Kalliita puheluita Egyptissä

Ällistynyt

Soitimme kolme puhelua oppaallemme varatessamme retkijä. Soitimme myös kaksi puhelua Kairosta Hurghadaan matkanjärjästäjälle, koska retkiautomme oli yllättäen vaihtanut odotuspaikkaa ja emme pystyneet löytämään sitä... Olimme tosi hätääntyneitä.
Emme tavoittaneet heti paikallista matkanjärjästäjää, joten jouduimme näpyttelemään numerosarjan muutaman kerran.
Aikanaan sitten Suomalainen operaattori lähetti laskun näistä puheluista mikä oli 88,48 euroa.
Kysellessäni laskun suuruutta laskuttajalta, niin hän selitti, että ulkomailla laskutetaan niistäkin puheluista mistä ei edes vastata ja kertoi esimerkkinä poikansa joka oli hyppinyt trampoliinilla puhelin taskussa ja samalla aiheuttanut valtaisat puhelinlaskut...Voiko tämä olla totta?
Niin, että reissaajat, jättäkää kännykät kotiin, ettei tule yllätyksiä.

9

2117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvittää.

Minkä hintaista on missäkin soittelu.
      Itse soitin elisan liittymästä n. 5 puhelua suomeen loman aikana, eikä hinta ollut lähellekkään tuollaista.
      Kaikki ne puhelut soitin suomeen.

• RitaF

Puhelut oppaille tulee kalliiksi, oma Elisan laskuni oli samaa luokkaa. Egyptissä veloitetaan myös maansisäisistä vastaanotetuista puheluista.

• puhelut

on kalliita, ja riippuu myös operaattorista. Voi tosiaan olla että on ns. aloitusmaksu kun soittaa puhelun josta veloitetaan vaikka puheluun ei vastata. Kaikki kannattaa tarkistaa ennen matkaa. Oppaat kyllä yleensä muistuttavat että Suomalaisen kännykän käyttö on kallista. Kaikki eivät tajua että jos se suomalainen liittymä on Egyptissä ja soitat egyptiläiseen numeroon, se on silti kansainvälinen puhelu. Helposti tuollainen summa tulee soitellessa jos vähääkään kauemmin puhelimessa juttelee. Ja tosiaan on myös vastaanottomaksut jos vastaat siihen omaan kännykkään ulkomailla ollessa. Soittaja maksaa normaalipuhelun, sinä maksat ulkomaanmaksut!

• PÖTYÄ

Joissakin maissa vastattujen puheluiden veloitukseen
        lasketaan myös hälyysaika mutta missään ei veloiteta
        sellaisista puheluista joihin ei vastata.

Operaattorisi VALEHTELEE.
        Saman valheen yritti omankin operaattorini
        virkailija esittää syyksi virheelliseen
        laskutukseen mutta tunnusti erheensa kun
        vaadin puhua hänen esimiehensä kanssa.
        Olin jo ottanut hönen nimensäkin ylös joten
        ei uskaltanut lyödä luuria korvaan.

• nimimerkki
        PÖTYÄ kirjoitti:

Joissakin maissa vastattujen puheluiden veloitukseen
        lasketaan myös hälyysaika mutta missään ei veloiteta
        sellaisista puheluista joihin ei vastata.

Operaattorisi VALEHTELEE.
        Saman valheen yritti omankin operaattorini
        virkailija esittää syyksi virheelliseen
        laskutukseen mutta tunnusti erheensa kun
        vaadin puhua hänen esimiehensä kanssa.
        Olin jo ottanut hönen nimensäkin ylös joten
        ei uskaltanut lyödä luuria korvaan.

Opas varoitti siitä että vastaamattomistakin puheluista veloitetaan egyptiläisen käytännön mukaan tietyn ajan jälkeen.

• Kuinka kauan puhuit??? Kuulostaa tuosta määrästä puheluita tosi isolta summalta, vaikka itse olen aikanaan lyhyitä puheluita soittanut sekä Suomeen että Egyptin sisällä, ei summat ole sentään olleet tuollaisia.

Puhelinta ei tarvitse jättää kotiin - se mitä monet lomailijat Egyptissä 'harrastavat' on se, että hankitaan loman ajaksi paikallinen numero eli sitten voi huoletta soitella maan sisällä. Tämä on kätevä tapa, jos käyttää esim. samaa taksikuskia yms. viikon, pari, voi vain pirauttaa eikä tarvitse miettiä kustannuksia. (Täällä käytössä ns. prepaid-systeemi.)

• Ällistynyt

puheluerittelyn jolloin ällistyin entistä enemmän. Yhdenkin puhelun kestoajaksi on ilmoitettu 6 min ja 57 sekuntia.
        Ja minulla,kun ei ole yhtään tuttua Egyptissä jonka kanssa lörpöttelisin niitä näitä ratokseni.
        Kyllä nyt jokin mättää pahasti.

• suolasilli

Ostin Egyptistä paikallisen prepaid kortin ja latauskortin 100 punnalla. (Noin 12 euroa).

Soitin kotiin, varasin retkiä ja soitin oppaille ja vielä jäi puheaikaa kun lähdin kotiin. Jätin kortin tipiksi siivoojalle kun lähdin.

Hotellissa oli myös "Telephone central" josta olisi voinut soittaa Egyptin sisäisiä puheluita halvalla.

Piia

• Teppara

Kysyisin, onko kukaan soittanut hotellihuoneen puhelimesta esim. oppaille, varatakseen retkiä,tai kysyäkseen jotain? Huonelaskuun se kait tulee, liekö se sitten kallista tai edes mahdollista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2607
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1912
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1488
    Aihe