Pari kuukautta sitten vaihdoin autokuskin hommat varasto puolen juttuihin. Ei ole vielä kaduttanut. Palkat tulee kuin laki määrää. Ylitöitä saa tehdä jos haluaa. Huolehdimme autojen lastauksen muun työn ohessa. Poliisi ei sakota oli tauot pidetty tai ei. Laatuaikaa jää perheelle myös viikolla. No eihän tässä yhtä hyvin tienaa mutta mitäs sen on väliä kun lainat on maksettu ja raha riittää elämiseen. Elämä hymyilee jälleen. Silti ei pidä sanoa ei koskaan auto puolelle... Mukavahan sitä olisi joskus kirkkaana kesä yönä käydä vähän kokeilemassa ;) Onnea ja menestystä kaikille autokuskeille.
EX Autonkuljettaja
Reino Reipas
51902
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
Vastaukset 5
Vanhimmat
Rupesin funtsaamaan onko elämä yhtä ahtaassa kopissa nukkumista. Funtsit lauantai jälkeen mihin aikaan mun on hypittävä rattiin että olen paikalla lastauspaikalla sovittuna ajankohtana maanantaina. Onko elämä yhtä nakit ja muusit? Olen vääntänyt rattia yli 30 vuotta, ainut homma minkä osaan (luulin). Tänä päivänä ajan trukkia paikassa missä ennen kävin lastaamassa. Työaika 7.00- 15.30, lauantait ja sunnuntait vapaat. Jos lasken menetetyt vapaat ja palkan olen puolella. Olin isossa talossa töissä viimeisen päälle liksoilla, en rikastunut mutta pärjäsin.
Nytten minua harmitta että alunalkaen aloin ajamaan rahtia, vaikka olen palkallinen niin elämä hymyilee. Te nuoret, ajatelkaa, onko rekkamiehen ammatti tosiaan se oikea?
Onnea pojat valitsemallanne tiellä!
Mikä sitten sopiikaan kellekkin.....
Minulle riitti 16v autonkuljettajana,harkitsin parisen vuotta alanvaihtoa ja en ole ainakaan vielä katunut päivääkään lähtemistä autohommista pois.
Työaikani on 07.00-15.00,ylitöistä saa tehdä jos haluaa,palkkakin on ihan kohtuullinen,saan samanverran nyt puhtaanakäteen pelkästä päivätyöstä kuin mitä kuskina ollessa ja työ on paljon helpompaa ja vähemmän tressaavaa.minulle maksettiin kaikki lisät ja päivärahat mitä kuuluikun.
Joten en kyllä yhtään ihmettele miksi nykyään on niin vaikea saada uusia kuljettajia alalle,palkkaus on vieläkin paljon jäljessä työn vastuullisisuuteen ja raskauteen nähden.
En kyllä
Kovast itsekin harkitsen kuljetusalan jättämistä. Olen toki aiemminkin tehnyt tehdastyötä vuosikaudet ja pitänyt siitäkin. Tehdastyön pakkotahtisuus (kellokortti) hiukan arveluttaa. Syy tällä kertaa on perhe, jonka luota olen poissa usein vuorokausikaupalla.
Itsekkäästi ajatellen taas pysyisin rekkahommissa. Teen työtä, jossa ajojärjestelijä määrää tien päältä aina seuraavan osoitteen, mutta itse määrään aikataulun. Eli koskaan ei ole kiire tien päälle, työviikko on lyhyt (määrään senkin itse) ja ennen kaikkea näen laajalti tätä kaunista maatamme. Eivätkä nuo päivärahatkaan ihan merkityksetön seikka ole.
Minä aloitin ajohommat nupilla joskus -85 ja yhdistelmää ajoin -92-97 ja sitten vaihdoin ajot varastohommiin -97 ja -03 rupesin tuuraamaan yhden isännän autoja aina välillä.
Nyt tuuraan kolmea eri isäntää (pelkkiä k-autoja).
No nyt olis tarkoitus etsiä jostain sellainen firma josta löytys töitä esim. yks päivä tai yö viikossa ajohommia ja jos vielä sais runkolinja ajoa (en etsi vakihommia).
Vai onkohan käyttöä tälläiselle tuuraajalle?
Nykyisessä "tuurausympyröissä" ei liiku sellaisia isäntiä joilla olisi yhdistelmiä.
Taitaa aika paljon kuskeja mennä varastohommiin kun kyllästyvät ajamiseen/työ tahtiin/palkkaan.