Viime aikoina on Kairossa saatu kiinni teurastajia, jotka ovat myyneet kuolleiden eläinten: koirien, aasien, kissojen ja hevosten lihaa (jauhettua ja pihvejä) kairolaisiin ravintoloihin, tehtaisiin ja jopa hotelleihin. Miten kauan toiminta on jatkunut, siitä ei ole tarkkaa tietoa.
Vähän aikaa sitten oli lehdissä myös uutinen, että joku tappoi eläintarhan kirahvin ja yritti viedä lihat myytäväksi, mutta jäi kiinni.
Nam!
Vakavasti puhuen Egyptin talous on viime aikoina kiristynyt äärimmilleen. Ministerit hehkuttavat miten talouskasvu on huimaa, mutta kansa kärsii entisestään. Leipämellakoita on alkanut esiintyä eri puolilla ja kansa kärsii paikoin jopa nälästä.
CAIRO: Two Cairo butchers have been arrested for allegedly passing off donkey, cat and dog carcasses (=kuollut raato) as beef, a security official told AFP on Monday.
Mohammed Mahmoud Khalifa, 35, was caught red-handed as he butchered a donkey he had found by the roadside in a street in the densely-packed Cairo district of Bulaq-Dakrur, the official said.
He confessed to collecting carcasses from around Cairo and selling their meat to Wasfi Sawiris, 53, for LE 5 a kilo, a tenth of the normal price for beef.
Sawiris then allegedly ground the meat up with spices to disguise the taste before selling it to local restaurants.
It was not clear how long the men had been plying their illegal trade. More than 1,700 kilos of meat was found in Sawiris' shop, mostly donkey but also including cat, dog and horse meat.
Under Islamic law it is forbidden to eat the meat of any carnivore or of any animal that has not been slaughtered in the traditional way.
Rampant inflation has hit the cost of food staples in Egypt in recent months, making meat even less accessible for the poor.
Around 40 percent of Egyptians live on or near the poverty line of $2 a day, according to the World Bank. –AFP
Koiran ja aasin lihaa tarjolla ravintoloissa
13
1364
Vastaukset
- Tuota noin
So?
Tapahtuu tuota euroopassakin.
Espanjan turistikohteissakin on jäänyt kiinni jo jonkunlaista lihanmyyjää.
Ruotsalaiset pakkaa uudestaan vanhat lihat ja myy ryöstökalastettua turskaa....
Yleensähän eläimet joiden lihaa myydään, ovat kuolleita?- :::::::;;;;;;;;;;;;
Ööö...syötkö esim. auton alle jääneen koiran lihaa tai sairauteen aasin lihaa, joka on maannut kadulla jo hetken aikaa ja sieltä kerätty?
Itse olen sen verran snobi sitten ilmeisesti, että sellaista en pysty syömään, vaikka en mikään hienostelija yleensä olekaan. Hyvä, että sinä pystyt. Se onkin ekologista. - Vaan.
:::::::;;;;;;;;;;;; kirjoitti:
Ööö...syötkö esim. auton alle jääneen koiran lihaa tai sairauteen aasin lihaa, joka on maannut kadulla jo hetken aikaa ja sieltä kerätty?
Itse olen sen verran snobi sitten ilmeisesti, että sellaista en pysty syömään, vaikka en mikään hienostelija yleensä olekaan. Hyvä, että sinä pystyt. Se onkin ekologista.Siitä että tietääkö asiakas mistä liha on peräisin?
Koiraa olen kyllä syönyt, eikä se ole ihmeellisempää kuin lammas, meille vaan kotieläimenä herättää huonoja fiiliksiä.
Mistä tiedät mitä lihaa saat kun osta sikanautajauhelihaa?
Oletko koskaan käynyt katsomassa mistä kalapuikot tehdään, tai jauhelihapihvit ja -pullat?
- heh heh
uskoo ken uskoo...
- totta on
ja se tuli jo eilen televisiosta uutisista. Ihan totta on. Valitettavasti.
- Sitten?
totta on kirjoitti:
ja se tuli jo eilen televisiosta uutisista. Ihan totta on. Valitettavasti.
Sama kai tuo on syökä koiraa, lammasta, hevosta vai aasia?
Pääasia että on hyvää. Ei ole aprillia ei...näitä uutisia näkee aina joskus ja Gizan eläintarhan eläimet joutuvat harvakseltaan myös uhreiksi.
http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,23463010-5005961,00.html
Meille länsimaalaisille kyse on ehkä siitä, että on kauheaa syödä koiraa, aasia tms. (ja ties missä liha on vielä muhinut ja kuinka kauan), mutta paikallisen väestön keskuudessakin tämä on aiheuttanut närää, koska eläimiä ei ole teurastettu hyväksytyllä tavalla eli liha ei ole "halal".
Täällä hintojen jo pitkään tapahtunut nousu näkyy tavallisessa arkipäivässä siten, että paikallisten pienten katuravintoloiden ja -kojujen antimet ovat ennestään pienentyneet ja annosten pienentämisen jälkeen yleensä vielä nostetaan hintaa. Falafel-pyörykät ovat pienentyneet, samoin fuul-annos, leipäpussi on pienentynyt...leipäjonoissa tapellaan ja sen vuoksi on jo pari ihmistä kuollutkin.
- 90-luvulla
Jäi kiinni yrittäjät, jotka teki jauhelihaa rotista ja koirista sun muusta.
Kasvattivat rottia, koska lisääntyvät nopeaa ja tulee vähällä investoinnilla paljon lihaa. - matkailuun
???????????????
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jos hoteillessa ja ravintoloissa tarjotaan kuolleiden ruhojen lihaa. Itse en ainakaan ole kiinnostunut syömään.
- Ööh tuota ???
kuin jatkuvat kyselyt milloin menette/minkälainen hotelli/Kairon retki jne. Aina samat... Ja liittyy matkailuun, kun on ko.lihaa ollut tarjolla hotelleissa ja ravintoloissakin.
- Siis?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
jos hoteillessa ja ravintoloissa tarjotaan kuolleiden ruhojen lihaa. Itse en ainakaan ole kiinnostunut syömään.
Että tarjoiltavat eläimet ovat elossa?
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis? kirjoitti:
Että tarjoiltavat eläimet ovat elossa?
haluan, että eläimet on asianmukaisesti teurastettu. En ole kiinnostunut syömään eläimen lihaa, kun ruho on maannut päiväkausia Kairon kaduilla mätänemässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448