Niin...
En ole mikää tekstikäsittelyn ammattilainen...
Mutta nyt kiinnostaa, että miten OpenOfficen tekstitiedostosta luodusta sisällysluettelosta saa aktiivisen.
Asia ei haittaa, kun tiedosto on printattu... mutta sähköisessä muodossa MS wordin sisällysluetteloa voi käyttää kun painaa vaihtoa sisällysluettelon päällä oikealla rivillä.. .niin tiedostossa siirrytään suoraan valintaan.
Tämä ei toimi oo:ssä.
sisällysluettelo
3
1087
Vastaukset
http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=7&t=3608&p=16167
Tossa on jottain asiaan liittyvää. Enpä ole itse kokeillut.Jokohan tämä ongelma on selvinnyt? Tuossa tuttumiehen viittaamassa keskustelussa ei
kovin tarkkaan selitetty miten sisällysluettelo muutetaan hyperlinkeiksi.
Sisällysluettelon voi muuttaa hyperlinkeiksi seuraavasti:
1. Napsauta sisällysluettelossa hiiren kakkosnapilla.
2. Valitse avautuvasta valikosta "Muokkaa hakemistoa" ja edelleen Merkinnät-välilehti.
3. Valitse haluamasi otsikkotaso Taso-laatikosta.
4. Napsauta E#-napin vasemmalla puolella olevaa tekstilaatikkoa.
5. Napsauta Hyperlinkki-nappia. Riville ilmestyy LS-nappi.
6. Napsauta E-napin oikealla puolella olevaa tekstilaatikkoa.
7. Napsauta taas Hyperlinkki-nappia. Riville ilmestyy LE-nappi.
8. Napsauta Kaikki-nappia, jolloin hyperlinkkimääritykset kopioituvat kaikille otsikkotasoille.
Jos haluat hyperlinkit vain tietyille tasoille, toista kohdat 3-7 kullekin tasolle.
9. Ota merkinnät käyttöön painamalla OK-nappia.
Nyt voit siirtyä haluamaasi kappaleeseen napsauttamalla kappaleen nimeä ctrl-näppäin alhaalla.
Nuo Rakenne-rivillä olevat napit ovat koodimerkintöjä, joilla määritetään sisällysluettelon rivin rakenne.
Esimerkiksi LS on Link Start (hyperlinkin alku), LE on Link End (hyperlinkin loppu) jne.
Jos myöhemmin haluat poistaa hyperlinkit, napsauta Rakenne-rivillä olevaa LS-koodinappia ja paina näppäimistön
DELETE-näppäintä. Poista LE-koodinappi samalla tavalla.- peran
Ehkä sisällysluettelosta ei saa aktiivista, mutta Open Officessa on kätevä kiertotie ko. toiminnan suorittamiseen.
F5:lla saa rakenneselaimen, jolla voi hyppiä haluttuun kohtaan dokumentissa.
(Rakenneselaimen saa myös valikoista Muokkaa->Rakenneselain.)
Tämä on siis huomattavasti kätevämpää kuin Wordissä mennä alkuun hakemaan sitä aktiivista hakemistoa, koska kyseinen toiminto toimii missä kohtaa vain dokumenttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514