elikkäs hain tonne heselle töihin ja ois kiva tietää, että millasta palkkaa saa?
ja mikä on harjotteluajan palkka?
ja kui kauan harjoitteluaika kestää?
Hesburgerin palkat nykyisin?
15
8843
Vastaukset
- ,...
Mulla aineki 10.32
- 123
Palkka 8,5 e, harjotteluajalta joku alle 7 e
- Aku Kölvi
Työhaastattelu on oikesti keskustelua. Palkasta pitää kysyä ja keskustella työhaastattelussa ennen kuin aloittaa työn tai harjoittelujakson. Samalla kannattaa keskustella muista työhön liittyvistä asioista, kuten esimerkiksi työpäivistä ja -ajoista sekä ravintola-alalla aina vaikuttavasta tuntimäärästä 3viikossa / kuukaudessa.
Haastattelussa kannattaa olla kiinnostunut itse työstä ja siihen liittyvistä asioista. Tehtäväkuvaus kertoo työpäiväsi sisällön mahdollisesti alkavassa työsuhteessa. Ei siis mitenkään vähäinen asia! Itselläni käy korvaan nuoren kysyessä palkkaansa ensimmäisenä ennen työtehtävien kuvausta.. Raha on tietenkin tärkeintä, mutta asiat järjestyksessä, jolloin tarjottua palkkaa voi verrata työnkuvaukseen ja tehtäviin.
Kyllä 10.32 on yläkanttiin ravintola-alalla aloittavan tuntipalkaksi, näin se vain valitettavasti menee. Hampurilaisravintoloissa aloitetaan harjoitteluajan taulokkopalkalla, mutta summaa en valitettavasti osaa sanoa.
Eräs kolleegani tapasi aina sanoa: ei rahasta vaan rakkaudesta alaan..- ....
Juu,mutta itse en ole enää harjoitteli vaan ollu hesellä 4vuotta töissä,kun aloitin niin palkka oli 6.40e/h
- siellä aloittanut
Aloitin itse hesellä viime helmikuussa. Palkka on 8,76 (muistaakseni), josta harjoittelupalkka on 7,03. Harjoitteluaika kestää nykyään 6kk. Itse töihin mennessäni olin siinä uskossa mitä siellä töissä oleva kaverini kertoi, että harjoittelua kestäisi päälle 300 tuntia. Tämä on kuitenkin muuttunut ihan vasta, mikä on hyvin perseestä. Nyt se on tuo 6kk, mihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa, toisin kuin jos se olisi tuntimääräinen. Teet sitten kuukaudessa 100h tai 50h tuntia niin silti teet paskapalkalla 6kk töitä.
Itse en olisi mennyt koko paikkaan, jos olisin tiennyt hakiessani. Tällä hetkellä etsin muuta työtä ahkerasti, koska en koko kesää halua/pysty 7,03 euron tuntipalkalla kitumaan. Tuntejakaan en saa kun rapiat 20h viikossa ja niistä suurin osa iltavuoroja ja viikonloppuöitä. Työ muutenkin rasittavaa, kiire, haisee, jalat tulee kipeäksi. Lisäksi vuorojen pituus on minulla tällä hetkellä illassa 4,5h ja aamussa 5h. Pääsisi edes tekemään kunnon vuoroja eikä tuollaisia tynkiä. Kyllä tässä tulee tehtaisiin ikävä.
Voihan se tietysti olla, että sinulla menee paremmin, itse nyt olen luonteltanikin tämmöinen perusnegatiivinen :P- voi luoja
vai oikein viiden tunnin työvuoro ja se on kiireinen ja rasittaa? :D Oletpa hyvälle oppinut! Me tarjoilijat, baarimikot ja kokit teemme jatkuvasti 10-14 tuntisia päiviä, jolloin on kiireistä. Voi voi, eipä taida tuolla asenteella edes löytyä sinulle töitä.
- ...
voi luoja kirjoitti:
vai oikein viiden tunnin työvuoro ja se on kiireinen ja rasittaa? :D Oletpa hyvälle oppinut! Me tarjoilijat, baarimikot ja kokit teemme jatkuvasti 10-14 tuntisia päiviä, jolloin on kiireistä. Voi voi, eipä taida tuolla asenteella edes löytyä sinulle töitä.
Tarkoitin noilla tunneilla lähinnä sitä, että haluaisin tehdä enemmän, mutta ei meillä anneta tunteja enempää. Ja ärsyttää mennä töihin parin tunnin takia. Ja on vaikea yrittää oppia hommia ja tottua siihen kun saa viikossa tehdä noin vähän töitä. En sano, että mielelläni tekisin 10-12 tuntisiakaan vuoroja, mutta tehtaan rytmiin tottuneena semmoisia 8h vuoroja tekisin kyllä paljon mielummin kun näitä 4-5h.
Niin ja ensimmäistä kertaa tällä hetkellä olen ravintola-alalla töissä, ja toivottavasti/todennäköisesti viimeistä. Istun mielummin 8h päivässä toimistossa kuin juoksen kiireessä jalat rakoilla ilman taukoja. Kyllä minä tiedän, etten mukavuudenhaluisena semmoista kestäisi, sen takia en ole sille alalle opiskelemassakaan :). Töiden tarpeessa vaan tällä hetkellä ei ollut paljon vaihtoehtoja :o - keputti
... kirjoitti:
Tarkoitin noilla tunneilla lähinnä sitä, että haluaisin tehdä enemmän, mutta ei meillä anneta tunteja enempää. Ja ärsyttää mennä töihin parin tunnin takia. Ja on vaikea yrittää oppia hommia ja tottua siihen kun saa viikossa tehdä noin vähän töitä. En sano, että mielelläni tekisin 10-12 tuntisiakaan vuoroja, mutta tehtaan rytmiin tottuneena semmoisia 8h vuoroja tekisin kyllä paljon mielummin kun näitä 4-5h.
Niin ja ensimmäistä kertaa tällä hetkellä olen ravintola-alalla töissä, ja toivottavasti/todennäköisesti viimeistä. Istun mielummin 8h päivässä toimistossa kuin juoksen kiireessä jalat rakoilla ilman taukoja. Kyllä minä tiedän, etten mukavuudenhaluisena semmoista kestäisi, sen takia en ole sille alalle opiskelemassakaan :). Töiden tarpeessa vaan tällä hetkellä ei ollut paljon vaihtoehtoja :oMeillä pomo sanoi että se harjiottelijan palkka on "sama kuin että olisi kokopäiväisenä 6kk töissä"? Eihän se niin voi olla?! mähän olisin monta sataa tuntia töissä ennenkun saisin normi palkkaa? Töissä olen ollut jo.. 7kk. mutta kanssa vaan iltaisin / vkl niin tunteja ei oo kiertyny niin paljon...
- tsikatsika
riippuu varmaan kaupungista ja hesestä..tiedä sitten, kun itselläni oli aloittaessa 7.07 ja se vaihtui 8.61 vuoden jälkeen.
Mutta huomioi myös lisät alalla. Korottaa ihan kivasti tuntipalkkoja.- hesellä oleva
Onhan ne lisätkin ihan mukavia, mutta jos vertaa vaikka kaupan alaan missä iltalisä (tietääkseni? en ole kyllä yhtään varma kun en kaupassa ole ikinä ollut, korjatakaa jos joku tietää paremmin) on päälle kolme euroa ja hesellä se on 97 senttiä.. Yölisä taitaa meillä olla jotain vajaa 2 euroa kun kaupassa sekin on huomattavasti suurempi.
- hesellä oleva
Onhan ne lisätkin ihan mukavia, mutta jos vertaa vaikka kaupan alaan missä iltalisä (tietääkseni? en ole kyllä yhtään varma kun en kaupassa ole ikinä ollut, korjatakaa jos joku tietää paremmin) on päälle kolme euroa ja hesellä se on 97 senttiä.. Yölisä taitaa meillä olla jotain vajaa 2 euroa kun kaupassa sekin on huomattavasti suurempi.
- Fredii
hesellä oleva kirjoitti:
Itse hesessä töissä ja ehkä seuraava askel olisi vuoropäällikkö. Miten se systeemi käytännössä toimii? Onko kellään kokemuksia miten paljon voisi kuukaudessa tienata? Onko tuntipalkka ok..?
- ämcee
Fredii kirjoitti:
Itse hesessä töissä ja ehkä seuraava askel olisi vuoropäällikkö. Miten se systeemi käytännössä toimii? Onko kellään kokemuksia miten paljon voisi kuukaudessa tienata? Onko tuntipalkka ok..?
Mä oli mäkissä töissä ja siellä samat palkat ku hesessäki.En viihtyny yhtäään.Suurin syy siihen et työkaverit oli ulkomaalaisia ni en saanu puheesta tolkkua :D Joutu jatkuvasti kyseleen et "mitä" :D Ja sit ne "pomot" oli töykeitä ja ite laiskotteli siellä.En suosittele.
- hese
Fredii kirjoitti:
Palkan suuruus riippuu myös siitä, kuinka kauan olet alalla ollut. Tulee vuosilisät.
Itse olen ollut kolme vuotta hesellä, nyt vp:nä ja palkka on 10e ja rapiat. Palkan suuruus riippuu niin kovasti siitä työmäärästä mitä vuoroja teet. Itse teen tosi paljon iltaa (harvakseltaan öitä)ja kuukausipalkaksi tulee jotain 1200e-1300e. - tiituska2611
hese kirjoitti:
Palkan suuruus riippuu myös siitä, kuinka kauan olet alalla ollut. Tulee vuosilisät.
Itse olen ollut kolme vuotta hesellä, nyt vp:nä ja palkka on 10e ja rapiat. Palkan suuruus riippuu niin kovasti siitä työmäärästä mitä vuoroja teet. Itse teen tosi paljon iltaa (harvakseltaan öitä)ja kuukausipalkaksi tulee jotain 1200e-1300e.on mulla 10,56 ja öitä en tee ollenkaan, iltoja kyllä ja kuussa jää käteen 1300-1400e ja tunteja on noin 120-130 ja tietyst pyhät päälle. Vituttaa vaan kun meille ei lain vastaisesti makseta niitä X ja V päivien palkkoja, koska usein teemme niitä. Mutta pakko se on opiskelijan jostaa hintaa saaha...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838