paljonkohan...

elli

Paljonkohan esim. matikkaosuudesta saa pisteitä pääsykokeissa, tietääkö joku edes "noin" määrää?? Mulla jäi upuu kymmenen pistettä alimmasta, vaikka muut osiot oli sen psyk.liiton mukaan nelosta eli tuppas varmaan matikkaan mun pääsy, meinaan ei tainnu tulla yhtään oikein, kun jäin manaamaan ekoissa tehtävissä vaikeusastetta minäkin ja loput jäi kokonaan vilkaisematta (kuulema ne helpoimmat, argh)

19

1653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaahas

En tiedä matikan taidoistasi mitään, mutta kirjallinen ilmaisusikaan ei taida olla kovin vahvaa. Minneköhän edes yritit päästä sisään?

• elli

sinä, hikinen persereikäs.

• jaahas
        elli kirjoitti:

En todellakaan ihmettele jos sinulle ei löydy opiskelupaikkaa.

• tuulee
        elli kirjoitti:

Pakko koko netti porukan haistaa,kun sieltä päin tuulee...hyh!

• ...
        tuulee kirjoitti:

Eipä taida "jaahas" ymmärtää lukemaansa, sun persereiästäs oli kyse, joten kyllä se sieltä "tuulee". Olipa vaikea psykologinen testi laskee yhteen 1 1.
        Vastaukset oli kyllä tosi "ammattikorkeakoulumaisia", joten kukahan on kanssa jääny nuolee näppejään kun pitää noin vittuilla. Paree jättää vastaamatta jos ei vastaa kysymykseen, eli ei tiedä...hahaa.

• ...
        tuulee kirjoitti:

edelläpä on kaunista oikeinkirjoitusta, hahaa.
        Eikä varmana itse edes tajua!

• Jarna
        ... kirjoitti:

edelläpä on kaunista oikeinkirjoitusta, hahaa.
        Eikä varmana itse edes tajua!

Mikä teitä ihmisiä oikein riepoo? Tällä palstalla näyttää olevan mahdotonta saada aikaan asiallista keskustelua. Älkää repikö pelihousuja ihan turhaan, elämä on siihen liian lyhyt.

• elli
        Jarna kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä oikein riepoo? Tällä palstalla näyttää olevan mahdotonta saada aikaan asiallista keskustelua. Älkää repikö pelihousuja ihan turhaan, elämä on siihen liian lyhyt.

Sen huomasin, enkä enää tälle palstalle kirjoita. Varsinkin ensimmäisen vastauksen kirjoittaja (jos itse on edes amk.ssa) sai ajattelemaan, että parempi vain kun en päässyt...jos tuota tasoa siellä ollaan. Jos mä nyt kiireissäni naputin tekstiä pilkuttamalla ja oudoin sanakääntein, niin siihen piti puuttua ja tyhmäksi vihjailla.
        Kumma vain, kirjallinen taitoni kyllä koulussa on aina ollut hyvä/kiitettävä. Kai ne opet on "alatasoisia".

• sivullinen
        elli kirjoitti:

Sen huomasin, enkä enää tälle palstalle kirjoita. Varsinkin ensimmäisen vastauksen kirjoittaja (jos itse on edes amk.ssa) sai ajattelemaan, että parempi vain kun en päässyt...jos tuota tasoa siellä ollaan. Jos mä nyt kiireissäni naputin tekstiä pilkuttamalla ja oudoin sanakääntein, niin siihen piti puuttua ja tyhmäksi vihjailla.
        Kumma vain, kirjallinen taitoni kyllä koulussa on aina ollut hyvä/kiitettävä. Kai ne opet on "alatasoisia".

Elli, tämän keskustelun kirkkaasti ala-arvoisin postaus on tuo sinun eka vastauksesi. Mietipä sitä hetki itsekin, antaako se sinusta fiksun ja kypsän kuvan? Kuvan sellaisesta henkilöstä joka aikoo opiskelemaan korkeakouluun? Mietipä hetki omaa tasoasi ennenkuin arvostelet ja yleistät kaikkien ammattikorkeakoulujen tasoa.

• elli
        sivullinen kirjoitti:

Elli, tämän keskustelun kirkkaasti ala-arvoisin postaus on tuo sinun eka vastauksesi. Mietipä sitä hetki itsekin, antaako se sinusta fiksun ja kypsän kuvan? Kuvan sellaisesta henkilöstä joka aikoo opiskelemaan korkeakouluun? Mietipä hetki omaa tasoasi ennenkuin arvostelet ja yleistät kaikkien ammattikorkeakoulujen tasoa.

...niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

• elli
        elli kirjoitti:

...niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

vielä yks juttu. Mun kyssäri oli aivan asiallinen, mutta toi eka vastaus ei ollut vastaus kysymykseeni vaan ainoastaan "arvioivaa" ja vieläpä pientä "vittuilua" joten sellainen saa samaatasoa olevan "vastauksen". Jos ei tiedä vastausta kysymykseen on parempi jättää kirjoittamatta. Nyt poistun, pitäkää kioskinne.

• tytsy
        elli kirjoitti:

vielä yks juttu. Mun kyssäri oli aivan asiallinen, mutta toi eka vastaus ei ollut vastaus kysymykseeni vaan ainoastaan "arvioivaa" ja vieläpä pientä "vittuilua" joten sellainen saa samaatasoa olevan "vastauksen". Jos ei tiedä vastausta kysymykseen on parempi jättää kirjoittamatta. Nyt poistun, pitäkää kioskinne.

Hyvä kun häivyt.Yx typerys vähemmän.Rauha palaa jälleen tänne keskusteluun!

• Kirke
        elli kirjoitti:

Olisi ehkä ollu viisanta mainita minne lie olet hakemassa/hakenut??? (Olisi helpottanut keskustelun kulkua huomattavasti)
        Matiikkaa ei kysytä esim. sosiaali- ja terveysalan pääsykokeissa... Tietenkin päästötoikkarin matiikan numero vaikuttaa, mutta vain keskiarvoon, jolla haet.(Että pääsisit niihin pääsykokeisiin)
        Anyway... I can't help ya!

• Krista
        Kirke kirjoitti:

Olisi ehkä ollu viisanta mainita minne lie olet hakemassa/hakenut??? (Olisi helpottanut keskustelun kulkua huomattavasti)
        Matiikkaa ei kysytä esim. sosiaali- ja terveysalan pääsykokeissa... Tietenkin päästötoikkarin matiikan numero vaikuttaa, mutta vain keskiarvoon, jolla haet.(Että pääsisit niihin pääsykokeisiin)

Ottakaa vähän rennompi asenne, ettei pipoa kiristäisi niin kauheasti.

• haukotus
        Krista kirjoitti:

Ottakaa vähän rennompi asenne, ettei pipoa kiristäisi niin kauheasti.

on pitkin kevättä ja kesää joku vastaillu aina silloin tällöin tosi typeriä, olipa kysyjä kuinka "oikealla asialla" vain. Ja sitten muut jättää vastaamatta, kun taas toiset keskustelut on tosi asiallisia pitkine pätkineen. Varmaan suututtaa jokaista jos reilusti kysyy ja saa vastaukseksi kaikkea muuta kuinka "vastauksen". Silmä silmästä, vastaus vastauksesta - ymmärrän hyvin.

• kokeessa kesäkuussa ollut
        Kirke kirjoitti:

...Kylläpä minulla ainakin oli matematiikan tehtäviä terveysalan pääsykokeessa. Ilmeisesti pääsykokeet eroavat toisistaan eri opinahjoissa?

En siis tarkoita mitään "päättele seuraava numero"-juttuja, vaan ihan oikeata matikkaa, laskuja.

Torkkaripisteisiin vaikuttaa matikka vs A-kieli, kumpi sattuu olemaan parempi, poikkeuksena bioanalytiikan sekä radiografian ja sädehoidon koul. ohj., jossa se matikan numero merkkaa aina.

• Kirke
        kokeessa kesäkuussa ollut kirjoitti:

...Kylläpä minulla ainakin oli matematiikan tehtäviä terveysalan pääsykokeessa. Ilmeisesti pääsykokeet eroavat toisistaan eri opinahjoissa?

En siis tarkoita mitään "päättele seuraava numero"-juttuja, vaan ihan oikeata matikkaa, laskuja.

Torkkaripisteisiin vaikuttaa matikka vs A-kieli, kumpi sattuu olemaan parempi, poikkeuksena bioanalytiikan sekä radiografian ja sädehoidon koul. ohj., jossa se matikan numero merkkaa aina.

Joo.. kirjoitin vain sen tiedon, minkä omasta kokemuksesta voin sanoa. Voi olla eri suuntautumisopinnoilla erilaiset pääsykokeet. Itse olin suht pienen ammattikorkeakoulun pääsykokeissa ja samassa oppilaitoksessa luen sosionomiksi nytte toista vuotta. Aika kuluu ja asiat muuttuu...

• annu
        kokeessa kesäkuussa ollut kirjoitti:

Ai onko esim. röngtenhoitajaks haluavalla vaikeet matikka-osiot ja muutenkin olis paree jos matikassa olis hyvä "lähtö"numero?? siis eri kuin sh.lla?

• matikkaa matikkaa....
        annu kirjoitti:

Ai onko esim. röngtenhoitajaks haluavalla vaikeet matikka-osiot ja muutenkin olis paree jos matikassa olis hyvä "lähtö"numero?? siis eri kuin sh.lla?

...en tiedä mitään muuta kuin että matikan numero merkkaa röntgenhoitajiksi aikovilla hakuvaiheessa. Tuo sh pääsykokeen matikka osio on lisätty kokeeseen opettajien pyynnöstä kun opiskelijoiden matikan taidot ovat kuulemma melko huonot...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe