mä oon muuttanu kaupunkiin,se on siis aika pieni kaupunki,on niinku muuttanu paikkakunnalta....en tunne kaupungista paljo ketää...ja lukiosta en varsinkaa...pelottaa aivan hirveesti,et saanko kavereita,kattooko muut outona ku oon uus??vai onko lukiolaiset enää niin lapsellisii??mitä sit jos niitä kavereita ei saakkaan??tai kenen kans sitä menee vaik ekapäivänä syömään??hirvittää....en oo kyl mikää hirveen ujo...mut en oo ollu ennen tämmösesä tilanteesa...
lukio pelottaa...
5
799
Vastaukset
- Tilhi
Minulla oli sama tilanne, kun aloitin lukion viisi vuotta sitten. En tuntenut ketään etukäteen ja lisäksi olin aika ujo ja epävarma, mutta silti löysin heti uusia kavereita. Lukiossa oli monta muutakin samassa jamassa ja me sitten lyöttäydyttiin yhteen. Juttele vaan iloisesti kaikkien kanssa ja koita olla aktiivinen. Ei sinun tarvitse heti mennä avautumaan kaikille, mutta hymyile ja koita välittää positiivista oloa, niin muutkin kiinnostuvat sinusta.
- Nasic
No et varmaan ole ainakaan ainoa ketä jännittää, ja monet varmaan miettivät samaa. Jos siellä kaupungissa on useita yläasteita niin et todellakaan ole ainoa uusi siellä. Mehän ollaan kaikki yksilöitä, toiset on lapsellisimpia kuin toiset. Kestää ehkä aina päivän pari - viikon ennen kuin kunnolla tutustuu ja koulu ehtii alkaa kunnolla. Lukiossahan nimittäin on kurssimuotoista, elikä eri kursseilla on eri ihmisiä (tietenkin on samoja mutta ei kaikki). Ja jos et heti ensimmäisenä päivänä ennen ruokailu ole tutustunut kehenkään niin sen kuin meet vaan rohkeasti jonkun viereen istumaan. Uskon että löydät jonkun ystävän. Lukiossa on kyl keskimäärin vähän viisaampaa porukkaa kuin yläasteella.
- Piula
Menin lukioon - en tuntenut ketään.
Kävin lukion - en tuntenut ketään.
Olin ypöyksin koko lukioajan (ja myös puolet yläasteesta), mutta sain huomata, ettei minusta oikein pidetä sairauksieni ja vikojeni takia.
Mutta kouluuni tuli myös paljon uusia oppilaita kesken lukuvuoden, mutta heille oltiin heti ystävällisiä ja oppilaat ottivat innolla vastaan uudet tulokkaat.
Mutta toista se on syrjittynä ja koulukiusattuna.
Ehdotan, että esim. ruokalassa istut toisen yksinolevan pöytään tai tunnilla tarjoudut sellaisen pariksi ryhmä-/paritöissä, jota kukaan muu ei huoli ryhmäänsä, tai jos näet käytävällä jonkun seisoskelevan vuodesta toiseen yksin, niin menet hänen lyokse.- lukiolainen
Eli ku mä menin vuosi sitte lukioo, niin tunsin sieltä ykköseltä ehkä viis ihmistä, joista kolme oli sellasii ketä mä en ois halunnu tuntee. No joka tapauksessa ykkösen loputtua tunsin suurinpiirtein kaikki ykköset ja osan kakkosista.
Eli kyllä mä ainaki tutustuin ihmisiin aika helposti siellä lukiossa. Ihmisiin tutustuminen on kyl mulle muutenki helppoo mut siltiki.
- Lukiolainen
Ei kannata panikoida, koska varmasti tutustut uusiin ihmisiin. Lukiossa meno ei oo enää niin lapsellista ja siellä useimmat uskaltaa olla omia, erilaisia itsejään. Luultavasti jo ekanan päivänä tutustut johonki, ja se onnistuu kun vaan rohkeesti menee jutteleen. Mä tunsin lukioon mennessä jonkin verran ihmisiä, mut ainakin mä olin tosi kiinnostunu tutustuun uusiin ihmisiin. Kivaa siitä tulee, usko vaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938