Haluaisin kokemuksia ja neuvoja teak pintojen puhdistukseen ja käsittelyyn.
Veneeni on vuonna -91 valmistettu Bella ja tarkoitus olisi puhdistaa ja siistiä
ja käsitellä kaikki teak pinnat mitä kajuutasta sisältä löytyy. Lähinnä siis esim.
pentterin laatikostojen etulevyt, listat, WC:n ovi sekä seinälevyjä. pinnat ovat
pääosin siistissä ja hyvässä kunnossa mutta toki aikaamyöten on likaa sekä
mustia pilkkuja ilmaantunut joihinkin pintoihin. Kuinka nämä pinnat tulisi puhdistaa ja
käsitellä ? Onko esim. kevyt hionta hiekkapaperilla sallittua. sillä saisi varmasti
likatahroja pois. Asetonilla koitin mutta se ei oikein riitä puhdistamaan pinttyneintä likaa.
Itselläni ei ole käsitystä, kuinka vahvaa teak viilua tai rimaa ja lautaa nuo bellan
laatikostot ovat ja kuinka rohkeasti niitä voi työstää.
Samalla haluaisin myös suosituksia mahdollisista muista hyvistä puhdistusaineista
sekä teak öljyistä. Joku on kehunut Owatrollin teak öljyä hyväksi ?
Kevättä odotellen.
teak pintojen puhdistus
2
1376
Vastaukset
- ojentaja
Itse uskaltauduin pesemään Holmenkollin uudella puhdistusaineella tiikit. Myyjä kehui helpoksi ja tehokkaaksi, mitä se myös oli. Pahimmat paikat vielä hioin 120 paperilla ( kuten uima tason)johon oli jo vuosia pinttynyt kaikenlaista likaa. Ajattelin ensin jättää öljyämättä mutta pesutuloksen jälkeen kävin vielä hakemassa Holnekol puu pinnotteen ja tiikki on kuin uusi ja kesä näyttää keston. kaveri kyllä kehu saman firman vahaa joten nähtävksi jää muutta vene näyttää nyt hyvältä.
HR-veneen käyttöohjeessa suositellaan Boracolin käyttö. Lue lisää: http://www.hallberg-rassy.com/ ja sieltä download.
Näin olen itse käsitellyt minun teakit ja hyvin toimii, -suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833318
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli402716Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742286- 612278
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512201Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102173Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.201967Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201949- 621934
- 871697