22 Hornet kiinnostaa Kokemuksia linnustukseen

kaliberi hakusassa

Kaipailisin lehtien testejä hornet 22 kaliberista, eli minkä vuoden ja numeron ase/erän lehdistä mahtaisi löytyä ?

Kayttötarkoitus olisi ainoastaan linnustukseen.
Ensitiedon valossa pidän plussana, että ase ei riko lintua, sekä ei ole niin vaarallinen kuin isommat kaliberit.

Saako 22 Hornettiin äänevaimennista ?
Hakusessa olisi vielä aseen merkki ?

Kirjoitaakaahan kokemuksia 22 hornet tai muista linnustukseen sopivista kalibereista

13

8506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintujenampuja

mille matkoille olet ajatellut lintuja ampua. toivottavasti et yli 100m. kaveri metsästää 22 hornetilla mutta ei se vedä vertoja 222remremille. tai viellä vähemmän 243lle.

• kaliberi hakusassa

25 - 150 metriin En mielelläni ammu pitemmiltä matkoilta

• kaliberi hakusassa kirjoitti:

Näille matkoille .222Rem lienee paras vaihtoehto.

Bulkkipaukkua, jonka tarkkuus riittää linnulle noille matkoille saa johonkin 60c hintaan.

Toisaalta, jos haluat hifistellä laukauksiasi ja pitää pidemmän laukauksen kontrollia, niin .223Rem voisi olla parempi. Egellä saa normi tehdaspaukun ja tarkkuuspanoksien suhteen on vain taivas kattona.

Ennen .222Remin tuloa koiramiehet metsästelivät 7X33 luodikoilla, joita nykyään saa pilkkahintaan nimenomaan kotimaisilta valmistajilta lähtöisin olevana. Luoti lentää kuin lumipallo, mutta ei sillä ole väliä, jos pusikossa metsästää.

• Teeri jäi tyvelle
        kaliberi hakusassa kirjoitti:

Eikä sitten liian kauas.

• H.Ö.
        Teeri jäi tyvelle kirjoitti:

Eikä sitten liian kauas.

Mittee sölökötät. Kerroha kokemuksia. Minnäe kerron sen jäläkee ku mulla kerta onnii kivväär ja pistoo 22 Hornetillen.

• kaliberi hakusassa
        k0rh0nen kirjoitti:

Näille matkoille .222Rem lienee paras vaihtoehto.

Bulkkipaukkua, jonka tarkkuus riittää linnulle noille matkoille saa johonkin 60c hintaan.

Toisaalta, jos haluat hifistellä laukauksiasi ja pitää pidemmän laukauksen kontrollia, niin .223Rem voisi olla parempi. Egellä saa normi tehdaspaukun ja tarkkuuspanoksien suhteen on vain taivas kattona.

Ennen .222Remin tuloa koiramiehet metsästelivät 7X33 luodikoilla, joita nykyään saa pilkkahintaan nimenomaan kotimaisilta valmistajilta lähtöisin olevana. Luoti lentää kuin lumipallo, mutta ei sillä ole väliä, jos pusikossa metsästää.

Olen alkanut mietiskelemään kaliberia 308, koska ei ole suljettu mahdollisuutta, että aseella ammuttaisiin tulevaisuudessa riistaa kokoluokasta hirvestä alaspäin.

Jos kaupasta ostettavat "lintupatruunat" rikkovat lintua pahoin tai ovat turhan "vaarallisia" on mahdollista, että opiskelen lataamaan patruunoita itse, jos kaupasta ei löydy. En tosin tiedä paraneeko ongelma sillä ?

Olen pikkupojasta asti opetellut ampumaan vasemmamalta puolelta, koska vasemman silmäni näkökyky on parempi.Olen itse kuitenkin oikeakätinen !

Mahdollisesti muut kyseisellä aseella ampuvat ovat oikeakätisiä, siksi en mielelläni osta vasuria, sillä harjoittelemalla yritän saada aseen toimivaksi itselleni.

Ase ei saisi turhan painava, hyvä laukaisu, hinta mieluimmin alle 900 euroa

Täytyiskö silti ostaa ns.vasuri, jossa ilmeisesti vipulukko on vasemmalla puolella:( ?

Kaipailisin mielipiteitänne ja kokemuksianne, mikä 308 kiväärimalli olisi sopiva käyttötarkoitukseeni ?

• Morgan Mulgerson
        kaliberi hakusassa kirjoitti:

Olen alkanut mietiskelemään kaliberia 308, koska ei ole suljettu mahdollisuutta, että aseella ammuttaisiin tulevaisuudessa riistaa kokoluokasta hirvestä alaspäin.

Jos kaupasta ostettavat "lintupatruunat" rikkovat lintua pahoin tai ovat turhan "vaarallisia" on mahdollista, että opiskelen lataamaan patruunoita itse, jos kaupasta ei löydy. En tosin tiedä paraneeko ongelma sillä ?

Olen pikkupojasta asti opetellut ampumaan vasemmamalta puolelta, koska vasemman silmäni näkökyky on parempi.Olen itse kuitenkin oikeakätinen !

Mahdollisesti muut kyseisellä aseella ampuvat ovat oikeakätisiä, siksi en mielelläni osta vasuria, sillä harjoittelemalla yritän saada aseen toimivaksi itselleni.

Ase ei saisi turhan painava, hyvä laukaisu, hinta mieluimmin alle 900 euroa

Täytyiskö silti ostaa ns.vasuri, jossa ilmeisesti vipulukko on vasemmalla puolella:( ?

Kaipailisin mielipiteitänne ja kokemuksianne, mikä 308 kiväärimalli olisi sopiva käyttötarkoitukseeni ?

mistä meinaat löytää torrakon, jossa vipulukko vasemmalla puolella? Aina ollut alapuolella siitä asti kun Winsu sen istutti sinne 1800 luvulla, joten sun täytynee taas muuttaa suunnitelmia.

• kaliberi hakusassa
        Morgan Mulgerson kirjoitti:

mistä meinaat löytää torrakon, jossa vipulukko vasemmalla puolella? Aina ollut alapuolella siitä asti kun Winsu sen istutti sinne 1800 luvulla, joten sun täytynee taas muuttaa suunnitelmia.

No ei semmoista torrakkoa sitten löydy kuin minun omasta mielikuvituksestani.

Olen luullut että vasuri kiväärissä lukon vipukin olisi vasemmalla puolella : )

Kiitos tiedosta !

• Mies iliman ommoo hornettija
        H.Ö. kirjoitti:

Mittee sölökötät. Kerroha kokemuksia. Minnäe kerron sen jäläkee ku mulla kerta onnii kivväär ja pistoo 22 Hornetillen.

Eppäeletkö ettee Esa tiijä mistä puhhuu. Kuhmon oma poeka onnii parraeta ase- ja metästystietäjiä päeväntassoojan pohjospuolella.
        Ja kokemuksista, on sillä niitäe. Alastoman naesennii kuuluu nähneen, aenannii kuvissa.
        Minä aenae luotan poejan puhheesiin.

Tae sitten en.

• En ite osssooooooooooooooo
        Mies iliman ommoo hornettija kirjoitti:

Eppäeletkö ettee Esa tiijä mistä puhhuu. Kuhmon oma poeka onnii parraeta ase- ja metästystietäjiä päeväntassoojan pohjospuolella.
        Ja kokemuksista, on sillä niitäe. Alastoman naesennii kuuluu nähneen, aenannii kuvissa.

Tae sitten en.

Kylläpä kääp katteeks (Semento, Pikipoeka, Katepal tae peräti Rannila). Oekee piäsit nenäkkäen mestarmiestä kuulemaa. Misteepä huastelitte?

• ressukka
        Mies iliman ommoo hornettija kirjoitti:

Tae sitten en.

elähä ny tolee puskista huutele, vae onko tulluna kakka pöksyy ja peksu paskoon.

• vierestä seurannut

näkyy savon pelle pilanneen tämänki keskustelun tyhjällä paskan jauhamisella.

mutta jos viellä luet tätä niin kerrottakoon. kaverilla on kyseinen 22 hornet. linnustukseen se ei ole hyvä. 150m alkaa olla jo pitkä matka koska ei tiedä tarkkaan onko se 150m vai 170 ja sillä on merkitys koska luoti rupeaa putoon nopeaa. mutta jos pystykorvan omistat niin silloin ok. muuten se kaveriki käyttää linnustukseen 308win kivääriä ja jättää hornetin kotiin. laita ennemmin vaikka 222rem. se on yhtä hyvä ampua ja ei tarvi miettiä onko matka 150 vai 170m koska se lentää suorempaa.

• Tsezeni

Ka,kui miu sisko vel gummigaema kertiokse, ku Hornetill huokasee ain raadot buun alt löödyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe