinasi pysähtyä ja voimattomaksi tunsi itsensä.

        Tarkoitukseni ei ollut kaivaa ikäviä asioita esiin, mutta jotenkin vain suututtaa, tuo kamala kiinnostus tuollaiseen kahden ihmisen tyhjänpäiväiseen, vain heitä koskevaan viestittelyyn.
        No tuotti se paljon puhetta, kai siihen ainakin toinen osapuoli tähtäsikin.
        Tästäpä sitä nyt minäkin, vaikka olen kurkkua myöten täysi tuota juttua.

        Torstai on toivoa täynn, aloitellaan hyvä päivä, juodaan kahvit ja maistellaan noita jääkaapista löytyviä herkkuja.
        Kisulit saavat ruoka annoksensa ja voivat mennä takan päälle nukkumaan, tai ehkä auringon paisteesta nauttivat, kun ikkunasta sisään tulvii.
        Niitä ei maailman ilot ei murheet satuta, onnellisia ovat.

        Yritetään mekin, hyvää päivää kaikille.

        Tulisipa vain kaapista ulos kaikkien poliitikkojen luurangot,niin Kataisen kuin toistenkin.

        Sai Katainen hyvän syyn vaihtaa mieleisensä
        ulkoministeri, tekopyhyyttä koko
        homma.

        Kiitos kahvista.


      • SkillaN kirjoitti:

        eilistä päivääsi, kyllä tuo on arvostettava aikaan saannos, kun noita pieniä eläinrukkia olet päättänyt pelastaa;))

        Kiiski taisi jäädä ulkopuolelle suojelun, minä rontti siihen eteen itseni tyrkkäsin ja "isoksi" muuttui kiiski rukka;))
        No hauskaa on, tiedä jos vielä näitä otuksia löytyisi.

        Huomenta taas, pakkasella on yksi aste käyty ja pilviä taivaalla leijuu, mutta mitäpä niistä, eilenkin sadetta povasin( pilvistä oli aamulla) mutta ihana päivä tuli ja lämmin, saamaan uskon tänääkin.
        Kerrankos ne erehtyy säätietojen povaajatkin (tietäjät)miksikäs en minäkin ja kumminkin parempaan meni.
        Tuulta taas ei ole juuri ollenkaan ja se tietää hyvää risujen polttajille.

        Niin se alkaa torstai päiväkin, media kuohuu ilmiössä Kanerva edelleen ja nyt sitten alkaa puheet siitä, kuka ja mikä painosti Kanervaa näihin viesteihinsä.
        Antaisivat olla, mies on tehnyt mitä on tehnyt, se ei miksikään muutu ja kai ne viestien laitot on ihan oman käden kautta lentäneet.

        Maailmassa tapahtuu paljon muutakin, kamalaakin, mutta unohtuuhan ne vähäksi aikaa, kun tämä mylläkkä esiin tuli.
        Miksihän esimerkikksi lapsien huono kohtelu ei herätä samaa kohua ja keskustelua,ja miten kauheita tapahtuu silläkin rintamalla.
        Ei ehkä suomessa, mutta televisiosta nähty kuvaus lasten huonosta hoidosta mikä kuvattiin Bulgariassa, sydän meinasi pysähtyä ja voimattomaksi tunsi itsensä.

        Tarkoitukseni ei ollut kaivaa ikäviä asioita esiin, mutta jotenkin vain suututtaa, tuo kamala kiinnostus tuollaiseen kahden ihmisen tyhjänpäiväiseen, vain heitä koskevaan viestittelyyn.
        No tuotti se paljon puhetta, kai siihen ainakin toinen osapuoli tähtäsikin.
        Tästäpä sitä nyt minäkin, vaikka olen kurkkua myöten täysi tuota juttua.

        Torstai on toivoa täynn, aloitellaan hyvä päivä, juodaan kahvit ja maistellaan noita jääkaapista löytyviä herkkuja.
        Kisulit saavat ruoka annoksensa ja voivat mennä takan päälle nukkumaan, tai ehkä auringon paisteesta nauttivat, kun ikkunasta sisään tulvii.
        Niitä ei maailman ilot ei murheet satuta, onnellisia ovat.

        Yritetään mekin, hyvää päivää kaikille.

        Päiviä!
        Silmäni osuivat Hintriikan riveihin, jossa hän melskasi auringosta ja auringottomuudesta.
        Tietysti onnistuin sitten lukemaan SkillaNin otsikoksi: Äläpäs metelöi!

        Olen SkillaNin kanssa samaa mieltä, että H* on eilen aikaansaanut todella merkittävän pieneliöiden suojeluvyöryn.
        Jos olen oikein tulkinnut, kyllä vastarannankiiski noteerattiin myös uhanalaiseksi eli suojeltavaksi.

        Hymyillään siis kilpaa auringon kanssa!


      • SkillaN kirjoitti:

        eilistä päivääsi, kyllä tuo on arvostettava aikaan saannos, kun noita pieniä eläinrukkia olet päättänyt pelastaa;))

        Kiiski taisi jäädä ulkopuolelle suojelun, minä rontti siihen eteen itseni tyrkkäsin ja "isoksi" muuttui kiiski rukka;))
        No hauskaa on, tiedä jos vielä näitä otuksia löytyisi.

        Huomenta taas, pakkasella on yksi aste käyty ja pilviä taivaalla leijuu, mutta mitäpä niistä, eilenkin sadetta povasin( pilvistä oli aamulla) mutta ihana päivä tuli ja lämmin, saamaan uskon tänääkin.
        Kerrankos ne erehtyy säätietojen povaajatkin (tietäjät)miksikäs en minäkin ja kumminkin parempaan meni.
        Tuulta taas ei ole juuri ollenkaan ja se tietää hyvää risujen polttajille.

        Niin se alkaa torstai päiväkin, media kuohuu ilmiössä Kanerva edelleen ja nyt sitten alkaa puheet siitä, kuka ja mikä painosti Kanervaa näihin viesteihinsä.
        Antaisivat olla, mies on tehnyt mitä on tehnyt, se ei miksikään muutu ja kai ne viestien laitot on ihan oman käden kautta lentäneet.

        Maailmassa tapahtuu paljon muutakin, kamalaakin, mutta unohtuuhan ne vähäksi aikaa, kun tämä mylläkkä esiin tuli.
        Miksihän esimerkikksi lapsien huono kohtelu ei herätä samaa kohua ja keskustelua,ja miten kauheita tapahtuu silläkin rintamalla.
        Ei ehkä suomessa, mutta televisiosta nähty kuvaus lasten huonosta hoidosta mikä kuvattiin Bulgariassa, sydän meinasi pysähtyä ja voimattomaksi tunsi itsensä.

        Tarkoitukseni ei ollut kaivaa ikäviä asioita esiin, mutta jotenkin vain suututtaa, tuo kamala kiinnostus tuollaiseen kahden ihmisen tyhjänpäiväiseen, vain heitä koskevaan viestittelyyn.
        No tuotti se paljon puhetta, kai siihen ainakin toinen osapuoli tähtäsikin.
        Tästäpä sitä nyt minäkin, vaikka olen kurkkua myöten täysi tuota juttua.

        Torstai on toivoa täynn, aloitellaan hyvä päivä, juodaan kahvit ja maistellaan noita jääkaapista löytyviä herkkuja.
        Kisulit saavat ruoka annoksensa ja voivat mennä takan päälle nukkumaan, tai ehkä auringon paisteesta nauttivat, kun ikkunasta sisään tulvii.
        Niitä ei maailman ilot ei murheet satuta, onnellisia ovat.

        Yritetään mekin, hyvää päivää kaikille.

        Torstai on toivoa täynnä, tietäisi vaan, että mitä toivoa, niitä kun olisi vaikka kuinka paljon. (siis toivottavia asioita).

        Toivotaan nyt ainakin auringonpaistetta taas tällekin päivälle, se pitää mielen virkeänä.

        Kiitokset aamukahvista ja herkuista. Tekisi mieli poiketa nurkkakaapillakin, mutta ei se käy, koska täytyy lähteä auton kanssa liikenteeseen.

        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille ja kaikille muillekin.


      • Hintriika*
        ylikypsa kirjoitti:

        Torstai on toivoa täynnä, tietäisi vaan, että mitä toivoa, niitä kun olisi vaikka kuinka paljon. (siis toivottavia asioita).

        Toivotaan nyt ainakin auringonpaistetta taas tällekin päivälle, se pitää mielen virkeänä.

        Kiitokset aamukahvista ja herkuista. Tekisi mieli poiketa nurkkakaapillakin, mutta ei se käy, koska täytyy lähteä auton kanssa liikenteeseen.

        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille ja kaikille muillekin.

        Ei sitä aurinkoa onneksi kukaan ollut ryöstänyt. Eikä kai Sampoakaan. Sieltä vain asiakkaat ryöstäytyvät muille markkinoille. Minä olen laiskuuttani pysynyt tanskalaistuneena pankin asiakkaana, ainakin toistaiseksi.

        Aamu valkeni ihanassa valossa, mutta nyt alkaa jotakin häkärää kertyä taivaalle. Pilvet eivät taida ymmärtää lääninrajan merkkiä, vaan ennustuksista huolimatta pursuilevat sen väärälle puolelle.

        Minun pitäisi huomenna pursuilla tuonne melkein Suomi-neidon kainalokarvoja kutittelemaan. Iloinen perhetapahtuma (taas) ja mummius vaativat. Tosin harrastukset häiritsevät vapaa-ajan viettoani niin, etten ehdi pitkään kyläillä. Pari yönseutua kumminkin.

        Täytyy ruveta miettimään, mitä mukaansa ottaa. Juhlat sinänsä ovat kivoja, mutta kun niihin täytyy pukeutua. Jos joku koiranleuka nyt ajatteli, että muutoin juoksentelen alasti, niin rajansa kaikella.

        Se on vain niin, että jos niitä pukeutumista vaativia tilaisuuksia sattuu kerran vuodessa - jos sitäkään, niin ei kannata roikottaa kauheaa määrää "juhlavaatteita" kaapissa. Sitten kaikki kauhistelevat (vaikka eivät ääneen minulle sano), että taas sillä on tuo sama hame kuin viisi vuotta sitten!

        Sitä paitsi minä en ole hameessa edes oma itseni. Kiemurtelen kuin käärme sen sisällä, kunnes saan nahkani luotua (hameen pois päältä). Siinä juhlien varjopuoli, vaikka kuinka mukavaa muuten olisi!


      • H...*
        ylikypsa kirjoitti:

        Torstai on toivoa täynnä, tietäisi vaan, että mitä toivoa, niitä kun olisi vaikka kuinka paljon. (siis toivottavia asioita).

        Toivotaan nyt ainakin auringonpaistetta taas tällekin päivälle, se pitää mielen virkeänä.

        Kiitokset aamukahvista ja herkuista. Tekisi mieli poiketa nurkkakaapillakin, mutta ei se käy, koska täytyy lähteä auton kanssa liikenteeseen.

        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille ja kaikille muillekin.

        sika metsään!


      • (@)
        ylikypsa kirjoitti:

        Torstai on toivoa täynnä, tietäisi vaan, että mitä toivoa, niitä kun olisi vaikka kuinka paljon. (siis toivottavia asioita).

        Toivotaan nyt ainakin auringonpaistetta taas tällekin päivälle, se pitää mielen virkeänä.

        Kiitokset aamukahvista ja herkuista. Tekisi mieli poiketa nurkkakaapillakin, mutta ei se käy, koska täytyy lähteä auton kanssa liikenteeseen.

        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille ja kaikille muillekin.

        apua


      • poliisille
        ylikypsa kirjoitti:

        Torstai on toivoa täynnä, tietäisi vaan, että mitä toivoa, niitä kun olisi vaikka kuinka paljon. (siis toivottavia asioita).

        Toivotaan nyt ainakin auringonpaistetta taas tällekin päivälle, se pitää mielen virkeänä.

        Kiitokset aamukahvista ja herkuista. Tekisi mieli poiketa nurkkakaapillakin, mutta ei se käy, koska täytyy lähteä auton kanssa liikenteeseen.

        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille ja kaikille muillekin.

        että kahviprtin viinoissa ei oo prosentteja!


      • poliisille kirjoitti:

        että kahviprtin viinoissa ei oo prosentteja!

        Turha valehdella,täyttä ainetta kaikki ja parasta
        laatua.Olen pari yötä viettänyt pirtissä, kun
        olen illalla ottanut useamman enkelin.
        terveisiä kaikille maistakaapa nurkkakaapista.
        Late


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Turha valehdella,täyttä ainetta kaikki ja parasta
        laatua.Olen pari yötä viettänyt pirtissä, kun
        olen illalla ottanut useamman enkelin.
        terveisiä kaikille maistakaapa nurkkakaapista.
        Late

        Enkeli lentää liihottaa,
        Latea kaappi niin kiihottaa!

        Ei minulla mitään asiaa ollut, mutta LateVaan sai pakkomielteen aivoihini. Oli pakko kakaista ulos, ettei jää päässä soimaa(maa)n.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Enkeli lentää liihottaa,
        Latea kaappi niin kiihottaa!

        Ei minulla mitään asiaa ollut, mutta LateVaan sai pakkomielteen aivoihini. Oli pakko kakaista ulos, ettei jää päässä soimaa(maa)n.

        Että Aurinkoista iltapäivää pirttiin!
        Sain varmaan auringonpistoksen, kun riehuin tänään tositoimin. Pesin kaikki ikkunat, vaihdoin verhot(ihan kuin pirtissä- onkohan se tarttuvaa?)
        Muutenkin nurkkia kopistelin(ei löytynyt yhtään pölypunkkia)ja kaappeja järjestelin.
        On se onni että joskus saa semmoisen kohtauksen. Ainakin se tuo suunnatonta tyydytystä tekijälleen.
        Vai johtuiko se viikonlopun risteilystä ja Tallinnan katujen tallaamisesta. Vai ylensyömisestä? Olipa ihminen suuri tai pieni,vaatteet on oltava sopivia. sitten kun mättää ruokaa sisälleen ahne kun on.... suunittelinkin ottaa käyttöön tuon VS:sän keksimän kuminauhanappisysteemin. Se olis oiva keksintö.
        Hyvin kesäistä oli Tallinnassakin.
        Tulikin mieleen,jokohan muori67 on päässyt karmeasta yskästään eroon ?

        En jaksa olla minäkään kiinnostunut Kanervan toilauksista. Itseasiassa niin kauan kuin muistan aina hän on kompuroinut nais-asioiden kanssa ,enemmän tai vähemmän.
        Jälkikäteen tuli mieleen,kun hänet näimme paikallisessa liikkeessä, siloinkin hän räpläsi
        tekstiviestien kanssa.
        On meillä ministerit. Joskus tuntuu kuin pikkupojat olis asialla.......

        Tippautampa kahvia kupin verran,joskus pelkkä kahvi on hyvää kuten nyt. kiitos kaunis ja illan jatkot kaikille,mukavat sellaiset!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Että Aurinkoista iltapäivää pirttiin!
        Sain varmaan auringonpistoksen, kun riehuin tänään tositoimin. Pesin kaikki ikkunat, vaihdoin verhot(ihan kuin pirtissä- onkohan se tarttuvaa?)
        Muutenkin nurkkia kopistelin(ei löytynyt yhtään pölypunkkia)ja kaappeja järjestelin.
        On se onni että joskus saa semmoisen kohtauksen. Ainakin se tuo suunnatonta tyydytystä tekijälleen.
        Vai johtuiko se viikonlopun risteilystä ja Tallinnan katujen tallaamisesta. Vai ylensyömisestä? Olipa ihminen suuri tai pieni,vaatteet on oltava sopivia. sitten kun mättää ruokaa sisälleen ahne kun on.... suunittelinkin ottaa käyttöön tuon VS:sän keksimän kuminauhanappisysteemin. Se olis oiva keksintö.
        Hyvin kesäistä oli Tallinnassakin.
        Tulikin mieleen,jokohan muori67 on päässyt karmeasta yskästään eroon ?

        En jaksa olla minäkään kiinnostunut Kanervan toilauksista. Itseasiassa niin kauan kuin muistan aina hän on kompuroinut nais-asioiden kanssa ,enemmän tai vähemmän.
        Jälkikäteen tuli mieleen,kun hänet näimme paikallisessa liikkeessä, siloinkin hän räpläsi
        tekstiviestien kanssa.
        On meillä ministerit. Joskus tuntuu kuin pikkupojat olis asialla.......

        Tippautampa kahvia kupin verran,joskus pelkkä kahvi on hyvää kuten nyt. kiitos kaunis ja illan jatkot kaikille,mukavat sellaiset!

        alan olla paremmassa kunnossa,kunhan kukaan ei naurata silloin tulee yskänpuuska.

        Mitenhän minä saisin tuollaisen inspiksen,että pesisin nuo parveke lasit;(

        Katselin tänäänkin että pitäisi ja pitäisi en vaan saa aloitetuksi.Ne on ihan harmaat,tämä kun on ylin kerros,niin kaikki sateet käy niihin.No minkä voit jättää huomiseksi,niin jätä.

        Otan kupillisen teetä ja lähen kokeilemaan jos löytyisi nukkumatti.

        näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        alan olla paremmassa kunnossa,kunhan kukaan ei naurata silloin tulee yskänpuuska.

        Mitenhän minä saisin tuollaisen inspiksen,että pesisin nuo parveke lasit;(

        Katselin tänäänkin että pitäisi ja pitäisi en vaan saa aloitetuksi.Ne on ihan harmaat,tämä kun on ylin kerros,niin kaikki sateet käy niihin.No minkä voit jättää huomiseksi,niin jätä.

        Otan kupillisen teetä ja lähen kokeilemaan jos löytyisi nukkumatti.

        näkyillään...

        Kuka nyt yöllä pesee edes silmälaseja! Ja ikkunanpesu on yksi niitä turhauttavimpia hommia. Ensimmäisen sateen jälkeen se on sama kuin menneen talven (pääasiallisesti olemattomat) lumet.

        Siivoamiseen käytän itse sitä, että nostan illalla imurin keskelle eteisen lattiaa. Siihen pari kertaa kompastuttuani on pakko ruveta imuroimaan. Ei luonto anna periksi panna sitä suoraan kaappiin takaisin.

        Kuinkahan ikkunanpesussa olisi täysi vesivati keskelle olohuonetta - vaikka sille kalleimmalle plyyshimatolle? En ole kokeillut, kun ei ole tarpeeksi kallista mattoa.

        Kun keksit sopivan itsepiiskauskonstin, niin kerro minullekin. Mutta hyvin varovasti, ettei tule mitään äkkijärkytystä.

        Nyt täytyy panna kello soimaan, että ehtii käydä suihkussa ennen junan lähtöä. Ei se juna tosin lähde ennen kuin puolen päivän jälkeen, mutta ottaen huomioon minun hitaasti kiiruhtamisen tahtini, on syytä ennakoida tuleva tilanne.

        Kauniita unia!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Kuka nyt yöllä pesee edes silmälaseja! Ja ikkunanpesu on yksi niitä turhauttavimpia hommia. Ensimmäisen sateen jälkeen se on sama kuin menneen talven (pääasiallisesti olemattomat) lumet.

        Siivoamiseen käytän itse sitä, että nostan illalla imurin keskelle eteisen lattiaa. Siihen pari kertaa kompastuttuani on pakko ruveta imuroimaan. Ei luonto anna periksi panna sitä suoraan kaappiin takaisin.

        Kuinkahan ikkunanpesussa olisi täysi vesivati keskelle olohuonetta - vaikka sille kalleimmalle plyyshimatolle? En ole kokeillut, kun ei ole tarpeeksi kallista mattoa.

        Kun keksit sopivan itsepiiskauskonstin, niin kerro minullekin. Mutta hyvin varovasti, ettei tule mitään äkkijärkytystä.

        Nyt täytyy panna kello soimaan, että ehtii käydä suihkussa ennen junan lähtöä. Ei se juna tosin lähde ennen kuin puolen päivän jälkeen, mutta ottaen huomioon minun hitaasti kiiruhtamisen tahtini, on syytä ennakoida tuleva tilanne.

        Kauniita unia!

        Hyvää matkaa.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Kuka nyt yöllä pesee edes silmälaseja! Ja ikkunanpesu on yksi niitä turhauttavimpia hommia. Ensimmäisen sateen jälkeen se on sama kuin menneen talven (pääasiallisesti olemattomat) lumet.

        Siivoamiseen käytän itse sitä, että nostan illalla imurin keskelle eteisen lattiaa. Siihen pari kertaa kompastuttuani on pakko ruveta imuroimaan. Ei luonto anna periksi panna sitä suoraan kaappiin takaisin.

        Kuinkahan ikkunanpesussa olisi täysi vesivati keskelle olohuonetta - vaikka sille kalleimmalle plyyshimatolle? En ole kokeillut, kun ei ole tarpeeksi kallista mattoa.

        Kun keksit sopivan itsepiiskauskonstin, niin kerro minullekin. Mutta hyvin varovasti, ettei tule mitään äkkijärkytystä.

        Nyt täytyy panna kello soimaan, että ehtii käydä suihkussa ennen junan lähtöä. Ei se juna tosin lähde ennen kuin puolen päivän jälkeen, mutta ottaen huomioon minun hitaasti kiiruhtamisen tahtini, on syytä ennakoida tuleva tilanne.

        Kauniita unia!

        Hyvää matkaa!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Hyvää matkaa!

        Perjantai taas..vilahti päivät jälleen ohi.
        Keittelen tässä kahvia termariin ja laitan vesipannun viheltämään..Mitähän herkkuja olisi,
        varmaan korvapuusteja pakkasessa..Niitä otan esiin. Leivoin maustekakkua ja toin tänne.No
        niin ..kahvipöytä olisi valmiina,olkaapa hyvä ja tulkaa kahville! Kisuille sitten ruokaa,,tulkaa
        syömään tekin..On aika pimeetä,joten en tiedä ,millainen sää mahtaa olla,mutta selviää pikkuhiljaa..Luin aamunajatuksen juuri: Oli viisautena,että jos teet jotain mistä pidät,
        olet selvästikin onnistuja...Niinpä,eihän sitä suuria tarvitse tehdäkään,elämä rakentuu pienistä asioista.Olen huomannut,ettei kovin tarkkaan
        kannata suunnitella päiväänsä, jotain kuitenkin sattuu,joka muuttaa kuviot aivan uusiksi.Eilen
        kuuntelin Tarja Halosen puhetta,oli todella lukenut kansalaisten viestejä,että asiallisempaa
        käytöstä odotamme edustajiltamme..Totta!!!
        Katselin eilen eduskunnan kyselytuntia,oli asiallista keskustelua,ei mitään päällepuhumista.
        Katsotaan nyt,miten saavat asiat järjestymään,
        ettei Suomessa ole aivan kovasti ,köyhyysrajalla eläviä.Me eläkeläiset,olemme tottuneet pärjäämään vähällä,mutta eivät enää,nykyajan työikäiset,
        ovat tottuneet parempaan elämään..Puhuttiin paljon ,uutisissa, kerjäläisistä,kun heitäkin on ilmestynyt katukuvaan.On järkyttävää,usein ovat
        ulkomaalaisia..Voi voi,kai keksitään siihenkin joku ratkaisu..Mutta iloisempiin mietteisiin..
        kesä tulee ja pikkulintuja laulamaan..Poika täällä laulaa minulle,on hyvällä tuulella.Nyt
        menen hänen kanssaan juomaan kahvit. Mukavaa
        päivää teille kaikille ,iloa ja voimia! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Perjantai taas..vilahti päivät jälleen ohi.
        Keittelen tässä kahvia termariin ja laitan vesipannun viheltämään..Mitähän herkkuja olisi,
        varmaan korvapuusteja pakkasessa..Niitä otan esiin. Leivoin maustekakkua ja toin tänne.No
        niin ..kahvipöytä olisi valmiina,olkaapa hyvä ja tulkaa kahville! Kisuille sitten ruokaa,,tulkaa
        syömään tekin..On aika pimeetä,joten en tiedä ,millainen sää mahtaa olla,mutta selviää pikkuhiljaa..Luin aamunajatuksen juuri: Oli viisautena,että jos teet jotain mistä pidät,
        olet selvästikin onnistuja...Niinpä,eihän sitä suuria tarvitse tehdäkään,elämä rakentuu pienistä asioista.Olen huomannut,ettei kovin tarkkaan
        kannata suunnitella päiväänsä, jotain kuitenkin sattuu,joka muuttaa kuviot aivan uusiksi.Eilen
        kuuntelin Tarja Halosen puhetta,oli todella lukenut kansalaisten viestejä,että asiallisempaa
        käytöstä odotamme edustajiltamme..Totta!!!
        Katselin eilen eduskunnan kyselytuntia,oli asiallista keskustelua,ei mitään päällepuhumista.
        Katsotaan nyt,miten saavat asiat järjestymään,
        ettei Suomessa ole aivan kovasti ,köyhyysrajalla eläviä.Me eläkeläiset,olemme tottuneet pärjäämään vähällä,mutta eivät enää,nykyajan työikäiset,
        ovat tottuneet parempaan elämään..Puhuttiin paljon ,uutisissa, kerjäläisistä,kun heitäkin on ilmestynyt katukuvaan.On järkyttävää,usein ovat
        ulkomaalaisia..Voi voi,kai keksitään siihenkin joku ratkaisu..Mutta iloisempiin mietteisiin..
        kesä tulee ja pikkulintuja laulamaan..Poika täällä laulaa minulle,on hyvällä tuulella.Nyt
        menen hänen kanssaan juomaan kahvit. Mukavaa
        päivää teille kaikille ,iloa ja voimia! t.Irkku

        Pirttiin. Minkälainen Hintriikka ja toiset naiset on se teidän "en tee mitään päivä" on.
        Ajattelin vaan, kun tänään on taas sen seoitsemän menemistä ja tekemistä. Jos en tekisikään mitään olisin vaan ja syljeskeleisin kattoon. No tekemistähän sekin on.

        Otan kumminkin aamukahvin ja yhden tuomistani lämpimistä pusuista. Tervaksia en enää tuonut. Tuon sitten kun pidetään makkaranpaistajaiset.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja kiitos kahvista.


      • ylikypsa kirjoitti:

        Pirttiin. Minkälainen Hintriikka ja toiset naiset on se teidän "en tee mitään päivä" on.
        Ajattelin vaan, kun tänään on taas sen seoitsemän menemistä ja tekemistä. Jos en tekisikään mitään olisin vaan ja syljeskeleisin kattoon. No tekemistähän sekin on.

        Otan kumminkin aamukahvin ja yhden tuomistani lämpimistä pusuista. Tervaksia en enää tuonut. Tuon sitten kun pidetään makkaranpaistajaiset.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja kiitos kahvista.

        Huomenta! Sellainen päivä oli postietanallamme, mutta olihan se yön aikana ryöminyt perille ja vienyt hyvän matkan toivotukset mukanaan. Ei tarvinnut lainata keneltäkään rollaattoria tai potkulautaa, jotta olisi henkilökohtaisesti päässyt vilkuttamaan Hintriikalle heipä-heit.

        Meillä eilinen oli puuhapäivä. Hoidettiin kaiken maailman asiat ja hankinnat. Päivän päätteeksi käytiin kirjastossa ja minä vielä taidenäyttelyssäkin.
        Luin lehdestä, että maalaukset ovat lähinnä naivistisia. En ole taiteentuntija, mutta mielestäni osaan erottaa naivismin ja osaamattomuuden. Värikäs se näyttely kylläkin oli, joten olihan yleiskatsaus hyvän näköinen, kun raamitkin olivat yhtäläiset joka taulussa.
        Ihan hyvä mieli siitäkin näyttelystä tuli, vaikken omalle seinälleni haluaisikaan yhtään niistä tauluista. Eipä sillä, ei meillä olisi vapaata seinätilaakaan.

        Aurinko tuli harson takaa. Tuleekohan tänään yhtä kesäinen päivä kuin eilinen oli? Onkohan näköharhaa, mutta olen parina päivänä ollut huomaavinani koivuissa aavistuksen viherrystä.
        Ehkä se vain sopivassa valossa heijastuu nurmikolta.

        Nuppini tuntuu olevan tyhjää täynnä, joten toivottelen kaikille oikein mukavaa päivää ja annan siihen mahdollisuuden lopettamalla nyt. Moi!


      • ylikypsa kirjoitti:

        Pirttiin. Minkälainen Hintriikka ja toiset naiset on se teidän "en tee mitään päivä" on.
        Ajattelin vaan, kun tänään on taas sen seoitsemän menemistä ja tekemistä. Jos en tekisikään mitään olisin vaan ja syljeskeleisin kattoon. No tekemistähän sekin on.

        Otan kumminkin aamukahvin ja yhden tuomistani lämpimistä pusuista. Tervaksia en enää tuonut. Tuon sitten kun pidetään makkaranpaistajaiset.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja kiitos kahvista.

        Ja Hintriikalle Hyvää matkaa. En muista minne ,mutta jonnekin,,,
        Muista muori67 pysytellä vakavana, jos se yskän parannus on siitä kiinni. Sitäpaitsi tulihan sitä naurettua ihan varastoon saakka silloin....

        Aurinko lymyilee vielä jossain- sieltä se tulee kun joutuu!
        Ylikypsälle tiedoksi; jos on ei tehdä mitään päivä, silloin vähintäänkin pähkäillään sudokujen kanssa, voi että on haasteellista.
        Ei voi kuvitella että siihenkin voi jäädä koukkuun.
        Onhan sekin jonkinlaista itsensä testaamista.
        Tahtoo vaan aika mennä jonnekin???(kai siihen joutenoloon), ettei aina ehdi, mitä mieli tekisi.
        On tulossa kaunis päivä tänään pitää panostaa ulkoiluun.
        Aurinkoista päivä kaikille.Nyt muistin, Hintriikka oli menossa sinne juhliin, onnea vaan mummille,, samalla kaikille meille mummeille.
        Ja ukeille kanssa ilmanmuuta!


    • vähän myöhässä olen, mutta istun sellaisen koneen äärellä, tai paremminkin paikassa missä yhteydet on tosi hitaat.

      Ensiksi hyvää matkaa myös minä toivottelen Hintriikalle jos nyt vielä lukaisee pirtin viestejä.
      Toivottavasti vaateongelmat ynnä muut rasitteet on selvitetty ja voit nauttia matkastasi täysin siemauksin.

      Pilvinen taivas, mutta aurinkoa luvassa ja lämmintä mukavasti, nollassa vielä, mutta kymmeneeen luvattiin.
      Eilen polttelin risuja minäkin täällä kyläpaikassani ja taidan jatkaa vielä tänään.
      Tuli on tehokas kaveri oikeasti toteuttaen, pihan saa siistityksi kätevästi.

      Pilkille on aikomus lähteä, naapuri kävi eilen näyttämässä komeita ahvenia, mitä oli saanut ja sitäpä halu kasvoi, jäälle on päästävä.
      En voi taitojani kehua, voi olla että siimat on sekaisin ennen kuin saan ongen järveen.

      Kahvia on nyt sitten saatavana useammassakin ketjussa, no tarjouksia on oltava, valinnan varaa, kaikille ei sama kahvila käy;))
      Pirtti vaan jatkaa ja on hauskaa huomata, että hyväksyntää kahvipaikoilla on.
      Monta vuotta on alasajoa yritetty, mitätöity ja huuhaaksi todettu, nyt olemme ketju muiden joukossa.

      Kiva huomata uusia nikkejä pirtin ketjussa, piipahdelkaa, onhan pirtin kahvi hyväksi tunnustettu ja nurkkakaappikin kohtuudella käytettävissä;))

      Nyt on pakko nousta ja jättää kone, päivän puuhat odottaa, hyvää perjantai päivää ja kiitos irkku-37 taas huolenpidosta.

      Asiaa muuten puhuit, surkeaa on jos kerjäläisiä suomen kaduille ilmestyy ( on jo tullutkin) sellainen on ihmisarvoa alentavaa, muuten pitää asiat hoitaa.
      Kuuntelin muuten radiosta, että pienten lasten pahoinpitely on lisääntynyt suomessa, kamalaa mihin me olemme menossa.

      Ei tule loppua tähän minun kirjoitteluun, nyt kone kiinni ja heippa;))

      • Hintriika*

        Menin liian aikaisin nukkumaan. En millään jaksanut odottaa kännykän herätystä. Niinpä kahvit juotuani ja lehden luettuani panin saunan päälle.

        Nyt puhtaana tyttönä olen valmis "matkan tekkoon, matkan tekkoon, matkan tekkoon...", vai sanovatko ne junanpyörät enää sillä lailla? Kiskot eivät kylläkään vie pohjoiseen kuin kolmasosan matkasta. Onneksi ihan hevoskyydillä ei tarvitse perille mennä.

        Kiitoksia matkatoivotuksista! Nauratti, että Venlastiinaan on iskenyt rationalisointimato (huomatkaa, en laiskaksi haukkunut?), kun on suoraan kopsannut Laten viestin.

        Kuule SkillaN, se on niin, että kahvinjuonti on suotavaa kaikkialla muualla paitsi Kahvipirtissä. Täällä se on hieman hävettävää kanalan puuhastelua.

        En tosin ole nähnyt kanalaa, jossa siipikarjaa ruokittaisiin kahvilla ja pullalla. Saati niillä paremmilla herkuilla, joita meillä on tarjolla. Kaikista antimista nauttivia siipiveikkoja olen nähnyt, mutta se on jo toisen tarinan aihe.

        Toisaalta emme ole kateellisia. Onhan kahviloita ja kuppiloita elävässä elämässäkin vieri vieressä. Jossakin voi olla maailman paras kuppila, jossakin maan tai kaupungin paras. Yritetään me ylläpitää vaatimattomasti TÄMÄN KADUN parasta kuppilaa. Kilpailu kuuluu markkinatalouteen!

        Ylikypsälle tiedoksi, että aikataulut mielessä on turha yrittää viettää "en tee mitään"-päivää. Sitä pitää viettää niin, että antaa päivän tuoda tullessaan ja viedä mennessään. Illalla voi tehdä inventarion.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Menin liian aikaisin nukkumaan. En millään jaksanut odottaa kännykän herätystä. Niinpä kahvit juotuani ja lehden luettuani panin saunan päälle.

        Nyt puhtaana tyttönä olen valmis "matkan tekkoon, matkan tekkoon, matkan tekkoon...", vai sanovatko ne junanpyörät enää sillä lailla? Kiskot eivät kylläkään vie pohjoiseen kuin kolmasosan matkasta. Onneksi ihan hevoskyydillä ei tarvitse perille mennä.

        Kiitoksia matkatoivotuksista! Nauratti, että Venlastiinaan on iskenyt rationalisointimato (huomatkaa, en laiskaksi haukkunut?), kun on suoraan kopsannut Laten viestin.

        Kuule SkillaN, se on niin, että kahvinjuonti on suotavaa kaikkialla muualla paitsi Kahvipirtissä. Täällä se on hieman hävettävää kanalan puuhastelua.

        En tosin ole nähnyt kanalaa, jossa siipikarjaa ruokittaisiin kahvilla ja pullalla. Saati niillä paremmilla herkuilla, joita meillä on tarjolla. Kaikista antimista nauttivia siipiveikkoja olen nähnyt, mutta se on jo toisen tarinan aihe.

        Toisaalta emme ole kateellisia. Onhan kahviloita ja kuppiloita elävässä elämässäkin vieri vieressä. Jossakin voi olla maailman paras kuppila, jossakin maan tai kaupungin paras. Yritetään me ylläpitää vaatimattomasti TÄMÄN KADUN parasta kuppilaa. Kilpailu kuuluu markkinatalouteen!

        Ylikypsälle tiedoksi, että aikataulut mielessä on turha yrittää viettää "en tee mitään"-päivää. Sitä pitää viettää niin, että antaa päivän tuoda tullessaan ja viedä mennessään. Illalla voi tehdä inventarion.

        kateellisia olla, tottakai saa kahvia nauttia vaikka joka ketjussa, mutta rupesi vaan huvittamaan se miten nyt kaikille sopii juoda kahvia, tarjoilla herkkuja, aivan niin kuin mekin teemme.
        Kauemmin mukana olleet muistavat minkä taistelun pirtistä on saanut pitää, onnittelen meitä kaikkia, että sitkeitä on jaksettu olla, nyt pirttimme jo kelpuutetaan yhdeksi ketjuksi toisten mukaan.
        Minä kun olen niin paha tapainen, että haukun kaikkea ja kaikkia ja meinaan ottaa koko palstan omakseni, hyi SkillaN;)

        Kyllä ne kiskot tuota vieläkin takovat, matkan tekkoon, junassa on muuten kiva matkustaa, kun ei vaan portaat vaunuihin olisi niin korkeita, siis vanhoissa junissa.

        Perjantai ilta, sauna lämpiää, kaunis päivä takana.
        Paljon tuli oltua ulkona, harava kädessä jo rapsuttelin kukkapenkkejä, nyt alkaisi olla aika ruiskuttaa omenapuut ja marjapensaat.
        Ruusupensat leikkaan alas, tuuhistuvat ja tekevät enemmän kukkia.
        Tulppaanit ja helmililjat työntävät varttaaan esiin, tuulen käännytyä etelästä puhaltelevaksi, tulee linnut, siis suurimmin parvin.
        On niin paljon seurattavaa, joka päivä jotakin uutta huomaa.

        Ikkunasta katselen miten talitintit pesäpönttöjä
        tutkivat ja puhdistavat, ne pöntöt jäi tänä keväänä puhdistamtta.
        Kyllä nuo taitaa kelvata ja saavatpahan mieleisekseen puhdistaa.

        Tuo kana ja kanala ovat erään ystävämme antama nimitys ja en osaa siitä edes loukkaantua, hymyilyttää vain, niin kuin monet muutkin kommentit.
        Kyllähän me ihmiset joskus hyvin pienisieluisia olemme itsekukin.

        Nyt saunaan valmistautumaan, ajatelkaas, ulkosauna, on makeammat löylyt kuin kerrostalo saunoissa.
        Ensi yönä uni maittaa, on tullut oltua niin paljon ulkona.
        Illan jatkoja, ystävät.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Menin liian aikaisin nukkumaan. En millään jaksanut odottaa kännykän herätystä. Niinpä kahvit juotuani ja lehden luettuani panin saunan päälle.

        Nyt puhtaana tyttönä olen valmis "matkan tekkoon, matkan tekkoon, matkan tekkoon...", vai sanovatko ne junanpyörät enää sillä lailla? Kiskot eivät kylläkään vie pohjoiseen kuin kolmasosan matkasta. Onneksi ihan hevoskyydillä ei tarvitse perille mennä.

        Kiitoksia matkatoivotuksista! Nauratti, että Venlastiinaan on iskenyt rationalisointimato (huomatkaa, en laiskaksi haukkunut?), kun on suoraan kopsannut Laten viestin.

        Kuule SkillaN, se on niin, että kahvinjuonti on suotavaa kaikkialla muualla paitsi Kahvipirtissä. Täällä se on hieman hävettävää kanalan puuhastelua.

        En tosin ole nähnyt kanalaa, jossa siipikarjaa ruokittaisiin kahvilla ja pullalla. Saati niillä paremmilla herkuilla, joita meillä on tarjolla. Kaikista antimista nauttivia siipiveikkoja olen nähnyt, mutta se on jo toisen tarinan aihe.

        Toisaalta emme ole kateellisia. Onhan kahviloita ja kuppiloita elävässä elämässäkin vieri vieressä. Jossakin voi olla maailman paras kuppila, jossakin maan tai kaupungin paras. Yritetään me ylläpitää vaatimattomasti TÄMÄN KADUN parasta kuppilaa. Kilpailu kuuluu markkinatalouteen!

        Ylikypsälle tiedoksi, että aikataulut mielessä on turha yrittää viettää "en tee mitään"-päivää. Sitä pitää viettää niin, että antaa päivän tuoda tullessaan ja viedä mennessään. Illalla voi tehdä inventarion.

        Terveiset saunasta,viikko meni että hurahti,en tiedä mihin hukkui;))

        Olen yrittänyt kelata mitä minäkin päivänä olen tehnyt,vaan ei tule mieleen.
        Oli nähtävästi "en tee mitään"viikko;))enää ei riitä päivä vaan menee koko viikko;))

        Tänään kyllä kävin ystävättäreni kansa kaupoilla ja löytyi sellainen kevät takki jossa riitti kokoa minullekin.

        Ilma on ollut mitä hienoin lämmintä vieläkin 9.7c

        Oli täällä joku keittänyt minulle saunakahvit,KIITOS.

        Jospa Venlastiina on sellainen meedio;))Pystyy lukemaan toisten ajatuksia;))

        Nyt rauhallista iltaa kaikille.
        näkyillään...


      • SkillaN kirjoitti:

        kateellisia olla, tottakai saa kahvia nauttia vaikka joka ketjussa, mutta rupesi vaan huvittamaan se miten nyt kaikille sopii juoda kahvia, tarjoilla herkkuja, aivan niin kuin mekin teemme.
        Kauemmin mukana olleet muistavat minkä taistelun pirtistä on saanut pitää, onnittelen meitä kaikkia, että sitkeitä on jaksettu olla, nyt pirttimme jo kelpuutetaan yhdeksi ketjuksi toisten mukaan.
        Minä kun olen niin paha tapainen, että haukun kaikkea ja kaikkia ja meinaan ottaa koko palstan omakseni, hyi SkillaN;)

        Kyllä ne kiskot tuota vieläkin takovat, matkan tekkoon, junassa on muuten kiva matkustaa, kun ei vaan portaat vaunuihin olisi niin korkeita, siis vanhoissa junissa.

        Perjantai ilta, sauna lämpiää, kaunis päivä takana.
        Paljon tuli oltua ulkona, harava kädessä jo rapsuttelin kukkapenkkejä, nyt alkaisi olla aika ruiskuttaa omenapuut ja marjapensaat.
        Ruusupensat leikkaan alas, tuuhistuvat ja tekevät enemmän kukkia.
        Tulppaanit ja helmililjat työntävät varttaaan esiin, tuulen käännytyä etelästä puhaltelevaksi, tulee linnut, siis suurimmin parvin.
        On niin paljon seurattavaa, joka päivä jotakin uutta huomaa.

        Ikkunasta katselen miten talitintit pesäpönttöjä
        tutkivat ja puhdistavat, ne pöntöt jäi tänä keväänä puhdistamtta.
        Kyllä nuo taitaa kelvata ja saavatpahan mieleisekseen puhdistaa.

        Tuo kana ja kanala ovat erään ystävämme antama nimitys ja en osaa siitä edes loukkaantua, hymyilyttää vain, niin kuin monet muutkin kommentit.
        Kyllähän me ihmiset joskus hyvin pienisieluisia olemme itsekukin.

        Nyt saunaan valmistautumaan, ajatelkaas, ulkosauna, on makeammat löylyt kuin kerrostalo saunoissa.
        Ensi yönä uni maittaa, on tullut oltua niin paljon ulkona.
        Illan jatkoja, ystävät.

        saunasta. Nyt ollaan taas puhdas kuin pulmunen. On kiva jäähdytellä ja antaa ihon tuulettua. Oikeastaan voisi kai mennä jo pihakeinuun vilvoittelemaan.

        Kyllä se päivä vaan meni iltaan. Ensin aamulla Uristuvalla ja sitten päivällä kaksi ja puoli tuntia teatterilla harjoituksissa Paulan kanssa.
        Lounaan jälkeen otin tunnin tirsat Paulan kainalossa, siihen on kiva nukahtaa.

        Hyvää illan jatkoa ja kiitokset kahvista, sekä pöydän antimista.


    • Te vikkelät pirttiläiset vaihdatte pirtin tonttia ja verhojakin niin ettei ujo tumpelo tahdo perässä pysyä,,,

      Moi ehtoisa emäntä SkillaN ynnä pirttiläiset muutkin. Tervehdys reissultamme pitkältä puolen muapallon tai ainakin netittömän taipaleen takaa. Oisko vielä mittee mahiksia päästä uudelleen sisäänheittäjä portsariksi - ja jos ei silleen niin edes rappuhavujen latojaksi oven eteen, jo kurakelit kotisuomen pirttimme etua risoo.
      Mummeli lupaa kisut uuninpankolle kotiuttaa ja jumppaohjeet uudetkin tuoda, tiä sitte päteekö.
      Iloista kevättä! -tujo-

      • mistä

        virrestä?


      • mistä kirjoitti:

        virrestä?

        Mutta ettei oltais murheellisia, toin meille juuri leivottua pullaa.
        Perjantaipullaa (ei pulloa), parempi vaikka myöhään leipoa, kuin ei ollenkaan.
        Hyvää on, maistakaa vaikka. Yritin kääriä voit, sokerit ja kanelit sisään. Sitten paistoin vuokassa, siis kuin bostonkakku.
        Käy ilta tai aamukahville. "Tehkää hyvin".
        kuten ennenvanhaan sanottiin.
        On tämä meidän pirtti sentään kiva paikka.
        On aina tuulahdus uudesta kun paikka vaihtuu.
        Muutenkin niin puhdasta, valoisat sävyt kaikessa, ja viihtyisää.
        Kelpaa kahvitella !
        onnellisten unta ensiyöksi jokaiselle!


      • Venlastiina

        Kuorma-autollako te olette kiertäneet puoli maailmaa keräämässä niitä mummeli-36:n hamekankaita? Massapostituksellako hän kosiokirjeitään lähetti, kun täällä on tyyrääjän puutteessa ihan päästy kangistumaan.
        Siispä tervetuloa takaisin. Ota nyt kupillinen kunnon kahvia, ja käy vaikka nurkkakaapillakin että uskallat sen meidän juppauttajamme komentaa takaisin pirttiin.

        Ja muori67:lle sellaiset terveiset, että tulostelin eilen Peurungan kuvia, ja sen sinun lähettämäsi taiteellisen kaappikuvan laittaisin kehyksiin ja seinälle, jos vain paikan löytäisin.
        Onhan se vino kaappikin tietysti tyylikäs, mutta se, mitä kaapin takaa paljastui, on täysosuma.
        Ylikypsältä tuli samanlainen mestarilaukaus mutta ilman kaappia. Uskotteko, että riemua riittää!
        Muuta ei matkapäiväkirjani kaipaakaan kuin nivaskan aurinkoisia kuvia! Ne kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.

        Kiitos ja hyvää yötä!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Kuorma-autollako te olette kiertäneet puoli maailmaa keräämässä niitä mummeli-36:n hamekankaita? Massapostituksellako hän kosiokirjeitään lähetti, kun täällä on tyyrääjän puutteessa ihan päästy kangistumaan.
        Siispä tervetuloa takaisin. Ota nyt kupillinen kunnon kahvia, ja käy vaikka nurkkakaapillakin että uskallat sen meidän juppauttajamme komentaa takaisin pirttiin.

        Ja muori67:lle sellaiset terveiset, että tulostelin eilen Peurungan kuvia, ja sen sinun lähettämäsi taiteellisen kaappikuvan laittaisin kehyksiin ja seinälle, jos vain paikan löytäisin.
        Onhan se vino kaappikin tietysti tyylikäs, mutta se, mitä kaapin takaa paljastui, on täysosuma.
        Ylikypsältä tuli samanlainen mestarilaukaus mutta ilman kaappia. Uskotteko, että riemua riittää!
        Muuta ei matkapäiväkirjani kaipaakaan kuin nivaskan aurinkoisia kuvia! Ne kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.

        Kiitos ja hyvää yötä!

        Hukkasin ämmän ja loin uuden teonsanan: juppauttaa!


      • my.mm.eli
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Mutta ettei oltais murheellisia, toin meille juuri leivottua pullaa.
        Perjantaipullaa (ei pulloa), parempi vaikka myöhään leipoa, kuin ei ollenkaan.
        Hyvää on, maistakaa vaikka. Yritin kääriä voit, sokerit ja kanelit sisään. Sitten paistoin vuokassa, siis kuin bostonkakku.
        Käy ilta tai aamukahville. "Tehkää hyvin".
        kuten ennenvanhaan sanottiin.
        On tämä meidän pirtti sentään kiva paikka.
        On aina tuulahdus uudesta kun paikka vaihtuu.
        Muutenkin niin puhdasta, valoisat sävyt kaikessa, ja viihtyisää.
        Kelpaa kahvitella !
        onnellisten unta ensiyöksi jokaiselle!

        on ihan PAKKO ottaa ja iso kuppi kahvia, KIITOS leipurille - ei ole voita säästelty - niin on makoisaa jotta ;)

        Alkaa olla uusi tietokoneemme asenneltu ja säädelty, mutta olihan työmaa! Ei olekaan pidetty "äläteemitäänpäiviä" pitkään aikaan meillä. Vaan saatiinpa eilen viimein vanha tulostinkin asennettua toimimaan, vaikka tämä Vista yritti väittää ettei tue ko. laitetta. Meinasi väenväkisin ostattaa uudemman mallisen tulostimen. Oli Juhosakari sen verran äkkinäinen tietokoneen ostajana ettei huomannut ostaa tekstinkäsittelyohjelmistolla varustettua konetta. Onneksi oli vanhan koneen Works-levy tallessa ja asennettiin se, voihan sen sitten vaihtaa myöhemmin. Kunhan nyt aloittamaan pääsee edes jotenkin.

        Iltapäiväisen terveyskeskuskäynnin jäljiltä taas "repi" tuota kinttua koko illan, nyt vasta alkoi helpottaa ja jaksoin lukea teidän tämänpäiväiset terveiset. Jos nyt saisi viikonlopun aikaan luetuksi nuo vanhat ja edellisenkin pirtin.

        SkillaN taitaa siellä mökillään touhuta täyttähäkää - oi sinä onnellinen - totta on, että ei ole mökkisaunan voittanutta! Muitakin saunapuhtaita on näkynyt kaffeella käyneen, Muori67 ja Ylikypsän pariskunta nyt ainakin.

        Ja Hintriika kolistellut junakyydillä pohjoiseen päin. Onnea vaan mummille, monenkohan kertainen mummi lienee hänkin. Minä nelinkertainen ja kaksi lapsenlapsista huhtikuussa syntyneitä, rahanmenoa ei voi estää. Lottovoitto olisi nyt tarpeen kun on tuota ylimääräistä rahanmenoa jo tuon kinttunikin tiimoilta.

        Onneksi jo vähän satoi viimeyönä, oli niin kovin huonona ilmanlaatu meilläkin päin. Ja nythän meillä on uusi Ulkoministerikin niin uskaltaa senkin puoleen jo "ulkoilla" *hehheh*. Juohtuipa mieleeni, että olisiko tämä Aleksader meidän Aleksanteri XV heimoa? Eipä ole aikoihin tätä viidettätoistakaan kahvilla näkynyt, mihin lie kadonnut hänkin.

        Nyt loppuu tämäkin päivä, hyvät yöt ja aamut toivottelen kaikille! Heippssan.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Hukkasin ämmän ja loin uuden teonsanan: juppauttaa!

        Pirttiin. Täytyy opetella tuolla uudella pannulla keittämään aamukahvin. Taidan varmuudenvuoksi laittaa kuitenkin tuohon vanhaan pannuun tippumaan myös. No teeveden keitto on helpomppoa.

        On herätty pirteänä ja hyvin nukkuneena. Jotain untakin näin, mutta en enää muista mitä se oli. Minulla on kyllä hyvä muisti, mutta se on niin lyhyt kuin kanalla.

        Kiitokset voisarvista ym. Hyvää viikonloppua pirttiläisille..


      • ylikypsa kirjoitti:

        Pirttiin. Täytyy opetella tuolla uudella pannulla keittämään aamukahvin. Taidan varmuudenvuoksi laittaa kuitenkin tuohon vanhaan pannuun tippumaan myös. No teeveden keitto on helpomppoa.

        On herätty pirteänä ja hyvin nukkuneena. Jotain untakin näin, mutta en enää muista mitä se oli. Minulla on kyllä hyvä muisti, mutta se on niin lyhyt kuin kanalla.

        Kiitokset voisarvista ym. Hyvää viikonloppua pirttiläisille..

        Johan törmättiin tuossa eteisessä Ylikypsän kanssa..Kiva tulla valmiille kahville..Kiitos!
        Annan tässä kisuille ruokaa samalla,kun nautin kahvista ja pullista.On hyvät kahvit..tulkaa toisetkin juomaan.Ulkona on vielä aika hämärää..katotaan nyt,millainen päivä tästä tulee,
        toivottavasti kaunis.Vielä on sumuista..Ei oikein ole mitään tietoa ,miten maailma makaa tänään,mutta kyllä selviää kohtapuoleen,kun TV:n
        avaan.Yleensä on vain ikäviä uutisia,joten ei mitään kiirettä niihin tutustua.Mutta nyt menen vähän auttelemaan täällä kotona..Palataan asiaan,
        kuhan keritään..Mukavaa päivää ja iloa! t.Irkku


      • mummeli-36
        Venlastiina kirjoitti:

        Kuorma-autollako te olette kiertäneet puoli maailmaa keräämässä niitä mummeli-36:n hamekankaita? Massapostituksellako hän kosiokirjeitään lähetti, kun täällä on tyyrääjän puutteessa ihan päästy kangistumaan.
        Siispä tervetuloa takaisin. Ota nyt kupillinen kunnon kahvia, ja käy vaikka nurkkakaapillakin että uskallat sen meidän juppauttajamme komentaa takaisin pirttiin.

        Ja muori67:lle sellaiset terveiset, että tulostelin eilen Peurungan kuvia, ja sen sinun lähettämäsi taiteellisen kaappikuvan laittaisin kehyksiin ja seinälle, jos vain paikan löytäisin.
        Onhan se vino kaappikin tietysti tyylikäs, mutta se, mitä kaapin takaa paljastui, on täysosuma.
        Ylikypsältä tuli samanlainen mestarilaukaus mutta ilman kaappia. Uskotteko, että riemua riittää!
        Muuta ei matkapäiväkirjani kaipaakaan kuin nivaskan aurinkoisia kuvia! Ne kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.

        Kiitos ja hyvää yötä!

        Hupsis kun kolahtain oikein lensin ovesta. Aatelkaa mitä halluutte mutta oon jo melkein kissain nimetkin unneuttanu kun on niin paljon ehtiny vettä virrata joessa kun viimeks tänne poikkesin. Sen jotenkin muistan, että Hessa Hippiäinen oli se viimeks tullu mutta miksikäs tuota ensiks tullutta huutelen vai huuvanko vaan Hessan kaveri?

        Pulskistunneet on mokomat kun ei oo "jupattu" joten nyt sieltä vaikka pallolle molemmat ja sassiin. Eikä pyöritellä siihen kallis arvoseen nurkkakaappiin päin.

        Ja samanikänen ottaa vaan sen luuvanvarren kauniiseen kätteen ja alkaa heiluttaa helikoptereita jos kerran se keskivartalo on pulskistuu alkanu. Eikä tekis pahhaa vaikka tuossa ovitangossa hetken roikkusit niin kun jatkut ei näytä niin pyöreeltä. Elä liian kauan siinä roiku et jouvut laskoksille menemään.
        Mutta se venyminen tekkee niin hyvvää kyljillekin.

        Ja nyt kisut tulkaahan hyppäämään narua taas,,,sen te kyllä muistatte vielä. Tää pistää sykkeen nousemaan sopivalle tasolle ja vähän ylikin sen.

        Mutta sitten jo rauhotuttaan taas pyörittämmään niitä jalkoja ja käsiä ihan kärkinivelistä alkain isoimpiin niveliin asti muutamii kertoja ympäri ja lopuks ittiään hallaamaan kun kukkaan muu ei sitä tee. Ja halatkaakin lujjaa, se tekkee hartioille hyvvää.

        Nyt sitten taas kisut uunille ja tulitakkaan ja maistamaan Ylikypsän keittämää aamukahvia ja olikos se my.mm.elin postonkakkua vai kenen se oli,,,,Kiitos vaan laittajille ja taas menoks,,,tapaillaan taas,,,


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Hupsis kun kolahtain oikein lensin ovesta. Aatelkaa mitä halluutte mutta oon jo melkein kissain nimetkin unneuttanu kun on niin paljon ehtiny vettä virrata joessa kun viimeks tänne poikkesin. Sen jotenkin muistan, että Hessa Hippiäinen oli se viimeks tullu mutta miksikäs tuota ensiks tullutta huutelen vai huuvanko vaan Hessan kaveri?

        Pulskistunneet on mokomat kun ei oo "jupattu" joten nyt sieltä vaikka pallolle molemmat ja sassiin. Eikä pyöritellä siihen kallis arvoseen nurkkakaappiin päin.

        Ja samanikänen ottaa vaan sen luuvanvarren kauniiseen kätteen ja alkaa heiluttaa helikoptereita jos kerran se keskivartalo on pulskistuu alkanu. Eikä tekis pahhaa vaikka tuossa ovitangossa hetken roikkusit niin kun jatkut ei näytä niin pyöreeltä. Elä liian kauan siinä roiku et jouvut laskoksille menemään.
        Mutta se venyminen tekkee niin hyvvää kyljillekin.

        Ja nyt kisut tulkaahan hyppäämään narua taas,,,sen te kyllä muistatte vielä. Tää pistää sykkeen nousemaan sopivalle tasolle ja vähän ylikin sen.

        Mutta sitten jo rauhotuttaan taas pyörittämmään niitä jalkoja ja käsiä ihan kärkinivelistä alkain isoimpiin niveliin asti muutamii kertoja ympäri ja lopuks ittiään hallaamaan kun kukkaan muu ei sitä tee. Ja halatkaakin lujjaa, se tekkee hartioille hyvvää.

        Nyt sitten taas kisut uunille ja tulitakkaan ja maistamaan Ylikypsän keittämää aamukahvia ja olikos se my.mm.elin postonkakkua vai kenen se oli,,,,Kiitos vaan laittajille ja taas menoks,,,tapaillaan taas,,,

        Meinasin jo aloittaa aamujumpan mutta sitten päätin lähteä pirttiin aamukahville. Ylikypsä oli pannut uuden pannun valmiiksi, joten ei muuta kun tiputtelemaan. Sumuista on täällä eteläisessä Hämeessä, lämpötila on nollan vaiheilla.Kesärenkaat pitäisi vaihtaa autoon viikonloppuna. Täytyy ottaa toinen kupillinen kahvia paakelsin kera, oli se niin hyvää. Ei sitten muuta kuin varpaita heiluttamaan.
        Ai niin illalla täytyy poiketa nurkkakaapilla saunan jälkeen moikka.


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Hupsis kun kolahtain oikein lensin ovesta. Aatelkaa mitä halluutte mutta oon jo melkein kissain nimetkin unneuttanu kun on niin paljon ehtiny vettä virrata joessa kun viimeks tänne poikkesin. Sen jotenkin muistan, että Hessa Hippiäinen oli se viimeks tullu mutta miksikäs tuota ensiks tullutta huutelen vai huuvanko vaan Hessan kaveri?

        Pulskistunneet on mokomat kun ei oo "jupattu" joten nyt sieltä vaikka pallolle molemmat ja sassiin. Eikä pyöritellä siihen kallis arvoseen nurkkakaappiin päin.

        Ja samanikänen ottaa vaan sen luuvanvarren kauniiseen kätteen ja alkaa heiluttaa helikoptereita jos kerran se keskivartalo on pulskistuu alkanu. Eikä tekis pahhaa vaikka tuossa ovitangossa hetken roikkusit niin kun jatkut ei näytä niin pyöreeltä. Elä liian kauan siinä roiku et jouvut laskoksille menemään.
        Mutta se venyminen tekkee niin hyvvää kyljillekin.

        Ja nyt kisut tulkaahan hyppäämään narua taas,,,sen te kyllä muistatte vielä. Tää pistää sykkeen nousemaan sopivalle tasolle ja vähän ylikin sen.

        Mutta sitten jo rauhotuttaan taas pyörittämmään niitä jalkoja ja käsiä ihan kärkinivelistä alkain isoimpiin niveliin asti muutamii kertoja ympäri ja lopuks ittiään hallaamaan kun kukkaan muu ei sitä tee. Ja halatkaakin lujjaa, se tekkee hartioille hyvvää.

        Nyt sitten taas kisut uunille ja tulitakkaan ja maistamaan Ylikypsän keittämää aamukahvia ja olikos se my.mm.elin postonkakkua vai kenen se oli,,,,Kiitos vaan laittajille ja taas menoks,,,tapaillaan taas,,,

        Kiva kun mummeli36 on palannut ja Tujokin muona vahvuuteen;)

        Taidan vielä säästyä parveke lasien pesulta,ilma paksussa sumussa ja lupaili sadetta,eihän silloin voi tiskata ikkunoita,eihän??

        Kuningas kuluttajassa neuvoivat egolokisen ikkunan
        pesun,elikkä vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia,vaan on kyllä aika hankala korkeita ikkunoita ruveta sanomalehden kanssa hankaamaan.Tyydyn pitkä vartiseen pesusieneen ja lastaan.

        Kiitos aamukahvista jos nyt sais vauhtia tälle päivälle.
        näkyillään...


      • mummeli-36
        mummeli-36 kirjoitti:

        Hupsis kun kolahtain oikein lensin ovesta. Aatelkaa mitä halluutte mutta oon jo melkein kissain nimetkin unneuttanu kun on niin paljon ehtiny vettä virrata joessa kun viimeks tänne poikkesin. Sen jotenkin muistan, että Hessa Hippiäinen oli se viimeks tullu mutta miksikäs tuota ensiks tullutta huutelen vai huuvanko vaan Hessan kaveri?

        Pulskistunneet on mokomat kun ei oo "jupattu" joten nyt sieltä vaikka pallolle molemmat ja sassiin. Eikä pyöritellä siihen kallis arvoseen nurkkakaappiin päin.

        Ja samanikänen ottaa vaan sen luuvanvarren kauniiseen kätteen ja alkaa heiluttaa helikoptereita jos kerran se keskivartalo on pulskistuu alkanu. Eikä tekis pahhaa vaikka tuossa ovitangossa hetken roikkusit niin kun jatkut ei näytä niin pyöreeltä. Elä liian kauan siinä roiku et jouvut laskoksille menemään.
        Mutta se venyminen tekkee niin hyvvää kyljillekin.

        Ja nyt kisut tulkaahan hyppäämään narua taas,,,sen te kyllä muistatte vielä. Tää pistää sykkeen nousemaan sopivalle tasolle ja vähän ylikin sen.

        Mutta sitten jo rauhotuttaan taas pyörittämmään niitä jalkoja ja käsiä ihan kärkinivelistä alkain isoimpiin niveliin asti muutamii kertoja ympäri ja lopuks ittiään hallaamaan kun kukkaan muu ei sitä tee. Ja halatkaakin lujjaa, se tekkee hartioille hyvvää.

        Nyt sitten taas kisut uunille ja tulitakkaan ja maistamaan Ylikypsän keittämää aamukahvia ja olikos se my.mm.elin postonkakkua vai kenen se oli,,,,Kiitos vaan laittajille ja taas menoks,,,tapaillaan taas,,,

        Siis sen toisen kissan nimen muistamisessa. Sehän oli Miuku Mauku. Anteeksi Miuku,,,nyt muistan sun nimes,,,annampas ruokaa teille kun tuli niin kiire äskettäin etten ehtiny ja muistanu kun rehellinen oon,,,tapaillaan,,,


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Siis sen toisen kissan nimen muistamisessa. Sehän oli Miuku Mauku. Anteeksi Miuku,,,nyt muistan sun nimes,,,annampas ruokaa teille kun tuli niin kiire äskettäin etten ehtiny ja muistanu kun rehellinen oon,,,tapaillaan,,,

        Morjensta! Meinasin ilmiantaa alkuperäisen kissamme nimen, mutta eipä tässä nyt tarvitsekaan kertoa, että se on @.
        Hyvähän se on, että muisti palaa edes pätkittäin.
        Ehkä tuo samanikäinenkin vähitellen oppii taas muistamaan, että oma kahvipirtti on kultaakin kalliimpi.
        Oli hyvä, että Tujo heitti kolmekutosen sisään, sillä kun en ole jumpannut, ei veri kierrä edes päänupissa, ja jopa ajatukset kangistuvat.
        Kyllä kohta hiki ja aatokset lentävät!
        Sitä ennen juon kuitenkin pari kupillista kahvia tuosta vanhasta pannusta. Jos kerran ylikypsä opettelee keittämään tuolla uudella, niin kyllä minäkin sitten joskus...
        Tällä kertaa kuitenkin hyvää pilvipoutaista perjantaita kaikille!


      • tulenlieskat
        Venlastiina kirjoitti:

        Morjensta! Meinasin ilmiantaa alkuperäisen kissamme nimen, mutta eipä tässä nyt tarvitsekaan kertoa, että se on @.
        Hyvähän se on, että muisti palaa edes pätkittäin.
        Ehkä tuo samanikäinenkin vähitellen oppii taas muistamaan, että oma kahvipirtti on kultaakin kalliimpi.
        Oli hyvä, että Tujo heitti kolmekutosen sisään, sillä kun en ole jumpannut, ei veri kierrä edes päänupissa, ja jopa ajatukset kangistuvat.
        Kyllä kohta hiki ja aatokset lentävät!
        Sitä ennen juon kuitenkin pari kupillista kahvia tuosta vanhasta pannusta. Jos kerran ylikypsä opettelee keittämään tuolla uudella, niin kyllä minäkin sitten joskus...
        Tällä kertaa kuitenkin hyvää pilvipoutaista perjantaita kaikille!

        Huhhuh, olipas kova tahti, mut selvisin.
        Vasen,oikea ja seis. Meinasin rynnätä ohi kahvipöydänkin.
        Täs tuliaisiks mustikkapiirakka. Oli viel pakkasessa marjoja. Juon kupposen vaan kahveeta, täytyy noit linjojaan hoirella kesä kuntoon. Moikka taas, kiitos kahveesta.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Morjensta! Meinasin ilmiantaa alkuperäisen kissamme nimen, mutta eipä tässä nyt tarvitsekaan kertoa, että se on @.
        Hyvähän se on, että muisti palaa edes pätkittäin.
        Ehkä tuo samanikäinenkin vähitellen oppii taas muistamaan, että oma kahvipirtti on kultaakin kalliimpi.
        Oli hyvä, että Tujo heitti kolmekutosen sisään, sillä kun en ole jumpannut, ei veri kierrä edes päänupissa, ja jopa ajatukset kangistuvat.
        Kyllä kohta hiki ja aatokset lentävät!
        Sitä ennen juon kuitenkin pari kupillista kahvia tuosta vanhasta pannusta. Jos kerran ylikypsä opettelee keittämään tuolla uudella, niin kyllä minäkin sitten joskus...
        Tällä kertaa kuitenkin hyvää pilvipoutaista perjantaita kaikille!

        Ookko Sinä "viikko pöllö";))

        Nythän on LAUVANTAI,hihiiiiii


      • muori67 kirjoitti:

        Ookko Sinä "viikko pöllö";))

        Nythän on LAUVANTAI,hihiiiiii

        Tuleslieskat jumppasi tuli hännänalla ja oli ohittaa kahvipöydänkin.
        Minulla taas otti voimille niin paljon, että vauhti hidastui ryömimiseksi, ja pääsin vasta nyt lauantaihin.
        Mutta odotas! Kunhan tässä taas joutuu kurinalaisesti hyppimään ja pomppimaan ja trampoliinia karkuun juoksemaan, sattaa olla, että minulla on seuraava sunnuntai jo silloin, kun toiset ovat vasta keskiviikossa!


      • mummeli-36
        mistä kirjoitti:

        virrestä?

        Virsi 244 jos et jo ole saanut viestiä,,,huomasin nyt vasta kysymyksesi,,,,,
        Alkaa sanoin "Te murheelliset, kun kuljette kyynelten teitä",,,jne.,,,
        Nuotinkin oisin tähän pistää mut ääni on kähheenä joten ota selvää siitä ite,,,mummeli-36


      • LateVaan kirjoitti:

        Meinasin jo aloittaa aamujumpan mutta sitten päätin lähteä pirttiin aamukahville. Ylikypsä oli pannut uuden pannun valmiiksi, joten ei muuta kun tiputtelemaan. Sumuista on täällä eteläisessä Hämeessä, lämpötila on nollan vaiheilla.Kesärenkaat pitäisi vaihtaa autoon viikonloppuna. Täytyy ottaa toinen kupillinen kahvia paakelsin kera, oli se niin hyvää. Ei sitten muuta kuin varpaita heiluttamaan.
        Ai niin illalla täytyy poiketa nurkkakaapilla saunan jälkeen moikka.

        Päivä on kallistumassa iltaan, tuli käytyä saunassa ja nyt lupaukseni mukaan tulen pirttiin kahville, hyvä papukahvi ei kaipaa mitään herkkuleivoksia. Nurkkakaappi sensijaan on hyvään tarpeeseen.Otan pitkän konjakin ja rentoudun päivän rasituksista.Olen täällä jonkunaikaa että voin kunnolla miettiä päivän tapahtumia,niinkuin Katainen tässä taannoin mietti. Nyt puhtaana ja rentona poikana hyppään kotiin menevään kopteriin.
        Hyvää illanjatkoa pirttiläisille.
        Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Päivä on kallistumassa iltaan, tuli käytyä saunassa ja nyt lupaukseni mukaan tulen pirttiin kahville, hyvä papukahvi ei kaipaa mitään herkkuleivoksia. Nurkkakaappi sensijaan on hyvään tarpeeseen.Otan pitkän konjakin ja rentoudun päivän rasituksista.Olen täällä jonkunaikaa että voin kunnolla miettiä päivän tapahtumia,niinkuin Katainen tässä taannoin mietti. Nyt puhtaana ja rentona poikana hyppään kotiin menevään kopteriin.
        Hyvää illanjatkoa pirttiläisille.
        Late

        pirttiin LateVaan kanssa, olisimme parantaneet maailmaa, pirtin lämmössä.
        No ehkä joskus niinkin sattuu.

        Minäkin lupasin käydä tuolla kaapilla, jos vingerporilaisen ottaisin, unimyssyksi.

        Päivä vilahti taas nopsaan, päättyi sateeseen, hyvä sekin pöly ei niin runsaana lennä.
        Viides päivä,pojan tytär pääsee täysi ikäiseksi, nyt kaikki lapsenlapseni ovat aikuisia,seuraavaa polvea kasvatellaan.
        Itse en tunne vanhenavani kovinkaan kovalla vauhdilla;))

        Nyt tuntuu niin raukealta ja mukavalta, köllähdän nukkumaan.

        Aamuun jää muutto, kiva kun on taas tavarat pakattu, sitten vain viskataan ne yläilmoihin.
        Kauniita unia, ystävät ja kylänmiehet.


    • Myöhässä olen, mutta selitys valmiina.
      Kirjoitin jo aamulla aikaisin, mutta hupsis lensi taivaan tuuliin.
      Pilkkikaverit tulivat ja eipä ollut aikaa uutta kirjoitaa.

      Pilkillä olin, mutta voitteko uskoa, ei nykäystäkään minun onkeen, kaverit vetelivät ahvenia, istuin vieressä, mutta ei.
      Kai ne kalatkin tunnistaa, mikä tunari siellä istuu ja uivat ohi.
      Sepä siitä kalaonnesta.

      Tujo, tottakai tarvitsemme yleismiehen, ulosheittäjää tuskin, sillä kaikki kävijät ovat niin sopuisia, mutta voithan ovea aukoa sisään tulijoille.
      Tervetuloa Mummeli-36 on Sinua haikailtukin.

      My.mm.eli, meillä pelaa telepatia, eilen juuri ajattelin, että mitä Sinulle kuuluu?
      No mukava että kone toimii,mutta tuo jalkasi on harmillinen.
      Jospa auringon valo tekisi ihmeitä, kunhan nyt kunnolla paistamaan pääsee.
      Voipa olla hyvinkin tämä meidän Aleksanteri sukua tälle uudelle ulkoministerille, tulisipa nyt kertomaan.
      Oliskos se hienoa jos ulkoministerin sukulainen pirttiin kirjoittelisi,,,,eikö mitä samoja ihmisrodun edustajia kaikki ollaan.

      Syksyllä laitoin mansikan taimia ruukkuihin ja pahvilaatikkoon, nostimme ne laatikot kukkapenkkiin, se sulaa keväällä aikaisin, ja oli olevinaan muutenkin hyvä paikka mansikan taimien talvehtia.
      Hyvin oli taimet talven kestäneet, mutta ihmettelin laatikot tyhjennettyäni mikä on kasvun voima.
      Tulppaanin piipot pistivät laatikon pohjan läpi, onneksi otin ne ruukut pois päältä, pääsevät nyt oikealla tavalla kehittymään.
      Laatikon pohja oli vielä kiinni jäätynyt, mutta sieltä jäisen maan ja pahvin läpi nämä sitkeät kasvit työntyivät.
      Ihmeellinen on tuo kevään herääminen.

      Tänä päivänä siemeniä kylvän multaan, siis sisälle laitan samettikukan siemenet, viime vuonna onnistui hyvin ja olivat kauniita katsella.
      Aiemmin en samettikukasta edes tykännyt, mutta maku muuttuu ja ne on niin helppohoitoisia kukkia.
      Taidan nyt minä käydä tuolla nurkkakaapilla, jalat vähän hyytyivät jäällä, ennalta ehkäisevän naukkaan;))

      Rupesi mieli tekemään mustikkapiirakkaa, kun tulenlieskat sitä pirttiin toi, pullataikinan alustin ja siitäpä sitä taiaeilen.

      Kai se on aika jotakin alkaa tekemään, vaikka ei suuria intohimoja minkään tekemiseen olekkaan.

      Kissat taitavat olla ihan sykerönä Mummelin tulosta, tai sitten jumppa pitkästä aikaa vei mehut, jatketaan päivää, moi!

      • tuon Skillanin kanssa,on kyllä IKILIIKKUJA;))

        Nyt jäi lasit pesemättä,ripsutteli vettä,enhän minä nyt sentään vesisateella ikkunoita pese,vaikka kyllä kai se minulta kävisi sekin;))

        Aioin laittaa hirssi puuroa uuniin,mutta tuolla se kuppi on tyhjänä pöydälläni,ei ole ryynit siihen menneet.

        innostuin taas kerran tuohonPOKSII pelaamaa ja hups kuinka aika hujahti.

        Tulin tänne kahveelle jos sais vauhtia siitä.

        näkyillään...


      • kunein viisain kiltein
        muori67 kirjoitti:

        tuon Skillanin kanssa,on kyllä IKILIIKKUJA;))

        Nyt jäi lasit pesemättä,ripsutteli vettä,enhän minä nyt sentään vesisateella ikkunoita pese,vaikka kyllä kai se minulta kävisi sekin;))

        Aioin laittaa hirssi puuroa uuniin,mutta tuolla se kuppi on tyhjänä pöydälläni,ei ole ryynit siihen menneet.

        innostuin taas kerran tuohonPOKSII pelaamaa ja hups kuinka aika hujahti.

        Tulin tänne kahveelle jos sais vauhtia siitä.

        näkyillään...

        tuli heti perille


      • kunein viisain kiltein kirjoitti:

        tuli heti perille

        Minkä takia on takajalat kipiät,,, se johtuu tuosta mummelin paluusta,, niin tietenkin se on !!!
        Oli meinaan semmoiset jytyjumpat,meikäläinenkin
        (olevinaan voimisteleva mummo),oli ihan muussina ja jalat tohjona.
        Mutta loppupeleissä se on hyväksi, näin viisammat väittää.
        Ehkäpä pitäisi olla se säännöllisyys, ja se puoli asiassa on taas ihan retuperällä.

        Tärkeintä kumminkin, kun jumppamaisteri on taas paikalla, kyllä myö kestetään vanutusta.....


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Minkä takia on takajalat kipiät,,, se johtuu tuosta mummelin paluusta,, niin tietenkin se on !!!
        Oli meinaan semmoiset jytyjumpat,meikäläinenkin
        (olevinaan voimisteleva mummo),oli ihan muussina ja jalat tohjona.
        Mutta loppupeleissä se on hyväksi, näin viisammat väittää.
        Ehkäpä pitäisi olla se säännöllisyys, ja se puoli asiassa on taas ihan retuperällä.

        Tärkeintä kumminkin, kun jumppamaisteri on taas paikalla, kyllä myö kestetään vanutusta.....

        muuttoporukan kanssa. Kun näyttää, että kohta taas livahdetaan nurkantaakse.

        Alkakaa pojat vaan tekemään kuormaa, kyllä se SkillaN sieltä kohta tulee näyttämään kaapinpaikan.

        Juodaan tässä odotellessa kahvit pois, että ei tarvitse kuskata uuteen pirtiin. Keitetään siellä uudet tulokahvit.

        So, so, pojat. eipäs mennä sinne nurkkakaapin sisälle tutkimaan. Uusessa pirtissä vasta skoolataan


      • tuhannes kerta
        ylikypsa kirjoitti:

        muuttoporukan kanssa. Kun näyttää, että kohta taas livahdetaan nurkantaakse.

        Alkakaa pojat vaan tekemään kuormaa, kyllä se SkillaN sieltä kohta tulee näyttämään kaapinpaikan.

        Juodaan tässä odotellessa kahvit pois, että ei tarvitse kuskata uuteen pirtiin. Keitetään siellä uudet tulokahvit.

        So, so, pojat. eipäs mennä sinne nurkkakaapin sisälle tutkimaan. Uusessa pirtissä vasta skoolataan

        ku sanot nuo sanat!


      • ylikypsa kirjoitti:

        muuttoporukan kanssa. Kun näyttää, että kohta taas livahdetaan nurkantaakse.

        Alkakaa pojat vaan tekemään kuormaa, kyllä se SkillaN sieltä kohta tulee näyttämään kaapinpaikan.

        Juodaan tässä odotellessa kahvit pois, että ei tarvitse kuskata uuteen pirtiin. Keitetään siellä uudet tulokahvit.

        So, so, pojat. eipäs mennä sinne nurkkakaapin sisälle tutkimaan. Uusessa pirtissä vasta skoolataan

        Kun kaikki on pakattu ja SkillaNkin pilkkireissun jälkeen ihan poikki, niin eikös sitä sentään saunan jälkeen ihan pienet voisi saada?
        Ja kyllä ne muuttomiehetkin ovat yömyssyn ansainneet, kun muuttokin siirtyy aamuun.
        Kun yön katselee kauniita unia, herää aamulla virkeänä muuttopuuhiin.
        Minäkin yritän harjoittaa varhaisempaa herätystä.
        Hyvät yöt.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Kun kaikki on pakattu ja SkillaNkin pilkkireissun jälkeen ihan poikki, niin eikös sitä sentään saunan jälkeen ihan pienet voisi saada?
        Ja kyllä ne muuttomiehetkin ovat yömyssyn ansainneet, kun muuttokin siirtyy aamuun.
        Kun yön katselee kauniita unia, herää aamulla virkeänä muuttopuuhiin.
        Minäkin yritän harjoittaa varhaisempaa herätystä.
        Hyvät yöt.

        Kyllä täsä ehtii vielä yhdet kahvit juomaan,ennen
        kuin kaikki ovat hereillä. Tässä keittelen nyt.
        Kisutkin aivan villillä päällä ,ryntäilevät..
        Varmaan huomaavat,että jotain erikoista tekeillä,
        kun tavarat ovat kasassa oven luona.Nautiskelen kahvia ja pullaa, tulkaa tekin.Muuten,ihmeen
        hyvin ,kisut ovat antaneet peikonlehden olla rauhassa.Minulla oli kerran,aina kun tuli uusi
        lehti,kissani puri sen poikki,,taas juurrutin uudestaan ja istutin..sama peli jatkui,kunnes luovutin,enkä enää edes yrittänyt..Nyt pitäiskin
        uudestaan istuttaa,kun jostain löytäisin alun..
        Minulla vaan anopinkielet rehottaa..Kohta niihin tulee kukkiakin..Piti kerran viedä kukkakauppaan
        näytille..Eivät olleet koskaan nähneet.On kyllä
        niin voimakas tuoksu,että pitää nopeasti leikata pois.No,se siitä..Tulkaahan kahville! Tästä tämä
        päivä lähtee taas kulkemaan..harmaata vielä, ehkä
        sataa tänäänkin..eilen sateli ,pitkin päivää.
        Perjantaina kuulin,kun peipponen lauleli iloisena..Kevät on nyt,nautitaan..Mutta nyt
        pitää täällä kotona,juoda kahvit..Nähdään..
        Voimia ja iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kyllä täsä ehtii vielä yhdet kahvit juomaan,ennen
        kuin kaikki ovat hereillä. Tässä keittelen nyt.
        Kisutkin aivan villillä päällä ,ryntäilevät..
        Varmaan huomaavat,että jotain erikoista tekeillä,
        kun tavarat ovat kasassa oven luona.Nautiskelen kahvia ja pullaa, tulkaa tekin.Muuten,ihmeen
        hyvin ,kisut ovat antaneet peikonlehden olla rauhassa.Minulla oli kerran,aina kun tuli uusi
        lehti,kissani puri sen poikki,,taas juurrutin uudestaan ja istutin..sama peli jatkui,kunnes luovutin,enkä enää edes yrittänyt..Nyt pitäiskin
        uudestaan istuttaa,kun jostain löytäisin alun..
        Minulla vaan anopinkielet rehottaa..Kohta niihin tulee kukkiakin..Piti kerran viedä kukkakauppaan
        näytille..Eivät olleet koskaan nähneet.On kyllä
        niin voimakas tuoksu,että pitää nopeasti leikata pois.No,se siitä..Tulkaahan kahville! Tästä tämä
        päivä lähtee taas kulkemaan..harmaata vielä, ehkä
        sataa tänäänkin..eilen sateli ,pitkin päivää.
        Perjantaina kuulin,kun peipponen lauleli iloisena..Kevät on nyt,nautitaan..Mutta nyt
        pitää täällä kotona,juoda kahvit..Nähdään..
        Voimia ja iloa! t.Irkku

        herättiin pieneen pakkaseen ja ihmettelin ulkona olevaa hiljaisuutta, ei kuulunut linnunlaulua mistään päin, olisiko pakkanen kangistanut laulajat.
        Kyllä tuota kumppanin etsintää oli nähtävissä eilenkin, pönttöjä innolla tutkittiin.

        Taidan istahtaa ja hörppiä irkun taidolla keitettyä kahvia, mietin tätä elämän kulkua, viikot vierähtävät nyt niin nopsaan.
        On varmasti siitä johtuvaa, kun kovasti on seurattavaa, odotettavaa, aika siinä kuluu pian.

        Katselin viime syksynä ottamiani siemeniä kukista, ja osan jo multaan piilottelin.
        Aina mieli tekisi jotakin uutta istuttaa, kokeilla viherpeukolo taitojani.

        Haudanhoito sopimuksen tein loppuviikosta, mutta kukat istutan itse, seurakunnalla ei ole ruusuja saatavilla ja myös karpaatinkello on omasta penkistä otettava, sitäkään ei seurakunta pidä valikoimissa.
        Kastelu ja hoito on iso asia ja huolen poisto, kun ei aina kumminkaan paikalla oel.
        Kallista se on, mutta kaikkihan on suhteellista ja kai riippu mihin vertaa.

        Taidan vielä tuota muuttoa lykätä, putsailen tämän vanhan pirtin kuntoon, otan verhot ja puistelen ne valmiiksi, eipä noihin paljonkaan pölyä ole tullut.
        Tarkistin vain, kun jostakin luin, että pirtissä on tunkkasta, höpö, höpö koko juttu;))

        Pyyhin tuon peikonlehdenkin , ihmettelen miten hyvin se kasvaa, minulla kotona lehdet ruskettuu, kertokaa tietävät mikä on vikana?

        Mitäs jos pidettäisiin pitkästä aikaa vaikka iltapäivätanssit, on tuo Mummelikin palannut ja hän on kova tanssimaan, ylikypsäkin ja LateVaan, ym, kai tujokin pyörähtelee, sopikos?


        No mietitään, tämän päivän nimissä kyllä muutto tapahtuu.
        Ravitkaa nyt itseänne kunnolla, jaksatte muuton ja sitten ne tanssit, jos niin päätetään.
        Puuhastelen nyt täällä oikeassa elämässä jotakin, päivällä hyppään junaan ja minunki junan pyörät sanovat, kottiin päin, kottiin päin, luulen että Hintriikalla sama tahti;))


      • SkillaN kirjoitti:

        herättiin pieneen pakkaseen ja ihmettelin ulkona olevaa hiljaisuutta, ei kuulunut linnunlaulua mistään päin, olisiko pakkanen kangistanut laulajat.
        Kyllä tuota kumppanin etsintää oli nähtävissä eilenkin, pönttöjä innolla tutkittiin.

        Taidan istahtaa ja hörppiä irkun taidolla keitettyä kahvia, mietin tätä elämän kulkua, viikot vierähtävät nyt niin nopsaan.
        On varmasti siitä johtuvaa, kun kovasti on seurattavaa, odotettavaa, aika siinä kuluu pian.

        Katselin viime syksynä ottamiani siemeniä kukista, ja osan jo multaan piilottelin.
        Aina mieli tekisi jotakin uutta istuttaa, kokeilla viherpeukolo taitojani.

        Haudanhoito sopimuksen tein loppuviikosta, mutta kukat istutan itse, seurakunnalla ei ole ruusuja saatavilla ja myös karpaatinkello on omasta penkistä otettava, sitäkään ei seurakunta pidä valikoimissa.
        Kastelu ja hoito on iso asia ja huolen poisto, kun ei aina kumminkaan paikalla oel.
        Kallista se on, mutta kaikkihan on suhteellista ja kai riippu mihin vertaa.

        Taidan vielä tuota muuttoa lykätä, putsailen tämän vanhan pirtin kuntoon, otan verhot ja puistelen ne valmiiksi, eipä noihin paljonkaan pölyä ole tullut.
        Tarkistin vain, kun jostakin luin, että pirtissä on tunkkasta, höpö, höpö koko juttu;))

        Pyyhin tuon peikonlehdenkin , ihmettelen miten hyvin se kasvaa, minulla kotona lehdet ruskettuu, kertokaa tietävät mikä on vikana?

        Mitäs jos pidettäisiin pitkästä aikaa vaikka iltapäivätanssit, on tuo Mummelikin palannut ja hän on kova tanssimaan, ylikypsäkin ja LateVaan, ym, kai tujokin pyörähtelee, sopikos?


        No mietitään, tämän päivän nimissä kyllä muutto tapahtuu.
        Ravitkaa nyt itseänne kunnolla, jaksatte muuton ja sitten ne tanssit, jos niin päätetään.
        Puuhastelen nyt täällä oikeassa elämässä jotakin, päivällä hyppään junaan ja minunki junan pyörät sanovat, kottiin päin, kottiin päin, luulen että Hintriikalla sama tahti;))

        kahvintuoksuun. Ihmettelin, että missä ihmeessä minä olen? Tuli illalla SkillaNia odotellessa otettua vähän nurkkakaapista unilääkettä ja niin teimme "siskonpetin" poikien kanssa ja hyvin nukutti.

        No ei siitä muutosta sitten tälläkertaa tulekaan mitään, ei se mitään.

        Niistä iltapäivätansseista on pakko jäädä pois, kun menemme pojantyttären konserttiin ja synttäreille Espooseen ja siellä menee iltamyöhään. Mutta koska en aja kun pääsemme pojan kyydillä, niin voinhan minä välillä virtuaalisesti teitä tyttöjä pyöräytellä. Kyllä te huomaatte, että nyt "ylikypsa" vie teitä.

        Kiitokset kahvista ja oli hyviä leivonnaisia. "Leivon naisia."


      • SkillaN kirjoitti:

        herättiin pieneen pakkaseen ja ihmettelin ulkona olevaa hiljaisuutta, ei kuulunut linnunlaulua mistään päin, olisiko pakkanen kangistanut laulajat.
        Kyllä tuota kumppanin etsintää oli nähtävissä eilenkin, pönttöjä innolla tutkittiin.

        Taidan istahtaa ja hörppiä irkun taidolla keitettyä kahvia, mietin tätä elämän kulkua, viikot vierähtävät nyt niin nopsaan.
        On varmasti siitä johtuvaa, kun kovasti on seurattavaa, odotettavaa, aika siinä kuluu pian.

        Katselin viime syksynä ottamiani siemeniä kukista, ja osan jo multaan piilottelin.
        Aina mieli tekisi jotakin uutta istuttaa, kokeilla viherpeukolo taitojani.

        Haudanhoito sopimuksen tein loppuviikosta, mutta kukat istutan itse, seurakunnalla ei ole ruusuja saatavilla ja myös karpaatinkello on omasta penkistä otettava, sitäkään ei seurakunta pidä valikoimissa.
        Kastelu ja hoito on iso asia ja huolen poisto, kun ei aina kumminkaan paikalla oel.
        Kallista se on, mutta kaikkihan on suhteellista ja kai riippu mihin vertaa.

        Taidan vielä tuota muuttoa lykätä, putsailen tämän vanhan pirtin kuntoon, otan verhot ja puistelen ne valmiiksi, eipä noihin paljonkaan pölyä ole tullut.
        Tarkistin vain, kun jostakin luin, että pirtissä on tunkkasta, höpö, höpö koko juttu;))

        Pyyhin tuon peikonlehdenkin , ihmettelen miten hyvin se kasvaa, minulla kotona lehdet ruskettuu, kertokaa tietävät mikä on vikana?

        Mitäs jos pidettäisiin pitkästä aikaa vaikka iltapäivätanssit, on tuo Mummelikin palannut ja hän on kova tanssimaan, ylikypsäkin ja LateVaan, ym, kai tujokin pyörähtelee, sopikos?


        No mietitään, tämän päivän nimissä kyllä muutto tapahtuu.
        Ravitkaa nyt itseänne kunnolla, jaksatte muuton ja sitten ne tanssit, jos niin päätetään.
        Puuhastelen nyt täällä oikeassa elämässä jotakin, päivällä hyppään junaan ja minunki junan pyörät sanovat, kottiin päin, kottiin päin, luulen että Hintriikalla sama tahti;))

        Päivää jälleen!
        Tuli yöllä valvotuksi, kun telkkarista tuli mahdottoman mielenkiintoinen, jännittävä ja hullunhauska leffa. Sen enempiä kommentoimatta ihmettelen vain miksi parhaat elokuvat esitetään puolen yön jälkeen?

        Taisin vähän myöhästyä loppusiivouksesta, mutta enköhän jotakin keksi, kunhan ensin kahvittelen.
        Hei, kukas sen mustikkapiirakan söi loppuun?
        Jos rustaisin tähän runon, ymmärtäisiköhän Tulenlieskat vihjeen:
        Runoratsu karkuun laukkasi,
        kuka piirakan murutkin haukkasi?
        Joku ilman jäänyt täällä voivottelee
        ja lisää mustikkapiirakkaa toivottelee.

        Kyllä niitä muuttotanssiaisia kannatan, mutta eilinen jumppa otti kyllä vähän varpaisiin ja sormiin. Taisin ottaa hieman liian innostuneesti alun. Ja pääkin on vähän tokkurassa, vaikka otin nurkkakaapista vain sormustimellisen kirkasta.

        Mitäpä jos tavaittaisiin myöhemmin? Huutakaa,kun muuttokuorma lähtee!


      • mummeli-36
        ylikypsa kirjoitti:

        kahvintuoksuun. Ihmettelin, että missä ihmeessä minä olen? Tuli illalla SkillaNia odotellessa otettua vähän nurkkakaapista unilääkettä ja niin teimme "siskonpetin" poikien kanssa ja hyvin nukutti.

        No ei siitä muutosta sitten tälläkertaa tulekaan mitään, ei se mitään.

        Niistä iltapäivätansseista on pakko jäädä pois, kun menemme pojantyttären konserttiin ja synttäreille Espooseen ja siellä menee iltamyöhään. Mutta koska en aja kun pääsemme pojan kyydillä, niin voinhan minä välillä virtuaalisesti teitä tyttöjä pyöräytellä. Kyllä te huomaatte, että nyt "ylikypsa" vie teitä.

        Kiitokset kahvista ja oli hyviä leivonnaisia. "Leivon naisia."

        Ja kun nyt on Irkku jo kisutkin syöttäny ja Meri-Kukka valitteli lihaksiaan niin venytellään niitä et jaksatte taas muuttokuorman kanssa heilua. Kattokaas miten kisutkin venyttää tassut etteenpäin ja peppu sekä häntä kohti taivasta,,,,mahtaa tuntuu makkeelta.Mie kokkoon nuo jumppavehkeet tuohon kassaan et jos en satu olemaan paikalla, ottakaa mukkaan. On vieraita tulossa niin tuskin pääsen uuvelleen poikkeemaan tännään, mutta katotaan.

        Ja nyt venyttellyyn. Metrin päähän seinästä kämmenet hartialeveydelle seinään ja siitä päästetään nenä tuntumaan lähelle seinää ja takasin. Ja sama uuvelleen kymmenen kertaa. Elkää yhtään valittako. Tekkee hyvvää sekä jaloille että hartioille ja käsille. Ja siellä nenä seinässä voitte nousta varpailleenkin kun niitä eilen pyörititte. Se on hyväksi pohkeillekin. Ei seinää tarvii suutelemmaan alkaa. Ei retkaheta sitä vasten.

        Ja sitte menkää tuolin selkänojan taa ja pitäkää kiinni jos muuten kaavutte. Siitä kyykkyyn ja ylös kymmenen kertaa. Ja nyt samanikänen ei puhu mittään. Elä mee liian alas et on vaikee nousta. Polvet voi mennä lukkoon. Tottahan kuntos tunnet. Mie teen saman silleen et paan käjet lanteille leuhkasti vaan ja siitä kyykkyyn ja ylös. Teeppäs perässä.

        Mutta nyt hengittäkkää jo rauhassa et jaksatte auttaa muutossa mut ette mee vielä nurkkakaapille. Vasta muuton jälkeen vaikka siellä käynti rentouttaakin kummasti.

        Ja nyt laittamaan ruokaa vieraille,,,,tapaillaan taas,,,,


      • Venlastiina kirjoitti:

        Päivää jälleen!
        Tuli yöllä valvotuksi, kun telkkarista tuli mahdottoman mielenkiintoinen, jännittävä ja hullunhauska leffa. Sen enempiä kommentoimatta ihmettelen vain miksi parhaat elokuvat esitetään puolen yön jälkeen?

        Taisin vähän myöhästyä loppusiivouksesta, mutta enköhän jotakin keksi, kunhan ensin kahvittelen.
        Hei, kukas sen mustikkapiirakan söi loppuun?
        Jos rustaisin tähän runon, ymmärtäisiköhän Tulenlieskat vihjeen:
        Runoratsu karkuun laukkasi,
        kuka piirakan murutkin haukkasi?
        Joku ilman jäänyt täällä voivottelee
        ja lisää mustikkapiirakkaa toivottelee.

        Kyllä niitä muuttotanssiaisia kannatan, mutta eilinen jumppa otti kyllä vähän varpaisiin ja sormiin. Taisin ottaa hieman liian innostuneesti alun. Ja pääkin on vähän tokkurassa, vaikka otin nurkkakaapista vain sormustimellisen kirkasta.

        Mitäpä jos tavaittaisiin myöhemmin? Huutakaa,kun muuttokuorma lähtee!

        Ei ensisun.... huomenta kumminkin.
        Hei,, nythän on VilleVallattoman päivä !
        ONNEE, ONNEE....punanen tupa ja linnunpönttö, vai miten se loru nyt menikään ??

        Samalla iskulla tulee taas 2 asiaa, kun pirtti muuttaa.Pirtin ja Villen tanssit, eiks vaan.

        Tavarat kököttää valmiina lähtöön, pitääpä tarkastaa,että on mukana kaikki narut ja nyörit,
        kepit ja pallot ja kaulin pilkottaa tuolta pussista päälimäisenä....


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Ei ensisun.... huomenta kumminkin.
        Hei,, nythän on VilleVallattoman päivä !
        ONNEE, ONNEE....punanen tupa ja linnunpönttö, vai miten se loru nyt menikään ??

        Samalla iskulla tulee taas 2 asiaa, kun pirtti muuttaa.Pirtin ja Villen tanssit, eiks vaan.

        Tavarat kököttää valmiina lähtöön, pitääpä tarkastaa,että on mukana kaikki narut ja nyörit,
        kepit ja pallot ja kaulin pilkottaa tuolta pussista päälimäisenä....

        Hieno juttu, että kerran vuodessa on tällainenkin päivä!
        Oikein villit onnentoivotukset Ville Vallattomalle ja tietysti paljon onnea kaikille Villeille isoilla tai pienillä alkukirjaimilla.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Hieno juttu, että kerran vuodessa on tällainenkin päivä!
        Oikein villit onnentoivotukset Ville Vallattomalle ja tietysti paljon onnea kaikille Villeille isoilla tai pienillä alkukirjaimilla.

        Lennän pikavauhtia vanhaan pirttiin valmistelemmaan muuttoa, luulen ehtiväni ajoissa.
        Muuttoa tehdessä suunitellaan jotain repäisevää.
        Tapaillaan.


      • LateVaan kirjoitti:

        Lennän pikavauhtia vanhaan pirttiin valmistelemmaan muuttoa, luulen ehtiväni ajoissa.
        Muuttoa tehdessä suunitellaan jotain repäisevää.
        Tapaillaan.

        En nyt tiedä ihan varmasti missä ollaan, helikopteri teki pakkolaskun. Luulen olleeni höyhensaarilla.
        Kun paikka varmistuu otan yhteyttä.


      • LateVaan kirjoitti:

        En nyt tiedä ihan varmasti missä ollaan, helikopteri teki pakkolaskun. Luulen olleeni höyhensaarilla.
        Kun paikka varmistuu otan yhteyttä.

        Jos et jo ole, niin lennä sillä hulikukkerillasi kiireesti rautatieasemalle SkillaNia vastaan ja tuo hänet näyttämään kaapin paikka.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      148
      2076
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1612
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1407
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1390
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1302
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1155
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1111
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1106
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1067
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      241
      909
    Aihe