Olen 22-vuotias nainen. Lopetin pillerit kesän 2007 alussa syötyäni niitä sitä ennen 16-vuotiaasta asti. Alun perin pillerit määrättiin minulle vaikean akneni vuoksi.
Kuukautiseni tulivat n. 6 viikon välein pillereiden lopettamisen jälkeen. puolisen vuotta lopetuksesta ne katosivat kokonaan ja sain vain monta viikkoa kestänyttä tuhruvuotoa. Tutkimuksessa todettiin PCOS ja sain Primolut Norin kuukautisten käynnistämiseksi. Olen nyt syönyt lääkettä kaksi liuskaa (jouduin odottamaan melkein 2 kk ennen kuin pystyin ne aloittamaan) ja olen huomannut, että vaatteet ovat alkaneet kiristää päällä. Syön ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin, eli elämäntavat eivät ole muuttuneet.
Voiko painonnousu johtua lääkkeistä vai onko se vain turvotusta? Entä onko normaalia, että ihminen lihoo pillereiden lopettamisen jälkeen, että pillerit ikäänkuin pitivät painon kurissa?
Olen siis muuten normaalipainonen ja minulla ei ole muita PCOS:lle tyypillisiä oireita kuin akne ja kuukautishäiriöt.
Primolut Nor lihottaa?
E.J.K.
1
987
Vastaukset
- lihottaa..
Olet oikeassa, sillä em. pillerit kuuluvat keltarauhashormooneihin ja ne lihottavat ja turvottavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211240
- 113951
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus274683- 42680
- 15610
- 59597
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38495- 36491
- 59485
- 54470