Shoppailu Lissabonissa

Nimetön

Moi !
Tietääkö kukaan missä ovat Lissabonin parhaat
shoppailupaikat ? Ostoskeskus Colombon tiedän, mutta onko joku tietty katu, missä on paljon kauppoja tai onko joku muu ostoskeskus, missä kannattais käydä ? Pääseekö Campera Outlet ostoskeskukseen julkisilla ?

6

5924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baixa-Chiado on varsin suosittu, perinteinen ostosalue Lissabonin historiallisessa ydinkeskustassa. Alueella on runsaasti mm. vaate-ja kenkäkauppoja ja hyvänkokoinen uudehko ostoskeskus.

      Kun itse asumme periferiassa, Azoreilla, käymme kyllä joka kerta Lissabonissa El Corte Ingles -tavaratalossa, josta löydämme paljon tavaraa saman katon alta, etenkin ruokaosastolta. El Corte Inglesiä lähimpänä oleva metroasema on São Sebastião, josta pääsee suoraan tavaratalon sisään

      Baixa-Chiadossa on samanniminen metroasema, mutta sinne mennessä voi jäädä pois jo Rossiolla ja kävellä alas kohti joen rantaa.

      Oriente-aseman luona Tejo-joen rannalla on iso Vasco da Gaman ostoskeskus, joka vamlmistui kymmenen vuotta sitten Lissabonin maailmannäyttelyyn.

      Campera Outlettia en tunne.

    • alfacinha
    • En löytänyt

      oikein mitään ostetavaa, paitsi sardiinitahnoja.
      Kalliimpaa kuin Suomessa. Helsingistäkin löytää enemmän kivoja vaatteita ja halvemmalla. Vähän tavarataloja ja nekin hajallaan. Niissäkin enimmäkseen kansainvälisiä merkkituotteita kalliilla hinnalla. Lastenvaateosastot olivat kyllä paljon suuremmat kuin meillä ja niissä oli paljon hienoja leninkejä tytöille. 75 eurosta ylöspäin oli hinnat näille mekoille. Gantilla paljon lastenvaatteita, joita en ole täällä huomannut.

      • Pääsääntönä on, että Portugalissa tuotetut tavarat ovat edullisia, tuontitavarat ovat kalliita. Me kyllä löydämme täältä käyttökelpoista vaatetta, jonka hinnat ovat jota kuinkin samoja kuin UFFin hinnat Helsingissä. Emme yleensä ostakaan merkkitavaroita. Minulle kelpaa kyllä alta kymmenen euron farkut aivan hyvin.

        Matkailija ei koskaan saa koko kuvaa hintatasosta. Tyytymätön suomalainen turisti päätyy useimmiten toteamaan, että hintataso on sama tai korkeampi kuin Suomessa. Näitä toteamuksia lukiessa saa sen kuvan, että Suomesta on yht'äkkiä tullut halpamaa.

        On syytä muistaa, että portugalilaisen ostovoima on 75, jos EU:n keskiarvo on 100. Suomalaisen ostovoima samalla asteikolla on 118. Hintataso ei näin ollen voi keskimäärin olla korkeampi kuin Suomessa, sillä kyllä täälläkin kauppa käy.

        Ravintolahinnat ovat täällä aivan jotakin muuta kuin siellä Suomessa. Köyhemmälläkin on varaa silloin tällöin käydä ravintolassa syömässä. Niitä on täällä myös joka kukkarolle. Expresson hintakin on vielä kymmenissä senteissä.

        Lissabonissa on yksi tavaratalo, espanjalaisomisteinen El Corte Inglês, sillä täällä ei ole tavarataloperinnettä. Sen ruokaosastolle käymme aina Lissabonissa vierailessamme, sillä siellä on laajin valikoimaa portugalilaista ja kansainvälistä ruokatavaraa saman katon alla.


      • samaa mieltä

        Olen samaa mieltä, Lissabonista ei tahdo löytyä suomalaiseen makuun käyviä (naisten)vaatteita - paitsi "maailman merkkien" putiikeista (joita on myös tuolla aiemmin mainitussa Freeportissa).

        Olen asunnut Lissabonissa nyt puolitoista vuotta ja kyllä vaateostokset tulee tehtyä Suomen lomilla tai noissa putiikeissa.

        Kengät ovat paljon halvempia kuin Suomessa, eli niinkuin Masseur mainitsi made in Portugal tuotteet ovat halpoja.


      • samaa mieltä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, Lissabonista ei tahdo löytyä suomalaiseen makuun käyviä (naisten)vaatteita - paitsi "maailman merkkien" putiikeista (joita on myös tuolla aiemmin mainitussa Freeportissa).

        Olen asunnut Lissabonissa nyt puolitoista vuotta ja kyllä vaateostokset tulee tehtyä Suomen lomilla tai noissa putiikeissa.

        Kengät ovat paljon halvempia kuin Suomessa, eli niinkuin Masseur mainitsi made in Portugal tuotteet ovat halpoja.

        Olen siinä onnellisessa asemassa, että vaatetarpeeni ovat ikäni ja asemani puolesta varsin vaatimattomat. Hyvää käytökelpoista vaatetta kun kaapissa enemmän kun koskaan ehdin käyttää. Vanhaa vaatevarastoa voin piristää erittäin edullisesti joskus uudella paidalle tai vastaavalla hankinnalla.

        Ennen muuttoani ostin useista pukuja Portugalissa lomillani, muistaakseni viisi kappaletta ja olen ollut kaikkiin tyytyväinen. Koska en ole pohjoismainen jättiläinen, minun on helppo löytää täällä sopivia kokoja.

        Kengät ostan kyllä tällä hetkellä mieluiten jotakin merkkituotetta, jonka laadun tunnen, mutta voi olla, että mieleni muuttuu tässäkin suhteessa.

        Minä en kaipaa Suomesta mitään, Portugalissa on minulle kaikkea, mitä tarvitsen ja mistä pidän. Portugalilainen värivalikoima miellyttää minua ja mieluiten ostan juuri sellaista, jota portugalilaisetkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe