Öljy pois turkista?

miku

Kissamme on seikkailija luonne, joten tahroilta ei nähtävästi voi välttyä. Auton alla käynnistä seurasi öljyläikät selkään. Ja kun kissa on vielä valkoinen..! Eli olisiko kellään kokemusta, miten öljyn saa turkista pois, vai onko parturointi ainut keino.. Kissa ei ole tottunut pesuun, joten kunnon kuuraus ei oikein onnistu. Eläinshampoota ja fairyä on kokeiltu, mutta ei tunnu irtoavan, vieläkö joku keino olisi? Vai soitanko Omo-infoon ;)
Kiitos jos osaatte auttaa! =)

7

7527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuKissa

meilläkin on aina sama ongelma.. minä en ainakaan tiedä muuta keinoa kuin antaa öljyn kulua pois..
      ja voit yrittää kostealla pyyhkeellä vähän hinkata sitä niin kuluu nopeammin..

• Speedy

Valitettavasti minulla ei ole keinoa öljyn poistamiseen, meidän sisäkissat eivät ole koskaan olleet vastaavassa tilanteessa (kannattaa muistaa, että myös pysäköity auto voi koitua kissan kuolemaksi: jäähdytinneste, jota valuu autotallin lattialle tai kadulle, on makean makuista ja kissat pitävät siitä, se vain on tappavan myrkyllistä).

Kannattaa kysäistä vaikka puhelimitse eläinlääkäriltä, mutta ei todellakaan kannata vain jäädä odottelemaan, että öljy kuluu pois, siinä ajassa kissa yrittäessään pestä sitä itse pois ehtii nuolla ja niellä öljyä ja kuten kaikki tiedämme, öljy on myös myrkyllistä

• Likka

Meidän toinen kissa rakastaa seurata mun miehen puuhasteluja traktorin ja auton kimpussa... siinä avoinaisen konepellin lähellä sitten sattuu vahinkoja - turkkiin tulee öljyläiskiä.

Mutta ihan hyvä keino vähentää öljyä turkista on ruisjauho. Osta kaupasta pussillinen SIHTIRUISJAUHOJA - tosi hienojakoisia jauhoja. Sitten vaan hierot jauhoa siihen öljyseen kohtaan. Jauhot (muutkin kuin ruis, mutta ei yhtä hyvin) öljyt pois. Tosin kyllä siinä saa hetken aikaa hinkata jauhoja turkkiin, mutta ainakin öljyn määrä vähenee ja sitten sitä ei joudu elimistöön suunkautta kun ei tarvi itse kissan kaikkea yrittää puhdistaa.

Tietysti jauhosta jää kissaan semmoista pölyä, mutta kampaamalla saat jotain pois ja loput pölisvät muuten pois.

• mamma40

käy Dreumex-käsienpesu geeli jolla remppamiehet pesee rasvat käsistään. Löytyy autotarvikehyllyistä ihan marketeista. Dreumex laitetaan kuivaan turkkiin hieroen kunnolla karvoihin ja huuhdotaan pois. Fairy pesu pari kertaa vaahdottaen ja viimeiseksi hoitoainetta turkkiin ja huolellinen huuhtelu.

Näillä ohjeilla pitäisi öljyn lähteä turkista helposti. Tuo Dreumex käy myöskin rasvahännän pesuun, se ei ole liian vahvaa kissan herkällekään iholle.

• Eskilom

Niille joilla on ongelmia kissan turkissa olevan öljyn poistosta voisin ehdottaa aineita joilla esim. korjaamotyöntekijät pesevät kätensä, ja näin saavat auton huollossa tulleet öljyt ja rasvat pois käsistään.
      Esimerkiksi Suomessa on saatavana Dreumex käsienpesuhyytelö Classic tai Special jotka soveltuvat tähän tarkoitukseen.

• Erilainenöljy

Tässä on ilmeisesti kyse erilaisesta öljystä, kun meillä on kissalla korvatippakuuri menossa ja tipat on öljymäistä ainetta. Sitä sitten on valunut korvan alle ja ympärille kun kissa on tietysti tipan jälkeen ravistellut päätään.
      Etsin keinoja millä saada siis sellainen ruokaöljytyyppinen öljy pois turkilta...
      Olen tyytynyt sitä mikrokuituliinalla pyyhkimään siten että kastelen rätistä puolet lämpimällä vedellä, pyyhin toiselle puolelle hellävaraista saippuaa ja aloita pyyhinnän sillä kohdalla rättiä, sitten pelkällä vedellä kastellulla ja lopuksi kuivaan sitä kuivalla osalla. Yhdellä käsittelyllä ei lähde kokonaan mutta huomattavasti.
      Tätä kun toistaa usein niin aika helpolla pääsee kissa ja omistaja.
      Lisäksi kissa nauttii siitä, koska öljyinen korva on siistille kissalle varmasti inhottava!

• Anonyymi

Tänään kuulun, että oikealla voilla löhtee rasva ja öljy koiran ja kissan turkista pois. Käteen vain voita levitettynä ja sitä hierotssn turkkiin. Poliidit käyttävät tätä koirilleen
      . Itse en ole koeilut vie

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2417
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1210
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      9
      1023
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      884
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      880
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      38
      753
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      674
    Aihe