Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten myyjät ihan oikeasti pärjäävät taloutensa kanssa, jos tekee osa-aikaista myyjän työtä?? Itse vaihdoin työpaikkaa, koska myyjänä ei tienannut juuri mitään. Mitään ei ainakaan säästöön jäänyt eikä työtunteja saanut lisää, vaikka kuinka asian otti esille. Työnkuva ja työaika olivat muutenkin PALKKAAN nähden kohtuuttomia. Suurin osa myyjistä on osa-aikaisia, joten mietin sitä miten myyjät pärjäävät vuodesta toiseen (n. 1000€ käteen/kk)rahallisesti?
kiitos
8
888
Vastaukset
- Neuvo
Hei!
Osa-aikatyöntekijä voi hakea työvoimatoimistosta korvausta, mikäli haluaisi tehdä kokopäivätyötä. Siis työkkäriin ja haku päälle kokopäivätyöstä. Sen jälkeen sen puuttuvan osan saa työkkäristä.- vaihdoin
työpaikkaa, kun tilaisuus siihen tuli. Työ on raskaampaa, mutta sen kestää, kun edes vähän paremmin saa palkkaa, vaikka siihen suomalaisten keskiansioon 2500 euroa ( mikä tuntuu aika huikealta summalta)on matkaa. Vielä kun olin kaupallisella alalla, mietin, miten perheelliset aikuiset ihmiset pärjäävät niinkin pienellä palkalla, kun yksinkin oli kova tekeminen, jotta palkalla eli koko kuukauden.
- myyjät
Ravintola-alalla olen kokoaikasena ja sama tonni jää käteen, kun mitä osa-aikasilla myyjilläkin. Eihän sitä elämää ole, kun pitäis laskut maksaa ja säästää reissaamista varten. Mutta viihdyn työssäni ja vuosien varrella on oppinu elään kituutellen...En ymmärrä niitä, jotka itkee, kun palkka on vaan 2500!
- laitoshuoltaja
Jaa...mä saan palkkaa 680e kuukaudes nettona.Osa-aikasena.Mä vaihan työpaikkaa heti,jos kerta muualla saa tonnin
- myyjänä....
kokoaikainen 45 h/vko, käteen jää 1100e/kk.
Rehellisesti sanottuna en pärjäisi, jos ei mies tienaisi kahtakertaa enempää 37,5 viikkotyötunnilla... Tasa-arvo in my a**.- minä kaupassa
ruokakaupassa kokoaikaisena 37,5/vko, käteen jää noin 1300-1400 lisistä riippuen. tuolla pärjään tosi hyvin.
oli myös aika kun vuosikausia olin osa-aikaisena, käteen jäi yleensä 800-1100, opin tulemaan toimeen vähällä.
tosin yksineläjällä ei niin tiukkaa olekkaan kuin perheellisellä. ilman lainoja olen pystynyt elelemään.
- kisupieni
Kuule kaikkeen tottuun! sit vaan pidetään sormet ristis ettei pesukone petä tai koira sairastu koska se tuntuu heti taloudessa. Ei jää säästöjä eikä lennetä teneriffal edes kerran 10 vuodes, mut laskut saa maksettuu.
Enkä edes koe olevani köyhä.- aloilla
näyttää vain olevan niin pienet palkat ja Suomi ei mikään halpa paikka ole asua. Miten ihmeessä palvelualoilla olevat työntekijät pärjäävät Helsingissä?! En mitään huippuliksoja tavoittele, mutta kyllä kun töissä käy,rahojen tulisi riittäää muuuhunkin kuin laskuihin ja elämiseen ylipäätään. Kyllä ihmisen tulisi tienata sen verran, että voi myös hemmotella itseään. Siten kuinka tahtoo,edes välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062591Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.65960