Daler-Rowney Georgian, Gamblin’s Sketching Oils,Winsor Newton’s Winton series, Grumbacker’s Academy colors, and Shiva..
Siis nämä ovat opiskelijatason (student grade) laatuja.
Mitkä tai mikä olisi ammattilaisen tasoinen väri?
Luulin että Daler-Rowney Georgian olisi ollut laadukasta.
Mitä mieltä olette Rembrant merkistä?
Olen siis menossa kesäkurssille maalaamaan ja haluan panostaa myös väreihin...
öljyväri laadut/merkit
14
3961
Vastaukset
- öljyväri
Onko tietoa mistä voi Suomessa ostaa Utrecht-merkkistä maalia?
Nettikaupan löysin, mutta taidetarvikeliike Suomessa kiinnsotaa! - Utrecht
Utrecht-merkkinen öljymaali.
Myydäänkö missään Suomessa?
Nettikaupan kyllä löysin, mutta olisi kätevää ostaa ihan Suomesta toisaalta.- 2_x
noh, nyt tuli pariin otteeseen sama..ei näkynyt aiempi viesti. :(
- pittore
ostaa kalliita värejä kesäkursseille. Rembrandt ja van Gogh ovat aivan riittäviä jopa myöhemminkin, olen maalannut, ja myös myynyt, jo vuosia noilla kahdella merkillä. Myös Maimer on hyvä.
Erona kalliiden ammattilaisvärien ja halpojen värien välillä on lähinnä värinaineen laatu (lähinnä luonon värit vs. synteettiset) sekä tuubivärin riittävyys. Halvoissa väreissä on runsaasti täyteainetta, mm. savea, joten sen riittävyys tuubista otettuna on tuntuvasti pienempi kuin kalliissa väreissä. Sanotaan myös, että valonkestävyys kymmenissä vuosissa on halvoilla huonmpi mutta ainakaan itse en ole vielä 30 vuoden jälkeen huomannut värien muuttuneen. - vielä laaduista
Kiitos vastauksesta, Pittore!
Menen euroopan yhteen arvostetuimpaan kouluun italiaan maalaamaan, jotenka jospa kuitenkin hankin paremmat värit kuin mitä nyt minulla on, jottei tarvitse ihan hävetä. Opetus on laadukasta ja hyvä olla välineetkin. Opettaja suositteli mm. tuota utrech-merkkiä, joka uusi minulle.
Mitä mieltä olet Rembrant-laadusta ja Mussinista? Ainakin Temperassa (ja varmasti Tuubissakin) myydään Mussini-merkkiä. Osaatko verrata noita kahta laatua? Olettaisin Mussinin ainakin hintansa perusteella olevan taiteilija-luokkaa?
Mussini tuli nyt vasta mieleen, kun näyttää tuossa pöydällä olevan kaksi pienen pientä testeri-tuubia, jotka sain kerran kaupan päälle. Ehkä sitä voisi hankkia!- pittore
on yksi laatumerkeistä. Jos sinulla on varaa niin osta ihmeessä, ne ovat riittoisia ja antavat upean tuloksen, itse en raaski niitä ostaa mutta kollegat tekevät niillä ja jälki on hyvää.
- vastauksesta
pittore kirjoitti:
on yksi laatumerkeistä. Jos sinulla on varaa niin osta ihmeessä, ne ovat riittoisia ja antavat upean tuloksen, itse en raaski niitä ostaa mutta kollegat tekevät niillä ja jälki on hyvää.
Ok, kiitos vastauksesta!
Kuitenkin palettiin, jota meidän suositellaan käytettävän kurssilla, ei sisälly niin valtavaa määrää värejä, että vaikka sen verran voisi olla hyvä ostaa hyvälaatuisia. Mussiini voisi olla ihan hyvä hankinta ja kuitenkin kaikkiin muihin reissun kuluihin verrattuna paletin verran hyvien värien hankinta on se pienin kulu. ;) - pittore
vastauksesta kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksesta!
Kuitenkin palettiin, jota meidän suositellaan käytettävän kurssilla, ei sisälly niin valtavaa määrää värejä, että vaikka sen verran voisi olla hyvä ostaa hyvälaatuisia. Mussiini voisi olla ihan hyvä hankinta ja kuitenkin kaikkiin muihin reissun kuluihin verrattuna paletin verran hyvien värien hankinta on se pienin kulu. ;)opiskelullesi ja työllesi. Taide on sekä ammattina että harrastuksena todella antoisaa mutta myös perin tuskallista. Se kun ei aina ota mennäkseen kuten tavoittelee ja epätoivo ja masennus yrittävät ottaa valtaa. Ja työtä, loputonta työntekoa se vaatii jos tuloksia haluaa.
Parasta taiteilijalaatua ei kannata tuhlata alusmaalaukseen, siihen sopii halvemmat laadut. Vasta viimeiseen kerrokseen sivellään kalleinta.
Ja Suomestahan ei kannata ostaa ja rahdata Italiaan taidetarvikkeita, kun sieltä saa halvemmalla. Eli suunta on tietenkin päinvastainen.- kesäkurssilainen
mussini kirjoitti:
Parasta taiteilijalaatua ei kannata tuhlata alusmaalaukseen, siihen sopii halvemmat laadut. Vasta viimeiseen kerrokseen sivellään kalleinta.
Ja Suomestahan ei kannata ostaa ja rahdata Italiaan taidetarvikkeita, kun sieltä saa halvemmalla. Eli suunta on tietenkin päinvastainen.Niin minäkin ajattelin, että Italiastakin saa, mutta sanovat että Firenze on hirvittävän kallis paikka. Ainakin olen sen huomannut kun asuntoa sieltä vuokraan!
Sen mitä olen Hollannissa ja Espanjassa laatu värejä katsellut kaupoissa, niin ainakin noissa maissa en ole löytänyt sen halvempaa laatuväriä kuin Suomessakaan!!
Onhan Espanjassa Titan jota näkee monen katutaiteilijan käyttävän ja hinta jäänee Van Goghiakin alhaisemmaksi. Vaan eipäs taida olla laatuväri.
Eli oletan, että Italiassakin laatuvärit olisivat samaa hintaluokkaa. Mutta toki sieltäkin saa värejä ettei tarvitse paniikkiin ryhtyä jos jotakin puuttuu. :)
Nettikaupat jopa rahteineen ja veroineen taitavat kuitenkin tulla vielä halvoiksi!!
Eilen illalla mietittiin, että voisiko olla Firenzessä päinvastainen aalto menossa, että kun kaupungissa on paljon taiteilijoita ja taidetarvikevälineitäkin, niin se aiheuttaisi kilpailua ja hinnat olisivat alhaisemmat?
- on yksi...
jossa pitäisi olla paljon pigmenttiä. En tiedä miksi Tempera lopetti niiden myynnin? Kuitenkin, löytyy esim. Mechelininkadun Giottosta & netistä.
- Rembrant"
Entäpä, onko kenelläkään kokemusta Rembrant laadusta?
- pittore
"Tuskin kannattaa"!
- kesäkurssilainen
Luin materiaali listaa kesäkurssistani hiukka väärin: pensselisuositus oli toi Utrecht
ja maali suositus ei suinkaan ollut tuo utrecht vaan: Williamsburgin maalit tai old hollad merkki, jotka itse asiassa hintavampia kuin mussini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642