Cad-ohjelma

Mac OSX:n

Voisitteko suositella ilmaista / edullista tai sitten hyvää (saisi olla edullinen) Cad-ohjelmaa OS X:n. Olen käyttänyt aiemmassa elämässä (Windows) AutoCadiä ja Inventoria, nämä ilmeisesti toimivat jollakin emulaattorilla mutta nyt kaivattaisiin oikeaa OS X ohjelmaa. Google SketchUp olisi ilmainen mut ei varsinainen Cadi-ohjelma, oletteko sitä kokeilleet?
Viesti "voi" olla pariinkin kertaan... sormi oli silmää nopeampi hehehee ;-)

11

5732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoCad ja Inventorhan on hirvittävän kalliita, miksi nyt pitäisi olla ilmaista ohjelmaa?

      VectorWorks on ainakin hyvä, ja paljon noita kahta halvempi.

      Jos taas käytät piraattisoftia (siltähän vähän vaikuttaa) voit tietysti saman tien käyttää Parallelsin tai VMwaren virtuaali-Windowsia (jotka todellakaan EIVÄT ole mitään emulaattoreita!).

      • Mac OSX

        ... ohjelmat ovat nykyisen työnantajan nimissä ja tarkoituksena olisi "laajentaa" toimintaa oman yrityksen nimissä mutta kuitenkin enemmänkin "harrastus" luontoisesti oman työn ohessa. Työnantajan ohjelmien käyttö ei ole soveliasta vaikkakaan en kilpaile työnantajani kanssa eli eturistiriitaa ei tule. AutoCadin versio on kaikenlisäksi "vanha" mutta sitä ei pysty siirtämään omiinnimiin, olen tiedustellut edustajalta. Uudelleen rekisteröinti tulee kyseeseen ainoastaan yritysten välisissä kaupoissa ja silloinkin vain jos ostetaan koko liiketoiminta.


    • MacPro

      on hyvä, mutta ei halpa ohjelma rakennussuunnitteluun. Archicadin SE-versio on mielestäni ominaisuuksiin nähden edullinen, ei halpa.

    • jason-blue
      • MAC OSX

        Kiitokset vaivannäöstä (kaikille vastanneille), Pystytkö vertaamaan ko. ohjelmia käytön suhteen esim. AutoCadiin?


      • jason-blue
        MAC OSX kirjoitti:

        Kiitokset vaivannäöstä (kaikille vastanneille), Pystytkö vertaamaan ko. ohjelmia käytön suhteen esim. AutoCadiin?

        LT? 2007?

        Ashlar-Vellumin softissa on huomattavasti paremmat luonnosteluominaisuudet, jos niitä tarttee.

        ArchiCAD taas painottuu selkeästi rakennuspuoleen, ei niinkään piirtämiseen.

        Yleisellä tasolla veikkaisin, että Vectorworks on kaikista lähimpänä AutoCADiä, mutta kun en oo kaikkia listaamistani käyttäny, niin en sano varmaks.


      • MAC OSX
        jason-blue kirjoitti:

        LT? 2007?

        Ashlar-Vellumin softissa on huomattavasti paremmat luonnosteluominaisuudet, jos niitä tarttee.

        ArchiCAD taas painottuu selkeästi rakennuspuoleen, ei niinkään piirtämiseen.

        Yleisellä tasolla veikkaisin, että Vectorworks on kaikista lähimpänä AutoCADiä, mutta kun en oo kaikkia listaamistani käyttäny, niin en sano varmaks.

        Versio jota olen käyttänyt on LT.
        LT:tä olen käytellyt erilaisiin, lähinnä mekaniikkaan liittyviin piirustuksiin koneenosia jne. Joillekin tutuille olen piirtänyt mm. autotallin/varastorakennuksen julkisivukuvan rakennuslupahakemukseen.

        Nyt kun on saanut maistiaiset 3d:stä tuon Inventorin myötä on kiinnostus herännyt siihen suuntaan.
        Jossakin kirjoituksessa mainittiin mm. Blender mutta käsittääkseni se ei ole mikään tekninensuunniteluohjelma vaan paremminkin 3D mallinnusohjelma, onko niillä käytännössä lopulta jotakin eroa niin vaikea sanoa, lähestymistapa on vain erilainen.


      • jason-blue
        MAC OSX kirjoitti:

        Versio jota olen käyttänyt on LT.
        LT:tä olen käytellyt erilaisiin, lähinnä mekaniikkaan liittyviin piirustuksiin koneenosia jne. Joillekin tutuille olen piirtänyt mm. autotallin/varastorakennuksen julkisivukuvan rakennuslupahakemukseen.

        Nyt kun on saanut maistiaiset 3d:stä tuon Inventorin myötä on kiinnostus herännyt siihen suuntaan.
        Jossakin kirjoituksessa mainittiin mm. Blender mutta käsittääkseni se ei ole mikään tekninensuunniteluohjelma vaan paremminkin 3D mallinnusohjelma, onko niillä käytännössä lopulta jotakin eroa niin vaikea sanoa, lähestymistapa on vain erilainen.

        sopii melko huonosti tarkkaan tekniseen piirtämiseen.

        http://www.punchcad.com/products/PunchCADFeatureCompareV1.pdf

        Toi toisiks halvin vois riittää, on halpa ja voi testata 14 päivää.


      • Anonyymi
        jason-blue kirjoitti:

        sopii melko huonosti tarkkaan tekniseen piirtämiseen.

        http://www.punchcad.com/products/PunchCADFeatureCompareV1.pdf

        Toi toisiks halvin vois riittää, on halpa ja voi testata 14 päivää.

        Jos yrityskäyttöön pitäisi ottaa ohjelma niin se olisi Solidworks. Varaudu yli 10000 menoihin ja rankkaan opiskeluun.
        Näin eläkkeellä käytän Fusion 360, se on ilmainen harrastuskäyttöön ja pienyritystoimintaan 100000 (muistaakseni) dollarin liikevaihtoon saakka. Minulla se on ollut 10 vuotta. Siihen löytyy hyvät tutorialit ja helpdesk. Katso vaikka joku Lars Christensenin tutor. Se on aito 3D ohjelma saa siitä toki 2D kuvan paperille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe