Sisäänkasvaneen kynnen fenolisaatio

Toipuminen?

Isovarpaan kynsi on kasvanut sisään ja lääkärin mukaan siihen pitää tehdä fenolisaatio eli kynnen sivusta leikataan n. 1 mm pois ja vahvalla fenolilla estetään kynnen kasvaminen kynnen reunaan. Mikä mahtaa olla toipumisaika? Onko pahat jälkisäryt odotettavissa? Riittääkö burana?

6

18075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmas kerta

Sama ongelma. Kynnet on leikattu jo kahteen kertaan ja mm. poistettu kokonaan 1,5 vuotta sitten. Jalkikipuja ei juurikan ole ja Burana riittaa hyvin. Kivulias vaiva on kuitenkin palannut ennelleen. Etsin laakaria joka osaisi tehda fenolisation. Olisin kiitollinen yhteystiedoista.

• fenolisoitu.

fenolisaation osaa tehdä kuka lääkäri tahansa. se on helppo ja suht nopea toimenpide. paikallispuudutus ja kynnen poisleikkaus kaikkine kynsi aihioineen. jälkeen päin on kipeä mut ku n pitää jalkaa koholla niin kipu helpottaa.kivuliainta toimenpitessä on puudutus. eli mene terveys keskukuseen ja varaa lääkärille aika ja sano että haluat fenolisaation.

• Fenolisoitu tänään

Minulle tehtiin tänään fenolisaatio ja isovarpaan kynnen osapoisto. Toipumisajaksi sanottiin viikko, tai ajaksi kun täytyy varoa ja huoltaa kynttä, vaihtaa lappuja ja sidoksia.
      Kivun tunteminen on tietty yksilöllistä, minua peloteltiin että se on sitten KIPEÄ, mutta nyt kun operaatiosta on 10 tuntia, voin sanoa että ihmettelen kun wi kummempaa kipua tunnu! Buranan pitäisi riittää.

• Sattuuko

Onko tuo operaatio sinänsä miten kivulias? Mulla on ollut alkusyksystä asti ongelmia toisen varpaan kynnen kanssa, kaksi antibioottikuuria takana eikä parannusta näy. Pelottaa vaan miten kipeetä se itse poisto tekee vaikka kipeähän tuo on nytkin.

• Sattuuko

Vastaan itse itselleni. Lääkäri määräsi kolmannen ab kuurin, eri vaikuttava aine. Se tehosi hyvin ja varvas oli huomattavasti parempi jo muutamassa päivässä.
        Toimenpide sinänsä oli aika helppo. Eihän ne puudutuspiikit kivalta tuntuneet mutta tunto katosi tosi äkkiä ja sitten ei tuntunut enää miltään. Täysin kivuton kokemus.
        Valitettavasti puudutus katosi noin puolessa tunnissa ja sitten alkoi kivut. Meni n. tunti operaatiosta ennenkuin pääsin kotiin ja sain paratabsia otettua. Kyllä siinä jo itku tuli ja olo oli tuskainen. Paratabs ei auttanut niin otin vielä kaveriksi buranaa niin johan helpotti. Ja niillä on nyt menty eikä tuo oikeastaan ole kipeä. Jos on jalkeilla niin alkaa vähän jyskyttää.
        Verta kyllä tuli tosi paljon. Lääkäri pisti melkoset sidokset tohon varpaaseen ja sanoi että sidokset voi vaihtaa 3pv:n päästä. Hoitaja antoi mukaan kuitenkin sideharsorullan jos se vähän tihkuttaa läpi niin voi kietoa vähän uutta päälle. Sidoksista oli kuitenkin yli puolet veressä kun kotona sitä katsoin joten pääsin vaihtaa sidokset puhtaisiin. Onneksi otin vadin alle koska verta tosiaan tuli ihan valumalla.
        Mutta toistaiseksi olen tyytyväinen ja toivon nyt vain että varvas lähtee paranemaan hyvin.

• Varvis

Itsellä jouduttiin tekemään kyseinen operaatio kun tulehtunut kynsivalli ei parantunut antibiooteilla sisäänkasvaneen kynnen takia. Alue edelleen tulehtunut ja ilkeän näköinen 3 päivää operaatiosta. Miten olette saaneet parannettua? Nyt hoitona on ollut antibioottivoide, päivittäinen huuhtelu ja kevyt laastari tms joka suojaa lialta mutta ei pitäisi hauduttaa. Mitä muuta voin tehdä? Operoitu alue kuitenkin märkii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe