Kävin gynekologilla ja minulle vaihdettiin pillerit Femilar-pillereihin koska suvussa (isällä ja äidillä) on ollut verihyytymiä, isällä jalassa ja äidillä aivoissa. Gyne sanoi että tämän pillerin haittavaikutuksena ei ole tuota riskiä. Nyt kun luin lääkkeen tuoteselosteen niin siellä kuitenkin sanoin että pillereillä on riski verihyytymiin???? Nyt arvelluttaa aloitanko vai en???
Mitä muita kokekmusia/haittavaikutuksia teillä on ko pillereistä? Mielialamuutoksia? painon nousua? Jne....
Niin ja ikää on 46 v.
Femilar
5
845
Vastaukset
- yhdistelmä
eikös kaikissa yhdistelmäehkäisypillereissä ole se riski?! varsinkin jos tota on suvussa.
mulle ei ylipainon, ja just yhden tulppaepäilyn ja sen että suvussa on korkeaa hemoglobiinia, takia aloiteta yhdistelmäehkäisypillereitä, vaan olen käyttäny pelkkää keltarauhashormonia sisältäviä pillereitä, elikkä minipillereitä, niistä esimerkkinä cerazette tai mini-pill. myös hormonikierukka kuuluu tähän riskittömään alueeseen, joka mulla on nyt.
aika hassua että gyne ei puhunut sulle tästä vaihtoehdosta, vaikka suvussa on noinkin vakavia esimerkkejä.
jos minulle olisi käynyt noin, niin en alottaisi niitä, mutta sinun täytyy itse miettiä mitä itse haluat tehdä.- cerazette
Kokeilin noita cerazette minipillereitä eikä käyneet minulla, hirveitä sivuoireita. Gyne sanoi että ovat niin samantyyppiset että ei kannata kokeilla muita merkkejä. Kysyin vielä erikseen että eikö tässä Femilarissa ole tuota tulppariskiä niin sanoi että ei kun se estrogeeni on jotenkin erilaista??? Ja nyt ihmettelen kun luin tuoteselostetta...ristiriitaista...
- että -
cerazette kirjoitti:
Kokeilin noita cerazette minipillereitä eikä käyneet minulla, hirveitä sivuoireita. Gyne sanoi että ovat niin samantyyppiset että ei kannata kokeilla muita merkkejä. Kysyin vielä erikseen että eikö tässä Femilarissa ole tuota tulppariskiä niin sanoi että ei kun se estrogeeni on jotenkin erilaista??? Ja nyt ihmettelen kun luin tuoteselostetta...ristiriitaista...
Femilarin estrogeeni on luonnollista. Muissa e-pillereissä synteettistä.
- on kohonnut
riski veritulppiin, yleensä tuollaisessa tapauksessa ei edes saa pillereitä. Älä syö.
- aloittaja
Kysyin vielä kaksi kertaa gyneltä että näillä pillereilläkö ei ole tuota verihyytymä vaaraa ja hän vastasi että ei ole. Ei kai hän niin olisi sanonut jos samanlainen riski olisi kuin muilla yhdistelmäpillereillä?? Johtuisko se sitten juuri tuosta että Femilar sisältää luonnollista estrogeenia??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793