Miten on, vaaditaanko ulkomailla yleensä maisteriohjelmiin täysin valmis bachelor-tutkinto? Suomessahan pohjakoulutusvaatimuksiksi ilmoitetaan usein kandintutkinto tai vastaavat opinnot, ja tiedän ihmisiä, jotka ovat päässeet maisteriohjelmaan ilman kokonaista kandintutkintoa, jos suoritettuja opintoviikkoja on kuitenkin ollut lähes sen kandin verran.
Maisteriohjelmat ulkomailla
2
1496
Vastaukset
- Abroad
Kannattaa kysyä suoraan yliopistoista, koska aika yksilöllisesti saatetaan valita. Esimerkiksi hakijan työkokemus/haastattelut saattavat vaikuttaa ratkaisevasti. Myös yliopiston taso vaikuttaa suuresti; Oxford tuskin siis ottaa ilman Bachelor tutkintoa, mutta University of Wolverhampton voikin sitten jo harkita.
- hakenut tanskaan
Hain Kööpenhaminan yliopistoon niin, että keväällä oli jäljellä pari viimeistä kurssia kandin tutkinnosta. Tämä ei ilmeisesti vaikuttanut hakuun, Pyysin kuitenkin todistuksen, että olen suorittamassa tutkinnon ja eräs lehtori kirjoitti vielä saatekirjeen, että varmasti, yleisen opiskelumenestyksen yms. perusteella suoritan loputkin kurssit. Ja sisään pääsin siis maisteriohjelmaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855030- 473362
- 1013259
- 1992483
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj322414- 1332049
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️181841- 201776
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51659- 1821658