Jes...vihdoinki wiccalaisuudelle oma keskusteluosio...tätä on kaivattu ja kauan... =)
Jihhuuu!!!!
36
1476
Vastaukset
- Laodikea
siis selvääkin selvempi harhaoppi!
- säde
Minkä ikäisiä on wiccalaiset? Tunnen itseni vanhaksi, olen 29v, kun yleensä sitä harjoittavat ovat jotain 16v? Eihän iällä toki mitään merkitystä ole, tuli vain mieleen moinen asia...
- Jakob
oli sinua nuorempi. Hänestä tuli mustien noitien kuningatar 60-70 luvuilla, mutta Jeesus pelasti hänet. Irvine kuoli pari vuotta sitten uskovana kristittynä päinvastoin kuin mitä eräillä sivuilla lukee.
katsopa kirja Doreen Irvine, Olin noita, Päivä 1995.
Alkuteos:
From Witchcraft To Christ
Concordia, London, 1973
http://www.trashfiction.co.uk/magic_nf.html
tai linkki toisen naisen elämästä. Ei siksi että käännyttäisin sinut vaan siksi, että he ovat ITSE olleet todella omistautuneita noituudelle ja kertovat mitä TAPAHTUI.
Kannataa olla rohkea ja vilpiton kun etsii´totuutta.
http://www.jesus-is-lord.com/wiccates.htm
Minulla on kysmys:
Jos on noituutta, niin onko olemassa myös Jumala?
Kuka on Jumala?
Mukavaa syksyä ja rauhaa
jakob - Wiccaksi isona
Mut härifrån tvättar...
Wicca voi olla ihan minkä ikäinen vaan...
Mutta ne 16-v "harjoittajat" eivät ehkä oo vielä selvillä mitä haluavat, vaan etsivät vielä...
Toki, jos ajattelee, että useimmiten coveniin liittymiseen tarvitaan 17v. ikä, niin...
Meitä on kaikkien ikäsiä, myös meidän opintopiirissä, siis ihan 18 v alkaen, ja vanhin kai lienee 50, tai yli...
Nyrkkisääntönä voisin sanoa, että wicca on yli 17, ja mielellään covenissa, joten tiedät, että ei ole kyseessä vain teiniwicca...
Ja covenin pitää olla todistettavissa oleva ryhmä, joka kokoontuu jossain ei netissä...
Blessed be... - Jakob
Wiccaksi isona kirjoitti:
Mut härifrån tvättar...
Wicca voi olla ihan minkä ikäinen vaan...
Mutta ne 16-v "harjoittajat" eivät ehkä oo vielä selvillä mitä haluavat, vaan etsivät vielä...
Toki, jos ajattelee, että useimmiten coveniin liittymiseen tarvitaan 17v. ikä, niin...
Meitä on kaikkien ikäsiä, myös meidän opintopiirissä, siis ihan 18 v alkaen, ja vanhin kai lienee 50, tai yli...
Nyrkkisääntönä voisin sanoa, että wicca on yli 17, ja mielellään covenissa, joten tiedät, että ei ole kyseessä vain teiniwicca...
Ja covenin pitää olla todistettavissa oleva ryhmä, joka kokoontuu jossain ei netissä...
Blessed be...Mikä vikkalaisuudessa kiehtoo?
Jakob - Wiccaksi isona
Jakob kirjoitti:
Mikä vikkalaisuudessa kiehtoo?
JakobMikä wiccalaisuudessa kiehtoo???
- Vapaus, ennen kaikkea vapaus, saa tehdä mitä haluaa, kunhan se ei vahingoita ketään.
- Mahdollisuus tutkia itseään ja sisältään voi jopa löytää Jumalattaren.
- Luonnon kunnioitus.
- Voima auttaa koko ihmiskuntaa.
Jakob, mulla on uskonnollinen tausta, pienenä uskoin Jeesukseen, opin lukemaan raamatusta, kävin pyhäkoulua, olin kirkon kesäsiirtolassa ja nuorempana leirilläkin.
Odottelin, että olisin tullut uskoon, luin raamattua, etsin ja pyysin apua... Turhaan..
Kärsin vähän kaikkea, ja rukoilin apua, en saanut sitä mistään, ei vastannut Jeesus, eikä Jumala, kun hädässäni huusin apua!!! Eikä kukaan muukaan..
Vaikka tiesin, että olin syntinen, poltin ja kiroilin, ja joinkin, olisin silti luullut, että apu löytyy. Eikös synnit saa anteeksi??
Ja näin kävi usein, hädässäni huusin apua, enkä ikinä saanut sitä. Opin, että ei ole Jumalaa, eikä Jeesusta. Jokin korkeampi Voima on, mutta en antanut sille nimeä. Uskon, kuten olen uskonut jo pitkään, sielun vaellukseen.
Kuolemani jälkeen mulle toivottavasti käy paremmin seuraavassa elämässä, tätä samaa en jaksais uusiksi.
Joka tapauksessa, tää oli tausta, joka johdatti mut wiccaan, ja noituuteen, Jakob, kun kerran kysyit.
Mikäs sitten kiehtoo uskossa Jumalaan, Jakob?
Taivaspaikka?? Taivas on jo täynnä.
Jumala rakastaa? Niin Jumalatarkin.
Hyvät teot, synnittömyys? Sama se on wiccassa, kolminkertaisuuden laki takaa sen, että jokaista tekoaan, ja siunaustaan/kiroustaan miettii kauna, ja monesti jää tekemättäkin.
Jakob, meidän on helppoa ymmärtää sinua ja sinun uskontoasi, ja hyväksyä se osana sinua, miksi sinun on vaikeaa ymmärtää meitä ja meidän uskontoamme?
Me emme aiheuta uskonsotia, vaan kärsimme niistä.
Ymmärrän kyllä, että wicca pelottaa, jos asiasta ei tiedä, ja että tietoa on saatavilla, jos kiinnostaa, ei wicca ole pahasta, eikä me ketään vahingoiteta. Se, että Aleister Crawley oli aluksi wicca, ja sitten "paha" ei tee minusta pahaa ihmistä.
Mieluummmin parannan kuin vahingoitan, ja toivon ymmärrystä, ymmärränhän minäkin sinua.
Blessed be - Pihlaja
Mikä wiccalaisuudessa kiehtoo???
- Vapaus, ennen kaikkea vapaus, saa tehdä mitä haluaa, kunhan se ei vahingoita ketään.
- Luonnon kunnioitus.
Jakob, mulla on uskonnollinen tausta, pienenä uskoin Jeesukseen, opin lukemaan raamatusta, kävin pyhäkoulua, olin kirkon kesäsiirtolassa ja nuorempana leirilläkin.
Odottelin, että olisin tullut uskoon, luin raamattua, etsin ja pyysin apua... Turhaan..
Kärsin vähän kaikkea, ja rukoilin apua, en saanut sitä mistään, ei vastannut Jeesus, eikä Jumala, kun hädässäni huusin apua!!! Eikä kukaan muukaan..
Vaikka tiesin, että olin syntinen, poltin ja kiroilin, ja joinkin, olisin silti luullut, että apu löytyy. Eikös synnit saa anteeksi??
Ja näin kävi usein, hädässäni huusin apua, enkä ikinä saanut sitä. Opin, että ei ole Jumalaa, eikä Jeesusta. Jokin korkeampi Voima on, mutta en antanut sille nimeä. Uskon, kuten olen uskonut jo pitkään, sielun vaellukseen.
Kuolemani jälkeen mulle toivottavasti käy paremmin seuraavassa elämässä, tätä samaa en jaksais uusiksi.
Joka tapauksessa, tää oli tausta, joka johdatti mut wiccaan, ja noituuteen, Jakob, kun kerran kysyit.
Hyvät teot, synnittömyys? Sama se on wiccassa, kolminkertaisuuden laki takaa sen, että jokaista tekoaan, ja siunaustaan/kiroustaan miettii kauna, ja monesti jää tekemättäkin.
Jakob, meidän on helppoa ymmärtää sinua ja sinun uskontoasi, ja hyväksyä se osana sinua, miksi sinun on vaikeaa ymmärtää meitä ja meidän uskontoamme?
Ymmärrän kyllä, että wicca pelottaa, jos asiasta ei tiedä, ja että tietoa on saatavilla, jos kiinnostaa, ei wicca ole pahasta, eikä me ketään vahingoiteta. Se, että Aleister Crawley oli aluksi wicca, ja sitten "paha" ei tee minusta pahaa ihmistä.
Mieluummmin parannan kuin vahingoitan, ja toivon ymmärrystä, ymmärränhän minäkin sinua.
Blessed beAleister Crowleyko wicca? Ei kai nyt sentään? Moneen soppaan se heppu ehti lusikkansa työntää, mutta wicca hän ei kyllä ymmärtääkseni ollut koskaan.
Mitä Irvineen tulee, tästä on jauhettu jo niin monesti, että en enää jaksa kuin todeta: Huijaus. Todistettu sellaiseksi jo aikoja sitten. "Maailmanlaajuinen saatanallis-wiccalainen salaliitto" on rahanahneiden jenkkitelevankelistojen KEKSINTÖ. Ei kaikkea tarvitse uskoa, mitä on paperille painettu. - Topu
Jakob kirjoitti:
Mikä vikkalaisuudessa kiehtoo?
JakobKun otan vastuun omasta elämästäni olen oman elämäni herra. Siitä ei luvata taivaspaikkaa, mutta kylläkin täydellinen, vahva, maanmakuinen elämä TÄSSÄ JA NYT.
Sinä saat olla niin syntinen kuin tahdot. Itse en tunne synnin käsitettä. Vielä vähemmän syytä, miksi sellaiset pitäisi saada anteeksi. En tee pahaa yksinkertaisesti siksi että se ei ole hirveän fiksua missään suhteessa.
Kaiken tämän taustalla on Vapaus. Vapaus ismeistä, lokeroista, kirjoista, käskyistä ja toisten ihmisten luomista maailmankäsityksistä.
Tämä elämä on nyt. Miksi en eläisi täyttä elämää, vaan ahtautuisin johonkin keinotekoiseen selliin? Ota sinäkin vastuu omasta elämästäsi. Lopeta niiden ohjailu jotka ovat onnensa löytäneet ja etsi sinäkin omasi. Ole rehellinen itsellesi ja ota vastaan elämä sellaisena kuin se on. Ihan totta: tämä on ihanaa! - Jakob
Pihlaja kirjoitti:
Aleister Crowleyko wicca? Ei kai nyt sentään? Moneen soppaan se heppu ehti lusikkansa työntää, mutta wicca hän ei kyllä ymmärtääkseni ollut koskaan.
Mitä Irvineen tulee, tästä on jauhettu jo niin monesti, että en enää jaksa kuin todeta: Huijaus. Todistettu sellaiseksi jo aikoja sitten. "Maailmanlaajuinen saatanallis-wiccalainen salaliitto" on rahanahneiden jenkkitelevankelistojen KEKSINTÖ. Ei kaikkea tarvitse uskoa, mitä on paperille painettu.mistä lähteestä saisin lisää tietoa kyseisestä huijauksesta?
Jakob - Jakob
Mikä wiccalaisuudessa kiehtoo???
- Luonnon kunnioitus.
Blessed beUskot, että on olemassa korkeampi voima.
Kertomuksesi on koskettava. Mietin vain, että käännyitkö apua pyytäessäsi epämääräisen voiman puoleen vai huusitko Jeesusta avuksi? Raamatussa lukee, että sielun vihollinen voi eksyttää uskovatkin jos mahdollista.
Kysyit minulta miksi uskon Jeesukseen Jumalana?
Taustani on sama kuin sinun. Mutta sain avun.
Turvasin aikuisena kaikesta sydämestäni Jumalaan.
Jeesus on minulle omakohtainen kokemus ja uskon siksi, että noituus todistaa myös Jumalasta väittäessään jopa, että Jeesusta ei ole. Miksi sellainen pitäisi kieltää jota ei ole? En kiellä noituuden olemassaoloa.
Mihin perustat lauseesi taivas on jo täynnä?
Me kaikki olemme syntiä tehneet. En pelkää noituutta, mutta tahdon pysyä kaukana siitä.
En ole kirjoittanut tällä palstalla uskonsodista mitään. Niitä ovat aiheuttaneet eri aikoina kristittyinä itseään pitäneet siinä kuin muutkin.
Minulle vastannut kirjoittaja väittää, että Doreen Irvine on huijausta (siis, ettei hän noitakuningatar pelastunut ja kuollut Jeesukseen uskovana 1999).
Niin antaa ymmärtää myös englantilaisten noitien sivusto.... Tottakai.
Ymmärrän sinua ja siksi kirjoitinkin. Ymmärrän naispuolisen Jumalattaren löytymisen ja sielunvaelluksen. Tiedän kyllä, että wiccalaisuuden takana on naisellisuuten vetoava henki. Erityisen hyvin ymmärrän sen Jeesuksen pelastajanani tuntevana.
Jakob - Jakob
Topu kirjoitti:
Kun otan vastuun omasta elämästäni olen oman elämäni herra. Siitä ei luvata taivaspaikkaa, mutta kylläkin täydellinen, vahva, maanmakuinen elämä TÄSSÄ JA NYT.
Sinä saat olla niin syntinen kuin tahdot. Itse en tunne synnin käsitettä. Vielä vähemmän syytä, miksi sellaiset pitäisi saada anteeksi. En tee pahaa yksinkertaisesti siksi että se ei ole hirveän fiksua missään suhteessa.
Kaiken tämän taustalla on Vapaus. Vapaus ismeistä, lokeroista, kirjoista, käskyistä ja toisten ihmisten luomista maailmankäsityksistä.
Tämä elämä on nyt. Miksi en eläisi täyttä elämää, vaan ahtautuisin johonkin keinotekoiseen selliin? Ota sinäkin vastuu omasta elämästäsi. Lopeta niiden ohjailu jotka ovat onnensa löytäneet ja etsi sinäkin omasi. Ole rehellinen itsellesi ja ota vastaan elämä sellaisena kuin se on. Ihan totta: tämä on ihanaa!Jeesus meidät vapauttaa. Elämään tässä ja nyt eikä suinkaan sääntökirja kainalossa nysväten. Kukapa pahan tekemistä fiksuna pitäisi.
Miten muuten määrittelet pahan ja sen tekemisen?
Jakob - Polgara
Jakob kirjoitti:
Uskot, että on olemassa korkeampi voima.
Kertomuksesi on koskettava. Mietin vain, että käännyitkö apua pyytäessäsi epämääräisen voiman puoleen vai huusitko Jeesusta avuksi? Raamatussa lukee, että sielun vihollinen voi eksyttää uskovatkin jos mahdollista.
Jeesus on minulle omakohtainen kokemus ja uskon siksi, että noituus todistaa myös Jumalasta väittäessään jopa, että Jeesusta ei ole. Miksi sellainen pitäisi kieltää jota ei ole? En kiellä noituuden olemassaoloa.
Me kaikki olemme syntiä tehneet. En pelkää noituutta, mutta tahdon pysyä kaukana siitä.
En ole kirjoittanut tällä palstalla uskonsodista mitään. Niitä ovat aiheuttaneet eri aikoina kristittyinä itseään pitäneet siinä kuin muutkin.
Minulle vastannut kirjoittaja väittää, että Doreen Irvine on huijausta (siis, ettei hän noitakuningatar pelastunut ja kuollut Jeesukseen uskovana 1999).
Ymmärrän sinua ja siksi kirjoitinkin. Ymmärrän naispuolisen Jumalattaren löytymisen ja sielunvaelluksen. Tiedän kyllä, että wiccalaisuuden takana on naisellisuuten vetoava henki. Erityisen hyvin ymmärrän sen Jeesuksen pelastajanani tuntevana.
JakobNoituus ei väitä ettei Jumalaa ole. Tosin me emme kaikki usko samoin mutta monet meistä uskovat että kaikki Jumalat ja Jumalattaret ovat yhtä. Ne ilmenevät vain eri nimillä eri uskonnoissa. Itsekin olin joskus kristitty Uskovainen. En saanut apua vaikka huusin Jumalaa ja Jeesusta avukseni.
Olen noita. Vapaa ja ylpeä. Minulla ei ole mitään pelättävää. Elämäni on nyt selkeää.
Hyväksy jokaisen uskonto... Älä tuomitse tai sinut tuomitaan. - Polgara
Jakob kirjoitti:
Jeesus meidät vapauttaa. Elämään tässä ja nyt eikä suinkaan sääntökirja kainalossa nysväten. Kukapa pahan tekemistä fiksuna pitäisi.
JakobViittaatko tuolla sääntökirja kainalossa nysväämisellä meitä noitia vai itseäsi?
Meillä ei ole "sääntökirjaa". Totuus on se mihin uskoo ei se mitä toinen sanoo. Pahaa eivät voi vältää kristitytkään. Ainakaan itse en halua tietoisesti pahaa toiselle mutta sitä ei voi kukaan välttää. esim. Saat jostakin palkinnon, varmasti joku pahoittaa mielensä. tai sanot jollekin sinua rakastavalle henkilölle ettet tunne samoin, hän kokee sen pahana. Näin ollen pahaa ei voi välttää mutta ainakin itse pyrin tahallista pahantekoa välttämään... - Jakob
Polgara kirjoitti:
Viittaatko tuolla sääntökirja kainalossa nysväämisellä meitä noitia vai itseäsi?
Meillä ei ole "sääntökirjaa". Totuus on se mihin uskoo ei se mitä toinen sanoo. Pahaa eivät voi vältää kristitytkään. Ainakaan itse en halua tietoisesti pahaa toiselle mutta sitä ei voi kukaan välttää. esim. Saat jostakin palkinnon, varmasti joku pahoittaa mielensä. tai sanot jollekin sinua rakastavalle henkilölle ettet tunne samoin, hän kokee sen pahana. Näin ollen pahaa ei voi välttää mutta ainakin itse pyrin tahallista pahantekoa välttämään...kun hän kirjoitti "sellistä".
Kerrot ettei teillä ole sääntökirjaa.
Totuuksia on sanojesi mukaan niin monta kuin on käsityksiä. Jos kaksi eri henkilöä pitää totuutena kahta vastakkaista asiaa samasta asiasta, niin mikä on sitten totuus?
Onko siis niin, että mielestäsi ei ole mitään absoluuttista totuutta? Silloinhan kaikki on sallittua. Voin toteutttaa omia käsityksiäni vaikka ne olisivat sinun totuutesi vastaisia ja pahoja sinulle, mutta minulle hyviä!
Miten määrittelet mikä on hyvää ja mikä pahaa?
Jakob - Jakob
Polgara kirjoitti:
Noituus ei väitä ettei Jumalaa ole. Tosin me emme kaikki usko samoin mutta monet meistä uskovat että kaikki Jumalat ja Jumalattaret ovat yhtä. Ne ilmenevät vain eri nimillä eri uskonnoissa. Itsekin olin joskus kristitty Uskovainen. En saanut apua vaikka huusin Jumalaa ja Jeesusta avukseni.
Olen noita. Vapaa ja ylpeä. Minulla ei ole mitään pelättävää. Elämäni on nyt selkeää.
Hyväksy jokaisen uskonto... Älä tuomitse tai sinut tuomitaan.Miten olen tuominnut ja kenet?
Noitauskovat tuskin uskovat Jeesuksen sanoja?
Ei kai se ole tuomitsemista kun näin totean.
Vai kiellätkö tämän?
Mieleeni tuli kysymys mistä olet vapautunut?
Jakob - Topu
Jakob kirjoitti:
Jeesus meidät vapauttaa. Elämään tässä ja nyt eikä suinkaan sääntökirja kainalossa nysväten. Kukapa pahan tekemistä fiksuna pitäisi.
JakobEn ole filosofi. Elän ainoastaan sen mukaan minkä koen rehellisesti oikeaksi. En tarvitse siihen oppeja enkä uskomusjärjestelmiä. Elän itse, opiskelen itse ja koen itse. Sitä voit kutsua "noidan vapaudeksi".
"Pahaa" ei minulle ole, jos tarkoitat sillä jotain absoluuttista tai persoonallista. Kirjoituksessani todellakin hieman epämääräisesti rinnastin "pahan tekemisen" ja "synnin". Koska en tunne - tai tunnusta - synnin käsitettä muuten kuin koulussa päntätyn pakkokristillisyyden myötä, niin unohdin että voihan se synti tosiaan olla muutakin... Tosin jotain itselleni merkityksetöntä.
Lapsikaan ei ole paha. Mutta lapsi voi tehdä pahaa - eli väärin. Rikkoa, tuhota, vahingoittaa. Tahallaan. Tahallisesta vahingoittamisesta kukin on vastuussa suhteessa siihen mitä on tehnyt ja kenelle.
Mutta määrittelyt sikseen. En ole tekemässä teologiasta väitöskirjaa.
Nyt minua tosin kiinnostaa, että mistä se Jeesus minut sitten vapauttaa, kun kerran olen jo vapaa?
Sikäli myönnän yleistäneeni, että ystävä- ja tuttavapiiriini kuuluu monia kristittyjä uskovaisia. Monet sangen vapaamielisiäkin. Mutta kaikille helle on kuitenkin yhteistä tietty ahdasmielisyys ja ahdistuneisuus. En ole voinut olla kokematta, että he elävät jotenkin oman uskomusjärjestelmänsä vankina. Siitä tämä minun vapaudesta kohkaamiseni juontaa... ;-)
Joku tarvitsee elämäänsä Jeesuksen, ja se hänelle suotakoon. Kaikki eivät häntä kuitenkaan etsi eivätkä koe tarvitsevansa, joten miksi se olisi jotenkin vähempiarvoista? Miksi toisen ihmisen elämänkatsomusta ei voi sen vertaa kunnioittaa ettei aina tarvitsisi olla tuputtamatta omaansa? Ikäänkuin ylhäältä käsin. Miksi kristityt tulevat tekemään tällaisille palstoille käännytystyötään, kun kuitenkin tajuavat tekevänsä omalle asialleen hallaa? Minusta se vaikuttaa lähinnä tahalliselta kiusanteolta.
Miksi kristityt eivät voi - tai uskalla - kunnioittaa uskonrauhaa? Mitä te pelkäätte? Sitä ettette ole oikeassa? Vai menetätte uskonne? Vai että vaihtoehdot antavat ihmisille suuremmat mahdollisuudet tehdä valintoja sen mukaan minkä sydämessään tuntee oikeaksi?
Vapaus on oikein. Ja oikein on rehellistä. Rehellistä on se, minkä tuntee sisimmässään oikeaksi. Ei siihen Jeesusta tarvita. Eikä ketään muitakaan. - Wiccaksi isona
Jakob kirjoitti:
Uskot, että on olemassa korkeampi voima.
JakobHuusin apua Jeesukselta. Koska silloin uskoin, että hän auttaa lasta hädässä...
En nk. sielunviholliselta... En edes tiedä, mikä sellainen on...
Taivas on täynnä, se on varattu kokonaan jollekkin lahkolle... Sen kuulin joskus, en nyt muista keitä ne on, joille se on varattu.
Aivan, mutta ikinä ei uskon sotaa ole aloittanut wicca... Me haluamme elää rauhassa.
Ja kuten sanoin, ymmärrän sinua, ja kuten Topu jälleen sanoi, eikö voitaisi ymmärtää toisiamme?
Eli annetaan tyrkyttämisen olla, koska se ei ole reilua, itse olen valinnut tämän tien, tämän polun, sinä olet valinnut toisen, molemmille meistä on tilaa tässä maailmassa, jos vain on halua elää ja antaa elää...
Tiedän, että raamatussakin sanotaan näin... - Jakob
Topu kirjoitti:
En ole filosofi. Elän ainoastaan sen mukaan minkä koen rehellisesti oikeaksi. En tarvitse siihen oppeja enkä uskomusjärjestelmiä. Elän itse, opiskelen itse ja koen itse. Sitä voit kutsua "noidan vapaudeksi".
"Pahaa" ei minulle ole, jos tarkoitat sillä jotain absoluuttista tai persoonallista. Kirjoituksessani todellakin hieman epämääräisesti rinnastin "pahan tekemisen" ja "synnin". Koska en tunne - tai tunnusta - synnin käsitettä muuten kuin koulussa päntätyn pakkokristillisyyden myötä, niin unohdin että voihan se synti tosiaan olla muutakin... Tosin jotain itselleni merkityksetöntä.
Lapsikaan ei ole paha. Mutta lapsi voi tehdä pahaa - eli väärin. Rikkoa, tuhota, vahingoittaa. Tahallaan. Tahallisesta vahingoittamisesta kukin on vastuussa suhteessa siihen mitä on tehnyt ja kenelle.
Mutta määrittelyt sikseen. En ole tekemässä teologiasta väitöskirjaa.
Nyt minua tosin kiinnostaa, että mistä se Jeesus minut sitten vapauttaa, kun kerran olen jo vapaa?
Sikäli myönnän yleistäneeni, että ystävä- ja tuttavapiiriini kuuluu monia kristittyjä uskovaisia. Monet sangen vapaamielisiäkin. Mutta kaikille helle on kuitenkin yhteistä tietty ahdasmielisyys ja ahdistuneisuus. En ole voinut olla kokematta, että he elävät jotenkin oman uskomusjärjestelmänsä vankina. Siitä tämä minun vapaudesta kohkaamiseni juontaa... ;-)
Joku tarvitsee elämäänsä Jeesuksen, ja se hänelle suotakoon. Kaikki eivät häntä kuitenkaan etsi eivätkä koe tarvitsevansa, joten miksi se olisi jotenkin vähempiarvoista? Miksi toisen ihmisen elämänkatsomusta ei voi sen vertaa kunnioittaa ettei aina tarvitsisi olla tuputtamatta omaansa? Ikäänkuin ylhäältä käsin. Miksi kristityt tulevat tekemään tällaisille palstoille käännytystyötään, kun kuitenkin tajuavat tekevänsä omalle asialleen hallaa? Minusta se vaikuttaa lähinnä tahalliselta kiusanteolta.
Miksi kristityt eivät voi - tai uskalla - kunnioittaa uskonrauhaa? Mitä te pelkäätte? Sitä ettette ole oikeassa? Vai menetätte uskonne? Vai että vaihtoehdot antavat ihmisille suuremmat mahdollisuudet tehdä valintoja sen mukaan minkä sydämessään tuntee oikeaksi?
Vapaus on oikein. Ja oikein on rehellistä. Rehellistä on se, minkä tuntee sisimmässään oikeaksi. Ei siihen Jeesusta tarvita. Eikä ketään muitakaan.en ole minäkään vaan rationalisti kristitty.
Ikävä, että tuntemasi uskovat ovat ahdistuneita. Se ei ole kuitenkaan argumentti tai mitta arvioida Jeesuksen sanan pätevyyttä. Tunnetko yhtään iloista ja vapaata kristittyä?
Tuputtaminen (ei ainakaan Jumalan sanan!)on voimakasta ja jatkuvaa mediassa ja yhteiskunnassa niin, että emme todellakaan elä arvotyhjiössä. Jumalasta puhuminen on sitten ahdistavaa? Mutta en pidä tuputtamista itsekään hyvänä.
Mikä mitta on vapaamielisyys. Mikä on vapaamielisyyttä: narsismi, egoismi, välinpitämättömyys, ahneus?
Näiden seikkojen rehottamiseen välinpitämättömästi suhtautuminen on varmaan vapaamielisyyttä?
Vastaan kysymykseesi mistä Jeesus sinut vapauttaa vastakysymyksellä?
(Olet jo vapaa sanojesi mukaan.)
Mistä olet vapaa?
Kysyit epäsuorasti mikä oli motiivini kirjoittaa tälle palstalle.
Siksi, että uskon että jihhuuu ja säde eivät tunne Jeesusta ja tahdoin kertoa mitä Jumala on tehnyt minulle ja kuka Hän on. Tekstini ilmaiskoon sen.
Omatunto on lähes erehtymätön kuten kirjoitat, mutta sen voi hiljentää varsin helposti.
Poistun palstalta.
Rauhaa - Pihlaja
Jakob kirjoitti:
mistä lähteestä saisin lisää tietoa kyseisestä huijauksesta?
Jakobhttp://www.witchvox.com/whs/kerr_cawfth_3b.html sekä muita Kerr Cuhulainin (alias poliisikonstaapeli Brian Ennisin) esseitä samalla sivustolla. Lainaus:
"Parker, like so many other evangelists supporting SRA [Satanic Ritual Abuse] myths, heavily quotes people who claim to have been former Satanic cult members to support his claims. Parker has chosen Doreen Irvine for this purpose. "Once 'queen of the witches'," Parker claims, "[Doreen] reveals that witchcraft, like Satanism, is busy attracting young people, as well as middle class executives. It is also openly opposed to Christian values."(103) As you undoubtedly guessed already from the non-existent title 'queen of the witches,' Irvine being a witch is a figment of her imagination. Like Audrey Harper, Irvine is a member of the Investigation Committee of the Evangelical Alliance. Irvine is also a representative for the UK Campus Crusade for Christ. She is the author of two awful books: From Witchcraft to Christ and Spiritual Warfare."
Että semmoinen "wicca"... - Jakob
Pihlaja kirjoitti:
http://www.witchvox.com/whs/kerr_cawfth_3b.html sekä muita Kerr Cuhulainin (alias poliisikonstaapeli Brian Ennisin) esseitä samalla sivustolla. Lainaus:
"Parker, like so many other evangelists supporting SRA [Satanic Ritual Abuse] myths, heavily quotes people who claim to have been former Satanic cult members to support his claims. Parker has chosen Doreen Irvine for this purpose. "Once 'queen of the witches'," Parker claims, "[Doreen] reveals that witchcraft, like Satanism, is busy attracting young people, as well as middle class executives. It is also openly opposed to Christian values."(103) As you undoubtedly guessed already from the non-existent title 'queen of the witches,' Irvine being a witch is a figment of her imagination. Like Audrey Harper, Irvine is a member of the Investigation Committee of the Evangelical Alliance. Irvine is also a representative for the UK Campus Crusade for Christ. She is the author of two awful books: From Witchcraft to Christ and Spiritual Warfare."
Että semmoinen "wicca"...Lähteessäsi lukee tosiaan, että Doreen Irvine on kristittyja entinen noitakuningatar.
Linkkisi on pakananuuden ja noituuden puolustajijen sivu. Sen tehtävä ja lähtökohta on tottakai väittää, että kristityt valehtelevat.
Mihin perustat oman uskosi ko. väittämiin?
Mikä olisi kristittyjen tai minun motiivi valehdella?
Kyseinen artikkeli ei missään osoita että:
a)Doreen ei olisi ollut noitakuningatr
b) hän ei olisi tullut (Jeesuksen) uskoon
c) hänen kirjansa ei olisi todenpitävä.
Artikkeli on tyypillinen väittämän "Irvine being a witch is a figment of her imagination" perustava
propagandateksti.
Kirjassa (Olin noita, Doreen Irvine) on ensikäden tietoa noituuden entiseltä asiantuntijalta.
Kysessä ei ole mielikuvitusjuttu.
Noituus on tosiasia joka on ollut olemassa vuosituhansia. Hyvä esimerkki on Vanhasta Testamentista. Mooses ja Egyptin noidat olivat mittelössä kun Mooses pyysi faaraolta lupaa päästää juutalaiset orjuudesta ja pois Egyptistä:
2 Mos.
10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
12 he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
Toivotan rauhaa.
Poistun palstalta.
Jakob - Pihlaja
Jakob kirjoitti:
Lähteessäsi lukee tosiaan, että Doreen Irvine on kristittyja entinen noitakuningatar.
Linkkisi on pakananuuden ja noituuden puolustajijen sivu. Sen tehtävä ja lähtökohta on tottakai väittää, että kristityt valehtelevat.
Mihin perustat oman uskosi ko. väittämiin?
Mikä olisi kristittyjen tai minun motiivi valehdella?
Kyseinen artikkeli ei missään osoita että:
a)Doreen ei olisi ollut noitakuningatr
b) hän ei olisi tullut (Jeesuksen) uskoon
c) hänen kirjansa ei olisi todenpitävä.
Artikkeli on tyypillinen väittämän "Irvine being a witch is a figment of her imagination" perustava
propagandateksti.
Kirjassa (Olin noita, Doreen Irvine) on ensikäden tietoa noituuden entiseltä asiantuntijalta.
Kysessä ei ole mielikuvitusjuttu.
Noituus on tosiasia joka on ollut olemassa vuosituhansia. Hyvä esimerkki on Vanhasta Testamentista. Mooses ja Egyptin noidat olivat mittelössä kun Mooses pyysi faaraolta lupaa päästää juutalaiset orjuudesta ja pois Egyptistä:
2 Mos.
10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
12 he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
Toivotan rauhaa.
Poistun palstalta.
JakobKuinka kätevää.
Sinulta jäi kaiketi huomaamatta, että se mikä tekee Irvinen väitteestä naurettavan on nimenomaan tämä "noitakuningatar"-hulabaloo. Mitään kaikkien noitien kuningatarta ei yksinkertaisesti OLE, joten Irvinekään ei ole voinut olla sellainen, paitsi mielikuvituksessaan. Termi "Witch Queen" on olemassa, mutta se tarkoittaa jotain ihan muuta. Jos Irvine oli niin suuri ja mahtava noita, niin eiköhän hän sen olisi tiennyt...
"Linkkisi on pakananuuden ja noituuden puolustajijen sivu. Sen tehtävä ja lähtökohta on tottakai väittää, että kristityt valehtelevat."
Tehtävä osoittaa, että kristityt valehtelevat? Kyllä, tämän nimenomaisen artikkelisarjan tehtävä on osoittaa, että nämä nimenomaiset artikkelissa mainitut kristityiksi itseään nimittävät ihmiset levittävät vihaa lietsovia tekstejä, jotka useissa tapauksissa voidaan osoittaa täysin mielikuvitusjutuiksi. Kyse ei ole enää pelkästä mielipideasiasta siinä vaiheessa, kun esimerkiksi jostain maailmanlaajuisesta lastentappokultista (jenkkihihhuleiden lempisatu) ei yksinkertaisesti ole mitään todisteita. Tai silloin, kun naapurit, perheenjäsenet ja viralliset asiakirjat todistavat muuta kuin mitä joku vihanlietsoja väittää.
Mikäkö olisi näiden kyseisten kristittyjen motiivi valehdella? Sitä minäkin ihmettelen. - Rhea of Cöos
Kyselit tuossa, minkä ikäisiä ovat wiccalaiset. Itse olen 26v. :)
Eiköhän wiccalaisia voi olla kaiken ikäisiä, samalla tavalla kuin muissakin uskonnoissa.
--Rhea, noita - Saddu ;-)
Jakob kirjoitti:
oli sinua nuorempi. Hänestä tuli mustien noitien kuningatar 60-70 luvuilla, mutta Jeesus pelasti hänet. Irvine kuoli pari vuotta sitten uskovana kristittynä päinvastoin kuin mitä eräillä sivuilla lukee.
katsopa kirja Doreen Irvine, Olin noita, Päivä 1995.
Alkuteos:
From Witchcraft To Christ
Concordia, London, 1973
http://www.trashfiction.co.uk/magic_nf.html
tai linkki toisen naisen elämästä. Ei siksi että käännyttäisin sinut vaan siksi, että he ovat ITSE olleet todella omistautuneita noituudelle ja kertovat mitä TAPAHTUI.
Kannataa olla rohkea ja vilpiton kun etsii´totuutta.
http://www.jesus-is-lord.com/wiccates.htm
Minulla on kysmys:
Jos on noituutta, niin onko olemassa myös Jumala?
Kuka on Jumala?
Mukavaa syksyä ja rauhaa
jakob...ihmisten aikaansaannosta !?!
Ei eroa liene onko se uskonto- ja yhteiskuntien hyväksymää palvontaa,mutta kaikki ovat hölynpölyä !?!
Jos se olisikin vain harmitonta ajankulua ja itsensä etsimistä,mutta kun niiden(valitse mikä vaan!!!) nimissä tehdään älyttömyyksiä ja pahoja tekoja,niin eiköhän pitäisi suht´ normaalein älynlahjoin varustetunkin ihmismielen havahtua näkemään todellisuuden oikea olemus,kö ?!?
Heikkolahjaisten,tietämättömien ja pelkureiden keskuudessahan nuo eri uskonnot leviävät,kö ?!?
Kysykää itseltänne,mihin noista lokeroista sovitte ja voisitteko tehdä itsenäisesti oman valintanne...?!?
lol
;-) - Henrikki
Saddu ;-) kirjoitti:
...ihmisten aikaansaannosta !?!
Ei eroa liene onko se uskonto- ja yhteiskuntien hyväksymää palvontaa,mutta kaikki ovat hölynpölyä !?!
Jos se olisikin vain harmitonta ajankulua ja itsensä etsimistä,mutta kun niiden(valitse mikä vaan!!!) nimissä tehdään älyttömyyksiä ja pahoja tekoja,niin eiköhän pitäisi suht´ normaalein älynlahjoin varustetunkin ihmismielen havahtua näkemään todellisuuden oikea olemus,kö ?!?
Heikkolahjaisten,tietämättömien ja pelkureiden keskuudessahan nuo eri uskonnot leviävät,kö ?!?
Kysykää itseltänne,mihin noista lokeroista sovitte ja voisitteko tehdä itsenäisesti oman valintanne...?!?
lol
;-)Esitit yltiöpäisen väitteen. Oliko Jeesus vain mies joka sanoi olevansa Jumalan poika? Miksi sitten roomalaiset ristiinaulitsivat Hänet juutalaisten pappien yllyttämänä.
Miksi Jeesus elää ja Elvis ei?
Miksi maailmssa on satoja uskontoja mutta vain yksi Jumala joka kuoli ihmisenä 2000 vuotta sitten? Miksi ihmiset uskovat hölynpölyyn kuten henkiparantajiin, astrologiaan, maasäteilyyn, Visnuun ja Brahmaan ja Allahiin. Mikä tekee Jeesuksen erilaiseksi? Mitä on hölynpöly?
- mmmm
oooooooo
- ttttttt
ssssssss
- jjjjjj
ååååååååå
- aaaaaaa
iiiiiiiiii
- bbbbbb
ååååååååå
- hhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhh
- hhhhhhh
hhhhhhhhhhh
- hhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhh
- ääääääääääää
äääääääääääääääääääää
- ööööööööööööö
ööööööööööööö
- yyyyyyyyyyyyy
yyyyyyy
- sssssss
ssss
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948