Metsästys on paras tapa hankkia liharavintoa

ruutiparatiisi

Metsästystä on syytä kannattaa eikä vastustaa. Metsästys on eläinystävällisin tapa hankkia liharavintoa. Metsästettävät eläimet eivät joudu elämään häkissä, vaan ne elävät luonnollisessa ympäristössään. Kun loppu tulee niin se tulee niille yleensä nopeasti.

Metsästäjät ovat myös yhteiskunnan kannalta myönteisiä koska he eivät ole millään luukulla parkumassa verovaroja omaan käyttöönsä, vaan maksavat itse ovat kulunsa.

17

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennuspyyntö

      "Metsästystä on syytä kannattaa eikä vastustaa."

      En kannata eläinten riistoa ja tappamista missään muodossa. Lähes kaikesta on saatavilla vegaaniset vaihtoehdot.

      "Metsästäjät ovat myös yhteiskunnan kannalta myönteisiä koska he eivät ole millään luukulla parkumassa verovaroja omaan käyttöönsä, vaan maksavat itse ovat kulunsa."

      Oletko aivan varma? He eivät siis käytä mitään yhteiskunnan tukia (asumislisät, lapsilisät, eläkkeet), palveluita (koulut, terveydenholto) tai infrastuktuuria (tiet, vesihuolto jne), vaan kustantavat nämäkin kaikki ihan omasta pussistaan?

      Höpöhöpö...

      • Terminologia on in

        Ajattelepa mikä tekee metsästäjästä metsästäjän!

        Sekö että hän nauttii eläkettä tai lapsilisää? Sekö että hän käy koulua tai käy lääkärissä? Sekö että hän tarvitsee tietä tai vettä?

        Metsästästä tekee metsästäjän se että hän _metsästää_!


      • on henkilö...
        Terminologia on in kirjoitti:

        Ajattelepa mikä tekee metsästäjästä metsästäjän!

        Sekö että hän nauttii eläkettä tai lapsilisää? Sekö että hän käy koulua tai käy lääkärissä? Sekö että hän tarvitsee tietä tai vettä?

        Metsästästä tekee metsästäjän se että hän _metsästää_!

        jolla on niin suuri identtitentti-kriisi, että hän kuvittelee olevansa "Jumala". Tuossa kuvitelmassaan hän sitten toteuttaa tuota Jumaluuttaan, kun saa hengiltä jonkun puolustuskyvyttömän, tässä tapauksessa eläimen.


      • metsästäjän,,,
        Terminologia on in kirjoitti:

        Ajattelepa mikä tekee metsästäjästä metsästäjän!

        Sekö että hän nauttii eläkettä tai lapsilisää? Sekö että hän käy koulua tai käy lääkärissä? Sekö että hän tarvitsee tietä tai vettä?

        Metsästästä tekee metsästäjän se että hän _metsästää_!

        se tosiasia, että metsästäjä on jälkeen jäänyt alkuloinen primitiivisine vaistoineen, joka ei vaan ymmärrä että kehitys on ajanut tuosta loisesta ohi jo satoja vuosia sitten.

        Aina kun puhutaan metsästäjästä, tulee sellainen mielleyhtymä suuresta vaaleasta toukasta, jonka silmien aiheet näkyvät heikosti nahkan alta, joka makaa kyljellään,kun ei millään ole keksinyt keinoa kääntyä, puhumattakaan että osaisi ryömiä. Toukalla on kuitenkin pitkä kieli, jolla se pystyy myrkyttämään toisia eläinlajeja ja sen se tekee kostoksi, kun ei itse ole tarpeeksi kehittynyt. Tälläinen on metsästäjä joka voi olla sinusta in, mutta minusta inhottava.


    • täyttä..

      huuhaata,kuten yleensä metsästäjät tekevät. Metsästäjä on valmis vaikka miten utopistisiin väitteisiin puolustaessaan harrastustappamista.
      Milloinkahan he suoraan alkavat väittämään että eläimet itse ovat tilanneet saada kuolla eräitten harrastuksen vuoksi.

      • on tosiasiaa

        tutkimuksissa on todettu esimerkiksi karhun ja suden useimmiten hymyilevän kuollessaan. Tämän näkee jo valokuvistakin kaikilta näkyy hampaat kun ne hymyilee.


      • sudenirvistyx

        Eläimet kuolevat joka tapauksessa. Luonnon kantokyly ei ole rajaton.

        Metsästyksen ideana yleensä on se että korjataan syksyllä pois ne eläimet jotka eivät luultavasti kuitenkaan talvesta selviäisi.

        Tai ne joiden ei muista syistä haluta muodostavan kovin isoa kantaa, esimerkkinä hirvet joita halutaan harventaa ennenkaikkea liikenneturvallisuuden parantamiseksi.


      • nuori metsästäjä
        sudenirvistyx kirjoitti:

        Eläimet kuolevat joka tapauksessa. Luonnon kantokyly ei ole rajaton.

        Metsästyksen ideana yleensä on se että korjataan syksyllä pois ne eläimet jotka eivät luultavasti kuitenkaan talvesta selviäisi.

        Tai ne joiden ei muista syistä haluta muodostavan kovin isoa kantaa, esimerkkinä hirvet joita halutaan harventaa ennenkaikkea liikenneturvallisuuden parantamiseksi.

        Mielestäni tämän ketjun aloittaja on täysin oikeassa.

        Te vastustajat vastuttatte metsästystä sen takia koska olette niin luonnosta vieraantuneita että luonnonvaraisen riistan ampuminen kullostaa niin kamalalta,vaikka totuus on että esim syksyllä itse amuttu teeripaisti on paljon eettisempää syötävää kun kaiken maailmaan soijapöperöt mitä te vegaanit syötte.

        Alatelkaapas niitä kaikkia puita jotka on raivattu teidän rehujenne takia. Metsästys on luonnon kannalta hyvä tapa hankkia ravintoa ja tätä väitettä ei kukkan voi kiistää niin se vaan on.


      • sitten sinutkin..
        on tosiasiaa kirjoitti:

        tutkimuksissa on todettu esimerkiksi karhun ja suden useimmiten hymyilevän kuollessaan. Tämän näkee jo valokuvistakin kaikilta näkyy hampaat kun ne hymyilee.

        metsästetään, että pääset hymyilemään!!!!!


      • että mitenkä...
        sudenirvistyx kirjoitti:

        Eläimet kuolevat joka tapauksessa. Luonnon kantokyly ei ole rajaton.

        Metsästyksen ideana yleensä on se että korjataan syksyllä pois ne eläimet jotka eivät luultavasti kuitenkaan talvesta selviäisi.

        Tai ne joiden ei muista syistä haluta muodostavan kovin isoa kantaa, esimerkkinä hirvet joita halutaan harventaa ennenkaikkea liikenneturvallisuuden parantamiseksi.

        ihmeessä luonnonkantokyky aina vaan sietää sinua????


      • on kiistatta..
        nuori metsästäjä kirjoitti:

        Mielestäni tämän ketjun aloittaja on täysin oikeassa.

        Te vastustajat vastuttatte metsästystä sen takia koska olette niin luonnosta vieraantuneita että luonnonvaraisen riistan ampuminen kullostaa niin kamalalta,vaikka totuus on että esim syksyllä itse amuttu teeripaisti on paljon eettisempää syötävää kun kaiken maailmaan soijapöperöt mitä te vegaanit syötte.

        Alatelkaapas niitä kaikkia puita jotka on raivattu teidän rehujenne takia. Metsästys on luonnon kannalta hyvä tapa hankkia ravintoa ja tätä väitettä ei kukkan voi kiistää niin se vaan on.

        todistettu, että lihan syönti aiheuttaa maassamme enemmän sairauksia, kuin veronmaksajat jaksavat hoitaa. Lihaa syövienkin pitäisi rajoittaa se KORKEINTAAN puolikiloa viikossa.


      • tekstiä kirjoittelet...
        nuori metsästäjä kirjoitti:

        Mielestäni tämän ketjun aloittaja on täysin oikeassa.

        Te vastustajat vastuttatte metsästystä sen takia koska olette niin luonnosta vieraantuneita että luonnonvaraisen riistan ampuminen kullostaa niin kamalalta,vaikka totuus on että esim syksyllä itse amuttu teeripaisti on paljon eettisempää syötävää kun kaiken maailmaan soijapöperöt mitä te vegaanit syötte.

        Alatelkaapas niitä kaikkia puita jotka on raivattu teidän rehujenne takia. Metsästys on luonnon kannalta hyvä tapa hankkia ravintoa ja tätä väitettä ei kukkan voi kiistää niin se vaan on.

        "Te vastustajat vastuttatte metsästystä sen takia koska olette niin luonnosta vieraantuneita että luonnonvaraisen riistan ampuminen kullostaa niin kamalalta,vaikka totuus on että esim syksyllä itse amuttu teeripaisti on paljon eettisempää syötävää kun kaiken maailmaan soijapöperöt mitä te vegaanit syötte."

        Minun luonnosta vieraantumisesta tai luontoläheisyydestä et tiedä mitään: työtäni teen metsissä. Kesäkaudella urakkahommina 12-16h/vrk, 5-7pvä/vko. Riistan ampuminen ei "kullosta" kamalalta, vaan on turhaa ja täysin moraalitonta.

        Miten teeripaistin eettisyyteen vaikuttaa se, kuka sen on ampunut?
        Miten perustelet sen, että luonnonvaraisen eläimen tappaminen ruuaksi olis eettisempää, kuin kasvisravinnon syöminen? Eläimet ovat tuntevia olioita, kasvit ovat vain eläviä.

        "Alatelkaapas niitä kaikkia puita jotka on raivattu teidän rehujenne takia."
        Entäpä ne kaikki puut, jotka on hakattu pois niiden viljelysten tieltä, jotta lihakarjalle (lihaasyövistä en tunne ketään, joka söisi vain riistaa)? Elätkö sinä vain ja ainostaan riistan varassa? Et syö mitään viljeltyä, et edes kasveja?

        "Metsästys on luonnon kannalta hyvä tapa hankkia ravintoa ja tätä väitettä ei kukkan voi kiistää niin se vaan on."

        Selitäs minulle, ekologille, miten luonto hyötyy metsästyksestä? Miten se vaikuttaa populaatiodynamiikkaan yksilö- yhteisö- ja biotooppitasoilla luontoa parantavasti?


    • tapperman

      Jotainhan se on harrastettava kun ei naista saa. Piilukon kun laukaisee niin pikkupili värähtää.

    • samaa mieltä ite

      sain metsästys kortin viime syksynä ja ens syksynä meillä syödään lintua ja palio.

    • naurettava spede

      "Metsästys on eläinystävällisin tapa hankkia liharavintoa."

      Ai eläimen tappaminen on sinusta eläinystävällistä? Sähän tavallinen pelle olet.
      Tapa itsesi ja metsästyskaverisi. Silloin olet ihmisystävä

      • no mitäs

        se " Spede" itse muuta harrastaa kuin paskanjauhantaa, häh ?
        sinulle voinee toivotella samaa kuin sinä toisille.
        "tapa ittes ja kaveris"


      • otatko vastuun

        tuosta kehoituksesta?
        Nykyään nämä syynätään aika tarkkaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe