moi!
Olen menossa polven puhdistusleikkaukseen perjantaina. Leikkaus tehdään käsittääkseni tähystyksellä. Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta? Onko polvi kovin kipeä leikkauksen jälkeen? Pitääkö välttää jotain? Entäs sairasloma,työskentelen päiväkodissa joten ainakin töissä paljon kyykkimistä! Kiitos jos osaat kertoa!
polven puhdistusleikkaus?
4
3902
Vastaukset
- tähystetty
Olin vajaa pari kuukautta sitten tähystyksessä.
Lähes kivuton toimenpide. Turvotusta oli muutama päivä.Saikkua vajaa 4-viikkoa, parani hyvin sinä aikana.
Mutta eilen olin vähän pidemmällä kävelylenkillä, tuntui illalla vähän kivuliaalta.Aamupäivän aikana alkoi turvota, nyt liikkuminen tosi hankalaa.
Kävin lääkärillä, määräsi Voltarenia ja käski levätä.Torstaina on ortopedin lopputarkastus.
Tämä kipu on puolet pahempi kuin tähystyksen jälkeinen.
Kestää tosi kauan lopullinen paraneminen, jos sellaista joskus tulee.
Liikkuminen on hyvää, mutta pitää varoa liikarasitusta.Kyykkimään en ole pystynyt vielä operaation jälkeen polvillaan olosta puhumattakaan. - tähystetty
Riippuu ihan siitä, mitä polvesta löytyy tähystyksessä ja mitä tehdään.
Itselläni koko jalka turvoksissa 3 viikkoa, eikä kävellä pystynyt kuin parisataa metriä.
Kepit oli 2 viikkoa.
Pikkuhiljaa sitten alkoi paranemaan.
Nyt on aikaa mennyt 7 viikkoa ja melkeen jo polvi taipuu kokonaan. - Anonyymi
Minulle tehtiin nukutuksessa puhdistusleikkaus luumädän vuoksi ja kova antibiottihoito päällä . Sääreen jätettiin haava auki tarkoituksella,mutta kiinni se ei ole mennyt ja ehkä laitettava ihosiirre. Pelkona on tehoavatko lääkkeet, koska välillä on kovaa viiltävää kipua ,myös tykyttävää kipuilua.
- Anonyymi
Kauanko olit sairaalassa leikkauksen jälkeen?
Pitikö sitä punkteerata tähystyksen jälkeisinä päivinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384