Lomanauvo

saaristomatkailija

Onko kukaan käynyt Lomanauvossa?Se on heti siinä Korppoo-Nauvo lauttarannassa.Onko millasia mökkejä?

13

5188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikka.

      On käyty muutamat kerrat sekä teltalla sekä mökeissä. Mökit joissa olen ollut olivat ihan siistejä ja kohtuullisen hintaisia, mutta varustettu ulko WC:llä. Lomanauvon nettisivuilla on kuvaukset mökeistä ja alueesta.
      Sijainti on hyvä saaristoreittiä ajatellen, ja tarjolla ovat ravintola- ja kauppapalvelut.

    • rantamökeissä

      Kun tulet sisään alueelle ja näet entisen(mielestäni ihanan) "vastaanottokopin" siis todella ränsistyneen näköisen,voit ajatella paikasta mitä vain.Mutta mielestäni paikka on mitä mukavin.Varsinkin ne rantamökit ja pihasta avautuva näköala... Kaupassa ja "pubissa" on mukava henkilökunta.Kirjotelkaa te ketkä olette käyneet paikassa mielipiteitänne.Olisi mukava lukea niitä muidenkin näkökulmasta katsottuna. Ja eikös tämä palsta oltu tarkoitettukin leirintäalueista keskusteluun. Mielestäni se on ollut aika vähäistä.

      • saaristofriikki

        Olen yöpynyt jossain niistä ihan halvimmista mökeistä, se nyt ei ollut mikään unelma, lähinnä mietin että koskahan se romahtaa.. mutta katto pään päällä ja sijainti on hieno. Kalliimmat mökit varmasti parempia. Ranta oli silloin vähän huonossa kunnossa kun vesi oli matalalla, aika paljon oli ruohikkoa siinä kohtaa missä oltiin. toisen kerran yövyin matkailuautossa ja siinä kohtaan ranta oli hieno, oli lämmin ja pimeä elokuun yö.. paistettiin makkaraa siinä veden rajassa ja heinäsirkat siritti. Pimeään aikaan aluevalaistus ei ole kaikkein tehokkain, joten taskulamput mukaan (myös vessaan). Se kauppa/baari on kesällä ihan loistava, oltiin jonain viikonloppuna siinä ja todella omaperäiset bileet oli siellä:) Ja lauttarannassa oli kiva ottaa pussikaljaa ja katsella ohilipuvia laivoja.


      • saaristofriikki
        saaristofriikki kirjoitti:

        Olen yöpynyt jossain niistä ihan halvimmista mökeistä, se nyt ei ollut mikään unelma, lähinnä mietin että koskahan se romahtaa.. mutta katto pään päällä ja sijainti on hieno. Kalliimmat mökit varmasti parempia. Ranta oli silloin vähän huonossa kunnossa kun vesi oli matalalla, aika paljon oli ruohikkoa siinä kohtaa missä oltiin. toisen kerran yövyin matkailuautossa ja siinä kohtaan ranta oli hieno, oli lämmin ja pimeä elokuun yö.. paistettiin makkaraa siinä veden rajassa ja heinäsirkat siritti. Pimeään aikaan aluevalaistus ei ole kaikkein tehokkain, joten taskulamput mukaan (myös vessaan). Se kauppa/baari on kesällä ihan loistava, oltiin jonain viikonloppuna siinä ja todella omaperäiset bileet oli siellä:) Ja lauttarannassa oli kiva ottaa pussikaljaa ja katsella ohilipuvia laivoja.

        Ja tämän kauppa/ravintolan ravintolaosasta saa taatusti tuoreita kalaruokia, kun oltiin siellä niin joku kalastaja toi ämpärillä juuri saalista myyntiin.


    • nauvo-paras

      Meillä on vakituinen vaunupaikka siellä, ja voin sanoa, että mikä sen hienompaa. meri ihan vieressä ja hyvällä tuurilla viikonlopun aikana saat nähdä muutaman rahtialuksen ihan siittä lähietäisyydeltä. Kun menet korppoon puolelle, sinne satamaan siittä menee ihan vierestä siljan ja viking linen laivat.
      Upea tapa viettää vaikka kesäloma siellä, ei huolen häivää ja hyvää ruokaa sieltä "ravintolasta".mökit ovat kohtalaisia, mutta se uusi iso mökki (10) on todella hieno, noin mökiksi. saunat ovat kyllä aika huonossa kunnossa, mutta kyllä niistä maksaa n. 7e/h

      • misar

      • Mennään taas Lomanauvoon !

        Paras lomanviettopaikka,missä olen moneen vuoteen käynyt.Paikka on rauhallinen,mikä sopii itselleni.Jos haluat menoa ja meininkiä niin siitä vaan kipaiset "pubiin" jossa taatusti näet ihmisiä.Varsinkin viikonloppuisin siellä on "meininkiä" Ja jos taas haluat olla rauhassa,sekin onnistuu ihanissa rantamökeissä johon ei kuulu "pubin elämä" lainkaan,vaikka matkaa on kivaa polkua pitkin vain noin 100m.


      • lomanauvo
        Mennään taas Lomanauvoon ! kirjoitti:

        Paras lomanviettopaikka,missä olen moneen vuoteen käynyt.Paikka on rauhallinen,mikä sopii itselleni.Jos haluat menoa ja meininkiä niin siitä vaan kipaiset "pubiin" jossa taatusti näet ihmisiä.Varsinkin viikonloppuisin siellä on "meininkiä" Ja jos taas haluat olla rauhassa,sekin onnistuu ihanissa rantamökeissä johon ei kuulu "pubin elämä" lainkaan,vaikka matkaa on kivaa polkua pitkin vain noin 100m.

        Tullessani haistoin mädäntyneen merilevän hajun, astuin sisään ränsistyneeseen mökkiin jossa mustatukkainen vihainen työntekijä katsoi minua vihaisen näköisesti. Jouduin odottamaan ja kun ketään ei oma aloitteisesti tullut vastaan jouduin huutamaan työntekijää. Hinnat aivan maksimit, 120e\yö mökissä? Noh, otin sen ja kun pääsin eteisestä sisään talo oli täynnä hyttysiä.

        En suosittele kenellekkään


    • Kamala

      Meille oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta. Kyllä leirintäalueella ensinnäkin pitäis olla kunnolliset vessat. Puuceet ei oo nykypäivää eikä varsinkaan näillä hinnoilla. Paikka oli rauhaton ja liikenteen melu häiritsevää. Ei kiitos.

    • pyöräretkellä 2010

      Moi

      Tuo puucee on kai lähinnä välttämättömyys, niin saadaan kompostoitua jätteet. Vaikea ajatella että WC jätteet ajettaisiin Turkuun hintaa siitäkin tulisi. Alue on kallioo niin ei siihen viemäriverkkoakaan ole kovin helppo rakentaa. Eikä varmasti ole edes kannattavaa.

      Itse olin polkupyörällä saaristolenkillä 2010 kesällä. Vuokrasin mökin ja ihmettelin samaa asiaa ensin. Vesistön vieressä on pakko tyytyä siihen mitä on tarjolla. Kyllähän hienohelmat voi ajella saman tien Turkuun ruissaloon siellä on oikein vesiklosetti. Lomanauvon hinnat on aika asialliset verrattuna Ruissalon hintoihin. Ruissalossa ostat nuotiopuutkin erikseen. Jotka vaativat kaikka mukavuuksia, miksi tuppaavat lainkaan maaseudulle pysyköön he kaupungissa niin maaseutukin / saaristo pysyy siistinä.

      Lomanauvo on yksi suomen hienoimpia paikkoja viettää lomaa. Siitä rannasta lähtee yhteysalus Utöön ja muihin saariin päivittäin. Biletyslomat on eri asia, mutta siihenkin löytyy Turusta mestaa yllin kyllin.

      Lomanauvon työntekijät on loistavia, terveiset vaan kaikille ja eritoten sille ahkeralle virolaiselle rouvalle jota autoin grillin kokoamisessa.

    • tripleT

      Lomanauvo on kiva ja sympaattinen: olen ollut siellä kesällä 2003 ja 2005 ja nyt lopultakin tänä kesänä uudestaan! Ei ehkä kaikista top-notch:ein, mutta erittäin sympaattinen ja asiallinen!

    • ?

      Onko mökeillä omaa nuotiopaikkaa grillaukseen? Minkälainen ranta?

      • lomailija

        Ainakin rantamökeissä on oma grillauspaikka ja oma ranta.Mutta rannat ovat kyllä aika kivikkoisia.Leirintäalueelta löytyy kyllä ihan hyvä uimaranta,tosin useana kesänä siellä on ollut sinilevää;
        Lomanauvo on paikkana muuten aivan mahtava! Olemme käyneet siellä jo monena kesänä.Henkilökunta on myös tosi mukavaa:))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe