Laulaminen kerrostalossa

Naapurit suuttuu

Itse laulan ihan harrastuksena päivittäin ja ääntähän siitä tulee aikamoisesti. Muutin n.2 kuukautta sitten uuteen kerrostalo kaksioon enkä ole enää laulanut koska naapurit suuttuvat. Yläkertani kännikala tosin on itse innostunut laulamaan soittamiensa suomi sävelmien tahtiin, mutta en ole jaksanut nostaa siitä haloota, antaa laulaa jos tekee mieli.

Kuitenkin...Kysyisin neuvoja miten on mahdollista laulaa kerrostalossa kun äänet kuuluvat muiden kämppään? Olen yrittänyt keksiä jonkinlaista eristys systeemiä mutta en keksi mitään järkevää. Pitääkö tässä vain laittaa pönttö päähän ja laulaa siten?

Ihan tosi, neuvoja?

22

7408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedät sen olevan

kännikala!?

• urpot...

No kai se kuuluu äänestäkin?

• klsdsdsd

Mee lähimettään veteleen serenadeja...ei se kerrostalossa onnistu...

• asuntoni!!!

niin laulaisin aivan varmasti.Siis päivällä en tietenkään tunti tolkulla.Laulan muuten aina joka päivä ok-talossa ja myös pihalla silloin kun tykkään.Nimittäin meilläpäin muutkin tuntuvat asuvan niinkuin tykkäävät siis haisevat ulkonakin.Eikä kukaan ole mulle tullut huomauttelemaa.Laula sinäkin silleen sopivasti ja kauniisti nuotilleen kumminkin.Terveisin laulu varis.

• kun sanoit

kuuntelen just Tomppa Jonesin Dilailaa, Delilah, naapurin liveversiona, ei paljon kiinnostais kuulla toisten.

• ......

stna kerpele mekkalaa

• fgtr

Laulamista päiväsaikaan ei voi estää, jos tosiallisesti kyseessä on lauluharrastus ja tarkoituksena ei ole vain häiritä naapureita. Volyymejä omassa äänessä ei tarvitse vetää täysille. Itsekin kuorolaulajana tiedän, että oikealla laulutekniikalla niin että pallean suunnassa on tuki paikallaan voi laulaa ihan puhtaasti pienemmällä volyymillä ja kauniisti. Suosittelen laulutunteja. Teknisiä äänen vahvistamisia ei pidä käyttää. Ne on huonoja. Kertomani koskee ns. klassista laulua ja kuorolaulujuttuja. Karaoket ovat asia erikseen. Myöskin pianoa saa soitella päivasaikaan. Sitäkin on hoidettava harrastuksen omaisesti, elikkä jotain nuottia pitää yrittää vetää. Lasten ns. vapaa musisointi pianolla voi olla häiritsevää ja pelikin voi särkyä siintä. Piano ei ole leikkikalu. Siinä onkin lukko sitä varten yleensä. Naapurien kanssa kannatta neuvotella lauluajoista. Jos esim. on joku yötyöntekijä niin tonne iltapäivään sitten omat laulutunnit mahdollisesti.

• TaunoTempo

Sen kun laulat vaan sen mitä palkeista lähtee, ei sitä kukaan voi estää. Jos jotakuta häiritsee niin muuttakoon sitten johonkin metsään umpihiljaisuuteen asumaan.
      Terv. Ammattimuusikko ja kerrostalossa ammatinomaisesti hoilaava.

• nyt kelpaa

Tällaista se tosiaan on betonikasarmilla, muiden ehdoilla on elettävä. Siinä on kolmivuorotyötä tekevän yksinhuoltajan vain tungettava tulpat korviin ja otettava kaikki iskut vastaan mitä kerrostalojen mulkut vain ikinä kehtaavat antaa.

Nyt ok-talossa ja voi pojat mikä parannus elämän laatuun! UUH! Ei yhtään muusikkoa lähimaillakaan! AAH!

• hevimetalbändi naapu

Ei kukaan voi toisten kotirauhaa häiritä sillä perusteella, että se on "ammatinomaista" tai harrastustoimintaa. Jos olet ammattimainen muusikko niin mitä hemmettiä yksin kotona hoilaat?

• purkka pallo kirja
        hevimetalbändi naapu kirjoitti:

Ei kukaan voi toisten kotirauhaa häiritä sillä perusteella, että se on "ammatinomaista" tai harrastustoimintaa. Jos olet ammattimainen muusikko niin mitä hemmettiä yksin kotona hoilaat?

Laulua saa harrastaa kotonansa, mutta se ei saa olla ammatillista (jokapäiväistä, monia tunteja), mikäli se häiritsee naapureita. Laulamiseen kotonansa on kaikilla oikeus, ainoastaan hiljaisuus rajoitteena.

• sellasta1
        hevimetalbändi naapu kirjoitti:

Kyllä varmaa ammattilaisetki harjottelee??

• Rööperin Reiska

Jos jotkut työläiset työskentelee yöt ja nukkuu päivät, niin heidän ehdollako pitäisi elää? Säädetään samantien hiljaisuus 7-22 välille, mutta sitten taas päivätyöskentelijät kärsii :D

Laulaminen ja soitto on sallittua ennen hiljaisuutta, eli volloti volloti vaan vaikka naapurilla ois säkkipilli ja puna-armeijan kuoroa vastaava lauluääni. Jos häiritsee niin kannattaa vaikka televisio tai radio pitää päällä niin ettet keskity ainakaan naapurien ääniin.. tai sitten Parempana Ihmisenä muuttaa Omakotitaloon =)

• Puuhapieru

Hei, minä piereskelen äänekkäästi joka päivä kello 7.00-22.00 aikana ja kun en ole paikalla laitan esi-äänitettyä piereskelyä kuulumaan, näin talon zen maailma synkronoisoituu piereskelyn kanssa aiheuttaen harmonisen tasapainotilan taloni sisälle.

Jos tämä harmonian luonti naapuria haittaa niin paska juttu! Se on minun perusoikeuteni piereskellä niin paljon kuin haluan!

• reilu peli

No miksi tälle on tullut miinus? Piereskely jos mikä on normaalia elämää. Naapuri hoilaa ja minä pieren kovaa silloin ollaan sujut.

• mirja-marjeliini1919

Minä karjun ja raivoan kovaäänisesti ja kiljun hoosiannaa seksiä harrastaessani kaiket päivät, se on kuin musiikkia korvilleni ja teen sitä harrastuksenomaisesti. Kauniista laulusta en pidä ollenkaan, niinpä karjun kunnes se peittää kaikki naapuruston äänet. Kukaan ei voi tästä valittaa, koska se on minun lauluharrastukseni, tyyli vain on erilainen ja se on rakas harrastukseni.

• Lähes-ammattilainen

Sen kun laulat vaan, niin teen itsekin. Meillä naapurit huudattaa televisiotaan napit kaakossa joten ei heillä ole paljoa varaa tulla mussuttamaan minun tekemisistäni. Ja muutenkin nämä kitisijät jotka väen väkisin asuvat kerrostaloissa eivätkä tajua että elämään nyt kuuluu ihmisestä riippuen aika kaikenkattavaa äänikavalkadia niin muuttakoot mökkiin johonkin keskelle metsän hiljaisuutta sitten.

Ja jos nyt naapurien kanssa on sukset jo ristissä niin hyvänä vinkkinä sellainen että teepäs vaikka vaatehuoneeseesi tai vaatekomeroon kevyesti äänieristetty laulukoppi. Toimii kuin junan vessa meinaan kun oikeat materiaalit vaan valitset.

• Hojotohoo

Itse esitän usein koko Niebelung-satsin. Hoidan vielä kaikki roolit itse. Hyvin olen päässyt naapureista eroon. Kohta olen ainoa asukas tässä yhtiössä, kyllä kelpaa.

• Niin se on

Jos ei saisi mitään naapuriin kuuluvaa ääntä pitää päivisin (esim. laulaa), niin kai se olisi jo mainittu järjestyssäännöissä. :) Eri asia jos huutaa päättömästi

• Luepa vielä

Kyllä jatkuva häiriö on mainittu. Kukaan ei asuisi kerrostalossa, jos siellä saisi tehdä päivisin mitä lystää. Hiljaisuuden aika on vaan vielä pyhempi asia.

• jep5

Ei naapurini ainakaan ole vielä saanut häätöä, vaikka niillä saattaa televisio pauhata koko päivän :) Television ääni kuuluu seinän läpi matalana "muminana"

• ala mumista vaan

Tuo ei ole mikään ongelma. Korjaantuu vastamuminalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe