Hei,
Olen ajatellut laittaa lasin keittiön välitilaan. tilaan täypitkän lasin lasitusliikkeestä 2 kpl, molemmille seinille n.2m lasia. kiinniittää ajattelin ne ikean kiskoilla joihin ikeallakin olisi laseja olemassa, mutten halua saumoja, palat kun ovat max 80 cm pitkät. Ja kysymys kuuluu, että missä vaiheessa minun tulee laittaa lasi paikoillee, ennen yläkaappeja? sillä jos yläkaapit ovat paikoillaan niin miten saan muka lasin ujutettu väliin? entä sitten jos haluan vaikka maalata lasin takana olevan seinän myöhemmin toisella värillä niin miten ihmeesä saan lasin pois ja paikoilleen uudelleen kun keittiö on siis kaappeineen päivineen valmis. vai onko se mahdotomuus..vai mahdollista jos jättää x määrän tilaa yläkaappien ja lasin väliin??? kertokaa te joilla kokemusta/ asiantuntemusta.. itse ihan amatööri olen...
välitilan lasi
10
5416
Vastaukset
- tulee hyvä
eli jos pääset lasiin sivukautta, ei varmsti ole ongelmaa. mutta jos joudut pujoittamaan lasin välitilaan, niin huomioi ainakin hana. jollet ole fakiiri.. ei välttämättä kannata ostaa lasia 80 cm pätkissä kuitenkaan, ainakin espoossa on hyviä lasiliikkeitä . kannattaa katsoa keltaiset sivut. tms. Jos maalaa seinän, ja sitten laittaa lasin, niin tulee kaunis lopputulos. Mutta seinän maalaus vaatii myös osaamista.
- remppa edessä
keittiö on siis L-keittiö,toiselle seinälle pääsee sivusta ja sille missä juuri se hana on, ei pääse..että siinähän se ongelma onkin..
- =?)(/&
remppa edessä kirjoitti:
keittiö on siis L-keittiö,toiselle seinälle pääsee sivusta ja sille missä juuri se hana on, ei pääse..että siinähän se ongelma onkin..
Ota huomioon, että jossain vaiheessa lasi voi mennä rikki ja se pitää voida vaihtaa ilman seinäkaappien irrotusta. Lasin ei tarvitse olla täysin kiinni yläkaapeissa (olettaen, että ne on asennettu normaalikorkeudelle), vaan yläreuna voi jäädä pari senttiä vaille. Se osa ei normaalisti ole näkyvissä, koska seinäkaapit peittävät näkyvyyden. Näin mitoittaen lasin voi vaihtaa tai irrottaa taustan maalausta varten. - Kuten aikaisempi kirjoittaja varoitti, hanan kohta kannattaa suunnitella huolella.
- että sillä lailla
=?)(/& kirjoitti:
Ota huomioon, että jossain vaiheessa lasi voi mennä rikki ja se pitää voida vaihtaa ilman seinäkaappien irrotusta. Lasin ei tarvitse olla täysin kiinni yläkaapeissa (olettaen, että ne on asennettu normaalikorkeudelle), vaan yläreuna voi jäädä pari senttiä vaille. Se osa ei normaalisti ole näkyvissä, koska seinäkaapit peittävät näkyvyyden. Näin mitoittaen lasin voi vaihtaa tai irrottaa taustan maalausta varten. - Kuten aikaisempi kirjoittaja varoitti, hanan kohta kannattaa suunnitella huolella.
jos kävisi todella niin huono tuuri että lasi menisi rikki jossain vaihessa niin voihan sen hanan siitä irrottaa väliaikaisesti jos on tiellä..keittiö kun on L-mallia niin eiköhän se hana siihen lasin eteen tule väkisinkin..
- Seppo S
remppa edessä kirjoitti:
OKT rakentajat suosittelevat lähettämään tarjouspyynnön seuraaville välitilan lasien toimittajille:
http://raksakimppa.com/laheta-lasituotteiden-tarjouspyynto/
- mamaliini
Meillä on välitila lasista ja asennettiin vasta sen jälkeen kun kaapit oli laitettu. Se on 5mm matalampi kuin väli ja laitettiin rakennusliimalla kiinni. On valmiiksi maalattu lasi harmaaksi jo liikkeessä. Ei tarvinnut taustalle tehdä mitään. Alhaalta saumattiin. Hana laitettiin lasin jälkeen.
- lasista haaveileva
itse en jotenkin haluaisi laittaa lasia liimalla kiinni seinään, olen miettinyt ikean kiskoja joihin sopii 4mm paksuinen lasi kiskot ylhäällä ja alhaalla á 120 cm pitkät..niitä pari peräkkäin ja parikyt senttiä veks ja lasi väliin..ylä kiskoon saa sitten ripustettua jos jonkinlaista ikean härpytintä. mietin vain että onko joku asentanut näillä kiskoilla teetettyä lasia, muuta kuin siis niitä ikean omia 60 tai 80 leveitä lasipalasia? miksei toimis 2m pitkällä lasilla?eli proput seinään j akiskot ruuveilla kiinni ja lsi väliin...saa ainaskin helpommin vaihtoon kun ton liimaversion...
- rik
joo no jos se lasi hajoo niin paska homma se on teki miten teki!
pitää se kuitenki silikoonilla saumata joka saumasta että ei se sieltä ihan helposti lähde.
mutta ei se kyllä oikeesti mee rikkikään=)
minä laittaisin laminaattia taustaksi - kalustemyyjä
Välitilan lasi asennetaan aina kahden alumiinilistan väliin, saat ne samasta lasiliikkeestä josta aijot lasin hankkia. Suosittelen kahta J-listaa asennuksen helpottamiseksi. Lasi(listoineen) mitoitetaan välitilaan niin, että korkeudesta asennusvaraa on viitisen milliä. Lasi asennetaan viimeisenä (ennen hanaa kuitenkin).En suosittele lasilevyjen liimaamista seinään, en ole koskaan nähnyt luotisuoraa seinää joten lasi saattaa hajota jos liimaat sen, siksi juuri ne listat!
- joopa joo
taidat tosiaankin olla myyjä...
asentajat on erikseen.
heittäkää nyt hyvät ihmiset ne alumiini listat johonki ja liimatkaa se lasi suoraa seinään.
ei varmasti halua sen takia että seinä olis kiero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809