Hei Nöpö iloinen

Tom Bombadil

Hei nöpö iloinen! Ding ja dong ja trallalaa!
Hei ja hoi, hopsansaa, halavaa jo laulattaa!
Tässä Tom, lysti Tom, Tom Bombadillo taivaltaa!

Pidän paljon ko. hahmosta. Eikä kirja ole todellakaan mitään roskaa.
Tekisi itsenikin mieli laulaa, kuten Tomkin lauloi kulkiessaan metsässä!

6

3779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ku se on jätetty pois elokuvasta
      olis vaa ollu kiva nähä esim vanha halava ukko ja hautakerotkin ,vai mitä?

......go away,and never come back....

• tsootsi

Halavaukko on mukana kahden tornin extended version -dvd:llä, missä se yrittää "syödä" Merrin ja Pippinin. HU on tosin istutettu uudelleen Fangorniin ja Puuparta on se joka tulee pelastamaan, lausumalla samat sanat kuin Tom kirjassa.

Kommenttilevyllä yksi käsikirjoittaja sanoo, että Tom jätettiin pois, koska jotain piti karsia ja Tom ei tuonut tarinaan mitään uutta.

Itse jäin kaipaamaan eniten ykkösosasta Hautakeroja. Muistan että kun luin kirjan ekan kerran (13 v.), se kohtaus oli todella hyytävän kamala.

• hurin

Oliko Tom Bombadil sitten ihminen vai hobitti, vaiko vallan jotain muuta? Ja entäpä Hänen puolisonsa? Haltia kenties?

• bomabadil itse oli vanhin ihminen jota maa päällään kantoi
        ja hänen vaimonsa.... no käsittääkseni hän oli jonkin lainen luonnon ihminen nimeltään kultamarja
        hänen syntyperästään en ole aivan varma ,mutta joka tapauksessa jonkin sortin ihminen

.....lähes kaikki tietonsa konnusta päin he saivat vanha isäntä maggotilta
        ja he olivat myös läheisissä väleissä haltioiden kanssa

• nomutta
        vannoutunut_fani kirjoitti:

bomabadil itse oli vanhin ihminen jota maa päällään kantoi
        ja hänen vaimonsa.... no käsittääkseni hän oli jonkin lainen luonnon ihminen nimeltään kultamarja
        hänen syntyperästään en ole aivan varma ,mutta joka tapauksessa jonkin sortin ihminen

.....lähes kaikki tietonsa konnusta päin he saivat vanha isäntä maggotilta
        ja he olivat myös läheisissä väleissä haltioiden kanssa

Tom ei ollut kuolevainen.
        Jos Tom kerran sanoi muistavansa kuinka haltia-ruhtinaat valvoivat tähtivalossa (ihmiset eivät olleet vielä heränneet) niin Tom oli jotain vallan muuta..

Haltija? hmm tuskimpa
        Maia? voisi ollakkin, tosin ei oikein siihenkään kuvioon sopisi
        Valar? kuka heistä ja miksi?
        Itse Eru? kukapa tietää?

• Anonyymi
        nomutta kirjoitti:

Tom ei ollut kuolevainen.
        Jos Tom kerran sanoi muistavansa kuinka haltia-ruhtinaat valvoivat tähtivalossa (ihmiset eivät olleet vielä heränneet) niin Tom oli jotain vallan muuta..

Haltija? hmm tuskimpa
        Maia? voisi ollakkin, tosin ei oikein siihenkään kuvioon sopisi
        Valar? kuka heistä ja miksi?
        Itse Eru? kukapa tietää?

Ehkä ei mitään näistä. Forn oli ja on aina ollut, vaikka kirjassa puuparta kuvataan jopa vielä vanhemmaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3537
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1835
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1611
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1352
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1194
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      108
      1162
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      915
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe