tärkeä!!!!!!!!!! (syyrialaisesta)

hamsteri

Onko jollain vaikeuksia pitää hamsteria vapaana huoneessa jos on liikaa vaarallisia paikkoja? Olisiko joku tehnyt isosta pahvilaakosta hamsterille ihanan peuhapaikan illaksi ja yöksi? Aion tehdä sellaisen kunhan löydän laatikon... Mitä sinne kannattaisi laittaa? (tasoja, paljon purua) Kertokaa vinkkejä!!!!

Hamsterille suositellaan oksia ja kaikenlaista mutta voiko niitä vain mennä hakemaan pihalta, pestä ja kuivata ja sitten ne ovat hamsulle vaarattomia? Voiko hamsteri syödä myös koivun oksien lehtiä? Voiko niille antaa esim. Whiskas kissan purkkiruokaa ja raksuja? Minkälaista jogurttia niille voi antaa?

PS.(toivottavasti ei vaikuttanut siltä että en tietäisi mitään hamstereista...)

6

2276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pödöpöööööää

mä aina annan mun hamsujen nuolla sellasen jugurtti purkin kannen.

• hamsteri

Tarkoitin että jos on vaikka mansikka jogurttia niin voiko sen antaa, koska yleensä annetaan maustamatonta!!! Siinähän on kaikenlaista maustetta ja sellasta mikä voi olla vaarallista hamsulle.

• Twipsy

Sinne peuhapaikkaan voisi laittaa vaikkapa juuri noita tasoja ja paljon puruja,ja voihan sinne tehdä vaikka jotain tunneleitakin esim. tyhjistä,pestyistä maitotölkeistä.Sitten sinne voisi piilotella makupaloja hamsterin etsittäväksi.Hamsua ei kuitenkaan kannata jättää laatikkoon valvomatta, kekeseliäinä eläiminä ne saattavat keksiä jonkin tien pois sieltä.Kaikki hamsut eivät välttämättä ymmärrä puuhalaatikon ideaa, eli jos hamsu vaikuttaa ahdistuneelta niin sitä ei kannata pitää siellä.

Oksia voit ottaa myrkyttömistä puista,mutta ei teiden varsilta.Maasta ei kannata kerätä.Kannattaa varmistaa myös ettei puihin ole laitettu mitään hyönteis yms.myrkkyjä.Kerää aina vain tuoreita ja "siistejä" lehtipuiden oksia.Koivunoksat käyvät kyllä,lehtiä en suosittelisi hirveästi antamaan sillä koivunlehdet poistavat nestettä.Myös ainakin pihlajan,vaahteran,pajun ja haavanoksan ovat sopivia.

Voit antaa kerran-pari viikossa pikku nokareen tuota kissan purkkiruokaa tai raksun, jos annat purkkiruokaa niin ei ehkä tarvita lisäksi jogurttia,tai voithan tehdä vaikka niin että annat kerran viikossa jogurttia ja kerran viikossa kissanruokaa.Maustamaton jogurtti olisi parasta, mutta itse olen antanut kyllä ihan tavallista hedelmäjogurttiakin,eikä siitä mitään haittaa ole ollut.Teelusikallinen jogurttia on aika hyvä määrä.

• Sari

Hyviä kysymyksiä ja mielestäni AINA kannattaa miettiä kahdesti laittaakko hamsteria juoksemaan vapaaksi lattialle!

Minulla itselläni on ainakin kotona hirveästi vaaratekijöitä: sähköjohtoja, hamsu voisi päästä jääkaapin tai hellan taakse, tai jos se pääsee luikahtamaan kylppäriin, missä on viemäri niin saattaa tipahtaa sinne tai jos se tassuttelisi eteisessä, missä minä kävelen likasilla kengänpohjilla se saattaisi sairastua (ulkona muissa eläimissä olevat jotkut sitkeät taudit saattaavat kulkea sisään mm. kengänpohjissa).

Hamsterille kannattaa siis mieluummin ainakin minun mielestäni tehdä isosta pahvilootasta peuhuupaikka illaksi, yöksi pikkuinen lemmikki kannattaa laittaa takaisin häkkiinsä ettei mokoma pääse karkuteille :)

Lisäksi hamsua voi sylitellä eli antaa juosta sylissä kun illalla vaikka katselet televisiota tai juoksutella valvotusti sohvalla/sängyllä - erityisesti pitää muistaa ettei pikkuisen saa antaa pudota koska pienikin pudotus saattaa aiheuttaa sisäisiä vammoja mitkä eivät näy välttämättä ulospäin.

Hauskaa syksyä sinulle ja pikku ystävällesi!

• hamsteri

Kiitos paljon vastauksista! Niistä oli todella apua jotta hamsterini saisi enemmän tekemistä ja virikkeitä...

• Anonyymi

Voisko joku auttaa kun mun hamsu meni jääkaapin alle niin miten sen saa pois

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      306
      2700
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      51
      2565
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1390
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1211
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1070
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70