Kannattaako ostaa?

ekaa kertaa

Olemme ostamassa ensimmäistä autoa. Tarjolla olisi Renault laguna vm. 2000, 205 000 km. Kaikki vaikuttaa päällisin puolin hyvältä. Usein kuitenkin kuullut, ettei tätä merkkiä pidetä hyvänä. Mitä mieltä muut olette? Kannattaako ostaa?

7

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jiniz

      Kannattavuudesta en tiedä, riippuu hinnasta. Saat kuitenkin varautua kaikenlaisiin sähkövikoihin, kuten suurin osa tämän ikäisten ranskalaisten omistajista. Laguna on vikatilastoissa ja tyytyväisyystutkimusksissa ollut keskiarvon heikommalla puolella, kuten suurin osa muistakin fransmanneista.

    • rellunpippana

      Jos kyseessä I-korimallin viimeinen mallivuosi, niin aika turvallisesti voi ostaa. Mutta jos II-kopan eka malli, niin paljon vikoja tiedossa.
      Tietysti hinta/laatusuhde ratkaisee. Sähkölaitteet kannattaa tutkia huolella ja jakopään remmin vaihto selvittää. Tutki myös neste- ja öljyvuodot. Periaatteessa ainakin koneet kestää. Millä moottorilla tuo on varustettu?

    • varmasti...

      30.3. 14:07 Taloussanomat
      Surkean edeltäjänsä jäljiltä Renaultin uusin Laguna tuntuu jopa iloiselta yllätykseltä. Kevyesti kulkevaa autoa ei tarvitse ajaa hampaat irvessä.
      Harvalla autonvalmistajalla on jonkun mallinsa kanssa niin paljon murheita kuin Renaultilla oli kahden edellisen sukupolven Lagunoista.

      Työpaikkani liisasi 2000-luvun alussa käyttöönsä hatchback-Lagunan, jonka sähkölaitteet alkoivat temppuilla jo autoliikkeestä ulos ajaessa. Kunnossa ollessaan Laguna oli kelpo ajokki, mutta sellaisia viikkoja oli harvoin.

      --- Kyllään Rellukauppa kannattaa - ainakin myyjälle!

      • rellunpippana

        Se liisattu oli varmaan ensimmäisiä II-korimallin Laggeja, joissa tosi paljon vikoja. I parempi ainakin loppuvaiheessa.


    • ex rellumies

      Kertakaikkiaan älä osta vanhaa lagunaa. Itse olen onnellinen kun sain omani vaihdettua. Mikään autoliike ei huoli 8 vuotta vanhaa lagunaa.
      Jos nyt välttä mättä haluat ostaa niin hinta liikkunee alle 2000 eurossa.

      • Lagupetteri

        Itselläni on ollut vm-96 Lagunafarmari, jolla ajoin itse n. 300tkm ja siinä vaiheessa mittarissa oli jo yli 500tkm. Ainoat viat olivat mittariston valojen palaminen ja automaattilaatikon hetkellinen häiriö, joka sekin korjautui uusilla öljyillä. Mitään muuta ns. vikaa tuossa kotterossa ei ollut.
        Nykyinen katiskani on myös Lagufarmari vm-98, jossa mittarissa vajaa 300tkm ja itse olen ajanut sillä 4 kk:tta ja 25 tkm. Autossa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin tämän hinta- ja kokoluokan autoksi tämäkin toimii kuin unelma.

        Summasummarum en voi käsittää miksi Lagunaa sanotaan huollon unelmaksi. Mitenkuten ymmärtää, että minkä tahansa automerkin ensimmäisen mallin vuosikerrassa saattaa olla lastentauteja, mutta siltikään en usko kaikkiin vikoihin mallin tai merkin ominaisuuksina. Ainakin omakohtaiset kokemukseni ovat ihan päinvastaisia.

        Tuleekin mieleen, että jotkut eivät osaa yksinkertaisesti pitää kotterostaan huolta.


      • Laguliini
        Lagupetteri kirjoitti:

        Itselläni on ollut vm-96 Lagunafarmari, jolla ajoin itse n. 300tkm ja siinä vaiheessa mittarissa oli jo yli 500tkm. Ainoat viat olivat mittariston valojen palaminen ja automaattilaatikon hetkellinen häiriö, joka sekin korjautui uusilla öljyillä. Mitään muuta ns. vikaa tuossa kotterossa ei ollut.
        Nykyinen katiskani on myös Lagufarmari vm-98, jossa mittarissa vajaa 300tkm ja itse olen ajanut sillä 4 kk:tta ja 25 tkm. Autossa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin tämän hinta- ja kokoluokan autoksi tämäkin toimii kuin unelma.

        Summasummarum en voi käsittää miksi Lagunaa sanotaan huollon unelmaksi. Mitenkuten ymmärtää, että minkä tahansa automerkin ensimmäisen mallin vuosikerrassa saattaa olla lastentauteja, mutta siltikään en usko kaikkiin vikoihin mallin tai merkin ominaisuuksina. Ainakin omakohtaiset kokemukseni ovat ihan päinvastaisia.

        Tuleekin mieleen, että jotkut eivät osaa yksinkertaisesti pitää kotterostaan huolta.

        Olipa kiva kerrankin kuulla että kyllä niilläkin pääsee.Minä ostin reilu viikko sitten Lagunan vm 2003.nyt sitten olen tässä kuullut useammaltakin taholta että kuinkahan tuo kestää..Mulla oli megane ennen ja siinä ei ainakaan ollut sen kummenpia vikoja.Itse asiassa mulla oli joskus kauan sitten toyota jota sai korjata joka vuosi milloin mistäkin kohtaa.Kone remonttikin tuli alle 200 000.
        Minä olen varmaan jotenkin tyhmä kun tykkään että tolla rellulla on paljon kivempi ajella kun on jotain herkkujakin eikä kuitenkaan tarvinnut maksaa itteensä kipeäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe