Seppälän

myymäläpäällikkö

Millainen on Seppälän myymäläpäällikön työ? Minkälaista palkkaa saa? Saako ylitöistä vapaata yms vai kuuluuko kaikki palkkaan? Kokemusta on kolmisen vuotta myymäläpäällikön töistä päivittäistavarakaupasta ja mielenkiintoa vaihtaa vaatekaupan puolelle olisi...

4

2091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen Seppäläläinen

Seppälä on aikalailla tietyn sisäpiirin hallussa. Jos kuulut "piireihin" voit saada hyvääkin palkkaa eli noin 3000€ pääkaupunkiseudulla. Jos taas et palkkasi on todennäköisesti alle kaks tonnia (jos siis edes pääset töihin kun et kuulu piireihin). Seppälässä on myymäläpäällikkönä helppo huijata työtunneissa, koska leimauslaitteita ei ole eli jos vaan kantti kestää niin teet maks. 30h/viikossa ja sitten pidät vielä välillä "ylityövapaita".

• En suosittele

Palkat ovat erittäin syvältä Seppälässä. Voi olla että sisäpiiriin jos kuuluu palkka voi olla 3tonnia mutta ymmärtääkseni hyvä jos saat päälle 2tonnia. Aina on jotain tekosyitä palkkoihin, palkkanruvotteluun on turha nähdä unta...täyspäiväsenä myyjänä tienaat paremmin kun myymäläpäällikkösi....

• ............

vanha ketju jo, mutta Seppälässä myymäläpäällikön palkka alkaa kakkosella ja verojen jälkeen saattaa päättyä helpostikin ykkösellä alkavaan summaan. Ylitöistä ei makseta kenellekään työntekijöistä, vaan jokainen ottaa ylityöt vapaana.

Jos pääsee oikein suuren myymälän vastaavaksi, saa hyvistä myynneistä jo kunnon bonuksetkin, mutta tässäkin puhutaan joistakin sadoista euroista. Varmasti kenenkään palkka Seppälän myymälöiossä ei ala kolmosella.
      Keskisuuren myymälän vastaava tienasi vuonna 2008 24 euroa bruttona...ja oli kuulemma aikoinaan neuvotellut palkkansa isommaksi =) repikää siitä.

Itse tienasin 30-tuntisena iltalisien ja lauantailisien kanssa enemmän kuin päällikkömme. Iltalisiä ei makseta vastaaville. Seppälässä olin 12 vuotta.

Uudet päälliköt joutuvat lisäksi työskentelemään vuoden harjoittelijoina, jolloin palkka on tuntityöläistäkin paskempi. Tes:n minimit maksetaan eikä senttiäkään enempää.

Mitään sisäpiiriä ei ainakaan myymälöissä työskentelevien kesken ole. Tai ainakaan sellaista, joilla olisi muita suuremmat palkat. Monta muuta sisäpiiriryhmää kyllä löytyy... jokainen tulkitkoon itse...

Meidän myymälässä pidettiin pomon tunneista tarkkaa kirjaa työntekijöiden kesken, kun piti ylityövapaita turhan usein, vaikka tunnit olivat miinuksella. Alkoi työkin taas pomolle maistua. Kyllä ne työntekijät huolen pitävät, ettei systeemiä hyväksi käytetä.

• myyjänä yli 10v.

Vanha ketju tosiaan, muttei ole palkkausasiat vieläkään muuttuneet miksikään. Tiedän että ainakin pk-seudun ulkopuolella alkaa päällikön bruttopalkkakin ykkösellä (sillä näin kerran palkkataulukot, kun esimieheni oli unohtanut ne työpöydälle, johon hänenkin kk palkkansa oli merkitty. Eikä siis mikään harjoittelijan palkka.) Tienaan itse paremmin tekemällä 30h ilta,la ja su lisien kanssa. Aikoinaan kysyttiin olisinko kiinnostunut päällikön sijaisuudesta ja sitä kautta ehkä joku päivä päälliköksi. Ei noilla palkoilla. Me myyjät sentään saamme lain mukaiset indeksikorotukset. Päälliköille niitä on evätty yksi toisensa jälkeen vedoten milloin mihinkin kannattavuuteen. (Tiedän päälliköiden palkkatilanteesta hieman sillä oma pomomme on siitä minulle hieman kertonut pohtiessani tuota sijaisuusasiaa. ) Jos pientä palkkaa täytyy saada niin teen mielummin sen mukaista työtäkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2403
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe