Mikä satu olikaan kyseessä mistä muistan vain muutaman lauseen... Satu kertoi pojasta joka muistaakseni sanoi viljelijälle että "tulkoon jyvä jokaisesta jyvästä" ja jossakin vaiheessa sanoi että "tulkoon tuhatkertaiseksi". Jos en muista ihan väärin niin tuon jälkimmäisen toivotuksen sanoi tulipalosta...
Mikä satu??
Muisti pätkii
1
779
Vastaukset
että etsimäsi satu olisi "Tynnyrissä kasvanut". Siinä vanhemmat halusivat suojella lastaan ja pistivät hänet kasvamaan tynnyrin suojassa. Kun sitten lapsi oli tarpeeksi suuri, hän pääsi ulos ja tietenkin hänen piti auttaa vanhempiaan ja asioida kylillä. Isäntä oli kylvämässä viljaa ja pyysi lasta siunaamaan viljan. Tämä sanoi: "Jyvä jyvästä tulkoon", ja isäntä suuttui. Kun lapsi tuli itkien kotiin, hänelle neuvottiin oikea siunaustapa. Sitä hän käytti osuessaan seuraavalla kerralla paikalle, kun naapuritalo paloi. Samaan tyyliin satu jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294