Vanginvartijaksi?

aikku1

Olen kauan(vuosia) halunnut vanginvartijaksi ja nyt kyselisinkin hiukan teiltä vartijat millainen palkkaus teillä on? Katsottuani vartijoiden virkoja huomasin ettei palkka kovin ihmeellinen kyllä ole, mutta käsittääkseni siihen tulee jotain lisiä päälle? En tarkoita nyt ilta ym. vaan henkilökohtaisia! Jos pääsee esim. sijaiseksi eikä aikaisempaa kokomusta alalta ole niin mikä mahtais olla palkka suunnilleen?
Tarkoituksena olisi päästä kouluttautumaan vartijaksi, mutta näin aluksi on hyvä päästä sijaiseksi niin näkee onko ala sitä mitä haluaa.
En mielestäni lukeudu "ramboihin" enkä myöskään "kaikkia pelastaviin" hemmoihin vaan olen normaalin maalaisjärjen omaava nainen joka haluaa vaihtaa alaa.Tähän ikään mennessä jo kaikkea nähty joten vangit tuskin suurta vaikutusta pääsee tekemään ;-)
Yksinhuoltaja kun olen niin palkkaus on se mikä mietityttää, halu päästä kokeilemaan sitä mitä kauan halunnut, on suuri. ;-)
Laittakaahan vastauksia tulemaan, tiedä vaikka oltaisiin jossain vaiheessa työkavereita.
Hyvää kevään odotusta, minä odottelen sitä puhelinsoittoa joka toivottavasti tulee pian ;-)

28

8808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      jos sinä olet fiksu, niin kuin väität olevasi, älä missään nimessä etsi mitään vastauksia kysymyksiisi tältä palstalta. Ota yhteys lähimpään vankilaan johon olisit halukas mahdollisesti hakemaan tai vaihtoehtoisesti RSKK:n. Sieltä saatat saada järkeviä ja totuuden mukaisia vastauksia kysymyksiisi. Jos nyt päätät kuitenkin jäädä roikkumaan tälle palstalle, laita edes se sonta tekstin suodatin korvien välistä mahdollisimman voimakkaalle. Hyvää kevään jatkoa vaan ja onnea.

      • -a-

        En ole tätä palstaa juuri seurannut, satuin oikeastaan vahingossa löytämään koko palstan.
        Sen mitä olen lukenut niin ei kauheesti kyllä vakuuttanut. Otan tietty selkoa muualta ja työpaikkahakemuskin on laitettu eteenpäin.
        Palkkaus tietty kiinnostaa kovasti..


      • ..............
        -a- kirjoitti:

        En ole tätä palstaa juuri seurannut, satuin oikeastaan vahingossa löytämään koko palstan.
        Sen mitä olen lukenut niin ei kauheesti kyllä vakuuttanut. Otan tietty selkoa muualta ja työpaikkahakemuskin on laitettu eteenpäin.
        Palkkaus tietty kiinnostaa kovasti..

        että nuorempana vartijana ennen perustutkintoa, palkka pyöri siinä 1000- 1700€ verojen jälkeen kuussa. Siis ilman mitään loma tms. rahoja. Toki se voi olla enemmänkin, mutta älä hyvä ihminen myy sieluasi vankeinhoidolle. Siihen kun vaikuttaa oleellisesti se, mitkä sinun henkilökohtaiset pisteesi ovat, kuinka paljon lisiä(yö, suntis, ylityö ym) saat tai teet jne.

        Vanhempana pamppuna (PT:n jälkeen) se pyörii haitarissa 1500-3000€ kuussa verojen jälkeen. Harvemmalla tosin tuo 3000€ raja ylittyy. Poikkeuksia tosin on. Samat seikat vaikuttaa kuin nuoremmilla, mutta lähtötaso on vanhemmilla 5, 6 tai 7. Nuoremmilla 3, oli työpiste sitten mikä tahansa..


      • Jo aloittanut :o)
        .............. kirjoitti:

        että nuorempana vartijana ennen perustutkintoa, palkka pyöri siinä 1000- 1700€ verojen jälkeen kuussa. Siis ilman mitään loma tms. rahoja. Toki se voi olla enemmänkin, mutta älä hyvä ihminen myy sieluasi vankeinhoidolle. Siihen kun vaikuttaa oleellisesti se, mitkä sinun henkilökohtaiset pisteesi ovat, kuinka paljon lisiä(yö, suntis, ylityö ym) saat tai teet jne.

        Vanhempana pamppuna (PT:n jälkeen) se pyörii haitarissa 1500-3000€ kuussa verojen jälkeen. Harvemmalla tosin tuo 3000€ raja ylittyy. Poikkeuksia tosin on. Samat seikat vaikuttaa kuin nuoremmilla, mutta lähtötaso on vanhemmilla 5, 6 tai 7. Nuoremmilla 3, oli työpiste sitten mikä tahansa..

        Taitaa peruspalkka olla kouluttamattomalla noin 1400€ ilman lisiä. Siihen kun tekee sit vkl ja muutaman yön/ylitunnin niin helposti nousee siedettävälle tasolle. Käy kokeilemassa et miten menee, mut mieti haluutko olla sylkykuppi. Työ on sinällään ok mut erinnäiset "asiJantuntiJat" kyllä osaavat mustamaalata koko ammattiryhmää. Mut nehän ovatkin liian aikaisin tissistä vieroitettuja pienimunaisia p....hin.....ta. :o)


    • alalla17v

      jotain muuta!
      Täällä vähänkin pidempään työskennelleet
      etsivät muita hommia.
      Se kertoon kuinka täällä asiat ovat!

      • -a-

        ...samalla alalla ikäni missä nyt olen ja nyt alkaa mitta täyttymään tässä hommassa. En suinkaan väitä, että vanginvartijan työ olisi se lopullinen eläkevirka, mutta haluan kokeilla koska se kiinnostaa. Ja luulen kuitenkin, että omalla asenteellakin on jotain vaikutusta työn mielekkyyteen. Jos ei hommat kiinnosta niin kannattaa tehdä kuten minä, vaihtaa alaa ;-)
        Ja koulutus ylipäänsä kiinnostaa, kun ei ole lukio pohjaa niin vaikea tässä iässä enää alkaa lukemaankaan niin, että yliopistoon pääsis, tai että edes kiinnostais. Ihmisten kanssa haluan ehdottomasti olla tekemisissä, oli ne sitten kummalla puolella ovia tahansa ;-)


      • niin se on

        on siinä jo niin irti oikeasta elämästä jos 17 vuoptta linnassa vankina tai vartijana.


    • S. Eko

      No, sehän on ihan jees! Siis se summa. Saisi vain tulla tilille kaksi kertaa kuukaudessa!

    • Nuori mies

      nimeltä Masa (nimi muutettu) oli juuri tullut linnalle töihin. Vanhempi työtoveri häntä neuvomaan: "Kuule Masa. Olet valinnut henkisesti raskaan alan. Katsos kun täällä työskennellään aamusta iltaan ja illasta aamuun ja välistä aamusta aamuun yhteiskunnan alimmalla tasolla olevan paskasakin kanssa - niin ja onhan täällä nuo vangitkin!"

    • vartiomies

      Keskiverto vartija vartijakoulutuksen käynyt, juuri viran saanut tienaa n.1750-1800 kk/Bruttopalkka. Siihen haittatyökorvaukset päälle n 100 -300 euroa.
      Vanhempi vartija saa haittoineen n, 2500- 2900 euroa.
      Siinä ne palkat noin suurinpiirtein.

      • no ihan varmaan joo

        Katselin tuossa vanhoja tilinauhoja vuoden takaa. 1200-1300 euroa käteen pienellä veroprosentilla,kun matkaa työpaikalle oli reilummanpuoleisesti. Siitä makselit sitten bensat ja muut. Ei todellakaan kaduta alanvaihto. Työkaverit uudessa paikassa paremmat ja n. 700 euroa suuremman palkan saa huomattavasti helpommalla kuin istumalla juoruringissä. Mutta työn vaativuuden mukaanhan se palkka maksetaan, eli ei pampunhommista kovaa liksaa tarvitsekaan maksaa.


      • kouluttamaton.
        no ihan varmaan joo kirjoitti:

        Katselin tuossa vanhoja tilinauhoja vuoden takaa. 1200-1300 euroa käteen pienellä veroprosentilla,kun matkaa työpaikalle oli reilummanpuoleisesti. Siitä makselit sitten bensat ja muut. Ei todellakaan kaduta alanvaihto. Työkaverit uudessa paikassa paremmat ja n. 700 euroa suuremman palkan saa huomattavasti helpommalla kuin istumalla juoruringissä. Mutta työn vaativuuden mukaanhan se palkka maksetaan, eli ei pampunhommista kovaa liksaa tarvitsekaan maksaa.

        Onnittelut uudesta paremmasta työpaikasta ja työkavereista. Et nähtävästi ole päässyt vielä irti vankilasta kun tätä palstaa seurailet. Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella, minäkin tahtoisin 2000 netto ansioille.


      • no ihan var...
        kouluttamaton. kirjoitti:

        Onnittelut uudesta paremmasta työpaikasta ja työkavereista. Et nähtävästi ole päässyt vielä irti vankilasta kun tätä palstaa seurailet. Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella, minäkin tahtoisin 2000 netto ansioille.

        En ollut kesämiehenä. Ihan koulut käynyt vartija ja pisteitäkin vähän keskivertoa enemmän. Alan vaihto kuitenkin tuli eteen kun ei nuita sukulaissuhteita ole. Vituttaahan se kun sen pienipalkkaisen varman leivän opiskelet ja etelässäkin käyt, mutta sitten suhteet takaavat sen työn jatkuvuuden ja varmuutta elämään et saa.
        Vankilassa kun ei ole enää vartijalla sitä paljon puhuttua runsasta vapaa-aikaa kompensoimasa pientä palkkaa ja varmuutta.
        En suosittele kenellekään! Työkaverit todella ahdasmielisiä ja vittumaisia. Esimerkiksi harjoittelijoita ja kesämiehiä katsovat kieroon ja pomottavat, ja se jo kertoo paljon niiden ajatusmaailmasta.

        Kumma homma svankeinhoidossa sekin, mitä enemmän pisteitä, sen enempi halutaan eroon, vaikka pisteet kertovat työn laadusta. Suhteilla siellä pelataan ja pyllynnuolennalla!


    • palkkaa

      Alkupalkka n. 1800 -2000 e haittoinenen.!2 v alala ollut tai enemmän palkka n. 2500 -3000e haittoineen.Siinä se totuus josain liikkuu.

    • ihan hyvä

      kun ottaa huomioon sen etten tee oikeastaan yhtään mitään.en muista milloin olisin tehnyt töitä, no ennen vankilaan vartijaksi tuloa tietenkin.mutta vankilassa en ole joutunut töitä tekemään.jos tyhjästä saa sen reilun 30000 ecua niin ihan riittävästi se on.tietysti jos joutuisin oikeasti jotain tekemään, valittasin heti palkkani pienuutta.säästyn henkisesti sekä fyysisesti aika hyvin kun en tee yhtään mitään, teen sitten kun olen vapailla."töissä" teen vain omat listani, en tee ylimääräisiä hommia ja vapailla ollaan sitten oikeasti vapailla.vapailla en mieti vankilaa, vapailla en hengaile työtovereiden kanssa, vapailla olen vapailla.elikkä jos tahdot noin 35000 ecua vuodessa palkkaa siitä mitä minä teen, niin tule vankilaan.jos haluat oikeasti tehdä töitä, mene jonnekin muualle.siellä muualla et sitten tuskaile minullekaan kun ei ole mitään tekemistä.tietysti voisin opastaa sinua tekemään työajalla kaikkea hyödyllistä;luet hesari eli pysyt ajantasalla kotimaasta ja ulkomaista, pidät yhteyksiä ystäviisi ja sukulaisiisi talon puhelimilla ja sähköposteilla, hoidat kaikki juoksevat asiat työajalla kun olet keikalla kaupungilla ja keikanhan saa kun haluaa vain, jos olet urheilullinen ja harrastat voit työajalla käydä salilla tai lenkillä.oikein jos olet aktiivinen voit vaihdella vuoroja ja järjestellä todella hyviä vapaita.mutta niin kuin jo edellä kerroin, teen vain omat vuoroni en edes vaihtele.mutta tervetuloa vankilaan töihin.minä olen viihtynyt täällä erittäin hyvin ja en varmasti vaihda ammattia toiseen.

      • vankina vartijana

        Fakta on kuitenkin se, että tylsässä vankilassa joutuu OLEMAAN ne työvuorot! Se on pois laatuajasta!


      • kaikissa töissä
        vankina vartijana kirjoitti:

        Fakta on kuitenkin se, että tylsässä vankilassa joutuu OLEMAAN ne työvuorot! Se on pois laatuajasta!

        että töihin käytetty aika on pois laatuajasta?pakostahan töitä tehdään.urheilijat voi harrastaa ammattiaan.muut ollaan työnpakottamia.mutta minun työpanokseni on kuitenkin yhä 0%.ja aika kuluu hyvin.en tiedä miten se aika menisi jos tekisin viikolla 5 päivää töitä ja sitten olisi vain viikonloppu vapaana.mutta kun ei onneksi tarvitse olla työpaikalla noin paljoa, niin ei voi tietää.mutta tervetuloa yhä vankilaan töihin, kunhan et minua vain pakota "töit'" tekemään.


      • yhteiskunnan varoja
        kaikissa töissä kirjoitti:

        että töihin käytetty aika on pois laatuajasta?pakostahan töitä tehdään.urheilijat voi harrastaa ammattiaan.muut ollaan työnpakottamia.mutta minun työpanokseni on kuitenkin yhä 0%.ja aika kuluu hyvin.en tiedä miten se aika menisi jos tekisin viikolla 5 päivää töitä ja sitten olisi vain viikonloppu vapaana.mutta kun ei onneksi tarvitse olla työpaikalla noin paljoa, niin ei voi tietää.mutta tervetuloa yhä vankilaan töihin, kunhan et minua vain pakota "töit'" tekemään.

        mikä saa sinut tuhlaamaan yhteiskunnan verovaroja turhaan?eikö olisi parempi olla vaikka työttömänä?lopeta tuommoinen ja tee työsi.


      • peiliin oli katsottava
        yhteiskunnan varoja kirjoitti:

        mikä saa sinut tuhlaamaan yhteiskunnan verovaroja turhaan?eikö olisi parempi olla vaikka työttömänä?lopeta tuommoinen ja tee työsi.

        Minä läksin oikeisiin töihin ku katsoin vankilassa vartijana ollessani peiliin ja mietin työni tarkoitusta. Joskus pystyi katsomaan peiliin hyvällä mielellä, mutta yleensä ei.


      • kflepö
        peiliin oli katsottava kirjoitti:

        Minä läksin oikeisiin töihin ku katsoin vankilassa vartijana ollessani peiliin ja mietin työni tarkoitusta. Joskus pystyi katsomaan peiliin hyvällä mielellä, mutta yleensä ei.

        kiitos että olet tajunnut häipyä vankilan hommista.Peilikauppiaana pärjäät varmasti paremmin.


      • noissa
        peiliin oli katsottava kirjoitti:

        Minä läksin oikeisiin töihin ku katsoin vankilassa vartijana ollessani peiliin ja mietin työni tarkoitusta. Joskus pystyi katsomaan peiliin hyvällä mielellä, mutta yleensä ei.

        linnahommissa välttämättä paljon kehumista ole, mutta valitettavasti todella moni lähtijöistä tekee siviilissä vielä paljon pahempia hanttihommia. Kuinka moni meiltäkin on lähtenyt suuren huudon kanssa siviiliin parempiin hommiin ja sitten kun muutaman vuoden päästä on nähty ollaan jossain trukkikuskeina, muuttomiehinä yms. No ei noissakaan hommissa mitään pahaa ole, mutta linnassa saa saman palkan tai jopa paremman aika paljon helpommalla. Eihän kukaan ihminen joka on siviilissä vähän enemmän kouluja käynyt alunperinkään hakeudu linnaan töihin, jos ei sitten pahasti viiraa päässä.


      • viristä

        tunnut olevan ainut järkevä ihminen täällä ...kysyisin sulta voiko vanginvartijan hommia tehdä viriksenä? mulla on pt käyty muutama vuosi sitten ja nykyinen työ mahdollistaisi kakkostyön tekemisen..


    • pamppu1234

      44000 viime vuonna miinus verot avotalossa

    • Vangilanjohtaja

      Mä haluun vangiksi vartian tilalle. Olihan palkka 1,20&,lusimistunti

      • Ylivartia

        Johtaja menee nyt sinne leikkikehään vaan takaisin ja työntää tutin paikkaan mihin aurinko ei paista..eikä kuu kumota


    • oiyhgfg

      palkka on pyörinyt about 52-58 000 ekee vuodessa avotalossa

    • haaveistatotta

      Jos ketjun aloittaja joskus vielä käy lukemassa tätä, niin kysyisin miten kävi? Toteutuiko unelma ja jos niin oliko se sitä mitä olit odottanut?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe