EX Autonkuljettaja

Reino Reipas

Pari kuukautta sitten vaihdoin autokuskin hommat varasto puolen juttuihin. Ei ole vielä kaduttanut. Palkat tulee kuin laki määrää. Ylitöitä saa tehdä jos haluaa. Huolehdimme autojen lastauksen muun työn ohessa. Poliisi ei sakota oli tauot pidetty tai ei. Laatuaikaa jää perheelle myös viikolla. No eihän tässä yhtä hyvin tienaa mutta mitäs sen on väliä kun lainat on maksettu ja raha riittää elämiseen. Elämä hymyilee jälleen. Silti ei pidä sanoa ei koskaan auto puolelle... Mukavahan sitä olisi joskus kirkkaana kesä yönä käydä vähän kokeilemassa ;) Onnea ja menestystä kaikille autokuskeille.

5

1867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen rahtaja

      Rupesin funtsaamaan onko elämä yhtä ahtaassa kopissa nukkumista. Funtsit lauantai jälkeen mihin aikaan mun on hypittävä rattiin että olen paikalla lastauspaikalla sovittuna ajankohtana maanantaina. Onko elämä yhtä nakit ja muusit? Olen vääntänyt rattia yli 30 vuotta, ainut homma minkä osaan (luulin). Tänä päivänä ajan trukkia paikassa missä ennen kävin lastaamassa. Työaika 7.00- 15.30, lauantait ja sunnuntait vapaat. Jos lasken menetetyt vapaat ja palkan olen puolella. Olin isossa talossa töissä viimeisen päälle liksoilla, en rikastunut mutta pärjäsin.
      Nytten minua harmitta että alunalkaen aloin ajamaan rahtia, vaikka olen palkallinen niin elämä hymyilee. Te nuoret, ajatelkaa, onko rekkamiehen ammatti tosiaan se oikea?

    • Onnea pojat valitsemallanne tiellä!
      Mikä sitten sopiikaan kellekkin.....

    • täällä

      Minulle riitti 16v autonkuljettajana,harkitsin parisen vuotta alanvaihtoa ja en ole ainakaan vielä katunut päivääkään lähtemistä autohommista pois.
      Työaikani on 07.00-15.00,ylitöistä saa tehdä jos haluaa,palkkakin on ihan kohtuullinen,saan samanverran nyt puhtaanakäteen pelkästä päivätyöstä kuin mitä kuskina ollessa ja työ on paljon helpompaa ja vähemmän tressaavaa.minulle maksettiin kaikki lisät ja päivärahat mitä kuuluikun.
      Joten en kyllä yhtään ihmettele miksi nykyään on niin vaikea saada uusia kuljettajia alalle,palkkaus on vieläkin paljon jäljessä työn vastuullisisuuteen ja raskauteen nähden.
      En kyllä

    • mietteitä

      Kovast itsekin harkitsen kuljetusalan jättämistä. Olen toki aiemminkin tehnyt tehdastyötä vuosikaudet ja pitänyt siitäkin. Tehdastyön pakkotahtisuus (kellokortti) hiukan arveluttaa. Syy tällä kertaa on perhe, jonka luota olen poissa usein vuorokausikaupalla.
      Itsekkäästi ajatellen taas pysyisin rekkahommissa. Teen työtä, jossa ajojärjestelijä määrää tien päältä aina seuraavan osoitteen, mutta itse määrään aikataulun. Eli koskaan ei ole kiire tien päälle, työviikko on lyhyt (määrään senkin itse) ja ennen kaikkea näen laajalti tätä kaunista maatamme. Eivätkä nuo päivärahatkaan ihan merkityksetön seikka ole.

    • pultti

      Minä aloitin ajohommat nupilla joskus -85 ja yhdistelmää ajoin -92-97 ja sitten vaihdoin ajot varastohommiin -97 ja -03 rupesin tuuraamaan yhden isännän autoja aina välillä.
      Nyt tuuraan kolmea eri isäntää (pelkkiä k-autoja).

      No nyt olis tarkoitus etsiä jostain sellainen firma josta löytys töitä esim. yks päivä tai yö viikossa ajohommia ja jos vielä sais runkolinja ajoa (en etsi vakihommia).
      Vai onkohan käyttöä tälläiselle tuuraajalle?

      Nykyisessä "tuurausympyröissä" ei liiku sellaisia isäntiä joilla olisi yhdistelmiä.
      Taitaa aika paljon kuskeja mennä varastohommiin kun kyllästyvät ajamiseen/työ tahtiin/palkkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe