Automaattinen pvm?

KimmoK66

Calc:ssa olisi tarve saada soluun automaattisesti päivittyvä päivämäärä, kun tiedostoa avaa. Kyseessä lasku pohja siis, johon olisi kiva saada päivämäärä automaattiseksi, milloin lasku on tulostettu.

Mistään en löytänyt tuollaista toimintoa ja ohjekin neuvoo vain ylä-/alatunnisteen pvm-funktiolle tuollaista toimintoa.

Tietääkö kukaan onko tuollainen mahdollista OpenOffice Calcissa?

5

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krisaro

      Tulostuspäivä:
      Kuluva päivä ja aika =NOW() tai
      Kuluva päivä =TODAY()

      Eräpäivä, jos maksuehto on 14pv:
      =TODAY() 14

      • KimmoK66

        elikkäs savoksi ISO KIITOS :)


      • Pilkunviilausta:
        Now- ja Today-funktiot palauttavat tämänhetkisen ajan ja päivämäärän, ei tulostuspäivää. Tietääkseni tulostuspäivän palauttavaa funktiota ei ole.

        Toisaalta, jos esimerkiksi laskun päiväys tuotetaan kyseisillä funktioilla, menetetään tieto laskun laatimispäivästä (eli koska lasku on lähetetty asiakkaalle).


      • krisaro
        Urmensch kirjoitti:

        Pilkunviilausta:
        Now- ja Today-funktiot palauttavat tämänhetkisen ajan ja päivämäärän, ei tulostuspäivää. Tietääkseni tulostuspäivän palauttavaa funktiota ei ole.

        Toisaalta, jos esimerkiksi laskun päiväys tuotetaan kyseisillä funktioilla, menetetään tieto laskun laatimispäivästä (eli koska lasku on lähetetty asiakkaalle).

        turhaan snobailla.
        Niinhän vastasinkin, siis kuluva päivä. Kun lasku tulostetaan nyt, on sen tulostuspäivä nyt ja laskuun tulostuu nyt. Mikä siinä ei mielestäsi täsmää? Samalla kun lasku tulostetaan tulostetaan myös kirjanpitoon laskuJÄLJENNÖS joko paperiversio tai PDF-muodossa (ei saa muuttaa jälkikäteen), sen jälkeen ei enää samaa laskua pidä voida tulostaakaan. Vaan tämä ole mikään kirjanpidon foorumi.


      • KimmoK66
        krisaro kirjoitti:

        turhaan snobailla.
        Niinhän vastasinkin, siis kuluva päivä. Kun lasku tulostetaan nyt, on sen tulostuspäivä nyt ja laskuun tulostuu nyt. Mikä siinä ei mielestäsi täsmää? Samalla kun lasku tulostetaan tulostetaan myös kirjanpitoon laskuJÄLJENNÖS joko paperiversio tai PDF-muodossa (ei saa muuttaa jälkikäteen), sen jälkeen ei enää samaa laskua pidä voida tulostaakaan. Vaan tämä ole mikään kirjanpidon foorumi.

        meillä täällä töissä tehdään. Sain Sinulta juuri sellaisen vastauksen kuin mitä hain. Kiitos vielä kerran :)

        Ei kannata murehti noita pilkun viilailuita. Niin valitettavan monilla on vaan niin sairaallollinen tarve saada olla oikeassa ja sanoa viimeinen sana .. ;) Toivottavasti tämä viestini ei ole sitten viimeinen sana .. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe