Eli tarvitsisin 12 vuotiaalle pojalle (noin 145 cm pitkä) harjoitus mopon. Mopo ei saisi olla iso ja tuon kokoiselle pojalle sopiva(HUOM! Jos et katsonut pituutta ylhäältä katso nyt). Ostetaan kyllä paikallisen kaupparatsun kautta se mopo mutta jos tulee paljon vaihtoehtoja ja jokin on joku jota suosittelette, valitsemme sen mitä suositellaan. Jos viellä kysyttävää laittakaa toki kysymys ja mopo suositus. Kiitos etukäteen. Ps. Mopo olisi pojan eka mopo kuulemma saisi olla vaihteet mutta helppo ohjattava.
Mikä mopo?
33
8656
Vastaukset
Suzuki s1 aivan passeli!!! Jos sellasen saat hyvässä kunnossa, niin osta pois.
Hyviä puolia:
Ei mikään tossumopo
Mutta ei isokaan
Halvat osat
Osien saatavuus taattu,(sama kone kuin suzuki pv:ssä)
Yksinkertainen tekniikka
Harjoittelumopoksi aivan passeli- dfggf
joku mini crossi tai honda monkey tai Pv
- 12 vuotiaalle mopedi
dfggf kirjoitti:
joku mini crossi tai honda monkey tai Pv
Olisiko samurait sanotaan nyt vaikka samurai 125cc hyvä tuon kokoiselle hyvä?
- gehwrjtry
12 vuotiaalle mopedi kirjoitti:
Suzuki s1:tä suosittelen minäkin.
- 12 vuotiaalle mopedi
gehwrjtry kirjoitti:
Suzuki s1:tä suosittelen minäkin.
Siis olis kiva saada nuo suzuki s1 mitat että tietäisi voiko serkut sun muut sukulaiset ajaa koko suku on pientä sorttia :D
- jaska jokunen
suosittelisin suzuki pv:tä tai honda monkeytä tai myös suzuki s1 olisi mainio peli. Samurai 125cc taitaa olla vähäsen liian pirtsakka ekaksi mopoksi.
jaska jokunen kirjoitti:
suosittelisin suzuki pv:tä tai honda monkeytä tai myös suzuki s1 olisi mainio peli. Samurai 125cc taitaa olla vähäsen liian pirtsakka ekaksi mopoksi.
Tässä jotain tietoja s1:stä, lisää saa kysymällä.
2-tahtinen ,ilmajäähdytteinen, 4vaihteinen, suzuki moottori joka löyty myös peeveestä.
Akku: ei ole
Tuorevoitelu: ei ole (uudemmissa on, mutta niitä löytyy harvoin)
Mitat:
Pituus 1415mm
Akseliväli 1150mm
Eturengas 19"
Takarengas 17"- ;KKK;
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Tässä jotain tietoja s1:stä, lisää saa kysymällä.
2-tahtinen ,ilmajäähdytteinen, 4vaihteinen, suzuki moottori joka löyty myös peeveestä.
Akku: ei ole
Tuorevoitelu: ei ole (uudemmissa on, mutta niitä löytyy harvoin)
Mitat:
Pituus 1415mm
Akseliväli 1150mm
Eturengas 19"
Takarengas 17"Ostaa: yamaha Pw 50cc,suzuki pv 50cc,honda monkey 50cc,suzuki s1 50cc Huom ei kannata ostaa mitään kiinalaisia paskoja niissä on usein paljon vikoja ja osia ei saa oikeen mistää...
- Anonyymi
iha surkee tuo samurai
- Anonyymi
jaska jokunen kirjoitti:
ei sekään mikään liian tehokas ole… saa niitä tosin 80 kuutiosinakin mutta itelläkin oli tieliikennekelpoinen mopo ennen kun täytin 15 enkä edes jaksanut ajaa sillä kotona kun se oli niin mahdottoman laiska
- antaisit
pojan rauhassa kasvaa. Ei oikein kuulosta terveeltä jos täytyy täällä tuollaisia kysellä.
Anna lapselle lapsuus, se on paljon arvokkaampi asia kuin ymmärrätkään.- Sucker/MotherFucker
Vittu tuossahan näkee alkuviestissä että poika tietää että tahtoo mopon miksi sitten poika sanoisi että saa olla vaihteet. Poika haluaa nauttia elämästään eikä vain istua kotona lukemassa aku ankkaa. Juuri tuommoisia tyyppejä jotka eivät saaneet lapsuudessaan ajaa mopolla/ heille kävi huonosti mopon päällä riittää. Sitten katkeroitunenaan ne tulee tänne selittämään että ei kannata mopo ostaa vaan nauttia tylsä lapsuus ja tulla samallaiseksi kuin hän. selvästi ei ole alkuperäinen kirjoittaja mikään asiantuntija vaan haluaa neuvoja ja kuten edellä kirjoittaneet ovat niitä antaneet. Ja muuten poika on näemmä hieman pieni viellä joten sykerö ( suzuki s1) saattaa olla hieman iso. Tokihan sykeröä voi pienentää.. Sanoisin että sykerö kyllä hieman liian iso mutta parhaimpia näihin edellä oleitten kanssa. Sanoisin kumminkin että yamaha pw, manki tai PV. Sitten mopo iässä voi ostaa jonkun rekisterissä olevan mopon. Eli suzuki s1 liian korkea ja liian vaikea ekaksi mopoksi korkealla ei muista vaihteita vaihtaa.
- Isukki
Sucker/MotherFucker kirjoitti:
Vittu tuossahan näkee alkuviestissä että poika tietää että tahtoo mopon miksi sitten poika sanoisi että saa olla vaihteet. Poika haluaa nauttia elämästään eikä vain istua kotona lukemassa aku ankkaa. Juuri tuommoisia tyyppejä jotka eivät saaneet lapsuudessaan ajaa mopolla/ heille kävi huonosti mopon päällä riittää. Sitten katkeroitunenaan ne tulee tänne selittämään että ei kannata mopo ostaa vaan nauttia tylsä lapsuus ja tulla samallaiseksi kuin hän. selvästi ei ole alkuperäinen kirjoittaja mikään asiantuntija vaan haluaa neuvoja ja kuten edellä kirjoittaneet ovat niitä antaneet. Ja muuten poika on näemmä hieman pieni viellä joten sykerö ( suzuki s1) saattaa olla hieman iso. Tokihan sykeröä voi pienentää.. Sanoisin että sykerö kyllä hieman liian iso mutta parhaimpia näihin edellä oleitten kanssa. Sanoisin kumminkin että yamaha pw, manki tai PV. Sitten mopo iässä voi ostaa jonkun rekisterissä olevan mopon. Eli suzuki s1 liian korkea ja liian vaikea ekaksi mopoksi korkealla ei muista vaihteita vaihtaa.
Isukki se siinä yrittää pojastaan mika kalliota tai elää omaa nuoruuttaan uudelleen. Tärkeintä olisi antaa sen lapsen elää itse se oma elämänsä niin ei tarvitse sitten aikanaan tehdä samaa temppua.
12 vuotta on väärä ikä aloittaa mopoilu. Mika kalliot aloittaa mopoilun jo äidimaidosta ja 12 vuotiaina ne ovat jo vanhoja tekijöitä.
'Normaaleille' lapsille se 15 vuoden ikä on varsin sopiva mopoilun aloittamiseen. Silloin kasvu on siinä vaiheessa että normaalit mopot sopii ja niiden hallinta myös onnistuu. Mopo ei ole lelu. - taas yksi
Isukki kirjoitti:
Isukki se siinä yrittää pojastaan mika kalliota tai elää omaa nuoruuttaan uudelleen. Tärkeintä olisi antaa sen lapsen elää itse se oma elämänsä niin ei tarvitse sitten aikanaan tehdä samaa temppua.
12 vuotta on väärä ikä aloittaa mopoilu. Mika kalliot aloittaa mopoilun jo äidimaidosta ja 12 vuotiaina ne ovat jo vanhoja tekijöitä.
'Normaaleille' lapsille se 15 vuoden ikä on varsin sopiva mopoilun aloittamiseen. Silloin kasvu on siinä vaiheessa että normaalit mopot sopii ja niiden hallinta myös onnistuu. Mopo ei ole lelu.Taas uusi mopoton poika tulee pillittämään tänne kun ei ole mopoa. Tai joku tulee sanomaan "oikean" asian että mopo on vaarallinen. No siinähän ollaan oikeassa mutta nykyään melkein jokaisella pojalla on mopo useat hankkivat sen 10 ikä vuoden jälkeen NAUTTIAKSEEN vauhdista ja mopolla ajamisesta ja sen säätämisestä. Eli uskoisin että tällä pojallakin on kavereita joilla on mopo ja osaisivat neuvoa kyllä mopoilun aloittamisen. 12 vuotias on jo varsin fiksu lapsi välillä fiksumpi kuin aikuinen. 12 vuotias osaa ajaa mopolla vaikka silmät kiinni esim. manki on helppo ajaa sen kun sain ekana moponani 12 vuotiaana eikä ollut kyllä vaikeuksia ohjata mopoa.
- ........-.-
taas yksi kirjoitti:
Taas uusi mopoton poika tulee pillittämään tänne kun ei ole mopoa. Tai joku tulee sanomaan "oikean" asian että mopo on vaarallinen. No siinähän ollaan oikeassa mutta nykyään melkein jokaisella pojalla on mopo useat hankkivat sen 10 ikä vuoden jälkeen NAUTTIAKSEEN vauhdista ja mopolla ajamisesta ja sen säätämisestä. Eli uskoisin että tällä pojallakin on kavereita joilla on mopo ja osaisivat neuvoa kyllä mopoilun aloittamisen. 12 vuotias on jo varsin fiksu lapsi välillä fiksumpi kuin aikuinen. 12 vuotias osaa ajaa mopolla vaikka silmät kiinni esim. manki on helppo ajaa sen kun sain ekana moponani 12 vuotiaana eikä ollut kyllä vaikeuksia ohjata mopoa.
Sain myös mankin 12 vuotiaana, eikä ollut mitään ongelmia ajamisessa, oppii tose nopeasti. Suosittelen ehdottomasta mankin ostoa lapsellesi.
- on näin
Isukki kirjoitti:
'Normaaleille' lapsille se 15 vuoden ikä on varsin sopiva mopoilun aloittamiseen. Silloin kasvu on siinä vaiheessa että normaalit mopot sopii ja niiden hallinta myös onnistuu. Mopo ei ole lelu.Että tietenkin ennen liikenteeseen lähtöä täytyy olla jokin mopo, oli se sitten tossumopo tai mikä lie. Ajamaan täytyy oppia ennenkuin lähtee liikenteeseen, kyllä sen sitten taas huomaa kun on kuskeja jotka suorittavat kortin, menevät kaupaan, lähtevät ensimmäistä kertaa elämässää ajamaan ja seuraavassa risteyksessä hukkuu jarru ja auton kylkeen päks..
- Anonyymi
Sucker/MotherFucker kirjoitti:
kyllä mopo pitää pojalla olla
- eka mopo
mää oon 10 ja oon 160cm pitkä ja sain tunturi city se on hyvä mopo ku se ei ole kallis eikä liian iso, kulkee varmaan se 40 mutta sen mulle riittää
- tunturi-.
mulla ois mopo myynis pappa tunturi automaatti pv rungol eli pieni kokoinen ja helppo ohjata huippu nopeus 20 km/h 250e
- Big mac
Mä myyn derbeihin ja muihin uus enduroihin iskareita jokka madaltaa mopoo huommattavasti minulla on itsellä derbi xrace sm (olen 150cm pitkä) ja jalat ulotuu maahan
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=827232&PN[0]=owner_part&PL[0]=listOwnerPart.php- :)
Se oli 72cc koneglannista ostettu manki ja ihan hyvä alkumopoksi, kestäny jo sen 2vuotta ja se oli iso ilo kun sai niin nuorena mopon, kivahan sitä ajaa on (:
- Eka mopo 6v
:) kirjoitti:
Se oli 72cc koneglannista ostettu manki ja ihan hyvä alkumopoksi, kestäny jo sen 2vuotta ja se oli iso ilo kun sai niin nuorena mopon, kivahan sitä ajaa on (:
Joo, vaikka vanha aie onki, niin se manki on paras alotusmopo. Pieni ja helppo
- mopo jonne
itse sain ekan mopopn 10v ja se oli kiinalainen 110cc krossi 4 vaihetta ja on nyt kestäny 6 vuotta ei ollu fude eikä samurai vaan rocbike 110, mutta pv ois helppo ajaa kestää ns virheiden teon esim "unohtaa käyttää kytkintä antaa kaasua kun vaihtaa vaihdetta" koska vaihteisto on suunniteltu 80cc sylinterille ja tekniikka on todella helppo korjata ja osat on halpoja
- MOPOILIJA
mä sain ekan mopon 6v se oli pikku krossi kulki 65 mutta sit sain 11v honda monkeyn oon 15v ja mun veljel on kyl pw kätevää ku on mopo voi sil sit kulkee saatana noopemmin paikast paikkaan
toi suzuki s1 o paras vaihtoehto,huomaa,et se on sulle itellekkin näppärä kaupppakassi.kun tulee tarve hake edim.jotain pikku tarpeita...esm,olutta...
- Saalistaja
No, mulle ei hommattu mopoa 8 vuotiaana, mutta hommattiin pirtsakka polariksen predator, se 90cc. heitin rajoittimen hevonkuuseen samana jouluna ja ajelin kovaa, eikä pelottanu. Tänä kevää minä sen myin jolleki 8-9 vuotiaalle nassikalle, joka ajelee tuolla kotopaikkakunallaan iloisena. Ajattelin täsä enne joulua hommata kiva puol automaatti tunturi, ei kuitenkaan pappa tunturia. :D
- monkeykin o iha hyvä
Ite kans osin jo 11 vuotiaana monkeyn. Nyt pitäs vaan vähän äreämpi vehe saada alle kun ikää on 13...
- olimullajoopjop
osta vaa se 125cc minicrossi esim. YCF, motovert, pitpro tai crz ei mitää kiinalaisii eikä se nelitahti ny nii pirtee oo!
- asdfere
Eiköhän tuo alottaja oo mopon ostanu, tai jättäny ostamatta, jos viesti on lähetetty n. 5v sitten.
Se poika meinaan on nytten ainakin 17vanha, eli varmaan pohtii sitä autokortin hommaamista, kuten nää massat ylensäkkin. - MOPO POIKA
Yamaha pw80 se olla pitää ku itelläki on ja hyvin toimii.Oon 136cm pitkä ja melkein liian iso:DSe on tietysti Japanilainen:D 80 kuutioinen:D
- MOPO POIKA
Siis mopo on melkein liian korkea:D
- Jammu pw80 rules!!!!
Yamaha pw80 on paras! Huiput noin 85km/h kun ei ole rajoitinta. muuten ei ole viritetty
- Anonyymi
kannattaa ostaa joku rekisteröimätön minicrossi pihakäyttöön ja sitten ajan tultua joku oikea mopo, se poika kerkeää vielä kasvaa 15v mennessä sen verran pitkäksi että ei kestä selkä ajaa millään monkeyllä ja siinä on myös se etu että pääsee harjoittelemaan vähän tehokkaammalla vehkeellä ennen mopokorttia, vakiomopot on surullisen laiskoja (etenkin monkeyt) ja jos kotona on vielä 15 vuotiaana se tehokkaampi mökkipyörä niin ei ehkä tule salaa viriteltyä sitä mopoakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211300
- 113971
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus289722- 16696
- 42690
- 59617
- 61533
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38525Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!
"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on203519- 37517