mulla on nyt vast ikään 6kk täyttäneitä marsuja kolme kappaletta, uroksia kaikki. niin ajattelin vain, että kuinka paljon niille pitää antaa pellettejä (oxbow, yli 6kk:lle) päivässä? puoli desiä liikaa?
ja sitten vielä toinen kysymys, ne asustelevat taikakuutiohäkissä, jossa yksi on erillään (erotettu väliseinällä, kuulo-tunto-näköyhteys kyllä on..) ja ajattelin vain, että ovatko he liian vanhoja jo tottumaan toisiinsa ? koska tällä ''yksin'' asuvalla on hieman känää toisen ''kaksin'' asuvan marsun kanssa, toinen ei oikeen välitä, eli ei ole haittaa vaikka ''yksin'' eläjä olisi samassa häkissä, eli väliseinä otettaisiin pois. ovat olleet jo kauan väliseinällä yhdessä (kuukausia jo..)
kun aina kun esim. laittaa lattialle tämän yksin asuvan ja toisen kaksin asuvasta. niin ne päästelevät kauheita hajuja ja ottavat yhteen aina välillä
mikä neuvoksi? (= kiitoksia.
ruuasta ja totuttamisesta
2
152
Vastaukset
- täti63
Kasvaville marsuille ei saa rajoittaa pellettien saantia, nillä täytyy olla aina mahdollisuus päästä täynnä olevalle pellettikupille.
Tuohon totutteluongelmaan, kaikki urokset eivät totu toisiinsa. Tähän auttaa vain aika, en laittaisi samaan turhien kinojen ja arvojärjestely selvityksien takia, se on huima stressi jokaiselle marsulle, kun ovat jo tuon ikäisiä. Jos tälläinen systeemi toimii ihan hyvin, ei kaikkia tarvitse laittaa samaan. Itsellänikin yksi uros elää yksin ja kaksi muuta samassa. Yhteen en voi laittaa koska tällä "yksin" eläjällä on kränää toisen "kaksineläjän" kanssa. Ihan hyvin on tämä systeemi näin toiminut.- desperate
muttakun, marsuillehan pitää alkaa syöttää aikuisten pellettejä rajoitetussa määrässä kun ne täyttävät 6kk ?! näin minulle sanottiin, ja olen lukenut.
mutta marsuni ovat aika ujoja, eivät oikeen suostu tulee syliin vaan juoksevat karkuun ? tottuvatko he enään minuun ? mikä neuvoksi tähän ? voivatko he enään oppia tottelemaan jne. niin että tulisi syliin ilman, että pitää aina hermoraunioon asti kalastaa niitä ? :) mutta eivät ne muuten pelkää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778