Jos alkaisit yrittämään, mitä ryhtyisit ajamaan ja miksi?
Mihin ajoon ryhtyisit?
26
6328
Vastaukset
- on hyviäkin
Minä ainakin ryhtyisin ajamaan rahtilaivaa. Olisi se oma vapaus ja halutessa voisi komentaa jonkun muun ruoriin. Ajoaikoja ei ole säännöstelty ja vaikka olisin, niin niitä ei kukaan valvo. Omalla vastuulla voi toki touhuta rauhassa, vaikkei illan six-packistä kertyneet promillet olisi ihan nolliin asti laskeneetkaan. Alalla hyvät liksat, naurettava verotus ja pitkät vapaat, jotka saa jopa pitää.
- opettele ensin
Perämies kuten kipparikin on ihan nollatoleranssiin velvoitettuja, joten kaljoittelut voi unohtaa kokonaan. Joo. Voi olla puol vuotta vapaata, mutta sitä edeltää puoli vuotta merellä. Silloin ei kotona lorvita minuuttiakaan. Lisäksi ainoa ala jolla voidaan teettää 72 palkatonta ylityötuntia joka kuukausi!
Verotus on ihan sama kuin muillakin.
Palkat? Voi tienata 60.000 vuodessa, mutta saattaa jäädä 35 tonniin. Onko se sitten paljon tuosta, voi jokainen miettiä. - vanhalle merikarhulle...
opettele ensin kirjoitti:
Perämies kuten kipparikin on ihan nollatoleranssiin velvoitettuja, joten kaljoittelut voi unohtaa kokonaan. Joo. Voi olla puol vuotta vapaata, mutta sitä edeltää puoli vuotta merellä. Silloin ei kotona lorvita minuuttiakaan. Lisäksi ainoa ala jolla voidaan teettää 72 palkatonta ylityötuntia joka kuukausi!
Verotus on ihan sama kuin muillakin.
Palkat? Voi tienata 60.000 vuodessa, mutta saattaa jäädä 35 tonniin. Onko se sitten paljon tuosta, voi jokainen miettiä.Nollatoleranssi voi olla matkustaja-aluksilla, mutta rahtialukseen ei kukaan asiaa tule tarkastamaan ilman että ensin rysähtää johonkin ja silloinkin on vielä mahdollisuus suunnata aluevesirajan yli päästämättä ketään alukseen.
Kiitos lentoliikenteen, vapaita voidaan nykyään pitää inhimillisemmissä sykleissä, eli puolen vuoden yhtäjaksoiset työrupeamat ovat suurelta osin historiaa monessakin firmassa.
Ja mitä tulee veroprosenttiin, niin merityökortti ei ole kadonnut vieläkään mihinkään, joten verotus ei ole lähellekään samaa luokkaa kuin meillä täällä maissa. Jos kaipaat perusteluja, niin syy siihen on se, että merellä työskentelevät eivät voi pääsääntöisesti käyttää kotimaansa sosiaalipalveluja, kuten esim. terveydenhuoltoa. - tieliikenteessäkin
opettele ensin kirjoitti:
Perämies kuten kipparikin on ihan nollatoleranssiin velvoitettuja, joten kaljoittelut voi unohtaa kokonaan. Joo. Voi olla puol vuotta vapaata, mutta sitä edeltää puoli vuotta merellä. Silloin ei kotona lorvita minuuttiakaan. Lisäksi ainoa ala jolla voidaan teettää 72 palkatonta ylityötuntia joka kuukausi!
Verotus on ihan sama kuin muillakin.
Palkat? Voi tienata 60.000 vuodessa, mutta saattaa jäädä 35 tonniin. Onko se sitten paljon tuosta, voi jokainen miettiä.hankitaan. itsellä mennyt viimeinen vuosi 2900-4200/kk yhden asunnon (100000e) olen jo maksanut kotona asuessani (29v mies) ja nykyistä jossa itse asun ei paljon tarvitse huolehtia koska em.asunnon vuokra menee suoraan nykyisen talo-yhtiön tilille ja ite maksan kun jaksan loput yhtiön maksut. noin on sovittu isännöitsijän kansssa ja joskus jää jopa tuloja
- Mmjklms
itse jos ajaiis niin suomessa Ja Ulkomailla < ja pisimmät ajomatkat aina espanjaa ja ruotsia myöten ja Turistibussin kanssa Mallorcalla ja lanzarotella
- <<<
SITTEN AJAISIN JOPA SATAMIIN
- ajohommaa
mikä toissi sekä mielihyvää että palkka. Jos ei muijan kanssa tuu toimeen on ihan samaa mitä ajaa.
- penjis
Huomaa ettei kannata alkaa yrittämään..
Ei kuljetusalalle rahamiehetkään investoi! - vuoden´´
alalla olon jälkeen näin jos pitäisi oma yritys perustaa niin että sillä elää niin pakettiautolla paketin ajoa. Maksimissaan ehkä pienen pieni (perälauta)nosturi jotta saa tynnyrit hikoilematta kyytiin ja pois.
Pysyy kroppa vetreänä ja yöt kotona.- epäilen että
taksat on etelässä vähän paremmalla mallilla kuin muualla suomessa, isot kaupungit tietysti asia erikseen, ja kato kalustoa. etelässä järjestään uutta kalustoa, 500 km ylemmäs niin niilovolvot ja 143:set arkipäivää
- 7+7-14
sorakuljetuksia dafilla ja mercedeksellä..
valionajoja volvolla.
- 7+8-15+14-29+8-37+2-39 v
ensin ajaisin Lihakuljetuksia scanialla Helsinki-Forssa-pori akselivälillä
sitten ajaisin Italiassa Volvolla Tomaatteja
sitten ajaisin helsingborgista tanskaan Banaaneja mercedes-benzillä
sitten ajaisin Vielä kaiken lisäksi soraa scanialla ja manilla Hiekkaa ja sitten ajaisin kiitolinja keikkoja Volvolla akselivälillä Helsinki-rauma-Pori. ja Manilla Helsinki-Tampere-Nokia.Lso foodsin autokuskina Toimisin 7 2-9 v
7 7-14v ja - ihmettelijä iisalmesta
Ei ole ihme ettei kuljetusyritykset menesty, kun lukee näiden vähälahjaisten vastauksia täysin asialliseen kysymykseen.
Eikä ole ihme sekään, ettei palkkaa makseta myöskään enempää -en minäkään tuollaisille maksaisi.
Nyt olen kaiken nähnyt. - ihmettelijä iisalmesta
Ei ole ihme ettei kuljetusyritykset menesty, kun lukee näiden vähälahjaisten vastauksia täysin asialliseen kysymykseen.
Eikä ole ihme sekään, ettei palkkaa makseta myöskään enempää -en minäkään tuollaisille maksaisi.
Nyt olen kaiken nähnyt. - rookies
varovasti vähän vanhalla kalustolla kontteja ja tarkkana kuluissa
- 7+8-15
Kanamuna kuljetuksia scanialla
Liha ajoa mersulla
tomaattia kauppaan vw transporterilla
Kemian kuljetuksia < kemira < scanialla - Ei pöllömpi
Kun ei mene uutta ostamaan ja saa hyvän ajopaikan niin mikä ettei. Speed hakee koko ajan autoilijoita, tosin silloin pitää olla 3 aks. vetäjä ja 4 aks. konttialustakärri. Taksasta en tiedä.
- mmjklms
scanialla
- 9 Alaa
1.lihajalostusajoa < Lso Foods
2.soraa < seepsula
3.Kiitolinja < ajoa
4.soraa <
5.Tomaatteja < Helsinki-Gijon
6.Banaaneja < Helsinki-milano
7.lihaa < helsinki-torino
8.banaaneja < helsinki-marseille
9.lihajalosteita < helsinki-helsingborg
Toiset 5 5-10
1.Tomaatteja < Helsinki-pietari-Harkova
2.banaaneja < helsinki-lahti-mikkeli
3.Lihajalosteita < Helsinki-Kuopio-seinäjoki
4.banaaneja < helsinki-tukholma-malmö-helsingör
5.Lihajalosteita < Malmö-helsingborg-Kööpenhamina
6.harkkoja < helsinki-Tukholma-kööpenhamina-bremen-Gijon-Malaga
7.Tomaatteja < HELSINKI-TURKU-TUKHOLMA
8.BANAANEJA < HELSINKI-BREMEN-MUNCHEN
9.soraa < helsinki-Hyrylä-hyvinkää
10.Lihajalosteita < helsinki-tampere-pori - tai Pitkäniemessä
9 Alaa kirjoitti:
1.lihajalostusajoa < Lso Foods
2.soraa < seepsula
3.Kiitolinja < ajoa
4.soraa <
5.Tomaatteja < Helsinki-Gijon
6.Banaaneja < Helsinki-milano
7.lihaa < helsinki-torino
8.banaaneja < helsinki-marseille
9.lihajalosteita < helsinki-helsingborg
Toiset 5 5-10
1.Tomaatteja < Helsinki-pietari-Harkova
2.banaaneja < helsinki-lahti-mikkeli
3.Lihajalosteita < Helsinki-Kuopio-seinäjoki
4.banaaneja < helsinki-tukholma-malmö-helsingör
5.Lihajalosteita < Malmö-helsingborg-Kööpenhamina
6.harkkoja < helsinki-Tukholma-kööpenhamina-bremen-Gijon-Malaga
7.Tomaatteja < HELSINKI-TURKU-TUKHOLMA
8.BANAANEJA < HELSINKI-BREMEN-MUNCHEN
9.soraa < helsinki-Hyrylä-hyvinkää
10.Lihajalosteita < helsinki-tampere-pori...on potilailla mahdollisuus netinkäyttöönkin.
- <<<<
7+8-15 kirjoitti:
Kanamuna kuljetuksia scanialla
Liha ajoa mersulla
tomaattia kauppaan vw transporterilla
Kemian kuljetuksia < kemira < scaniallaRAHTIAJOA < VOLVO.SCANIA.SISU.MB.MAN.IVECO.
KOTIMAAN LIIKENNETTÄ IVECO.MAN.MB.VOLVO.SISU
ULKOMAAN LIIKENNETTÄ SCANIA.SISU.VOLVO.MAN.MB
HELSINKI-TRAVENMUNDE VOLVO.MB.MAN.IVECO.DAF.MB
TRAVENMUNDE-HELSINKI IVECO.MB.MAN.DAF.VOLVO.MB
Puunajohan se olisi sellaista tuttua ja turvallista, tietäisi suunnilleen mihin ryhtyisi. Mitään järkeähän ei nykypäivänä ole alkaa autoilijaksi, varsinkaan puuautoilijaksi, mutta jos nyt leikitään ajatuksella. Kaikkein mielekkäintä olisi kuitenkin olla puuautoyrittäjä jos vielä olisi niin hyvässä taloudellisessa tilanteessa että auto / pari autoa pyörisivät vierailla kuljettajilla ja itse kävisi korkeintaan tuurailemassa että tuntuma säilyisi. Muuten keskittyisi vain pyörittämään autoja.
Vähän järkevämpää olisi alkaa sora-autoilijaksi kasvukeskukseen tai sen liepeille. Helpommalla siitä rahan saa kuin puunajosta, vaikka homma on varmasti yksitoikkoista.
Jos taas ihan järkevästi ajattelee niin varmaan jotain koulukyytejä tms. pikkubussilla. Pikkunäppärää ajelua ja työajat olisivat kohdillaan.- sdgh
Tuo maanajo. Niin onko sen alan yrittäjille iso kysyntä? Sora-autoja näkee paljon, mutta ei ole itsellä oikeastaan mitään käsitystä, että ketkä niitä hommia edes tarjoaa? Tietysti rakennusyritykset jne.
Raksatyömailla noita näkee pelkässä nuppiajossa, ja joskus yhistelmiäkin, mutta se taitaa olla hieman pitempää ajoa? Eikös alotuskustannukset ole vähän isot jos auton ostaa ja kait sitä jollain pitäis lastata, kuten pyöräkuormaajalla. Kerro kaikki :) sdgh kirjoitti:
Tuo maanajo. Niin onko sen alan yrittäjille iso kysyntä? Sora-autoja näkee paljon, mutta ei ole itsellä oikeastaan mitään käsitystä, että ketkä niitä hommia edes tarjoaa? Tietysti rakennusyritykset jne.
Raksatyömailla noita näkee pelkässä nuppiajossa, ja joskus yhistelmiäkin, mutta se taitaa olla hieman pitempää ajoa? Eikös alotuskustannukset ole vähän isot jos auton ostaa ja kait sitä jollain pitäis lastata, kuten pyöräkuormaajalla. Kerro kaikki :)Luulen, että varsinkin kasvukeskuksissa sora-autoilijoille voisi löytyä tarvetta jopa kannattavalta pohjalta ajatellen. Sellainen kuva on, jotta mikäli mielii päästä johonkin sorarinkiin, vaikka KTK:n ajoihin, niin pitäisi omistaa osake / osakkeita(?) siitä kyseisestä KTK:sta. En ole varma, mutta tällainen mielikuva on.
Toinen mahdollinen ajojen tarjoaja on sitten varmaan nämä "isot firmat", vaikkapa Lemminkäinen, ja jotkut betonifirmat, maanrakennusalan / rakennusalan yritykset, tai tuollaiset. En tiedä sen tarkemmin miten tuo toimii. Ehkä jos oikein tuuri kävisi, niin ehkä voisi päästä jonkun kunnankin ajoon. Siis ehkä.
Nuppiajoa tekevät jos ajomatka on tarpeeksi lyhyt. Nupit aina 5-akselisiin saakka ovat johonkin tiettyyn kilometrimäärään asti tuottavampia kuin kasettiyhdistelmät. Mutta ainakin täällä ajavat paljon kärrien kanssa, eli ajomatka on sen verran pitempi ettei nupilla ole mitään järkeä ajella. Eli lyhyellä matkalla nupilla, pitemmällä matkalla kärrin kanssa.
Aloituskustannukset on varmasti kaikille suoritealoille aika kovat. Pääseehän käytetyillä alkuun, mutta onko se sitten kannattavaa, niin lienee tapauskohtaista. Varsinkin jos sattuu ostamaan huonosti toimivan käytetyn. Ehkä ainoa järkevä vaihtoehto, monella ehkä ainoakin, on aloittaa yrittäminen käytetyllä vehkeellä. Siinähän sen sitten näkee miten homma kannattaa. Jos kannattaa. Ja jossain ajoringeissä on kyllä lastauskoneet valmiina, jossain syrjä-/maaseudulla operoidessa voi olla niin, että sora-autoilijalla pitää olla myös oma lastauskone. Mutta ei minun mielestäni kaupungeissa. Voihan isommilla firmoilla olla omia kaivin- ja pyöräkoneita, mutta onhan paljon 1-3 auton yrittäjiä, joilla ei ole muuta kuin ne autot vaan.- sdgh
puukuski kirjoitti:
Luulen, että varsinkin kasvukeskuksissa sora-autoilijoille voisi löytyä tarvetta jopa kannattavalta pohjalta ajatellen. Sellainen kuva on, jotta mikäli mielii päästä johonkin sorarinkiin, vaikka KTK:n ajoihin, niin pitäisi omistaa osake / osakkeita(?) siitä kyseisestä KTK:sta. En ole varma, mutta tällainen mielikuva on.
Toinen mahdollinen ajojen tarjoaja on sitten varmaan nämä "isot firmat", vaikkapa Lemminkäinen, ja jotkut betonifirmat, maanrakennusalan / rakennusalan yritykset, tai tuollaiset. En tiedä sen tarkemmin miten tuo toimii. Ehkä jos oikein tuuri kävisi, niin ehkä voisi päästä jonkun kunnankin ajoon. Siis ehkä.
Nuppiajoa tekevät jos ajomatka on tarpeeksi lyhyt. Nupit aina 5-akselisiin saakka ovat johonkin tiettyyn kilometrimäärään asti tuottavampia kuin kasettiyhdistelmät. Mutta ainakin täällä ajavat paljon kärrien kanssa, eli ajomatka on sen verran pitempi ettei nupilla ole mitään järkeä ajella. Eli lyhyellä matkalla nupilla, pitemmällä matkalla kärrin kanssa.
Aloituskustannukset on varmasti kaikille suoritealoille aika kovat. Pääseehän käytetyillä alkuun, mutta onko se sitten kannattavaa, niin lienee tapauskohtaista. Varsinkin jos sattuu ostamaan huonosti toimivan käytetyn. Ehkä ainoa järkevä vaihtoehto, monella ehkä ainoakin, on aloittaa yrittäminen käytetyllä vehkeellä. Siinähän sen sitten näkee miten homma kannattaa. Jos kannattaa. Ja jossain ajoringeissä on kyllä lastauskoneet valmiina, jossain syrjä-/maaseudulla operoidessa voi olla niin, että sora-autoilijalla pitää olla myös oma lastauskone. Mutta ei minun mielestäni kaupungeissa. Voihan isommilla firmoilla olla omia kaivin- ja pyöräkoneita, mutta onhan paljon 1-3 auton yrittäjiä, joilla ei ole muuta kuin ne autot vaan.Kiitoksia vastauksista. Katotaan mihin tie vie.
- SikaTopi
Aja kepillä sikaa. Siinä ei tule konkurssia...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448199Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432201Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262092- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811647- 301217
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860