Kävelee oudosti

-----

Eli poikamme 1v8kk kävelee hieman oudosti, olen ennenkin joskus siihen kiinnittänyt huomiota mutta nyt oikein aloin katsomaan, etenkin kengät jalassa (meillä hyviä kenkiä, ei siis siitä ole kyse) kulkee eteenpäin niin että jalat menee ikäänkuin sisäänpäin...
siis varpaat ikäänkuin sisäänpäin kohdistuneena.
Ei varmaan muut sitä edes huomaa mutta äitinä kun katson joka päivä poikaa, huomaan sen jo hyvin selvästi. Pitäisikö kysyä esim neuvolasta onko normaalia....?

5

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös!

Meillä saman ikäinen tytsy kävelee myös "hassusti" ja sen huomaa varsinkin kengät jalassa. Itse olen miettinyt että meneekö ohi vai pitääkö terkkarilta kysyä jotain jumppa-ohjeita jotka auttaisi jalkoja "suoristumaan" Vai miten pitäisi menetellä.

• ---

Jalkaterät siis kääntyvät sisäänpäin. Vaiva on vähentynyt iän myötä, ilmeisesti teetettyjen pohjallisten käytön ansiosta. Myös jonkunlaisen jumpan pitäisi auttaaa. Otappa yhteyttä johonkin jalkatohtoriin. :)

• tyttö-

kans! varsinkin kengät jalassa huomaa paremmin.onkohan se ihan normaalia vai pitääkö huolestua?tietääkö joku?

• neuvolassa

on sanottu et kaikilla lapsilla on alkuun kintut solmussa kun oppii käveleen... jalan asennon pitäs oieta itekseen johonkii ikään mennessä...kysäskää neuoloistane, ni eiköhän selviä!!!

• -A-
        neuvolassa kirjoitti:

on sanottu et kaikilla lapsilla on alkuun kintut solmussa kun oppii käveleen... jalan asennon pitäs oieta itekseen johonkii ikään mennessä...kysäskää neuoloistane, ni eiköhän selviä!!!

Saattaa olla tuon ikäisellä vielä normaaliakin, mutta vinkiksi fysioterapeutin kommentti esikoiseni varhaisvuosilta: Lattialla istuminen siten, että jalat jäävät sivuille ja jalkaterät ulospäin (hyvin tavallinen ja sinällään luonnollinen asento pienille) kääntää jalkojen asentoa lonkista alkaen siten, että jalkaterät osoittavat kävellessä sisäänpäin. Eli lasta tulisi ohjata istumaan muilla tavoin, esim jalat suorina edessä, kyykyssä tai jalkaterät pepun alla, EI ulospäin kääntyneinä. Allekirjoittaneella juuri tuon virheellisen istumatavan seurauksena varpaat sisäänpäin, ja "Chaplinkävely-harjoitukset" esikoisellakin tarpeen nyt, kun kykenee ottamaan ohjeita vastaan.

... mutta kysykää ihmeessä asiaa tuntevammilta, onko teidän tapauksissanne kyse ohimenevästä kehitysvaiheesta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe