moi!
Olen menossa polven puhdistusleikkaukseen perjantaina. Leikkaus tehdään käsittääkseni tähystyksellä. Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta? Onko polvi kovin kipeä leikkauksen jälkeen? Pitääkö välttää jotain? Entäs sairasloma,työskentelen päiväkodissa joten ainakin töissä paljon kyykkimistä! Kiitos jos osaat kertoa!
polven puhdistusleikkaus?
4
4693
Vastaukset
- tähystetty
Olin vajaa pari kuukautta sitten tähystyksessä.
Lähes kivuton toimenpide. Turvotusta oli muutama päivä.Saikkua vajaa 4-viikkoa, parani hyvin sinä aikana.
Mutta eilen olin vähän pidemmällä kävelylenkillä, tuntui illalla vähän kivuliaalta.Aamupäivän aikana alkoi turvota, nyt liikkuminen tosi hankalaa.
Kävin lääkärillä, määräsi Voltarenia ja käski levätä.Torstaina on ortopedin lopputarkastus.
Tämä kipu on puolet pahempi kuin tähystyksen jälkeinen.
Kestää tosi kauan lopullinen paraneminen, jos sellaista joskus tulee.
Liikkuminen on hyvää, mutta pitää varoa liikarasitusta.Kyykkimään en ole pystynyt vielä operaation jälkeen polvillaan olosta puhumattakaan. - tähystetty
Riippuu ihan siitä, mitä polvesta löytyy tähystyksessä ja mitä tehdään.
Itselläni koko jalka turvoksissa 3 viikkoa, eikä kävellä pystynyt kuin parisataa metriä.
Kepit oli 2 viikkoa.
Pikkuhiljaa sitten alkoi paranemaan.
Nyt on aikaa mennyt 7 viikkoa ja melkeen jo polvi taipuu kokonaan. - Anonyymi
Minulle tehtiin nukutuksessa puhdistusleikkaus luumädän vuoksi ja kova antibiottihoito päällä . Sääreen jätettiin haava auki tarkoituksella,mutta kiinni se ei ole mennyt ja ehkä laitettava ihosiirre. Pelkona on tehoavatko lääkkeet, koska välillä on kovaa viiltävää kipua ,myös tykyttävää kipuilua.
- Anonyymi
Kauanko olit sairaalassa leikkauksen jälkeen?
Pitikö sitä punkteerata tähystyksen jälkeisinä päivinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613