Minkä takia kerrostaloissa häkkikomerot suunnitellaan siten että pienissä asunnoissa on isommat häkkikomerot suurempia kuin isommissa. Asumme 3h k:n asunnossa ja takoyhtiössämme on esim. 2h k:n asunnoissa isommat häkkikomerot. Tämä on aika yleistä ollut kaikissa niissä taloissa joissa olen asunut. Mitä suunnittelijoiden päässä liikkuu?
Järjen käyttö on sallittua!
Kerrostalon varastot
6
862
Vastaukset
- örö
No asiahan on itsestään selvä. Isommassa asunnossa on enemmän tilaa, joten siellä voi säilyttää tavaraa. Pienemmässä kämpässä on muutenkin ahdasta, joten tavarat on vietävä komeroon. Pienen asunnon ostaja on myös käyttänyt asuntoonsa vähemmän rahaa, joten hänellä on varaa ostaa enemmän esineitä. Ison asunnon ostajan kaikki rahat on menneet kämppään, eikä hänellä ole varaa ostaa tavaraa.
Ihan selvä asia.
(Meillä on muuten taloyhtiössä isoilla asunnoilla isot ja pieillä pienet kopit, mutta tämä onkin Alvar Aallon suunnittelema tönö.) - örö
No asiahan on itsestään selvä. Isommassa asunnossa on enemmän tilaa, joten siellä voi säilyttää tavaraa. Pienemmässä kämpässä on muutenkin ahdasta, joten tavarat on vietävä komeroon. Pienen asunnon ostaja on myös käyttänyt asuntoonsa vähemmän rahaa, joten hänellä on varaa ostaa enemmän esineitä. Ison asunnon ostajan kaikki rahat on menneet kämppään, eikä hänellä ole varaa ostaa tavaraa.
Ihan selvä asia.
(Meillä on muuten taloyhtiössä isoilla asunnoilla isot ja pieillä pienet kopit, mutta tämä onkin Alvar Aallon suunnittelema tönö.) - Sama huomio
Niin mekin ensin luulimme.
Pikkukämpän komero oli käytävältä katsoen isompi kuin meidän.
Mutta meidän olikin muodoltaan syvä ja heidän leveä.
Pinta-alaa oli meillä sittenkin enemmän.
Huoh!- ei ole
vielä perustettu omaa keskustelupalstaa, mutta ehkä sekin päivä koittaa.
- Raksan reunalta
ei ole kirjoitti:
vielä perustettu omaa keskustelupalstaa, mutta ehkä sekin päivä koittaa.
Arkkitehtuuriin kuuluu yhdessä firmitas, venustas ja utilitas.
Olisiko tämä nyt sitten sitä utilitas -osastoa?
Vähän vajavainen lähestymistapa siis, mutta niinhän se täällä.
- veikkaan mä
Jos komeroita on eri kokoisia, niin tod. näk. ne on alunperin jaettu nimenomaan niin, että suurimmille asunnoille kuuluu suurimmat komerot.
Näin asia on ollut ainakin 70-luvulta lähtien ja on edelleen (=uudiskohteissa).
Jos/kun talo on vanha, niin komeroiden järjestys lienee mennyt sekaisin. Asukkaiden on ehkä annettu vaihtaa komeroita keskenään tai sitten talossa on tehty remonttia, joka on a) nipistänyt tilaa osasta komeroita / b) sotkenut järjestyksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579