paras 12tuumanen subwoofer

autohifisti

teve olis kysynyt että mikä 12tuumanen on mielestään ollu paras ja minun budjetti on 200€ mutta venyy vähäsen tarpeen tullen eli pitäis saa hyväsointinen 12 tuumanen subbari toki voi ehotella muitaki kokoja ja sitte kysysin että onko kukaan kokeillu tota pioneerin litteätä subbaria

21

5477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AudioVision

      Olen testaillut ja kuunnellut ihan tosissaankin tota Pioneerin lituskaa, Hintaisekseen ihan OK kampe.
      Minä vaan en jostain syystä saanut sitä kunnolla soimaan, joten se meni vaihtoon..

      tohon hintaan kannattaa harkita JBL P1222, GZ hydrogen, Rainbow Amboss, sitte se Pioneerin normimallikin on hyvä, tyyppiä en muista. JL audio W3.

      PARAS 12" mikä on toistaiseksi vastaan tullut, niin on GZ uranium SQ, mutta se menee budjetilla hiaman yli.

      • autohifisti

        joo tuo pioneerin normi malli olis varmaan ihan hyvä mutta ko se tarvii niin pirun ison ja kalliin vai tietäisitkö sie mistä sais siihen halvan vahvistimen ko se subbarin rms on 1000wrms... se olis kuiten tunnettu merkki mikä on aina plussaa


      • kakakakaak
        autohifisti kirjoitti:

        joo tuo pioneerin normi malli olis varmaan ihan hyvä mutta ko se tarvii niin pirun ison ja kalliin vai tietäisitkö sie mistä sais siihen halvan vahvistimen ko se subbarin rms on 1000wrms... se olis kuiten tunnettu merkki mikä on aina plussaa

        soi se subbari 500w vahvistimellakin


      • autohifisti
        kakakakaak kirjoitti:

        soi se subbari 500w vahvistimellakin

        soihan se silläkin mutta eri asia on että kuinka hyvin ja lujaa


      • gjfg
        autohifisti kirjoitti:

        soihan se silläkin mutta eri asia on että kuinka hyvin ja lujaa

        No varmasti ihan hyvin ja riittävän lujaa. Ei taas keskitytä olennaiseen. Jos saat 1000 watilla 130db aikaiseksi niin 500 watilla se on 127dB. Eron hädintuskin huomaa. Äänenlaatu riippuu vahvistimen muista ominaisuuksista.


      • isäs
        autohifisti kirjoitti:

        soihan se silläkin mutta eri asia on että kuinka hyvin ja lujaa

        se o ihan paska


    • Täl hetkellä paras
    • Peerman

      Suosittelen Peerlesin XLS tai XXLS 12" subia!

    • tieto setä

      hei ! itselläni kokemusta samaisesta peerless xls 12 elementistä. Paras kotelo kyseiselle elementeille ei ole mikään refleksi tai passiivilla toteutettu ratkaisu.

      Ehdottomasti parasta ääntä musiikille sekä elokuville haluavalle on rakentaa dipolina tai pelkästään sellaisenaan asennettuna ilman koteloita. Itse olen päätynyt hyvään ja helppoon ratkaisuun rakentamalla subille lattialle neliön mallisen kehikon joka on väljempi kuin itse elementti, kehikon koolla ei ole merkitystä. Sen jälkeen kehikon voi joko pultata lattiaan kiinni tai laittaa 50 kg painoja kehikon päälle. Tämän jälkeen elementti tiputetaan kehikon sisälle vapaasti makaamaan kartio lattiaan päin, siis kartio lattiassa kiinni ja johdot tietysti liitettynä valmiiksi elementtiin. Nyt elementti makaa lattialla kehikon sisällä väljästi kolisten musiikin tahdissa tai elokuvien temmellyksessä kuitenkaan karkaamatta vaeltelemaan pitkin huonetta. Sen takia kehikko rakennetaan kyseiselle elementille hieman väljäksi, jotta elementillä on hieman tilaa vaellella kehikon sisällä ja myös tuuletus pelaa paremmin.

      Tälläisellä asennuksella on myös muita etuja, joista tärkein on ettei elementtiä tarvitse ruuvata kiinni mitenkään ja toisekseen elementti pääsee jäähtymään isommassakin luukutuksessa avonaisen kotelorakenteensa ansiosta. Myös matalan kotelon toteutus on yksi etu koska kehikosta ei tarvitse tehdä kuin n. 250 mm korkea. Ratkaisuna myös tälläinen kotelorakenne on luova ja ei aivan jokaisella tule vastaan samanlaista koteloratkaisua. Myös elementillä on tilaa liikkua.

      Joten ehdottomasti kannattaa harkita kyseisen kehikkorakenteella olevan subbarin käyttöa musiikille sekä elokuville. Sointia ei voi paremmin kuvailla kuin sanoilla ilmava ja eksoottinen.

    • pavetchi
    • GZ

      Itselläni on Ground Zero GZUW 12XII yllättävän hyvä sointinen.

    • Ground Zero Nucklear 12" ittellä on semmone ja puskee tehoo ihan helvetisti 2000w vahvistimen kanssa !

      • Janne_lin

        Minä saan sedältäni vuoden 2012 aixam city s mopoauto ja minun tarvitsisi asentaa siihen poppivehkeet..voisitko tulla asentamaan popit pientä korvausta vastaan...asun kustavissa.soittele numeroon 040586748


      • kassakas

        Miten se subi mitään tehoo mihinkään puske vaan se kalvo liikuttaa ilmaa.


      • Ivanzubitskyy

        Voisitko tulla asentamaan poppeja mulle? asiantuntija aaltov


    • ...

      netistä löytää hyvät ohjeet pikaisella haulla poppien asennukseen :)

    • Ivanzubitskyy

      Sinä saat 8cm pippeliä jos tulet asentamaan poppeja?

    • vielä tieto setä

      hei ! itselläni kokemusta samaisesta peerless xls 12 elementistä. Paras kotelo kyseiselle elementeille ei ole mikään refleksi tai passiivilla toteutettu ratkaisu.

      Ehdottomasti parasta ääntä musiikille sekä elokuville haluavalle on rakentaa dipolina tai pelkästään sellaisenaan asennettuna ilman koteloita. Itse olen päätynyt hyvään ja helppoon ratkaisuun rakentamalla subille lattialle neliön mallisen kehikon joka on väljempi kuin itse elementti, kehikon koolla ei ole merkitystä. Sen jälkeen kehikon voi joko pultata lattiaan kiinni tai laittaa 50 kg painoja kehikon päälle. Tämän jälkeen elementti tiputetaan kehikon sisälle vapaasti makaamaan kartio lattiaan päin, siis kartio lattiassa kiinni ja johdot tietysti liitettynä valmiiksi elementtiin. Nyt elementti makaa lattialla kehikon sisällä väljästi kolisten musiikin tahdissa tai elokuvien temmellyksessä kuitenkaan karkaamatta vaeltelemaan pitkin huonetta. Sen takia kehikko rakennetaan kyseiselle elementille hieman väljäksi, jotta elementillä on hieman tilaa vaellella kehikon sisällä ja myös tuuletus pelaa paremmin.

      Tälläisellä asennuksella on myös muita etuja, joista tärkein on ettei elementtiä tarvitse ruuvata kiinni mitenkään ja toisekseen elementti pääsee jäähtymään isommassakin luukutuksessa avonaisen kotelorakenteensa ansiosta. Myös matalan kotelon toteutus on yksi etu koska kehikosta ei tarvitse tehdä kuin n. 250 mm korkea. Ratkaisuna myös tälläinen kotelorakenne on luova ja ei aivan jokaisella tule vastaan samanlaista koteloratkaisua. Myös elementillä on tilaa liikkua.

      Joten ehdottomasti kannattaa harkita kyseisen kehikkorakenteella olevan subbarin käyttöa musiikille sekä elokuville. Sointia ei voi paremmin kuvailla kuin sanoilla ilmava ja eksoottinen

      • tieto_täti

        säästyy kuulokin kun akustisen oikosulun takia tuosta ei lähde mitään ääntä...


    • nwopeg

      Liikaa vaivaa tehdä jotain kehikoita/koteloita. Mä tein vaan seinään sopivan reiän ja ruuvasin subbarin sit siihen. Vähän on härskin näköinen kun magneetti tulee keittiön puolelta ulos. Samalla tavalla tein muillekkin kajareille paikat. Hyvin kuuluu ja seinät tärisee ja astiat putoilee.....

      • Anonyymi

        Siis sait veitsi telineen ilmaiseksi!niksipirkka!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      313
      2859
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2203
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1243
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe