Karjalan Ortodoksit..

semmosta...

Jos joku miettii ryhtyykö tutkimaan Ortodoksista sukuaan luovutetulta alueelta, niin voin sanoa, että ei se ihan helppoa ole, mutta ei mahdotontakaan.
Jos joku asia askarruttaa, niin laita viestiä, niin yritän auttaa mahdollisuuksien mukaan.

7

1697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alpomurberger

      Haluaisin saada lisätietoa suvustamme MUTANEN, koska vaarini oli ortodoksi, samoin kuin hänen isänsä.
      Sukumme tulee siis jostakin karjalasta, mahdollisesti Ingerinmaalta.

      Huom, olen muuttanut sukunimeni, koska asun Ruotsissa.

      Kiitos etukäteen jos voit antaa vinkkejä!

      Alpo Murberger.

      • kokeillut HISKIä

      • missä ordk.seurakunnassa

        helpottaisi hakua,mutta kaikkia ordk.seurakuntia eiole hiskissä esim.Suistamo kirjoja.


      • alpomurberger
        missä ordk.seurakunnassa kirjoitti:

        helpottaisi hakua,mutta kaikkia ordk.seurakuntia eiole hiskissä esim.Suistamo kirjoja.

        Isän, isän isäni, Iivana Mutanen syntyi 3.1.1854 Liperin Särkijärvellä (Harmaasalo).

        Hänen vanhempansa olivat Ivan Vasiliev Mudanen (1833 - 1899) ja Anna Jakovleva Hartikainen (1829 - 1903).
        Tähän päättyvät sukumme juuret.

        En tiedä edes missä seurakunnassa Ivan Mudanen syntyi ja eli.

        Erikoisuutena mainitsisin sen, että isän isämme Matti, syntyi v.1958, eli jo 150 vuotta sitten!
        Itse olen 67 täyttänyt enkä koskaan tavannut isoisääni.

        Onko mitään keinoa saada selville mitään Ivan Mudasen vanhemmista.

        Sukunimiluettelosta olen löytänyt tiedon, että nimi Mutanen on alkujaan ollut Mudanen, Mutta ym, ja että sen alkuperä olisi ranskalainen "Mountaine", jos oikein osasin sen kirjoittaa.

        Taitaa kuitenkin olla mahdotonta mennä niin pitkälle takaisinpäin ajassa, että löytyisi se sukumme KANTAISÄ?

        Kiitos kuitenkin vihjeistäsi.

        T. Alpo


      • Kirkonkirjat
        alpomurberger kirjoitti:

        Isän, isän isäni, Iivana Mutanen syntyi 3.1.1854 Liperin Särkijärvellä (Harmaasalo).

        Hänen vanhempansa olivat Ivan Vasiliev Mudanen (1833 - 1899) ja Anna Jakovleva Hartikainen (1829 - 1903).
        Tähän päättyvät sukumme juuret.

        En tiedä edes missä seurakunnassa Ivan Mudanen syntyi ja eli.

        Erikoisuutena mainitsisin sen, että isän isämme Matti, syntyi v.1958, eli jo 150 vuotta sitten!
        Itse olen 67 täyttänyt enkä koskaan tavannut isoisääni.

        Onko mitään keinoa saada selville mitään Ivan Mudasen vanhemmista.

        Sukunimiluettelosta olen löytänyt tiedon, että nimi Mutanen on alkujaan ollut Mudanen, Mutta ym, ja että sen alkuperä olisi ranskalainen "Mountaine", jos oikein osasin sen kirjoittaa.

        Taitaa kuitenkin olla mahdotonta mennä niin pitkälle takaisinpäin ajassa, että löytyisi se sukumme KANTAISÄ?

        Kiitos kuitenkin vihjeistäsi.

        T. Alpo

        ovat MIKKELIN Maakuntaarkistossa kannattaisi muuten kysyä sieltä.


      • Dubio
        Kirkonkirjat kirjoitti:

        ovat MIKKELIN Maakuntaarkistossa kannattaisi muuten kysyä sieltä.

        Saattaa tulla eteen tilanne, että arkistoissa tieto on venäjäksi, joten Venäjän kielen taitoakin tarvitaan.


    • nkjadiadj

      Onkohan Alpo löytänyt tietoa esi-isästään. Minulla olisi tietoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe