Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lissabonin linja-autoasema

reissuun vaan

Olisiko jollain omakohtaista kokemusta Lissabonin linja-autoaseman sijainnista (lentokenttään nähden) ja siellä toimimisesta?

Kuinka kauan esim taksilla kestää lentokentältä bussiasemalle?
Olen ymmärtänyt että bussilippu täytyy ostaa erikseen luukulta, eikä bussista. Joten myös kiinnostaa kuinka helppoa ja nopeaa asemalla on asioida..
Onko asema siisti/turvallinen? Voiko siellä istua läpi yön jos ei ehdi illan viimeiseen bussiin..?

Tilannehan on niinkin hullunkurinen, että Finskin lento saapuu Lissaboniin 19:30.
Viimeinen bussi Albufeiraan lähtee 20:30...

Aikataulu taitaa olla aika hullu, mutta hypoteettisesti, jos matkatavarat saisi heti ja hyppäisi siitä taksiin, olisikohan bussiin mahdollista ehtiä?
Todennäköisyys on varmaankin aika pieni, joten tämän vuoksi kiinnostaakin että voiko asemalla odotella turvallisesti niin että lähtisi sitten aamubussilla. Tokihan sitä voi lentokentälläkin odotella.

Pakko tätä nyt oli kysyä kaiken varalta!

5

1556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissuun vaan

      Löytyi bussi joka lähtee 21.00
      Eli aikaa tähän kaikkeen olisi puolitoista tuntia yhteensä. Tuleekohan ikinä onnistumaan..

    • Viime vuonna

      Muistuttaisin, että lentokone ei aina ole ajoissa ja tavaroiden purku koneesta tuo useasti yllätyksiä eli turhan tiukalle olet aikataulun laittanut.

      Mitähän bussiasemaa tarkoitat? Minkä firman bussilla aiot jatkaa?

      Lipun osto on nopeaa. Mieluummin vietän aikaani portugalilaisella bussiasemalla, josta on vain matkustajia ja vartiointi on toista luokkaa kuin Suomessa. En muista, ovatko asemat koko yön auki.

    • Nimetön

      Olen käyttänyt Lissabonin linjureita muutaman kerran matkallani Algarveen. Lentokentältä keskikaupungille on noin 7 km ja taksimatka kestää n. 20 minuuttia. Lissabon -Algarve reitillä ajaa kaksi bussifirmaa (ilmeisesti yhteistyössä)
      -EVA-Transportes (netistä löytyy mm. Eva bus nimellä) ja
      -Redex Transportes

      Minun hakuni mukaan viimeinen bussi ´Lissabonista Algarveen lähtee klo 20.30.

      Linja-autoasema on Terminal Rodovario de Lisboa. Taksit tietävät taatusti sijainnin.
      Ellei koneesi ole myöhässä, niin voit hyvin ehtiä 20.30 bussiin. Piletin voi ostaa bussiasemalta tahi netistä etukäteen.

      • reissun vaan

        Hei,

        Kiitos vastauksista!
        Löysin netistä vielä kolmannen bussilinjan Renex nimeltään, ja se lähtee asemalta jonne lentokentältä menee taksilla kuulemma 6 min.
        Viimeinen bussi lähtee 21:00

        Ajattelin tulla jakamaan tämän tiedon tänne, vaikka itse olenkin ensimmäinen kysyjä. Siltä varalta että joku kaipaa samaa tietoa.

        Sain nämä vinkit mainiolta sivulta http://en.allexperts.com/c/travel/
        Tuolla paikalliset vapaaehtoiset antavat vinkkejä kysym


      • reissun vaan
        reissun vaan kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos vastauksista!
        Löysin netistä vielä kolmannen bussilinjan Renex nimeltään, ja se lähtee asemalta jonne lentokentältä menee taksilla kuulemma 6 min.
        Viimeinen bussi lähtee 21:00

        Ajattelin tulla jakamaan tämän tiedon tänne, vaikka itse olenkin ensimmäinen kysyjä. Siltä varalta että joku kaipaa samaa tietoa.

        Sain nämä vinkit mainiolta sivulta http://en.allexperts.com/c/travel/
        Tuolla paikalliset vapaaehtoiset antavat vinkkejä kysym

        äskeinen viesti karkasi etuajassa...
        Tässä sama uudestaan loppuun asti kirjoitetuna =)
        ********
        Hei,

        Kiitos vastauksista!
        Löysin netistä vielä kolmannen bussilinjan Renex nimeltään, ja se lähtee asemalta jonne lentokentältä menee taksilla kuulemma 6 min. (ei se keskustan asema vaan päälinja-auto ja -juna asema Gare Oriente)
        Viimeinen bussi lähtee 21:00
        Elleivät laukut katoa taivaan tuuliin tai jotain muuta epäonnekasta, minulla kuulemma hyvin aikaa ehtiä.

        Ajattelin tulla jakamaan tämän tiedon tänne, vaikka itse olenkin ensimmäinen kysyjä. Siltä varalta että joku kaipaa samaa tietoa.

        Sain nämä vinkit mainiolta sivulta http://en.allexperts.com/c/travel/
        Tuolla paikalliset vapaaehtoiset antavat vinkkejä kysymyksiin. Vastauksen tähän omaani löysin ennen kuin olin kysynytkään. Kysyin sitten vielä tarkennuksia enää omaan tilaneeseeni.

        Suosittelen sivua kaikille, oli sitten lähdössä minne vain muuallekin kuin Portugailiin! Aivan mieletön sivusto...

        Voin kesällä laittaa sitten viestiä että kuinka kävi.. ehdinkö vai kykinkö jossain asemalla aamuun asti =)
        Hyvää kevättä kaikille ja reissuiloa!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe