Öljy pois turkista?

miku

Kissamme on seikkailija luonne, joten tahroilta ei nähtävästi voi välttyä. Auton alla käynnistä seurasi öljyläikät selkään. Ja kun kissa on vielä valkoinen..! Eli olisiko kellään kokemusta, miten öljyn saa turkista pois, vai onko parturointi ainut keino.. Kissa ei ole tottunut pesuun, joten kunnon kuuraus ei oikein onnistu. Eläinshampoota ja fairyä on kokeiltu, mutta ei tunnu irtoavan, vieläkö joku keino olisi? Vai soitanko Omo-infoon ;)
Kiitos jos osaatte auttaa! =)

7

7368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuKissa

meilläkin on aina sama ongelma.. minä en ainakaan tiedä muuta keinoa kuin antaa öljyn kulua pois..
      ja voit yrittää kostealla pyyhkeellä vähän hinkata sitä niin kuluu nopeammin..

• Speedy

Valitettavasti minulla ei ole keinoa öljyn poistamiseen, meidän sisäkissat eivät ole koskaan olleet vastaavassa tilanteessa (kannattaa muistaa, että myös pysäköity auto voi koitua kissan kuolemaksi: jäähdytinneste, jota valuu autotallin lattialle tai kadulle, on makean makuista ja kissat pitävät siitä, se vain on tappavan myrkyllistä).

Kannattaa kysäistä vaikka puhelimitse eläinlääkäriltä, mutta ei todellakaan kannata vain jäädä odottelemaan, että öljy kuluu pois, siinä ajassa kissa yrittäessään pestä sitä itse pois ehtii nuolla ja niellä öljyä ja kuten kaikki tiedämme, öljy on myös myrkyllistä

• Likka

Meidän toinen kissa rakastaa seurata mun miehen puuhasteluja traktorin ja auton kimpussa... siinä avoinaisen konepellin lähellä sitten sattuu vahinkoja - turkkiin tulee öljyläiskiä.

Mutta ihan hyvä keino vähentää öljyä turkista on ruisjauho. Osta kaupasta pussillinen SIHTIRUISJAUHOJA - tosi hienojakoisia jauhoja. Sitten vaan hierot jauhoa siihen öljyseen kohtaan. Jauhot (muutkin kuin ruis, mutta ei yhtä hyvin) öljyt pois. Tosin kyllä siinä saa hetken aikaa hinkata jauhoja turkkiin, mutta ainakin öljyn määrä vähenee ja sitten sitä ei joudu elimistöön suunkautta kun ei tarvi itse kissan kaikkea yrittää puhdistaa.

Tietysti jauhosta jää kissaan semmoista pölyä, mutta kampaamalla saat jotain pois ja loput pölisvät muuten pois.

• mamma40

käy Dreumex-käsienpesu geeli jolla remppamiehet pesee rasvat käsistään. Löytyy autotarvikehyllyistä ihan marketeista. Dreumex laitetaan kuivaan turkkiin hieroen kunnolla karvoihin ja huuhdotaan pois. Fairy pesu pari kertaa vaahdottaen ja viimeiseksi hoitoainetta turkkiin ja huolellinen huuhtelu.

Näillä ohjeilla pitäisi öljyn lähteä turkista helposti. Tuo Dreumex käy myöskin rasvahännän pesuun, se ei ole liian vahvaa kissan herkällekään iholle.

• Eskilom

Niille joilla on ongelmia kissan turkissa olevan öljyn poistosta voisin ehdottaa aineita joilla esim. korjaamotyöntekijät pesevät kätensä, ja näin saavat auton huollossa tulleet öljyt ja rasvat pois käsistään.
      Esimerkiksi Suomessa on saatavana Dreumex käsienpesuhyytelö Classic tai Special jotka soveltuvat tähän tarkoitukseen.

• Erilainenöljy

Tässä on ilmeisesti kyse erilaisesta öljystä, kun meillä on kissalla korvatippakuuri menossa ja tipat on öljymäistä ainetta. Sitä sitten on valunut korvan alle ja ympärille kun kissa on tietysti tipan jälkeen ravistellut päätään.
      Etsin keinoja millä saada siis sellainen ruokaöljytyyppinen öljy pois turkilta...
      Olen tyytynyt sitä mikrokuituliinalla pyyhkimään siten että kastelen rätistä puolet lämpimällä vedellä, pyyhin toiselle puolelle hellävaraista saippuaa ja aloita pyyhinnän sillä kohdalla rättiä, sitten pelkällä vedellä kastellulla ja lopuksi kuivaan sitä kuivalla osalla. Yhdellä käsittelyllä ei lähde kokonaan mutta huomattavasti.
      Tätä kun toistaa usein niin aika helpolla pääsee kissa ja omistaja.
      Lisäksi kissa nauttii siitä, koska öljyinen korva on siistille kissalle varmasti inhottava!

• Anonyymi

Tänään kuulun, että oikealla voilla löhtee rasva ja öljy koiran ja kissan turkista pois. Käteen vain voita levitettynä ja sitä hierotssn turkkiin. Poliidit käyttävät tätä koirilleen
      . Itse en ole koeilut vie

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      409
      3241
    2. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      100
      2416
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2339
    4. On ilmiselvää, että väärä maahanmuutto on Suomea pilannut jo paljon

Väärä maahanmuutto tarkoittaa siis tulijoita Lähi-Idän ja Afrikan islamilaisista maista, eli muslimeita. He ovat kiistat
      Maailman menoa
      32
      2237
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      24
      2032
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      190
      1544
    7. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      12
      1362
    8. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      202
      1160
    9. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      44
      1112
    10. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      93
      1041
    Aihe