Onko nykymaailmassa enää kovinkaan yleistä, että kihlautumiseen mies kysyisi naisen vanhemmilta lupaa? Haluaisin kuulla kokemuksia, sillä itse kielsin miestäni kysymästä ja nyt sitten isä kiukuttelee, kun kuuli tapauksesta jälkikäteen, ei kiva:/ Ajattelin vaan modernisti, että se on kahden ihmisen välinen asia, tiesin että isä ei olisi tosissaan kuitenkaan ottanut vaikka oltaisiin kysyttykin häneltä. Onko siis syytä potea huonoa omaatuntoa?
vanhemmilta
3
1119
Vastaukset
- ........
Jokainen tavallaan. Itse en vielä kihloissa ole, mutta siskoni poikaystävä soitti isälleni ja keskusteli asiasta. Tosin tuskin olisi kihlat jäänyt ostamatta, jos isä olisi kieltänyt, mutta eiköhän se lupa tullut kuitenkin. Ainakin kihlajaisia viettivät.. :)
Toisista tapa tuntuu taas vanhanaikaiselta ja naisen arvoa alentavalta, mutta kuten alussa mainitsin, jokainen tavallaan.
Onnea! :) - ole lain
En ole kuullut ainakaan että kukaan tuttavapiirissäni olisi vanhemmilta lupia kysellyt, ja niitä kihlauksia on viime vuosien aikana pumpsahdellut kuin sieniä sateella :) Itse en olisi pitänyt lainkaan, jos mieheni olisi isältäni kysellyt minun naimakelpoisuutta tai lupaa, kyllä se olen minä ihan itse joka sellaisesta päätä. Isäni ei myöskään missään nimessä tule "luovuttamaan" minua vihkitilaisuudessa. Tähän tietysti vaikuttaa myös paljon se millainen suhde on isään, mutta en ole ainakaan kuullut että oma isäni olisi herneitä nenukkiin vetänyt, ja jos olisi, niin suoraan sanottuna samapa tuo minulle.
Ei sinun ole mitään syytä potea huonoa omaatuntoa että sinä aikuisena ihmisenä olet itse puolisosi kanssa tehnyt sopimuksen avioliiton solmimisesta. Ei siihen isukkia tarvita, ja jos isi ei sitä vielä ole tajunnut niin on korkea aika. - aika harvinaista
Varmaan aika harvinaista tuo morsiamen käden kysyminen. Minun mieheni halusi tehdä niin ja teki myös, vaikka kyse siinä ei ollut niinkään luvan pyytämisestä, vaan siitä että sillä tavalla ilmoitimme, että aiomme mennä naimisiin. Minulla on myös todella lämpimät välit isääni ja luulen, että isästäkin tuntui hienolta, että hänet tällä tavalla huomioitiin. Vaikka hän oli kyllä aluksi myös hämmentynyt, kun ei ollut osannut odottaa moista. Mutta en kyllä näe mitään syytä, miksi sinun isäsi kiukuttelee aiheesta, joten älä pode huonoa omatuntoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865