Nokia 5140i + kuvien siirto

nok5140i

Miten onnistuisi kuvatiedostojen siirtäminen Nokia 5140i-puhelimesta tietokoneelle? Minulla on Nokian alkuperäinen CA-53 USB-datakaapeli.

Käyttöjärjestelmä on Ubuntu-pohjainen Linux mint 4.0. Onnistuuko tämmöinen homma Linuxilla vai pitääkö laittaa XP Nokia data suite...?

13

2763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -celcius--

      Niin mitäs se sanoo kun laitat nokian kiinni sillä piuhalla. Itsellä puhelin mountataan automaattisesti ja näkyy ihan levynä.

      • nok5140i

        dmesg:iin tulee seuraavaa tekstiä kun tökkään datakaapelin puhelimen ja tietokoneen välille, toivottavasti tätä ajoit takaa...?

        [260158.880000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 42
        [260159.000000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260159.224000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260159.440000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 43
        [260159.560000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260159.784000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260160.000000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 44
        [260160.408000] usb 3-2: device not accepting address 44, error -71
        [260160.520000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 45
        [260160.932000] usb 3-2: device not accepting address 45, error -71


      • kaapeli?
        nok5140i kirjoitti:

        dmesg:iin tulee seuraavaa tekstiä kun tökkään datakaapelin puhelimen ja tietokoneen välille, toivottavasti tätä ajoit takaa...?

        [260158.880000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 42
        [260159.000000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260159.224000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260159.440000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 43
        [260159.560000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260159.784000] usb 3-2: device descriptor read/64, error -71
        [260160.000000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 44
        [260160.408000] usb 3-2: device not accepting address 44, error -71
        [260160.520000] usb 3-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 45
        [260160.932000] usb 3-2: device not accepting address 45, error -71

        Toimiiko kaapeli jossain muussa käytössä?

        Tuolla on epäilty ensimmäiseksi kaapelia:

        http://www.linux-usb.org/FAQ.html#ts6


      • nok5140i
        kaapeli? kirjoitti:

        Toimiiko kaapeli jossain muussa käytössä?

        Tuolla on epäilty ensimmäiseksi kaapelia:

        http://www.linux-usb.org/FAQ.html#ts6

        Olen varma että datakaapeli on kunnossa, koska sillä on tullut päiviteltyä monen Nokian puhelimen ohjelmistot.

        dmesgin teksteistä päätellen meikäläisen taidoilla ei ole kovin yksinkertainen homma saada tuota pelaamaan linuxissa. Enkä viitsisi asentaa windowsia pelkän Nokia Data Suiten ajoa varten. Winellä en ole saanut toimimaan kunnolla kuin Miinaharavan ja Notepadin, joten taidanpa lainata kaverin tietokonetta kuvien siirtoon. Kiitti kuitenkin avusta...


      • nok5140i
        kaapeli? kirjoitti:

        Toimiiko kaapeli jossain muussa käytössä?

        Tuolla on epäilty ensimmäiseksi kaapelia:

        http://www.linux-usb.org/FAQ.html#ts6

        Olen varma datakaapelin toimivuudesta, sillä sillä on päivitetty monen Nokian puhelimen ohjelmistot.

        dmesgin tekstien perusteella taitaa olla meikäläisen taidoilla aika hankala homma saada toimimaan... En myöskään viitsisi windowsia alkaa asentelemaan pelkästään Nokia data suiten ajamista varten. Winellä en ole saanut kunnolla toimimaan kuin Miinaharavan ja Notepadin. Joten taidanpa lainata kaverin tietokonetta kuvien siirtämiseen. Kiitos kuitenkin avusta...


    • .......

      ...Sony Ericsson, data kaapeli koneeseen ja se on siinä, ei mitään vittumaista valmistajan omiin paskaohjelmistoihin sitomisia.

    • miksuh.

      Ongelmana tuossa nimenomaisessa puhelinmallissa on se, että siinä ei ole normaalia USB-porttia. Tuossa, ja monessa muussa Nokian puhelimessa, on tietokoneeseen kytkemistä varten Nokian kehittämä pop-port. Se puhelimen mukana tullut USB-kaapelikin on siis itseasiassa pop-port-kaapeli, ei normaali USB-kaapeli.

      Jos kytket puhelimen tietokoneen USB-porttiin tuolla pop-port -kaapelilla, niin puhelin ei näy USB-massamuistina.

      Itselläni ei ole kokemusta puhelimen kytkemisestä tietokoneeseen pop-portin kautta, ja monesti olen kuullut sanottavan ettei pop-port-kaapelille ole edes ajuria Linuxille. Törmäsin kuitenkin vasta ihan äskettäin tähän sivuun, jossa neuvotaan miten tuon tiedonsiirron pitäisi saada toimimaan. Mulla on itselläni Nokia N95, jossa on ihan normaali vakiomallinen USB-liitäntä eli en voi testata tuon ohjeen toimivuutta. Tuo ohje on näköjään kirjotettu Ubuntulle, mutta sen pitäs kyllä toimia missä tahansa Linux-jakelussa, kunhah huomioi erot paketinhallinnassa eri jakeluiden välillä.

      http://news.softpedia.com/news/Transfer-Files-To-And-From-Your-Nokia-Phone-63116.shtml

      • nok5140i

        Olipas hyvä ohje, kiitoksia linkistä. Mutta kun en pääse edes ensimmäistä pykälää pidemmälle: kun laitan puhelimen datakaapelilla kiinni koneeseen niin dmesgiin tulostuu vaan tämä seuraava virheilmoitus:

        [407751.596000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 7
        [407751.716000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407751.940000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407752.156000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 8
        [407752.276000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407752.504000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407752.720000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 9
        [407753.128000] usb 1-1: device not accepting address 9, error -71
        [407753.240000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 10
        [407753.652000] usb 1-1: device not accepting address 10, error -71

        Mitäpä tuohon osaisi sanoa kuin että jaaaa-a. :-(


      • dfdfde

        Olenkin etsiskellyt jotakin tuollaista ohjetta.


      • asensitko
        nok5140i kirjoitti:

        Olipas hyvä ohje, kiitoksia linkistä. Mutta kun en pääse edes ensimmäistä pykälää pidemmälle: kun laitan puhelimen datakaapelilla kiinni koneeseen niin dmesgiin tulostuu vaan tämä seuraava virheilmoitus:

        [407751.596000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 7
        [407751.716000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407751.940000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407752.156000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 8
        [407752.276000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407752.504000] usb 1-1: device descriptor read/64, error -71
        [407752.720000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 9
        [407753.128000] usb 1-1: device not accepting address 9, error -71
        [407753.240000] usb 1-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 10
        [407753.652000] usb 1-1: device not accepting address 10, error -71

        Mitäpä tuohon osaisi sanoa kuin että jaaaa-a. :-(

        >en pääse edes ensimmäistä pykälää pidemmälle

        Jos kytkettävä laite ei käyttäydy usb-massamuistina kuten lähes kaikki muut puhelimet (myös Nokialaiset) niin tuo on ihan normaalia ennen obexin asentamista.


      • nok5140i
        asensitko kirjoitti:

        >en pääse edes ensimmäistä pykälää pidemmälle

        Jos kytkettävä laite ei käyttäydy usb-massamuistina kuten lähes kaikki muut puhelimet (myös Nokialaiset) niin tuo on ihan normaalia ennen obexin asentamista.

        OBEX-ohjelmat ovat asennettuna. Kun koetan ohjeen mukaisesti "lsusb":lla tarkastella liitettyjä laitteita, ei listalla näy mitään Nokialaiseen viittaavaa... vain seuraavat USB-laitteet ovat näkyvissä (ulkoinen kiintolevyasema ja peliohjain).

        % lsusb
        Bus 005 Device 003: ID 0bc2:3000 Seagate RSS LLC
        Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
        Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
        Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
        Bus 002 Device 002: ID 1241:1603 Belkin
        Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
        Bus 001 Device 002: ID 06a3:0461 Saitek PLC
        Bus 001 Device 001: ID 0000:0000


    • Ubuntulle löytyy Nokuntu: Ubuntu-Nokia connection Suite. Ainakin obextool pitää olla asennettuna. Tulostaako lsusb saman ennen ja jälkeen puhelimen liittämistä? Tuleeko uusia rivejä dmesg tulosteeseen?

      Helpoin ratkaisu on kai käyttää jotain kaverin Windows konetta. Virtuaalinen Windows asennus kestää ja voi olla hankaluuksia usb-porttien kanssa. Bluetoothilla olen itse kuvat siirtänyt aikoinaan.

      • voi_ei

        Hienoa Mikko! Päätit sitten tulla vastaamaan yli 10 vuotta vanhaan ketjuun! Ei tuolla aloittajalla välttämättä edes enää ole kyseistä puhelinta, tai kellään muullakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe