Tallink Star väärä häly 30.3

The tiedonantaja.

Eilen tultiin Tallinkin ms Starilla klo 20.30 Tallinnasta lähteneellä risteilyllä Helsinkiin. Noin puoli tuntia ennen satamaan saapumista laivalla pärähti täyshälyytys päälle. Kukaan ei reagoinut hätäilevästi, jengiä näytti vain vituttavan se kamala mekkala mikä laivan äänentoistojärjestelmästä kantautui. Noin 10 minuutin hälyn soiton jälkeen se vihdoin loppui ja huvittuneen oloinen kuulutus kertoi sen olleen väärä hälyytys. Kyllä oli surkeasti hoidettu tiedoitus. Pikkulapset itkivät kuin viimeistä päivää ja krapulaisen oloinen väki hikoili.

9

1118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Estoniasta ei opittu mitään

Eihän Estoniallakaan annettu varsinaista hälyytystä kuin vasta kun laiva oli jo pahasti kallistunut. Muutenkin virolaisella miehistöllä tuntuu olevan melkoinen hälläväliä tyyli kaiken poikkeavan suhteen. Tuollainen tarpeeton hälyytys laittaa varmasti osan matkustajista sekaisin.

• ihmetystä

Tuntuu toisinaan siltä että ihan sama mitä tapahtuu niin aina on marisemista. No enpä itse ole kyseisellä reissulla ollut mutta eiköhän asia kuitenkin mene niin että jos tuo hälytys on syystä tai toisesta päälle mennyt (joka muuten tapahtuu automaattisesti) niin TIETYSTI laivan henkilökunta ensin tutkii mistä hälytys johtuu ja aiheuttaako se toimenpiteitä. Tuo 10 minuuttinen tapahtuman selvitys on aika ripeästi tehty sen kokoisessa laivassa. Vai juoksisitko itse laivan läpi vielä nopeaammin. Mikä tuossa nyt oli niin huonosti mielestäsi hoidettu?

• vai missä vika

Tuossa jutussa kritisoitiin huonoa tiedotusta hälyytyksen jälkeen, eli ilmeisesti kaikille ei käynyt selväksi että kyseessä oli väärä hälyytys.

• vai aikana
        vai missä vika kirjoitti:

Tuossa jutussa kritisoitiin huonoa tiedotusta hälyytyksen jälkeen, eli ilmeisesti kaikille ei käynyt selväksi että kyseessä oli väärä hälyytys.

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, ensin täytyy takastaa mistä hälyytys johtuu sitten annetaan lisäohjeet. Lisäksi, eikös laivalla ole näkyvillä monessa paikassa ohjeet kuinka toimia hälyytysen sattuessa?? Mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Ja jos kuulutetaan että hälyytys on väärä, miten sen voi ymmärtää väärin (jos on vaivaantunut kuuntelemaan)?

• ihmetystä

"Noin 10 minuutin hälyn soiton jälkeen se vihdoin loppui ja huvittuneen oloinen kuulutus kertoi sen olleen väärä hälyytys"

Eikös tuossa juuri sanota että 10 minuutin jälkeen tuli kuulutus väärästä hälytyksestä. Ei pitäisi jäädä mitään epäselvää siinä vaiheessa. Saa jatkaa dokaamista.

• 652 kertaa

missäs sulla vika kun teet ihan omia tulkintoja etkä ymmärrä mitä kritisoitiin, jos osaat lukea, kerrottiin että hälytyksen jälkeen annettiin tiedotus...no, ainahan on ihmisiä mitkä eivät kuule milään kun ovat itse koko ajan äänessä.

• Konepäällikkö

Tuollaista hälytystä ei saa päästää matkustajien kuultavaksi muutoin kuin silloin kun se on aiheellinen,siis sitä ennen hälytys ei saa olla "yleinen",jos on syystä tais toisesta esm palohälytin antanut hälytyksen täytyy se henkilökunnan toimesta ensin varmistaa millaisesta tilanteesta on kysymys.

• KokkiBoiga

Oon ollu risteilyllä Siljalla n3v sitten ja hälyytys pauhasi Sympon 2kannella useita tunteja.
      Oli kuulema jossain kannen palo-ovessa vikaa.
      Vaan ei sitä kukaan korjatakkaan välittänyt.
      Oli kuulema huoltomies jo nukkumassa.
      Ei anteeksipyyntöä, ei korvausta, ei mitään muuta kuin olan kohautus respassa.

• Anonyymi

Sellaista sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3592
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3555
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3341
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3154
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2949
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2438
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2215
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2105
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1979
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1959
    Aihe