Morjensta ja kiitos jo etukäteen vastauksista.
Olen tullut nyt siihen tulokseen et ostan konepistoolin, mutta minkä konepistoolin? Siit haluaisin saada vähän lisä tietoa.
Olen miettinyt, että ostaisin ehkä P90 tai Thompsonin. Mitä hyvää ja mitä huonoa aseissa on? Mitä kannattaa ostaa, tarkooitan varusteita? Setin hinta vois olla siin 350€-450€ paikkeilla.
Että vastauksia tulemaan...
P90 vs Thompson?
20
1146
Vastaukset
Kummassakin taitaa olla kutos boxi joten valinta menee ulkonäön piikkiin.
- Alottamassa softauksen
Mutta kumman ostaisit? Mitä ostaisit aseen lisäksi?
- ------->
kannattaa ottaa myös huomioon että p90 ja wanha kunnon tommy-gun eroavat aika paljon (ulkonäöltä ja aikakaudelta). oletko harkinnut minkään tietyn varusteluokan (mm ww2) keräämistä vai oletko ostamassa pyssyä vain saadaksesi hurrrrjasti fägejä... itse haen airsoftissa tietynlaista fiilistä ja okieanlainen varustus on itselleni tärkeä osa tuota fiilistä. p90 näyttäisi varsin hölmöltä toisen maailmansodan kamppeissa ja toisinpäin.
- Alottamassa softauksen
Olen miettinyt ww2 ja päädyin siihen tulokseen et haluaisin menetellä sen aikakauden aseita...
- olet aloittamassa
Alottamassa softauksen kirjoitti:
Olen miettinyt ww2 ja päädyin siihen tulokseen et haluaisin menetellä sen aikakauden aseita...
Niin osta P90. Sitä et saa niin herkästi rikki, kuin thompsonia. Ja WW2 varustuksesta ei edes kannata haaveilla aloittaessaan, niiden kasaaminen on pitkän vaivan takana. Ja toisekseen thompsonin ergonomia on perseestä, p90 ei nyt hirveästi parempi ole, mutta jotenkin sentään. Thompsonista katkeaa piipunkiinnitys erittäin herkästi, mutta se on helppo korjata jos osaa tehdä uuden palikan. Kuitenkin jos aloittelemassa on, niin ostaisin ennemmin jonkin halvemman luokan sähkön, eli esimerkiksi jonkin cyman tai kalashin valikoimasta. Niitä voidaan haukkua jne. mutta 7 vuoden harrastuskokemuksellani mikään ei ole minua niin hyvin vakuuttanut kuin kalash. Aivan loistava hinta laatu suhde!
- Alottamassa softauksen
olet aloittamassa kirjoitti:
Niin osta P90. Sitä et saa niin herkästi rikki, kuin thompsonia. Ja WW2 varustuksesta ei edes kannata haaveilla aloittaessaan, niiden kasaaminen on pitkän vaivan takana. Ja toisekseen thompsonin ergonomia on perseestä, p90 ei nyt hirveästi parempi ole, mutta jotenkin sentään. Thompsonista katkeaa piipunkiinnitys erittäin herkästi, mutta se on helppo korjata jos osaa tehdä uuden palikan. Kuitenkin jos aloittelemassa on, niin ostaisin ennemmin jonkin halvemman luokan sähkön, eli esimerkiksi jonkin cyman tai kalashin valikoimasta. Niitä voidaan haukkua jne. mutta 7 vuoden harrastuskokemuksellani mikään ei ole minua niin hyvin vakuuttanut kuin kalash. Aivan loistava hinta laatu suhde!
Katos kun mun iskä sanoo et "paskaa pyssyy ei sit tähän taloon tuu.Sen pitää olla hyvä merkki ja hyvä ase" niin se sano mulle ku kysyin silt...
- killer
Hommaisin luultavasti thompsonin koska marui on osannut käyttää siinä metallia aika paljon ja painoa löytyy.
- Alottamassa softauksen
killer kirjoitti:
Hommaisin luultavasti thompsonin koska marui on osannut käyttää siinä metallia aika paljon ja painoa löytyy.
Kuulemma lipasta pitää varoa kun se lipas on suora niin sesaattaa osua johonkin...
- --------->
Kuulemma lipasta pitää varoa kun se lipas on suora niin sesaattaa osua johonkin...
ei sitä thompsonia niin herkästi rikki saa.
piipun katkeaminenkin on helppo ehkäistä yksinkertaisella vahvistuspalalla.
itse kyllä pidän thompsonin ergonomiasta.
WW2 kamoijen kanssa palaa kyllä rahaa ja aikaa mutta se fiilis on minusta sen arvoista. eikä haittaa vaikka lipas on suora. ainut ongelma sen kanssa on että maakuultaan on hankalampi ampua. - Ei näin
Jos sulla on käyny tuuri että saat hyvän kappaleen kiina aseista, se ei tarkota että kaikki kestävät niin kauan. Aloittajalle aina maruin ase, ei ainakaan harrastus lopu aseen takia.
- Alottamassa softauksen
---------> kirjoitti:
ei sitä thompsonia niin herkästi rikki saa.
piipun katkeaminenkin on helppo ehkäistä yksinkertaisella vahvistuspalalla.
itse kyllä pidän thompsonin ergonomiasta.
WW2 kamoijen kanssa palaa kyllä rahaa ja aikaa mutta se fiilis on minusta sen arvoista. eikä haittaa vaikka lipas on suora. ainut ongelma sen kanssa on että maakuultaan on hankalampi ampua.niinhän se on....
- Alottamassa...
Ei näin kirjoitti:
Jos sulla on käyny tuuri että saat hyvän kappaleen kiina aseista, se ei tarkota että kaikki kestävät niin kauan. Aloittajalle aina maruin ase, ei ainakaan harrastus lopu aseen takia.
aivan niin olen samaa mieltä
- Devil Child
p90 on ihan ok ase.. tommy on kyllä kestävämpi mut myös kalliim pi... itte suosittelisin et mp5 a4 ja sihen 2-3 midcappia...
Jättäkää ne 2version boxin omaavat aseet hyllylle, ellette ole valmiita korjailemaan niitä. Minulta on menny mp5 a4 jo 2 mechaa paskaksi.
Maruin
Sig 552 seals, ak-47, ak-47s, ak-47 beta, g36c,thompson, p90 ovat erittäin luotettavia ja toimivia pyssyjä, jotka eivät hajoa helposti.- Alottamassa....
yber_softaaja kirjoitti:
Jättäkää ne 2version boxin omaavat aseet hyllylle, ellette ole valmiita korjailemaan niitä. Minulta on menny mp5 a4 jo 2 mechaa paskaksi.
Maruin
Sig 552 seals, ak-47, ak-47s, ak-47 beta, g36c,thompson, p90 ovat erittäin luotettavia ja toimivia pyssyjä, jotka eivät hajoa helposti.Eli alla olevien aseiden ryhmästä pitäisi siis valita, mikä on hyvä ase?
- Alottamassa softauksen
samaa mieltä yber softaajan kaa, et varmaan on aika paska pyssy
- shtna
samaa mieltä yber softaajan kaa, et varmaan on aika paska pyssy
Molemmat aseet olen nähnyt käytössä ja P90 on ollut itsellänikin. Molemmista aseista huonot puolet löytyy, tosin totta kai molemmissa hyvääkin on. Tässä pari asiaa joihin kannattaa kiinnittää huomiota valinnassa:
Tomppa:
- Melkosen painava verrattuna P90
- Ohut kohta metallisessa piipussa, lähellä käsikahvan takaosaa halkeaa helposti pientä isommasta iskusta. Varovaisuus aseen kanssa takaa ettei se halkea, ja jos sattuu halkeamaan niin sen voi korjata tukemalla kohtaa itsetehdyillä metalliosilla ellei halua ostaa koko osaa uusiksi.
P90:
- Mecha helposti menee väärään asentoon aseen sisällä ja aiheuttaa sen että liipasin jumittuu. Homma korjautuu kun asetta purkaa ja ottaa mechan ulos ja laittaa sen paremmin takaisin. Itselläni kyseistä tapahtui aika useasti ja kyllästyin aseeseen sen takia.
- Erittäin helppo purkaa ja yksinkertainen rakenne mechaa lukuunottamatta
- TR-versiossa RIS:it valmiina, voi laittaa vaikkapa punapisteen ja lasertähtäimen. - shtna
yber_softaaja kirjoitti:
Maruin
Sig 552 seals, ak-47, ak-47s, ak-47 beta, g36c,thompson, p90 ovat erittäin luotettavia ja toimivia pyssyjä, jotka eivät hajoa helposti.Kakkosmechat ei hajoile kunhan osaa vain viilata mechasta oikeat kohdat pyöreiksi. Infoa viilailusta löytyy varmasti useilta airsoft-foorumeilta kuvien kera.
Versio 2 mechan omaavat aseet kyllä toimivat, kunhan odotat vaikka sen puoli vuotta joka aseilla yleensä on takuuta ja sitten avaat sen ja viilaat mechan.
Onnistuneiden viilausten jälkeen ase toimii ihan yhtä varmasti kuin muun version omaavat mechat. - Alottamassa softauksen
shtna kirjoitti:
Molemmat aseet olen nähnyt käytössä ja P90 on ollut itsellänikin. Molemmista aseista huonot puolet löytyy, tosin totta kai molemmissa hyvääkin on. Tässä pari asiaa joihin kannattaa kiinnittää huomiota valinnassa:
Tomppa:
- Melkosen painava verrattuna P90
- Ohut kohta metallisessa piipussa, lähellä käsikahvan takaosaa halkeaa helposti pientä isommasta iskusta. Varovaisuus aseen kanssa takaa ettei se halkea, ja jos sattuu halkeamaan niin sen voi korjata tukemalla kohtaa itsetehdyillä metalliosilla ellei halua ostaa koko osaa uusiksi.
P90:
- Mecha helposti menee väärään asentoon aseen sisällä ja aiheuttaa sen että liipasin jumittuu. Homma korjautuu kun asetta purkaa ja ottaa mechan ulos ja laittaa sen paremmin takaisin. Itselläni kyseistä tapahtui aika useasti ja kyllästyin aseeseen sen takia.
- Erittäin helppo purkaa ja yksinkertainen rakenne mechaa lukuunottamatta
- TR-versiossa RIS:it valmiina, voi laittaa vaikkapa punapisteen ja lasertähtäimen.Eli tän perusteella Tomppa on parempi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318